Autor Subiect: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012  (Citit de 20152 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie

Tarif:   590 Euro/ persoana - cazare in camera DBL
Plecare:   6 iulie  2012
Sosire:   15 iulie 2012
Cazare:   9 nopti din care:
     • doua nopti la Viena (6/8 iulie)
     • patru la Salzburgerland (8/12 iulie)
     • doua nopti la Innsbruck (12/14 iulie)
     • una la Budapesta (14/15 iulie)
Servicii incluse:
     • cazare 9 nopti la hoteluri sau pensiuni de 3*, mic dejun inclus
     • 4 zile de demipensiune (cele de la Salzburgeland)
     • transport cu microbus 8 locuri, cu plecare si sosire in Sibiu
Obiective turistice pe care urmeaza sa le vizitam. Am ales pentru aceasta actiune un tur al acestei extraordinare tari, care ofera cam tot ces-i poate dori un turist. Am plecat de la clasamentul pe care l-a publicat ministerul lor de turism si care se refera la cele mai vizitate 10 obiective. Excursia noastra are sa le parcurga pe toate:
•   Palatul Schönbrunn este cel mai viztat obiectiv turistic din Austria. Realizat intr-un stil unic, imperal baroc, zugravit intr-un galben luminos, palatul este in fapt un complex de cladiri. Aditional celei principale, mai deosebite sunt Gloriette si Casa Palmierilor. Peisagistica este o adevarata opera de arta : o gradina cu o multitudine de flori si culori, labirintul, aleile cu copaci, curtea mica. Palatul mai detine si cea mai veche si mai mare gradina zoologica., modernizata acum dupa standardele cerute de legile de protectie a a nimalelor.. Palatul a fost resedinta de vara a familiei imperiale Habsburg si locul de nastere a lui Franz Josef (1830)
•   St.Stephan Dom - punctul de referinta si simbolul libertatii Vienei. O veritabila bijuterie arhitectonica. Imensul ei clopot (printre cele mai mari din lume) este cel care vesteste in Viena intrarea intr-un nou an.
•   Fortareata Hohensalzburg este cea mai impunatoare cladire a  Salzburgului, orasul lui Mozart. Constructia a inceput in secolul XII, turnurile sale dominand vechiul oras. Continuu i s-au adus adaugiri, fortificari suplimentare, astfel ca a ajuns sa fie unul dintre cele mai puternice bastioane de aparare, asigurand puterea Arhiepiscopiei Romano – Catolice. Aceasta pana la sfarsitul celui de-al XVIII secol.  .
•   Soseaua Alpina Grossglockner face legatura intre doua provincii ale Austriei: Salzburg and Carinthia, peste munti, chiar in vecinatatea celui mai inalt varf, Grossglockner, (3798m). Soseaua, un fel de Transfagarasan al nostru, bineinteles la alta scara si inaltime, este construita special pentru a admira peisajele fantastice din munti si este inchisa intre octombrie si mai.
•   Basilica Mariazell  se afla la doua ore de condus, in sud vestul Vienei. Se pare un loc preferat de papi, Ioan Paul II (in 1983) si Benedict XVI (2007) au vizitat Mariazellul in timpul calatoriiilor lor oficiale in Austria. Nu atat de importanta ca si centru papal, totusi basilica reprezinta unul dintre cele mai importante si mai cautate lacasuri Romano – Catolice.   
•   Roata mare din Prater este imaginea poate cea mai cunoscuta din Viena. Amplasata in vechiul parc de distractii langa Dunare si foarte aproape de centrul orasului, roata a fost construita in 1896/1897 si recent a fost reconditionata. Asezat in roata, turistul are ocazia sa vada aiba o imagine de ansamblu a Vienei, in special a celei din jurul Domului Sfantul Stefan
•   Lumea cristalelor Swarovski este o expozitie tematica, unde sunt prezentate cele mai importante si deosebite lucrari si bijuterii apartinand designerilor acestei fabrici. A fost construit in 1995 de arhitectul si artistul Andre Haller
•   Abatia Melk este amplasata la cca 100 km vest de Viena, pe o stanca deasupra Dunarii. De sus, in fata turistului, se asterne o panorama de vis, de-a lungul Dunarii. A fost fondata in 1089 ca primul centru de stiinte crestine care a existat vreodata. Biblioteca sa a fost faimoasa in lumea intreaga, iar cartile scrise si tiparite aici au avut o enorma influenta in timpul evului mediu. In prima parte a secolului XVIII abatia a fost refacuta in stil baroc, primind aura mai mult a unui castel. Arhitectul acestei operatiuni a fost celebrul arhitect austriac,Jakob Prandtauer.
•   Muzeul de Arte Frumoase de pe Ringstrasse (vis a vis de Palatul imperial Hofburg) a fost construit in 1891 in special pentru a pastra colectiile familiei imperiale. Astazi este considerat cel mai important muuzeu in care se afla  expuse lucrarile celebritatilor din pictura precum Bruegel, Rembrandt, Dürer, Vermeer si multi altii.
•   Belvedere in al treilea district vienez, langa Gara de Sud (Südbahnhof) si Piata  Schwarzenberg a fost initial construit ca si palat de vara de catre Printul Eugen de Savoya, un faimos si de success conducator militar al celui de-al XVIII secol. Design-ul apartine arhitectului Lukas von Hildebrandt, stilul fiind eminamente baroc. Contine cea mai mare colectie  Gustav Klimt, alaturi de lucrarile altor artistici austrieci ca Egon Schiele and Oskar Kokoschka.
Programul acestei actiuni are sa fie unul combinat, de vizitare dar si de relax. In zona Zell am See, o sa avem ocazia de a face plaja si baie in doua dintre cele mai frumoase lacuri ale Austriei.

Alte detalii: office@singlescamp.ro
Inscrierile se pot face pana la data de 1 iunie 2012 pe formularul pe care o sa-l gasiti pe site sau pe office@singlescamp.ro
Plata se face in contul SC Bon Vojage srl Sibiu. Email: samiza@bonvoyagesibiu.ro



Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #1 : Joi, 15 Decembrie 2011, 17:34 »
Traseu:
Sibiu - Viena –  Mariazell - zona Kaprun /Zell am See ( Salzburgerland ); din punctul de cazare se merge pe soseaua alpina Großglockner Hochalpenstrasse cu o lungime de 48 km; o zi o sa mergem la Bodensee, una la Salzburg apoi plecam spre Innsbruck – Melk - Budapesta – Sibiu

Program

Ziua 1
O sa plecam ca de obicei pt a castiga o jumatate de zi, noaptea, la ora 01.00, din Sibiu. Pana la Viena avem de parcurs 780 km, ceea ce inseamna cca 9 ore si jumatate de rulaj, cu pauzele de la Simeria, granita, benzinaria Shell de langa Budapesta, cu marja de siguranta, 12 ore.
Deci in jurul orei 14.00 in cazul posibilitatii unui early check in, o sa ne putem caza la hotel. Pana la ora 17.00 va fi program de refresh si refacere dupa drum. La 17.15 o sa ne intalnim in holul hotelului, pregatiti pt a pleca in oras. Prima zi o sa fie una lejera, mai mult fun. O sa plecam in Prater, cel mai cunoscut parc de distractii din Europa. Adresa Acestuia: Prater 90, Riesenradplatz 1 1020   Wien. O sa calatorim pana acolo cu metro-ul, parcarile in zona sunt supraaglomerate si riscam sa ne invartim fara sa gasim ceva. Statia de metrou este chiar langa intrarea in parc, astfel incat aceasta varianta este preferata de toata lumea care viziteaza parcul.
Ce putem face in parc. Pai in primul rand o sa urcam in Roata Mare, simbolul Vienei, care ofera de sus, de la cei 64,75 m ai sai, o imagine panoramica a zonei centrale dominate de St Stephan Dom. Roata mare din Prater este imaginea poate cea mai cunoscuta din Viena, fiind una dintre cele top 10 atractii pe care vi le-am propus sa le vzitam impreuna in Austria. Roata a fost construita in 1896/1897.
O sa mancam la un local celebru pentru imensele portii de ciolan: Swaitzerhause, ce se afla in incinta parcului.
Prater-ul  s-a îmbogăţit cu o nouă atracţie: Muzeul figurilor de ceară renumit în lume, Madame Tussauds. Pot fi admirate 65 de figuri de ceară. Împăratul Franz Joseph şi a sa Sisi, Wolfgang Amadeus Mozart, Falco, Maria Theresia sau Gustav Klimt. Suprafaţa expoziţională este de 2 000 m˛ (distribuită pe trei etaje). Interactiv aveţi posibilitatea să intraţi în competiţie cu Albert Einstein la un test de inteligenţă, să dirijaţi Valsul Dunării împreună cu Johann Strauß sau să încercaţi să surclasaţi legenda fotbalului, Hans Krankl la lovituri de la 11 metri. Showbusinessul este reprezentat de personaje cum ar fi Johnny Depp, Nicole Kidman, Robert Pattinson, Angelina Jolie sau Michael Jackson. Din politica mondială sunt prezente figuri reprezentative ca Mahatma Gandhi sau Nelson Mandela. Figurile de ceară de la Madame Tussauds fascinează publicul de peste 150 de ani. Crearea unei figuri poate dura de la trei până la şase luni. Pentru reproducerea cât mai fidelă posibil a tuturor detaliilor şi a celor mai minuscule particularităţi ale unei persoane sunt necesare peste 500 de măsurători exacte ale corpului personajului şi aproximativ 200 de fotografii. O singura figuri de ceară valorează aproximativ 200 000 de euro.
Acest parc inseamna in primul rand distractie, de aceea se si numeste astfel. Aveti zeci de posibilitati de a va bucura acolo, de la mountain rousse la tiribombe, de la chioscuri de mandel pana la magazine cu amintiri.

Ziua 2 Va fi o zi plina de ....Viena. Dimineata, dupa micul dejun, o sa plecam imediat, in jurul orei 9.00 spre  Palatul Schönbrunn, care  mentionam, este cel mai viztat obiectiv turistic din Austria. Trebuia sa fie Versailles-ul Imperiului Austriac insa, in anul 1695 atunci cand Fischer von Erlach a proiectat palatul, costurile pentru ridicarea sa erau prea mari. Astfel, palatul a fost conceput initial mai mult ca resedinta de vara a Habsburgilor dar incepand cu Maria Tereza (1717-1780) a inceput si epoca de aur a Habsburgilor, ea alegandu-si ca resedinta Palatul Schonbrunn. Imparatul Franz Joseph, care s-a casatorit mai tarziu cu frumoasa Sisi si a condus Austria din 1848 pana in 1916, s-a nascut la Palatul Schonbrunn. Monarhul si-a petrecut ultimii ani din viata doar in acest palat, iar dupa moartea sa Schonbrunn a devenit proprietatea Noii Republici Austria.
Pana in anul 1749 au fost refacute interioarele, au fost terminate lucrarile la galerii pentru a gazdui receptiile tinute la palat , a fost adaugat un teatru si a fost amenajat parcul (care arata asa cum arata si astazi). In parc se afla cateva statui grecesti si romane precum si constructia verde din otel (Casa palmierilor) care a fost construita in anul 1882.
La Schonbrunn exista mai multe atractii nu doar palatul in sine: Gloriette, Labirintul, Gradina zoologica, Patiseria Regala, Gradinile interioare, Casa Trasurilor.
Vizitarea se face pe zone, tichetele de intrare fiind diferite ca tarif, functie de ce se alege. Maxim este Gold Pass-ul care costa 36 EUR. In mod normal trebuie afectata o zi intreaga doar pentru a vizita Schonbrunn-ul, noi o sa avem insa mai putin timp la dispozitie si o sa concentram totul in cateva ore. Merita vazut o parte din palat, Gloriette pt panorama si Gradina Zoologica, care este extraordinar de frumos amenajata. Asta in conditiile in care avem atat de putin timp la dispozitie, pt ca pt o excursie dedicata Vienei recomand parcurgerea intregului complex, este cu adevarat fantastic.
La intrare se va primi o brosura – ghid in limba romana sau se pot lua casti audio – ghid
Undeva in jurul orei 15.00 o sa parasim palatul, indreptandu-ne spre urmatorul obiectiv:
Muzeul de Arte Frumoase de langa Ringstrasse (vis a vis de Palatul imperial Hofburg) a fost construit in 1891 in special pentru a pastra colectiile familiei imperiale. Astazi este considerat cel mai important muzeu in care se afla  expuse lucrarile celebritatilor din pictura precum Bruegel, Rembrandt, Dürer, Vermeer si multi altii. Scurta prezentare::
Muzeul de Istoria Artei construit în perfectă simetrie cu sora lui geamănă - Muzeul de Istorie Naturală - flanchează statuia Mariei Thereza formând un ansamblu arhitectural impozant pe latura Ringului vienez, vis-ŕ-vis de Hofburg.
Înalta valoare a colecţiei muzeului, care expune obiecte de artă vechi de peste şapte milenii, din vremea Egyptului Antic până la sfârşitul secolului XVIII, permite clasificarea acestuia printre cele mai renumite muzee din lume. Galeria de pictură cuprinde numeroase capodopere de artă, cum ar fi "Madonna în iarbă " a lui Rafael, "Malkunst" al lui Vermeer, tablourile cu infante ale lui Velazquez sau capodopere ale lui Rubens, Rembrandt, Dürer, Tizian si Tintoretto.
Structura muzeului:
Galeria de pictură (Gemäldegalerie) Colecţia de obiecte din Egyptul Antic şi din Orient (Ägyptisch - Orientalische Sammlung) Colecţia de antichităţi (Antikensammlung) Galeria de artă (Kunstkammer) Cabinet numismatic (Münzkabinett) Biblioteca (Bibliothek)
Este locat pe lângă Ringstraße (Burgring), între Museumsquartier şi Hofburg, vis-ŕ-vis de Muzeul de Istorie Naturală, adresa fiind Maria Theresien-Platz A -1010 Wien (districtul 1.)
Orarul de functionare: Marţi – Duminică: 10.00-18.00 Joi: 10.00-21.00
O sa-i parcurgem salile, dupa care o sa facem o plimbare in Stephan Platz, situata foarte aproape de muzeu. Ringastrasse este bulevardul central, care intins pe cca 4 km formeaza un inel in jurul centrului. Noi o sa mergem pana la Stephan Dom, unde vom vizita inca unul dintre cele 10 obiective.
Catedrala Sf Stefan a supravietuit multor razboaie si a devenit simbolul libertatii Vienei. Cladirea in stil gotic a fost construita in anul 1147 dar acoperisul sau din tigla sub forma de diamant a fost adaugat in anul 1952.
Catedrala Sf Stefan a fost subiectul multor carti, poze si studii. Unicitatea catedralei precum si multitudinea de detalii fac din catedrala Sf Stefan, o comoara a arhitecturii. Altarele, arcadele, turnurile, imaginile: fiecare detaliu are scopul si istoria sa. Clopotul catedralei este unul din cele mai mari din lume si a fost facut din fierul obtinut dintr-un tun capturat de la turci in anul 1683. Clopotul rasuna in fiecare an in oras anuntand venirea Anului Nou. Catedrala Sf Stefan a fost de cateva ori distrusa de foc spre sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial. Dar pentru ca toata lumea a dat o mana de ajutor, catedrala a fost reconstruita in doar sapte ani: emblema Austriei si simbolul identitatii austriace a renascut inca o data din cenusa sa.
Cu aproape trei milioane de vizitatori pe an, Catedrala Sf Stefan este atractia numarul unu in oras. Puteti urca si pe catedrala: turnul sudic sau turnul nordic (Pummerin).
Pana in varful turnului sudic trebuiesc urcate 343 de trepte, iar taxa este de 3,5 € pentru adulti, 2 € pentru copii intre 15-18 ani si 1 € pentru copii intre 6-14 ani. Programul este de luni pana sambata intre ora 9:00 si ora 17:30.
Pentru a urca in turnul nordic (Pummerin) trebuie sa platiti o taxa de 4,5 € pentru adulti, 1,5 € pentru copii intre 6-15 ani si 0,5 € pentru copii mai mici de 6 ani. Programul este din aprilie pana in octombrie de la ora 8:30 la 17:30, in lunile iulie si august intre 8:30 si 18:00 iar intre noiembrie si martie intre 8:30 si 17:00. De asemenea puteti cobori in catacombe.
Catedrala este deschisa de luni pana sambata intre ora 6:00 si 22:00 si duminica si in zilele de sarbatoare nationala de la ora 7:00 la ora 22:00.
Sunt disponibile si ghiduri audio de luni pana sambata intre ora 8:30 si 11:30; 13:00 si 17:30 iar duminica si in zilele de sarbatoare legala intre ora 13:00 si 17:30.
Ghidurile sunt disponibile pentru catedrala, pentru comoara catedralei si pentru expozitii. Preturile pentru un ghid audio pentru vizitarea catedralei sunt: pentru adulti 4,9 €, pentru studenti si varstnici 3,9 € si pentru minorii sub 14 ani 1,5 €.
Preturile pentru un ghid audio pentru vizitarea comorii sunt: pentru adulti: 4,5 €, pentru studenti si varstnici 3,5 € si pentru minorii sub 14 ani 1 €.
Preturile pentru un ghid audio pentru vizitarea expozitiilor sunt: 7,5 €, pentru studenti si varstnici 5,5 € iar pentru minorii insotiti este intrarea gratuita.
Ghidurile sunt disponibile in mai multe limbi de circulatie internationala: engleza, germana, franceza.
Statia de metrou: Stephansplatz, de acolo urmeaza sa si-l luam pe cel care ne va duce inapoi la hotel. Asa se va termina o zi de Viena.

Ziua 3. Dupa micul dejun, facem check out-ul, ne imbarcam cu bagaje cu tot in microbuz si plecam pana in  cel de-al treilea district vienez. O sa vizitam Belvedere situat  langa Gara de Sud (Südbahnhof) si Piata  Schwarzenberg. Palatul Belvedere se afla in mijlocul unui parc splendid. Palatul a fost construit pentru Printul Eugen de Savoia, de catre J.L. von Hildebrandt, un foarte cunoscut arhitect baroc al perioadei respective. Belvedere inseamna un loc din care se poate vedea frumusetea iar Palatul Belvedere ofera o priveliste minunata a orasului vechi din gradinile sale.
 
Desi parintii sai erau nascuti in Italia, Printul Eugen era francez si cunostea foarte bine Castelul Versailles. Fiind exilat de Ludovic al XIV-lea, Eugen a devenit comandant al Sfantului Imperiu Roman si impreuna cu bunul sau prieten Ducele de Marlborough, au invins mai apoi armatele lui Ludovic al XIV-lea fiind rasplatiti cu palate. Cei doi generali erau cunoscuti sub sintagma "un suflet in doua trupuri".
Domeniul Belvedere are doua castele, unul mai mare contruit intre 1720-22 si un al doilea mai confortabil contruit intre 1714-16. Printul Eugen a locuit in acesta din urma. Gradinile unesc cele doua palate si sunt amenajate cu bazine de apa, fantani, sculpturi, trepte si mici cascade. Tema intregului ansamblu este calatoria omului din intuneric catre lumina divina. Dupa moartea Printului Eugen in anul 1736, domeniul a intrat in proprietatea Habsburgilor.
Adresa - Prinz-Eugen-Straße 27, 1030   Wien
Deschis - Tot anul, zilnic de la rasarit la apus
Intrare - Accesul este gratuit.
Cele doua palate gazduiesc muzee. In palatul in care a locuit Printul Eugen se gaseste Muzeul Austriac de Arta Baroca. In celalalt palat se afla Galeria Austrica de Arta unde se gasesc tablouri din secolele XIX si XX.
In 1803 in a fost facuta, in parcul de la Belvedere, prima gradina alpina din Europa. Astazi peste 4000 de plante originare din Alpi se gasesc aici. Cea mai buna perioada din an pentru a vizita gradinile de la Belvedere este primavara sau inceputul verii, deoarece atunci infloresc marea majoritate a plantelor ce se gasesc aici.
Aici puteti admira legendarul tablou "Sarutul", al lui Gustav Klimt, precum si alte lucrari importante ale lui Schiele sau Kokoschka. De asemenea, va puteti bucura de splendoarea palatului construit in stil baroc si a gradinilor sale vaste.

Printul Eugen de Savoia (1663-1736), comandant cu numeroase succese militare, dar si iubitor al artelor, l-a insarcinat pe Johann Lukas von Hildebrandt sa-i amenajeze resedinta de vara la palatul Belvedere, aflat la acea vreme la portile orasului.
Intreaga opera arhitecturala baroca este formata din doua palate (Belvedere-Palatul de sus si Belvedere-Palatul de Jos) si adaposteste astazi o expozitie de pictura austriaca apartinand perioadei cuprinse intre Evul Mediu si contemporaneitate.
Belvedere - Palatul de Sus - Cea mai mare colectie Klimt din lume
Piesele de rezistenta ale colectiei din palat sunt picturile lui Gustav Klimt, mai ales cele doua capodopere, "Sarutul" si "Judith". Impresionante sunt si capodoperele lui Schiele sau ale lui Kokoschka, precum si tablouri ale impresionistilor francezi sau ale curentului vienez Biedermeier (Waldmüller, Amerling, Fendi), alaturi de picturi de Makart, Boeckl, Wotruba, Hausner, Hundertwasser s.a.
Goticul tarziu este reprezentat aici de capodopere cum ar fi Altarul Znaimer sau de opulentele lucrari baroce ale lui Michael Pacher, Ruelland Frueauf cel Batran si Conrad Laib. Privind lucrari precum cele ale lui Johann Michael Rottmayr, Daniel Gran sau Paul Troger, putem observa detalii ale vietii luxoase din aceasta epoca. Impresionante sunt si grimasele personajelor sculptate de Franz Xaver Messerschmidt.
Belvedere - Palatul de Jos - Apartamentele Printului Eugen
Maretia feudala a nobilului cavaler se reflecta in Sala Grotesca, in Galeria cu Marmura si in Camera Aurita. In Palatul de Jos si in Oranjerie se organizeaza impozante expozitii cu caracter special.
Grajdurile princiare - Tezaur medieval
Acolo unde altadata erau adapostiti cei 12 armasari ai printului, astazi este expusa intreaga colectie de arta medievala a palatului Belvedere.
In jur de ora 13.00 o sa parasim Viena. Urmatoarea escala: Mariazell. Avem 164 de km pana acolo, cca 2 ore de mers cu masina. Este un oraş mic în Austria, în landul Styria, bine cunoscut pentru sporturile de iarnă dar mai ales pentru statuia din lemn a Fecioarei Maria despre care se crede ca poseda puteri tamaduitoare si protectoare. Gratie acestei statui, Mariazell este unul dintre cele mai cunoscute locuri de pelerinaj din Europa. Bazilica din Mariazell a fost construita in secolele XIV-XV si are un interior superb in stil baroc. In basilica, in Gnadenkapelle (capela Miracolelor), in spatele unui grilaj vienez din argint se afla statuia de lemn a Fecioarei Maria.
Este un loc preferat de papi, Ioan Paul II (in 1983) si Benedict XVI (2007) au vizitat Mariazellul in timpul calatoriiilor lor oficiale in Austria. Nu atat de importanta ca si centru papal, totusi basilica reprezinta unul dintre cele mai importante si mai cautate lacasuri Romano – Catolice. 
La ora 15.30 plecam din Mariazell, dupa ce terminam de vizitat inca un top 10 atractii din Austria.
Plecam apoi spre Salzburgland, pana unde avem un traseu de 260 km, adica cca 5 ore de mers cu masina. Ajungem tarziu, la 21.00 la hotel. O sa intarziem la prima cina de la pensiune.

Ziua 4 O sa facem o plimbare cu microbuzul la unul dintre lacurile din zona, cel mai probabil Mondsee. Austria este vestita pentru lacurile sale minunate, care atrag anual.milioane de turisti. Daca nu mai ramane timp si disponibilitate, dupa baia din lac, putem da o fuga sa vedem si chiar sa intram cu trenuletul intr-o mina de sare: Salz Welten. Va atasez un link despre aceasta mina:
http://www.salzwelten.at/salz_en/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=21
Seara cina la pensiune.

Ziua 5. Este o zi free, adica de program lejer si chiar individual. Eu am sa va prezint cu o seara inainte cam ce se poate faca in statiune si fiecare isi decide  programul: la baie, la SPA, la cumparaturi, la plimbare. Doar seara trebuie sa ne intalnim, pt a lua impreuna cina.

Ziua 6 Dupa micul dejun, imbarcarea in microbuz si plecam spre Salzburg, oras aflat la cca 90 km de locul in care suntem cazati. Mergem sa vedem orasul lui Mozard, cautandu-i urmele ramase. Incepem insa cu Fortareata Hohensalzburg, cea mai impunatoare cladire a  Salzburgului.
Fortareata Hohensalzburg este cea mai cunoscuta  din centrul Europei, un castel ce degaja forta, situat intr-o pozitie favorabila si cel mai important obiectiv turistic din Salzburg. Primele atestari documentare ale unei fortificatii pe versantul sudic al Muntelui Monchsberg dateaza din timpul Imperiului Roman. Desi nu sunt foarte clare, existenta unei fortificatii aici ar avea foarte mult sens din cauza pozitiei excelente. Din locul unde este amplasata, se poate vedea perfect raul Salzach si toate imprejurimile orasului.
Printul Arhiepiscop Eberhard a ridicat primul castel aici in anul 1077. Nu era nimic mai mult decat o curte cu un zid de lemn ce servea pentru protectia trupelor imperiale ale Sfantului Imperiu Roman.
 
In timpul domniei Printului Arhiepiscop Konrad I a fost construit un turn din piatra si apoi de-a lungul anilor urmatori in secolele 12 si 13 zona fortificata a fost marita gradual pana cand au fost ridicate zidurile impunatoare ce inconjoara inregul castel. Conflictele dintre Bavaria si Austria Habsburgica au adus noi amenintari pentru Salzburg si Fortareata Hohensalzburg avea nevoie de noi si noi imbunatatiri.
Printul Arhiepiscop Burkhard III von Weisspriach a ridicat cele patru turnuri principale de-a lungul zidului exterior. In timpul domniei Arhiepiscopului Bernhard von Rohr a fost ridicat bastionul Rohr. Bernhard a avut probleme mari cu minerii de la sud de Salzburg care erau tot mai nemultumiti de situatia lor, patricienii bogati ai Salzburgului cereau privilegii mai mari, in timp ce Salzburg se putea teme de o invazie a turcilor. Era in mod clar nevoie de un castel si mai bun.
Hohensalzburg de la fortareata la palat
In timpul domniei Arhiepiscopului Leonhard von Keutschach scopul fortaretei sau castelului s-a schimbat dintr-unul militar si strategic intr-unul pur politic. In aceasta perioada minele Printului Arhiepiscop aduceau niste venituri imense, reprezentand 10 procente din productia global de aur, mult argint si desigur aurul alb al Salzburgului, sarea din Hallein.
Pentru a face fortareata un castel placut Leonhard von Keutschach a investit cantitati uriase de bani in decoratiuni, modernizari si extinderi. Blazonul sau se gaseste prin toate locurile in care au fost aduse modificari din ordinul sau. In total se pot gasi 58 de astfel de blazoane in fortareata. Keutschach era cunoscut ca un om care se enerva foarte repede. Una dintre legendele fortaretei spune ca un patrician bogat din Salzburg, Georg von Wisbeck l-a invinuit pe Keutschach ca a luat o proprietate care-i apartinea. Cearta dintre cei doi din Castelul Hohensalzburg a degenerat si nu au reusit sa ajunga la un acord. In cele din urma Printul Arhiepiscop care era foarte inalt si puternic, la apucat pe von Wisbeck de gat si l-a tinut atarnat pe geamul unuia dintre turnuri. In cele din urma von Wisbeck a recunoscut ca a gresit acuzandu-l pe Printul Arhiepiscop de furt.
Pret:
Adulti – 10,50 €; Copii si tineri (6-14 ani) – 6,00 €; Bilet de familie 24,30 €
Salzburg Card include o vizita la Fortareata Hohensalzburg inclusiv funicularul.
Orar:
din ianuarie pana in aprilie: 9:30 – 17:00
din mai pana in septembrie: 9:00 – 19:00
din octombrie pana in decemprie: 9:30 – 17:00
24 decembrie: 9:30 – 14:00
Paste: 9:30 – 18:00
Adresa:
Festung Hohensalzburg Verwaltung
Mönchsberg 34
5020 Salzburg
Austria
(www.tvl.ro)
Dupa ce parasim fortareata, o sa plecam sa vizitam Casa lui Mozart si Casa in care a trait Mozart
Salzburg n-ar fi Salzburg daca locurile legate de Mozart n-ar fi exploatate la maxim de industria turistica din oras. Exista doua muzee memoriale Mozart in Salzburg: unul in locul in care s-a nascut mare geniu si celalalt in locul unde a trait. Ambele merita vizitate.
Casa din Getreidegasse nr 9 a fost locul in care a trait familia Mozart intre anii 1747 si 1773 si tot aici Wolfgang Amadeus Mozart s-a nascut pe 27 ianuarie 1756. Casa in care s-a nascut Mozart este astazi cel mai popular muzeu din Salzburg.
Casa unde s-a nascut Mozart
Muzeul aflat in casa unde s-a nascut Mozart gazduieste niste piese importante cum ar fi vioara folosita de Mozart in copilarie, pe vremea micului Mozart, vioara sa de concert, clavecinul, portrete, scrisori si alte obiecte ce au apartinut familiei Mozart. Unele tablouri celebre sunt de asemenea expuse aici cum a fi „Mozart pe pian”, un tablou neterminat al cumnatului sau Joseph Lange.
O alta camera este dedicata in intregime operelor lui Mozart si locului important pe care acestea le ocupa in istoria muzicii.Partea din spate a muzeului are vedere spre piata Universitatii din Salzburg si de fapt nu a gazduit niciun membru al familiei Mozart. Acolo a fost apartamentul vecinilor lui Mozart ce a fost cumparat de Fundatia Internationala Mozart in 1981 pentru a recrea in cadrul muzeului felul cum traia o familie din clasa mijlocie a secolului al 18-lea.
Muzeul Mozart fiinteaza din anul 1880, cand Fundatia Internationala Mozart l-a inaugurat si l-a deschis publicului. Astazi este una din principalele atractii turistice ale orasului Salzburg atragand mii de turisti in centrul vechi al orasului. Cladirea in sine care gazduieste muzeul se numeste „Hagenauerhaus”, luandu-si numele dupa proprietarul si prietenul familiei Mozart, Johann Lorenz Hagenauer.
 
Muzeul Mozart - casa unde a trait marele compozitor
Cel de-al doilea muzeul dedicat marelui Wolfgang Amadeus Mozart este deschis in casa in care acesta a trait din Makartplatz, intr-o cladire numita „Tanzmeisterhaus”. Initial aici erau doua case asa cum arata documente din 1617. In anul 1685 cele doua case au fost unite intre ele si in 1711, proprietarul Lorenz Speckner si-a luat o licenta pentru o scoala de dans. Tanzmeister in seamna profesor de dans. De fapt dansul insemna mult mai mult decat miscare in ritmuri de muzica – lectiile erau tintite spre nobilimea tanara si spre copiii unor oameni bogati si erau menite sa-i instruiasca in protocolul si manierele de la curtea regala. Cel de-al doilea instructor de dans s-a numit Franz Gottlieb Speckner si era un prieten al familiei Mozart.
In anul 1765, familia Mozart a inceput sa se gandeasca la mutarea din Getreidegasse deoarece conditiile de acolo nu mai erau suficiente pentru familie. Speckner a murit in 1767 iar verisoara sa Maria Anna Raab nu a dus mai departe scoala de dans dar a inceput sa inchirieze sala pentru nunti si alte evenimente. In aceasta perioada, Mozart se afla in turneu prin Europa insotit doar de tatal sau, dar era clar ca odata intorsi in Salzburg vor avea nevoie de o casa mai mare. In 1773, familia Mozart s-a mutat in cele din urma in Tanzmeisterhaus. Aici Mozart avea spatiu destul pentru repetitii si intruniri cu caracter social. In aceasca casa a compus multe din operele sale dar a si scris multe scrisori – 232 din acestea s-au si pastrat.
Familia Mozart, ca rezidenti in Tanzmeisterhaus au fost intr-o continua tranzitie. Sora lui Mozart s-a casatorit si s-a mutat, mama sa a murit in 1778 iar Leopold Mozart a murit in 1787 la ceva vreme dupa ce Wolfgang deja se mutase in Viena. Dupa aceea, proprietatea a fost vanduta de mai multe ori.
In 1944 doua treimi din Tanzmeisterhaus au fost distruse in bombardamentele din cel de-al doilea razboi mondial. Proprietarul care nu era prea multumit de distrugerile aduse de bomba a vandut terenul unei societati de asigurari care a folosit terenul pentru a ridica o cladire de birouri. Treimea ramasa in picioare a fost vanduta catre Fundatia Internationala Mozart 1955, care a folosit-o ca muzeu.
Cladirea de birouri a societatii de asigurari a fost achizitionata de Fundatia Internationala Mozart in 1989 si a daramat-o in 1994 pentru a reconstrui Tanzmeisterhaus asa cum era la vremea cand Mozart a locuit in ea. Marea majoritate a cladirii este folosita pe post de muzeu.
Adresa: Getreidegasse 9, A-5020 Salzburg / Austria
Orar: deschis zilnic (inclusiv duminica si de sarbatori) de la 9:00 am la 5:30 pm (ultima intrare la 5 pm). In iulie si august este deschis pana la 8 pm.
Pret: 7 €
Bilet combinat la Muzeul Casei in care s-a nascut Mozart si la Resedinta lui Mozart
Pret: 12,00 €
Ar mai fi multe locuri de vizitat in Salzburg, Castelul Hellbrunn, Palatul si Gradinile Mirabell, Salzburger Dom, Palatul Rezidenz, Manastirea Sf Petru etc, dar la 17.00 trebuie sa ne despartim de acest minunat oras, pt a ajunge la timp la cina de la pensiune.

Ziua 7.O sa o afectam toata aceasta zi unei excursii cu microbuzul, pe cea mai inalta sosea alpina din Europa: Grossglockner ce face legatura, peste munti, intre doua provincii ale Austriei: Salzburg and Carinthia.
Avand forma de piramida si o altitudine de 3.798 m, vârful Großglockner  se află situat în partea de sud a masivului Hohe Tauern, la graniţa dintre Kärnten şi Tirol. El se invecineaza cu varful Kleinglockner, care este cu putin mai scund – 3.770 m. Tot aici se află si gheţarul Pasterze, unul dintre cei mai mari gheţari din Alpii de Est. 
Odata cu constructia drumului ce il strabate – Hochalpenstrasse, una dintre cele mai vestite si pitoresti sosele montane – Großglockner a capatat noi dimensiuni, fiind punctul de atractie pentru multe excursii,  biciclisti bine antrenati, motociclisti, cat  si pentru alpinisti. Drumul incepe din mijlocul parcului national Hohe Tauern, trece prin numeroase tipuri de vegetatie ajungand pina in inaltimile de gheata si este o experienta de neuitat pentru oricine.
Pe parcursul soselei exista portiuni cu cate doua benzi pe sens, panta fiind destul de ofertanta pentru masinile germane cu motor puternic. Din loc in loc, la diferite altitudini, exista refugii unde poti opri si de unde poti admira atat inaltimile,  cat si motociclistii care trec in viteza pe langa tine J Tin sa va mai spun ca intr-unul dintre cele mai importante puncte de oprire – Kaiser Franz Josef – aflat la o inaltime de 2.369 m se gaseste o parcare supraetajata (daca nu ma insel, are 4 etaje), un cinema, expozitie, loc de joaca pentru copii si restaurant. Cei  48 km ai soselei au fost construiti intre anii 1930-1935. Soseaua este deschisa in perioada mai-octombrie a fiecarui an si taxa de traversare este de 28 Euro/ autoturism.
Seara dupa o zi de munte, peisaje, fotografii si microbuz, o sa ne intoarcem la pensiune pt cina.

Ziua 8 Dimineata, dupa micul dejun, o sa dam o fuga pana la Wattens, pentru a vizita galeria Swarovski. Adresa: Kristallweltenstrasse 1  6112 Wattens, Austria
05224 5001227. Oraselul este foarte aproape de Innsbruck, doar in jur de 10 km.
Am vizitat impreuna cu Samiza si o familie de prieteni, acum cativa ani, acest superb loc, o lume a basmelor de cristal, asa cum foarte potrivit a numit un turist acest loc. Va redau mai jos impresiile sale, luate de pe www.amfostacolo.ro. :
Ť Pentru cei care se așteaptă ca la Kristallwelten Swarovski să găsească un muzeu al cristalelor artificiale, trebuie să spun că este vorba mai degrabă de o expoziție a cristalelor în varii forme, mărimi și culori. Ea a fost deschisă pentru public în 1995 cu ocazia aniversării a 100 de ani de activitate a cunoscutei firme austriece și ne prezintă o adevărată paradă a cristalelor Swarovski, fără a avea pretenția expunerii lor cu plăcuțe informative sau cu istoricul fiecăruia, ci mai mult ca un spectacol amuzant, potrivit oricărei vârste.
În afara zonei expoziționale, complexul mai cuprinde un restaurant, un vast parc creativ, cu un labirint, o grădină alpină, exponate de artă şi o zonă de vedere panoramică, dar și un magazin, considerat a fi cel mai mare din lume, pentru comercializarea diverselor produse din gama Swarovski: bijuterii, bibelouri, candelabre, obiecte de cult și de menaj, ceasuri, ochelari, diverse accesorii vestimentare.
Defilarea cristalelor începe chiar de la poarta de intrare în complexul expozițional și de distracții, unde ne întâmpină un imens șarpe cu solzi de cristal multicolori, încolăcit pe una dintre coloanele de susținere a plafonului. Depășind zona de intrare, ne deplasăm pe lângă un adevărat bazin de megacristale, apoi pe lângă o fântână arteziană în spatele căreia ne întâmpină un reconfortant mesaj: Yes. to all! Depășind-o, ajungem foarte repede la intrarea în …lumea cristalelor Swarovski. Este o lume pitită în pîntecul unei coline naturale, iar intrarea prefigurează tărâmul de basm în care vom păși: este imaginea unui uriaș, de fapt fața lui modelată în peretele colinei, cu doi ochi imenși, bineînțeles din cristal, și o gură din care țâșnește un șuvoi de apă, ca o înlănțuire fără sfârșit de cristale vii și transparente.
Pătrundem prin intrarea din partea dreaptă în holul de intrare. De ce-i spune hol, nu știu, căci de fapt, încăperea este un adevărat salon al comorilor, dacă avem în vedere dimensiunea ei și obiectele expuse. Holul, iluminat discret, mai mult pe conturul exponatelor, găzduiește:
-cel mai mare cristal artificial din lume (300 mii carate), șlefuit în 100 de fețe, semnificând centenarul Swarovski;
-cel mai mic cristal din lume (0,8 mm), ale cărui fețe, 17 al număr, pot fi admirate numai sub lupă;
-un cal reprodus în mărime naturală, împodobit cu harnașament indian ornamentat cu uimitoare cristale strălucitoare. Cele mai frumoase sunt cele ce îmbracă coada, într-o adevărată plasă întrețesută cu boabe de cristal;
-o reproducere a picturii lui Dali, ”persistența memoriei”, un ceas care pare a se topi la fel ca timpul pe care îl măsoară. Suprafața ceasului topit strălucește în mii de raze ale cristalelor albe ce-l tapetează.
-o stelă cruciformă împodobită cu cristale, copia celei create cu ocazia primei celebrări în templul de la Luxor a operei lui Verdi, ”Aida”.
-o copie a picturii ”Nana” a lui Saint Phalle. Simbolul fertilității – sânul și brațul femeii imaginare se prelungesc într-o cupă ce ține un imens cristal transparent, strălucitor în lumina ce-l țintește.
Ne continuăm drumul și pătrundem în sala Teatrului mecanic. Pe fundalul unei muzici cu rezonanță electronică, ne surprinde o lume în mișcare robotică din care nu lipsesc, bineînțeles, cristalele. Două manechine (un bărbat și o femeie) pășesc sacadat în jurul unei rampe circulare, puternic iluminate de reflectoare. Amplasat la semi-înălțime, trupul manechinului bărbat se descompune la un moment dat în mai multe fragmente căptușite în interior cu o puzderie de cristale strălucitoare. Alături, se desfășoară parada unor umerașe cu haine, împodobite firește, cu garnituri de cristale multicolore, dar mai discrete. Două manechine masculine așezate la o masă, se învârtesc perpetuu fără să amețească, ca și cum ar fi părtașe ale unui cerc vicios, o discuție eternă fără concluzie finală. Tot așa, pășind dezordonat pe un drum fără sfârșit, se agită mai sus câteva perechi de picioare robotice îmbrăcate în pantaloni ornați și ei cu cristale Swarovski.
Sala are, cred, un farmec deosebit pentru copii. Pentru mine, teatrul mecanic a fost ca un asin între cai pur sânge. Nu mi-a stârnit admirația, nici repulsia, a fost o vizionare neutră, pusă mult în umbră de cele ce au urmat.
Urmează Domul de cristal. Este o sală de formă circulară, cu un plafon sub formă de dom ce pornește chiar de la nivelul podelei. Întreaga suprafață este realizată prin îmbinarea a 595 oglinzi în care chipurile vizitatorilor sunt reproduse tot de atâtea ori. Incinta este luminată de reflectoare nevăzute care-și schimbă permanent culorile, iar fundalul sonor, semnat de cunoscutul Brian Eno, ne trimite cu imaginația în lumea stelelor de pe boltă. Impresia generată este aceea a încătușării în interiorul unui gigantic cristal cu 595 de fațete.
În sala următoare, Visul iernii, ne întâlnim firește cu tărâmul anotimpului de gheață, imaginat de mii de cristale ce reproduc magia adevăratelor cristale de gheață și de zăpadă. Aici, două noțiuni ce definesc la modul poetic anotimpul iernii, Lumina Tăcerii, sau, dacă vreți, Tăcerea Luminii, își găsesc expresia trupească într-o operă de artă unică: un brad măreț, alcătuit doar din cristale albe și transparente, de diferite forme prismatice alungite, care sugerează imaginea unui brad adevărat, îmbrăcat în mantie de gheață. Printre ramuri, ici și colo, se zăresc mici cristale colorate, care își trădează prezența doar atunci când îți schimbi unghiul de observație sau când intensitatea luminii se modifică. Bineînțeles că muzica sălii reproduce glasul cristalelor lovite, într-o perpetuă serenadă închinată iernii.
Continuăm periplul nostru în Sala cristaloscopului. Putem poposi aici pe una dintre bănci, pentru a ne delecta în liniște cu imaginea unor formațiuni de cristale în continuă mișcare, reflectate într-un cristal cu 440 de fețe, al cărui colorit se modifică neîncetat, o dată cu lumina reflectoarelor ce-l pun în valoare de undeva, dintr-o sursă nevăzută. Ai senzația că imensul cristal este o ființă vie care-și schimbă înfățișarea precum caracatițele sau cameleonii.
Teatrul de cristal este o sală discret luminată, aproape obscură, în care mai multe vitrine viu luminate pun în evidență diverse marionete, personaje minunat împodobite cu cristale de toate formele, mărimile și culorile, care întrețin un adevărat spectacol: fluturi care zboară, o zebră care se leagănă într-un pantof roșu tapetat cu cristale, un trup de cățel cu cap schimbător, când pasăre, când om, când floare, un cerb cu coarnele împovărate de cristale albastre și o ciocănitoare în rochie de cristale roșii, cărând un ciorchine de strugure din care cad boabe…de cristal, o floare …carnivoră, devoratoare de cristale, o jumătate de lună și un plăpând soare, rotindu-se îmbrățișați în neobositul vârtej al dansului.
După acest spectacol al cristalelor în mișcare, o clipă de liniște senină ni se oferă în Sala ”Cristal și caligrafie”: luăm loc într-unul din fotolii și putem urmări derulată la nesfârșit, transcrierea fosforescentă și cu diferite caractere, pe un întreg perete cu străluciri de cristal, a unei strofe din poezia lui Charles Baudelaire, ”Les Fleurs d'Evil”, din ciclul Les Fleurs du mal.
Și fiindcă ne-am relaxat astfel, întâlnirea cu Pasajul de gheață ne retrezește gustul pentru fantezie și spectacol. Pereții alb-bleu, strălucind de zâmbetul miilor de cristale, într-o continuă schimbare de nuanțe, ne poartă printr-un culoar pe care străbătându-l, avem senzația că podeaua crapă sub pașii nostri, ca și cum ar fi de gheață. Efectul se datorează luminilor amplasate sub podea care se activează prin senzori doar pe măsură ce pășim, dezvăluind liniile desenate ale crăpăturilor și stingându-se pe măsură ce ne îndepărtăm. Totodată, din plafon lumina este proiectată astfel încât îți dă senzația că de sus curge o ploaie de cristale albastre, iar fondul sonor redă muzica spargerii cristalelor.
Nesătui încă de acest miraj al ghețurilor, pătrundem în Sala lucrurilor uriașului. Nu știu despre care uriaș este vorba, probabil cel de la intrare, dar clar este că aici găsim o minusculă colecție de …lucruri mari: o armonică uriașă, frumos colorată, plină de strălucirea cristalelor și care se ostenește a ne saluta cu câteva acorduri specifice; un uriaș inel garnisit cu cristale, în al cărui spațiu central apare din când în când imaginea proiectată a uriașului; stiloul și mănușa uriașului strălucind de cristale; și în sfârșit, imaginea uriașului proiectată pe un fundal în care zgârie-norii sunt de statura lui.
Tot pe efectul proiecției și al jocurilor de culori și lumini a fost gândită și decorarea următoarelor patru săli:
- Primadona absolută: aici, imaginea televizată a unei soliste de culoare (Jessie Norman) interpretând o arie din opera ”Dido și Eneas”, într-o ținută scoasă din anonimat de strălucirea cristalelor, este reflectată în mii de oglinzi și cristale.
- Puzzel-ul lui Poseidon este de fapt un coridor cu o arhitectură mai mult decât originală, ea simbolizând prin culoare (albastru și verde), dar și prin forma tavanului și pereților (vălurită), tărâmul apelor. Printre valurile …pereților pot fi zărite cristale colorate, corali, vietăți marine, redate firește printr-un sistem de proiecție deosebit de atractiv...
-55 milioane de cristale: imaginea unui caleidoscop pătrat care-și schimbă permanent forma și coloritul, în nenumărate combinații niciodată repetabile, este cea care sugerează multitudinea de ipostaze în care poate exista și străluci un cristal.
-Reflexii: o încercare de a transpune întreaga lume a cristalelor într-o formă picturală. În încăpere sunt plasate 48 de poliedre de sticlă în diverse mărimi și poziții, simbolizând cristale. Prin luminarea lor interioară policromă sunt puse în evidență, pe rând, picturi, ilustrații, personaje, însemne zodiacale, fragmente de scrieri vechi, toate făcând trimitere spre universul cultural uman, atât cel al științelor exacte (matematică, fizică, chimie), cât si cel al artei și științelor spirituale (religie, magie).
Sala reflexiilor este una dintre cele care mi-au plăcut cel mai mult, atât pentru aerul misterios (preumblarea printre poliedre este ca o incursiune într-un labirint), cât și pentru faptul că aici există aparatură video și audio cu ajutorul căreia poți interacționa cu imaginile din poliedre, adică te poți informa cu privire la oricare din imaginile care sunt afișate.
Vizita noastră se continuă în …Pădurea de cristal! Nu, nu este o sală care reproduce în cristal flora unei păduri, este o versiune artistică a acestui ecosistem, surprins într-o contemporană interconexiune cu lumea tehnologiei și a amândoura cu lumea cristalelor. Trunchiurile stilizate care răsar din podea, dar și din plafon, sunt conectate la lumea tehnologiei prin sunetele și imaginile focului ce pâlpâie sau ale apei ce fierbe în interiorul lor. Fundalul sonor reproduce cântecul greierilor îngemănat cu cel al cristalelor, iar spre ieșire, o inedită instalație de cristale și lumini concepută sub forma unei încântătoare meduze, botezate ”Leviathan”, ne invită la un scurt popas. Culoarea meduzei se schimbă din roșu în portocaliu, galben, verde, albastru și violet, oferindu-ne un inedit spectacol de lumină.
Ultima sală de expoziție de la Kristallwelten Swarovski este cea dedicată istoriei familiei și afacerii Swarovski. De aici pătrundem în Crystal Stage – cel mai mare Swarovski shop, sub aspectul gamei de produse oferite cumpărătorilor. În ciuda acestei oferte atât de tentante, eu am abordat magazinul mai mult ca pe o expoziție, pe de-o parte pentru că aveam ce admira, exponate pe care nu le întâlnești chiar pe oriunde, pe de alta, pentru că prețurile la vânzare erau cu totul descurajatoare: orice flecușteș de cristal nemontat, costa pe puțin 5 euro, iar de bijuteriile cu cristale Swarovski, minunate și ispititoare de nici n-ai fi putut să te hotărăști pe care să le alegi, ce să mai vorbim?!
Am părăsit Lumea cristalelor Swarovski oscilând între două sentimente: unul de încântare și mulțumire pentru cele văzute, altul, de regret fiindcă nu m-am întors cu nici o amintire…materială. Și deși o cugetare a lui Daniel Swarovski spunea: Cel mai important lucru este să rămâneţi atenţi, pentru a folosi oportunităţile atunci când apar. “, eu tot mai sper că niciodată nu e prea târziu. Căci cristale Swarovski se găsesc și-n România, doar bani să fie!”
Plecam de acolo in jurul pranzului, urmand sa ne intoarcem in Innsbruck. O sa facem o plimbare in centrul orasului, va fi o zi mai lejera, de relaxare. Ne asteapta 2 zile cu multi kilometri si este binevnit un astfel de repaus, inainte.
Considerata de  localnici si turisti "inima muntilor Alpi", capitala Tirolului, Innsbruck este nu doar un oras de o frumusete aparte, ci si una dintre destinatiile preferate pentru turistii in intreaga lume, indragostiti de munti si de libertatea naturii. Aflat in Alpi, Innsbruck se gaseste chiar in Valea Raului Inn, parca aparat de muntii din jur. In afara de faima sa ca destinatie turistica, Innsbruck este un oras important pe harta amatorilor de sporturi de iarna, si de doua ori a fost si gazda Jocurilor Olimpice de Iarna. E un oras de cca 140.000 locuitori, deci cam cat Sibiul si dateaza aproximativ din aceiasi perioada, inceputul sec XI.

Ziua 9
Dupa micul dejun, in jurul orei 10.00 plecam spre Budapesta. Pe drum insa mai avem un obiectiv de vizitat, este vorba de Abatia Melk. De la Innsbruck la Melk avem 400 km, adica 5 ore si jumatate de mers cu masina. In jurul orei 15,30 o sa ajungem acolo. O vizita de 2 ore si apoi plecam spre Budapesta. Dar mai intai, cate ceva despre abatie si despre ce o sa vedem la Melk:
Numele "Austria" a fost mentionat pentru prima data intr-un document din anul 996. In toti cei peste o mie de ani ce au trecut de atunci, ani in care micuta Austrie s-a dezvoltat atat de mult incat a ajuns un urias imperiu, orasul Melk a fost permanent un important centru cultural si spiritual al acesteia.
Leopold I, care a fost ales conducator al Austriei de sud-vest in anul 976, si-a stabilit resedinta in castelul din Melk, care, cu timpul va fi incarcat cu multe comori si relicve de catre succesorii sai.
In anul 1089, Leopold al II-lea a oferit castelul de resedinta ordinului monahal benedictin din Lambach. Din acel moment, calugarii au trait si au slujit in castel fara intrerupere, urmand regulile Sfantului Benedict.
Incepand cu secolul al XII-lea, in incinta manastirii a functionat o scoala, in libraria acesteia fiind stranse sau create din ce in ce mai multe manuscrise importante.
In secolul al XV-lea, manastirea a fost punctul de plecare al uneia dintre cele mai importante reforme monahale medievale, si anume Reforma Melk, avand stranse legaturi cu umanistii din Universitatea din Viena.
Manastirea este vizibil tributara stilului baroc, atat prin statuile extraordinare ale abatelui din acea vreme, Berthold Dietmayr, cat si prin frumoasele cladiri ale incintei.
Abatia din Melk a fost construita intre anii 1702 si 1736 urmand planurile realizate de Jakob Prandtauer, alaturi de contributia unora dintre cei mai renumiti artisti ai vremii, precum: J.M. Rottmayr, P. Troger, L. Matielli, A. Beduzzi, J.W. Bergl, P. Widerin, etc.
In aceasta perioada, manastirea a inflorit si in alte domenii, spre exemplu in artele liberale si in muzica (Anselm Schramb, Father Bernhard Pez, Father Marian Paradeiser, Father Maximilian Stadler).
Cu toate ca manastirea din Melk a fost scutita de la soarta cruda ce au avut-o numeroase manastiri in urma decretului de dizolvare dat in timpul domniei lui Joseph II (1780-90), aceasta nu a fost total scutita de constrangeri.
Vietii monahale din Melk i s-au impus o serie mare de regulamente statale. De exemplu, abatii erau alesi prin decrete imperiale administrative, scoala teologica monahala a fost inchisa din ordin imperial.
Datorita legilor parohiale date sub domnia lui Joseph al II-lea, numarul de parohii de care trebuia sa aiba grija manastirea s-a ridicat la 27, ceea ce a constituit o greutate destul de mare pentru personalul monahal din acea vreme. Astazi, abatia din Melk inca mai este responsabila pentru 23 de parohii.
Razboaiele lui Napoleon impreuna cu sfarsitul perioadei feudale din anul 1848 au dus la schimbari economice si financiare greu de suportat pentru manastire.
In secolul al XIX-lea a avut loc prima restaurare ampla in cadrul manastirii, iar camerele celei de a doua scoli au fost extinse. Manastirea a primit un sistem modern de canalizare, curent electric si o noua retea de instalatii sanitare in jurul anului 1900.
Perioada dintre cele doua razboaie mondiale a creat din nou mari probleme manastirii. La scurt timp dupa criza economica prin care trecuse in vremea inflatiei a venit o alta amenintare - pericolul iminent al dizolvarii de catre socialistii nationali, imediat dupa Anschluss, in anul 1938. Parintii au fost amenintati cu inchisoarea. Cea de a doua scoala a fost luata manastirii iar o mare parte din abatie a fost confiscata pentru o scoala de stat.
De la Melk la Budapesta sunt 337 km, o sa-i parcurgem, cu o pauza, in 4 ore. Tarziu, spre noapte, in jur de 22.00 o sa ajungem la hotel.

Ziua 10. Micul dejun la ora 8.30, check out la 10.00. Mergem pe Insula Margareta, facem o plimbare acolo, urcam apoi pe Gellert, la Citadella, pt o imagine panoramica a Budapestei, de unde am sa va dau cateva explicatii despre cladirile mai importante pe care le puteti distinge. La ora 14.00 plecam spre Sibiu. Avem de facut 550 km, in jur de 9 ore de mers cu masina, incluzand pauzele. Pierdem o ora de fus orar, ajungem deci in Sibiu in jur de ora 00.00 – 01.00.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #2 : Joi, 15 Decembrie 2011, 17:49 »
Un tur prin Viena

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/rN3JSK_hvqU?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Palatul Sconnbrunn

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/SFNuDUTFOCY?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #3 : Joi, 15 Decembrie 2011, 18:01 »
Innsbruck

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/hkfpv6-PAcQ?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Mondsee

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/VrUkjBrXZTQ?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Salzburg

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/XWi3VVwz0vQ?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Swarowski

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/uYKuaOMVk_Q?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Caroline

  • Vizitator
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #4 : Joi, 15 Decembrie 2011, 21:08 »
Am vazut deja toate astea, de doua ori... sunt magnifice! Viena ar fi capitala mea preferata... daca nu ar fi existat Copenhaga.  :)

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #5 : Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012, 10:23 »
Lista celor inscrisi:
Nora R   Galati
Gabriela P Bucuresti
Andre       Iasi
Angela B   Cluj

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #6 : Miercuri, 25 Aprilie 2012, 20:09 »
Eu mi-am inceput deja trecerea in revista a minunilor austriece.
Am inceput excursia din Munchen cu splendida abatie Melk.














Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #7 : Joi, 26 Aprilie 2012, 09:59 »
De la Abatia Melk, cea care parca vegheaza de la inaltime Dunarea, ne-am indreptat spre orasul lui Mozart: Salzburg. Era ultima oprire inainte de tinta noastra bavareza, Munchen-ul.

Salzburg-ul este un oras linistit, cu cladiri vechi dar bine ingrijite, cu zone de promenada si impanat parca cu biserici. Fortareata din varful dealului domina orasul, fiind alaturi de marele compozitor care s-a nascut si a trait aici, emblema sa. N-am avut decat 3-4 ore la dispozitie, se facea tarziu si trebuia sa ajungem pe zi la Munchen. Dar nu ne dadeam plecati. Hai sa vedem si Biserica Franciscana, hai sa vedem si urmatoarea piata, hai sa mai dam un ocol si pana la turnul care se vedea pe dupa cladiri. Un oras in care mi-ar place sa locuiesc. E un fel de Sibiu, dar cu o zona medievala mai extinsa si cu obiective mult mai interesante. Atmosfera este cea a orasului meu, duminica dimineata. Atunci cand imi place mie sa ma plimb pana in centru, sa-mi beau cafeaua la Wien sau la Atrium. Am facut o groaza de poze, nu stiu la care sa ma opresc sa vi le arat. Dar am sa incerc o selectie.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #8 : Joi, 26 Aprilie 2012, 10:19 »













Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #9 : Joi, 26 Aprilie 2012, 10:32 »







varsator38

  • Vizitator
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #10 : Joi, 26 Aprilie 2012, 10:43 »
de fiecare data cand privesc imaginile postate pe aici,imaginatia o ia razna si o particica din mine este alaturi de voi prin minunatele locuri pe care le vizitati.
multumiri celor ce posteaza fotografii,filmulete,povesti...pentru ei sunt amintiri placute,iar pentru cei care nu au sansa sa viziteze acele locuri,e un cadou deosebit!

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #11 : Joi, 26 Aprilie 2012, 10:45 »
Cand ne-am intors din Munchen, am poposit cateva ore si in superba Viena. Cateva fotografii si de acolo.

Parlamentul



Muzeul de Stiintele Naturii



Statuia Mariei Tereza din piata cu acelasi nume


Muzeul de Istoria Artei...ah si era expozitie Gustav Klimt si n-am avut timp....


Statuia lui Mozart







Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #12 : Joi, 26 Aprilie 2012, 10:54 »
Opera, vazuta din lateral, dinspre Pasajul Albertina


Opera, tot din lateral, zona de intrare.


Culmea, mai aveau inca bilete pentru concertul din acea seara! Salerii dadeau cred telefoane la prieteni...sa umple sala!



Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #13 : Joi, 26 Aprilie 2012, 11:51 »
Muzeul Albertina



Domul, punctul zero al Vienei


Biserica Sf Peter


Coloana ciumei


Palatul Hofburg, resedinta de iarna a lui Franz Iosef si a imparatesei Sissi
Dinspre Piata Mihaelplatz


Dinspre Burgpark


Curtea interioara a palatului

Statuia imparatului


Burgpark


Volkspark. Intre acest parc si Parlament este Burg Ring, sau inelul central, cel care inchide, inconjurand-o, zona centrala 1. Pe directia de fotografiere, dar pe partea cealalta a parcului este alta zona verde, Parcul Primariei, iar in spatele acestuia, superba cladire a primariei Vienei, Wien Rathaus. Mai departe lateral este Universitatea si apoi o frumoasa biserica, construita in ton cu primaria. Vis a vis de Sigmund Freud Park si Votiv Kircheeste (biserica de care vorbeam) este Burgtheater sau Teatrul National.




Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Toate cele 10 minunatii ale Austriei, circuit 6 – 15 iulie 2012
« Răspuns #14 : Joi, 26 Aprilie 2012, 12:06 »
Sunt o multime lucruri de vazut in Viena, dar pt trei ore am ales ceea ce era mai important. Ce o sa vedem in plus in excursia noastra este cartierul muzeelor (apare in fotografia cu Maria Tereza, undeva in spate), Primaria, Teatrul National, Academia de arte frumoase, Karlsplatz si multe altele. Remarca Mihai in timp ce ne plimbam prin Viena, ca aceasta este un adevarat muzeu in aer liber, fiecare cladire este ea insasi un monument.

Farmecul Vienei nu se poate simti fara sa bei o cafea intr-una dintre cafenelele ei, acolo unde se intalneau pe vremuri elitele studentesti si artistice din Europa. Apoi Schoenbrunn, palatul de vara, un imens complex ce cuprinde palatul, gradinile, casa palmierilor, gradina zoo, Gloriette. Acolo se poate savura cel mai bun strudel cu mere in sos de vanilie din Viena.

Din Turnul Dunarii, in restaurantul care se roteste se poate admira intregul oras, in timp ce te bucuri de un Aperol sau o bere rece.

Marea bucurie este in Prater, acolo unde redevii copil. Un imens parc de entertainment, cu tot ce-ti trece prin minte. Acolo poti gusta cel mai bun ciolan in sos, din Viena.

Imi opresc aici povestirea in imagini, a celor catorva ore petrecute in Viena. M-am bucurat acolo de o companie foarte placuta, persoane vesele si foarte participative. Era sfarsitul unei calatorii care ne-a adus in fata castele, cladiri monumentale, parcuri minunate, zone de promenada si....berarii.