Autor Subiect: Riomaggiore, perla cocotata pe stanci.  (Citit de 1664 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 10887
Riomaggiore, perla cocotata pe stanci.
« : Joi, 20 Aprilie 2017, 11:15 »
O perla iesita din mare si cocotata pe stanci. Un tablou cu tuse pastelate. Un paradis ferit, in care farmecul trecutului iti creaza mirajul intoarcerii in timp.

Este poarta de intrare pe coasta magica: „Cele-cinci- pamanturi” si totodata cel mai sudic sat din Cinque Terre.  A fost construit undeva prin secolul XIII-lea, pescarii coborand de pe dealuri si durandu-si lpe lalea Rivus Maior, langa mare, case inalte, de 3-4 etaje, fiecare cu cate doua intrari, una in fata, jos si una in spate, deasupra. Nu de fandoseala au facut asta ci pentru a scapa atunci cand erau atacati de pirati, de sarazini.
Raul a fost acoperit, acum trece pe sub strada principala, Via Colombo, din care se ridica pe dealuri o multime de„carruggio“, aleile inguste atat de familiare in Liguria. Casele sunt construite aproape una de alta, astfel ca soarele ajunge rar in spate sa incalzeasca pietrele micutelor alei. Un adapost perfect in timpul lunilor fierbinti de vara.

Riomaggiore este un labirint de alei si trepte, e greu sa te orientezi si sa stii exact unde ajungi la urcare sau coborare. Trebuie sa fi de-al locului sa cunosti toate siretlicurile, dar nici ca turist nu ai cum sa te ratacesti, esti intr-un sat liliput.

Micuta asezare este taiata in doua de calea ferata. Gara este centrul universului pentru sat, este cel mai simplu si comod fel in care ajungi in Riomaggiore. Trenurile sunt rapide, confortabile si circula des pe segmentul La Spezia – Levanto, oprind in fiecare dintre cele 5 sate. Poposit in gara te asteapta un centru de informare turistica, apoi un tunel prin care ajungi in sat.



Iesit la lumina dai de o micuta piateta in care ai de ales: urmand „Marina” cobori scarile si ajungi la mare sau o iei in dreapta pe strada principala, pentru a cutreiera „orasul de sus”.

Zona litorala cu Gozzi, barcile multicolor ancorate in golf, cu plasele pescarilor intinse la uscat este cea a celor care traiesc din pescuit, numita de localnici „borgo dei Pescatori”. Acolo te bucuri deplin de soarele mediteranean, de mare, de panorama de vis ce se asterne in fata. Riomaggiore are si o mica plaja, apa este superba, doar ca intrarea este stancoasa. Tot de acolo se porneste in croaziera, pe aleea din stanga vanzatorii de bilete imbiindu-te cu ofertele lor.

Pescarii muncesc noaptea sau dimineata devreme, pentru ca pestele sa ajunga la timp pe tarabele comerciantilor sau in bucatariile restaurantelor.
Partea de sus este satul agricol (borgo dei contadini), inconjurat de terase. Via Colombo, strada principala urca abrupt, fiind flancata de mai multe pasaje de trepte pe ambele parti. Strada este plina de restaurante, baruri si magazine mici.


Via Colombo

Deasupra liniilor de cale ferata este o mica piateta, putini ajung acolo pentru ca nu stiu de ea....Este un loc tare placut si linistit (asta daca nu nimeriti intr-o pauza a copiilor de la scoala) care ofera o priveliste minunata.

Mai sus, in apropierea bisericii se gaseste Via Telemaco Signorini, numita asa dupa celebrul pictor florentin impresionist. Artistul a descoperit Riomaggiore in 1860 si impresionat de revarsarea de culori de acolo a revenit de mai multe ori. De la el au ramas surprinse de penel imagini ale vietii din acel timp si peisaje unice si viata oamenilor locale.

Langa statia de cale ferata si mai incolo pe peretii primariei, vei vedea picturile murale ale unui artist italian-argentiniana numit Silvio Benedetto, opere de arta inspirate de munca grea a fermierilor locali.



Pe vremuri tinerii din Riomaggiore si Manarola se intalneau pe Via dell Amore.



Este un segment din Sentiero Azzurro care incepe in apropiere de statia de cale ferata (este semnalizata langa trepte cu un semn „Via dell'Amore“.



Din pacate nu se mai poate ajunge in Manarola in acest fel, inundatiile puternice au distrus acum cativa ani o parte din poteca, iar lucrarile de restaurare vad ca stagneaza. Am auzit insa ca in aceasta primavara s-a deschis o  sectiune scurta dar asta in partea dinspre Manarola.

Majoritatea celor care ajung in Riomaggiore sunt vizitatori, putini sunt cei care isi rezerva o camera in sat. Asa ca dimineata pana la 10.00 si seara dupa 17.00 satul este atat de linistit si placut al strabate. La orele amiezii grupuri mari de oameni se foiesc in sus si in jos si dispare mult din farmecul locului.

Biserica San Giovanni Battista Biserica a fost construita in 1340, iar in 1870 fatada a fost refacuta in stil neo-gotic. De remarcat usile gotice de pe partea dreapta, fereastra din lemn de trandafir, crucifixul de lemn si orga din 1851. Din piata din fata bisericii, te poti bucura de o vedere minunata a satului.

In partea de sus a dealului se afla Castelul. Nu se stie mare lucru despre el decat ca a fost construit in a doua parte a secolului al XIII-lea si avea un rol defensiv. Cand satul era atacat dinspre mare oamenii se refugiau in spatele zidurilor, pentru a se putea apara. In secolul XIX al 19-lea a fost folosit ca un cimitir, iar azi este centru de conferinte, evenimente culturale si loc de desfasurare a nuntilor. Castelul poate fi usor de gasit daca urmezi semnele. Desi trebuie sa urci cativa pasi, privelistea este minunata asa ca merita tot efortul. Langa castel se afla Oratoriul San Rocco. A fost construit in secolul XV in amintirea ciumei in sat.

Satul avea si un muzeu, Museo delle Cinque Terre Antiche – ce prezenta istoria locala, viata de zi cu zi a localnicilor, valorile reale ale zonei Cinque Terre pentru care a intrat in Patrimoniul Mondial UNESCO. Spun avea pentru ca eu nu l-am gasit deschis niciodata si am inteles ca este de fapt inchis.

Intr-o pauza de vizitare incercati foccacia. Este cea mai buna pe care ati mancat-o vreodata!



O imagine fantastica a satului este de pe mare. Si o poti avea plecand intr-o scurta croaziera pana la Porto Venere sau spre celelalte sate...

Marea este de un albastru cel mai albastru.







Amestec de culori:









Siesta pescarilor si cea mai obisnuita ocupatie a localnicilor: a povesti in timp ce privesc spre trecatori:



Panorame de vis:



Cand noaptea se asterne peste micutul sat pescaresc:







O prezentare a satului Riomaggiore:

! No longer available


In fiecare an ajungem la Riomaggiore. Peste cateva zile vom fi din nou acolo cu o excursie Singles Camp&Travel!

Offline Liliana Tudorache

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 175
Re: Riomaggiore, perla cocotata pe stanci.
« Răspuns #1 : Joi, 20 Aprilie 2017, 12:47 »
Draga Gigi, ai un stil de a baga dracii in noi ... Doamne iarta-ma ca suntem in Saptamana Luminata!