Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 iunie – 3 iulie 2020

25/06/2020 - 03/07/2020
1,625 EUR

Descriere

 

Nu mai sunt locuri disponibile.

Pentru a vedea imagini din Faroe intrati pe forum si o sa vedeti multe imagini din excursia din 2019, dati click aici: Excursie Faroe august 2019

Mai jos un film cu imagini din fascinantele insule din Atlanticul de Nord.


Grup de

7 persoane


Plata

Avans

600 EUR pana in 29/10/2019

Rate

500 EUR pana in 31/01/2020
525 EUR pana in 06/04/2020

Cazare

Numar nopti

7

In Ljósá din 25/06/2020 pana in 02/07/2020 cu cazare la Liljulon Housenici o stea


Servicii incluse

Servicii transport


Zbor Bucuresti - Amsterdam - Copenhaga - Vagar
Taxe incluse

Bagaj Cala

Zbor Vagar - Copenhaga - Amsterdam - Bucuresti
Taxe incluse

Bagaj Cala

Transfer Aeroport


Insotitor pe toata durata excursiei


Transport zonal


6 zile transport zonal pe ruta Ljosa - cf program

Ghidaj


Insotitor de grup si sofer: Gigi Cindea 0040 745 106501


Nu sunt incluse

X

Asigurare medicala


X

Asigurare storno+medicala Turist Plus Premium

80 RON

X

Intrarile la obiective


X

Taxe autostrazi, treceri tunel, taxe de pod


X

Mic dejun


X

Pranz


X

Cina


X

Altele

Servicii care nu sunt incluse
• in tariful de excursie nu este inclusa nici o masa*
• asigurarea medicala
• parcari, taxe de drum, de traversare, ferry, tuneluri (cca 30 euro/persoana)
• intrari la obiective (unele trasee de drumetie sunt cu taxa de intrare)

Dupa inscriere va rog sa-mi comunicati imediat daca doriti rezervare la cea mai apreciata optionala care se face pe insule.  Este foarte greu de gasit locuri, rezervarile se fac cu mult timp inainte. Si este de neratat:

https://www.guidetofaroeislands.fo/book-holiday-trips/vestmanna-sea-cliffs

Anul acesta a costat 42 Euro, dar a meritat fiecare banut!

*Casa pe care am inchiriat-o are bucatarie cu toata dotarea, va puteti pregati micul dejun si cina. Recomandarea este sa veniti pregatiti cu cafea, ceai, salam de Sibiu, pateuri, branza topita, cascaval, pentru cele 7 mic dejunuri. In apropiere, la 8 km exista 2 food-market-uri de unde puteti completa cu paine, legume, fructe.

Pranzurile o sa le luam cald, pe traseele noastre de vizitare, am identificat anul acesta unde putem sa le luam. Exista insa si 2 situatii in care trebuie sa avem sandviciuri la noi.

Cinele le putem comanda la un mic local care se afla la cateva case de noi. Se mananca foarte bine, acolo am servit masa si in 2019.


Program

25/06/2020

Nu uitati pasaportul acasa! Verificati inca o data ca il aveti la voi. In Faroe se intra cu acest document, cartea de identitate nu este suficienta! Ora 03:30 am intalnire pe aeroportul Henri Coanda Plecari Internationale, in fata cafenelei Lavazza (in partea stanga a salii principale). Zboruri cu conexiuni la Amsterdam si Copenhaga: 25 iunie BUCHAREST OTP      – AMSTERDAM AMS    KL  1372 06:55 08:55  25 iunie AMSTERDAM AMS      – COPENHAGEN CPH   KL  1127 09:45 11:05  si 25 iunie COPENHAGEN CPH   3 – FAROE ISLANDS    KL  9537 12:25 13:40 aterizare pe aeroportul din Vagar la ora 13:40, preluam microbuzul, incarcam bagajele si plecam spre Ljiosa, acolo unde avem cazare. Avem cca 60 km de parcurs, in cca o ora ajungem. Cazare, cina din ce ne-am adus la pachet. Pentru ca mancarea este scumpa in Faroe, va recomand sa aveti pregatit de acasa un pachet cu o parte din cele necesare pentru micul dejun si sandviciuri: salam de Sibiu, branza topita, cascaval, pateuri de ficat, cafea, ceai, batoane energizante sau proteice si ceea ce credeti ca puteti transporta fara riscul de alterare. La locatie avem 2 frigidere mari, acolo nu mai este nici o problema.

Va rugam sa urmariti periodic forumul, pentru ca doar aici oferim informatii, modificari, noutati. Zborurile pot suferi modificari, pe parcurs va aducem precizari, va dam recomandari, sfaturi, asa ca este bine de tinut aproape de forum.


26/06/2020

Preparam micul dejun dupa care la 9:00 incepem explorarea arhipelagului: Insula Streymoy NORD si Insula Vagar   Traseu: Ljósá –  Fossá Waterfall. Cascada Fossá este situata în partea de nord a insulei principale Streymoy (aceeași insulă pe care se afla și capitala Thorshavn.) Cu deplasare către orașul Tjørnuvík, cascada este situată pe marginea drumului la  aproximativ 5 kilometri înainte de a ajunge în oraș. Cu cei 140 de metri ai sai, Fossá este cea mai înaltă cascadă din Insulele Feroe. Apa cade din munte în două secțiuni. Pe vreme uscată, cascada are o lățime de doar câțiva metri, dar după ploi abundente poate sa aiba până la 30 de metri. Continuam: – Tjørnuvík (este o mica asezare cu cateva casute, in care traiesc 64 persoane, pe tarmul unui golf in apele caruia se pot admira formatiunile stancoase Risin și Kelingin ) – aici merita urcat deasupra satului, pentru o panorama asupra golfului – Saksun (un mic sat pitoresc, in care traiesc 8 locuitori, cu cateva case acoperite cu iarba si cea mai frumoasa biserica din Faroe: Saksunar Kirkja) –   Dúvugarðar (catun – folk museum). Dúvugarðar este asezat într-un magnificul cadru al Saksun, este o fermă veche, de dimensiuni medii, care adaposteste o turmă de aproximativ 300 de oi pentru reproducere. Clădirile originale, unele datând de acum 200 de ani, sunt astăzi un muzeu în aer liber, cu toate dotările pe care le-ar fi avut o fermă. Vechea fermă în sine este păstrată în starea inițială. Din pacate este deschisa doar intre 14:00 si 17:00 si asta între 15 iunie și 31 august. Macar este in fiecare zi…). Informatii telefon: (+) 594455
Aici se afla si o mica locatie: Dúvugarðar Cáfe, unde putem bea o cafea si savura o goffra cu dulceata si langa un sandvici de acasa…Pe partea opusa se afla un traseu de drumetie, care coboara la lac, dar costa cca 10 euro si nu pare foarte atractiv.

Asa ca o sa continuam  indreptandu-ne  spre insula pe care am aterizat: Vagar. Descriu in continuare ceea ce o sa intalnim in cale, dar noi mergem direct, fara sa ne oprim, pana la punctul final al calatoriei din acea zi: Gasadalur. Dintr-un motiv simplu: acolo este un mic restaurant, in care am sa rezerv locuri, pentru o masa de pranzo-cina. Se numeste Cafe Fjorooy Longubreyt, Gásadalur, +298 232100. Are acolo supa din oaie uscata in vant si o crema minunata de rubarba. Dupa ce terminam masa, ne intoarcem si facem o plimbare sa vedem superba cascada. La intoarcere oprim, dar in ordine inversa decat sunt descrise mai jos, in urmatoarele locuri:

Prima localitate de pe aceasta insula, pe care o s-o intalnim este Sandavágur un mic sat in care traiesc 861 oameni, votat de trei ori, ca cel mai bine păstrat sat din Feroe. Este cel mai faimos sat din țară și cea mai votată experiență de călătorie din Faroe. Numele Sandavágur înseamnă golf nisipos și se referă la plaja cu nisip, care a fost in trecut mult mai mare decât în prezent. Dintr-un punct din Sandavágur putem avea o panorama a tuturor insulelor de sud din Faroe.
Orașul are o istorie străveche. O piatră de epocă din secolul al XIII-lea, descoperită în 1917, poartă o inscripție care precizează că norvegianul viking Torkil Onundarson din Rogaland a fost primul colonist din această zonă. Piatra poate fi văzută în Biserica Sandavágur. Săpăturile din oraș au descoperit și ruine din Evul Mediu.
Á Steig din Sandavágur a fost reședința Lagman, legiuitor și lider al parlamentului feroez, până în 1816, când biroul a fost desființat și insulele au devenit un district administrativ danez. Clericul V. U. Hammershaimb, care s-a născut la Sandavágur în 1819 este considerat tatăl limbii scrise din Feroe.

Există o stâncă verticala la est de oraș numită Trøllkonufingur, ceea ce înseamnă degetul Vrajitoarei (o s-o vedeti in ziua urmatoare, atunci cand mergeti cu barca). Se spune că a fost urcata o singură dată și povestea spune astfel: “Frederick al VII-lea al Danemarcei a vizitat Insulele Feroe în 1844, iar un bărbat a urcat pe degetul Vrăjitoarei, astfel încât să poată face cu mana către regele în timp ce naviga pe lângă el. Mai târziu, când bărbatul coborâse, și-a dat seama că si-a uitat una dintre mănuși în vârful stâncii, așa că a decis să o urce din nou. În drum spre vârf a căzut și a murit. ”

Exista acolo o frumoasa biserică cu acoperiș roșu, ce are o arhitectură distinctivă, ce a fost construită în 1917. Un monument in memoria numeroaselor nave scufundate in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial se afla in fata sa.

Sandavagur este gazda unui festival numit Vestanstevna, care are loc anual la începutul lunii iulie. Celelalte sate participante sunt, Miðvágur și Sørvágur. Festivalul este similar cu Olavsøka din Tórshavn, dar ceva mai mic.

Kovin, fabrica de conserve din Sandavágur produce preparate de peste. In primul rând creveți, dar și carne de pește. De asemenea, produce diverse tipuri de pate, de exemplu din somon, creveți și ton. Balenele-pilot sunt vanate aici in doua sezoane. În cel de-al doilea sezon Grind din acest an 80-100 au fost ucise pe 29 aprilie 2019, inclusiv femele gravide și balene tinere. Aceasta este o problemă foarte controversată.
Sport
Echipa locală de fotbal a fost SÍF Sandavágur până când s-au contopit cu MB Miðvágur pentru a forma FS Vágar în 1993. Fuziunea s-a destramat în 2004, iar cluburile s-au separat din nou pentru ca SÍF să devină parte a unui club nou format, 07 Vestur.
Torkil Nielsen, cel care a marcat primul gol al nationalei Faroe, intr-un meci castigat cu Austria in 1990, s-a născut la Sandavágur.

Nu departe de Sandavágur se afla alt sat iar de la biserica acestuia, urcand inca putin cu microbuzul, ajungem la capatul unui traseu de drumetie Miðvágurt to Bøsdalafossur Trail Head, care ne duce pana la Sørvágsvatn, apoi pe faleza, facand un ocol, ajungem in alt punct decat cel din care am plecat. Se poate admira faleza dramatica…dar am verificat e greu si trebuie trecut printr-o zona periculoasa…Asa ca mergem mai departe.

Ajungem la lacul Sørvágsvatn, mergem pe malul lui trecem apoi pe langa aeroportul pe care am aterizat si ajungem la Sørvágur

Acest sat in care locuiesc 1032 de locuitori se află lângă aeroportul din Insulele Feroe. În timp ce avioanele se apropie de pistă, acestea zboară foarte aproape peste Sørvágur înainte de aterizare. Din Sørvágur  pleacă bărcile spre Drangarnir si feribotul către Mykines. Exista un magazin alimentar universal în Sørvágur si altele mai mici. Satele din apropiere sunt Bøur și așezarea Gásadalur.

Numele Sørvágur se traduce prin “Golful Sør”. În timp ce a doua jumătate a numelui are sens, dat fiind faptul că satul este situat într-un golf, prima jumătate este mai misterioasă. Legenda spune că primul om care s-a stabilit in acest loc se numea „Sørli” și, prin urmare, satul a fost numit asa in amintirea lui.  O altă explicație despre originea „Sør” vine de la vechiul-norvegian „Seyr”, care este un cuvânt pentru nisip (seyr este, de asemenea, un cuvânt pentru ceață). Sørvágur are un nisip destul de mare în comparație cu alte sate și orașe feroeze și, prin urmare, s-a speculat că numele inițial de Sørvágur a fost Seyrvágur, iar în decursul timpului, Seyrvágur a devenit Sørvágur. În prima jumătate a secolului XX, localnicii din Sørvágur au încercat să corecteze această nedreptate istorică și au folosit numele Seyrvágur în loc de Sørvágur.

În ziua de azi (2005) nimeni nu a venit cu explicații rezonabile despre originea numelui Sørvágur si nici pe noi nu ne intereseaza. Sørvágur este considerat unul dintre cele mai vechi sate din Insulele Feroe. În 1957, localnicii au decis să construiască o nouă școală, iar în timpul pregătirilor pentru construirea sălii de gimnastică au dat o veche așezare vikingă. Sørvágur – alături de Leirvík, Tjørnuvík și Sandur – se află într-unul dintre puținele locuri din Insulele Feroe, unde arheologii au reușit să găsească dovezi substanțiale că aceste locuri au fost construite în primii 100-150 de ani după Landnámul Feroe în 825. Chiar dacă satul este vechi, nu se menționează despre el, nici pe insula Vágoy, în vechea Saga Faeringa din secolul al XIII-lea.

Intre anii 1200 și 1400, satul s-a mutat din prima așezăre, de pe malul râului Hanusará mai la sud între râurile Stórá și Kirkjuá. Înregistrările istorice din secolul al XVII-lea arată că așezarea inițială cea de pe malul  Hanusará a fost abandonată, cel mai posibil motiv fiind clima mai buna dintre cele două râuri.

Prima înregistrare scrisă cu privire la Sørvág este din 1584. Înregistrarea arată că în Sørvág existau doar trei ferme mici. Acest lucru coincide foarte bine cu faptul că terenurile aparținând Sørvág sunt împărțite în trei părți: Suðurtriðingur, Norðurtriðingur și Úttriðingur.

Din secolul al XV-lea și până la sfârșitul secolului al XVII-lea, nobilii norvegieni familia Benkenstock dețineau toate pământurile din Sørvág. În jurul anului 1665, un danez- Severin Fohrman – a cumpărat toate terenurile de la Benkenstock’s și a început imediat să-l vândă localnicilor.

Se spune că numărul de locuitori din Sørvág în secolul al XVII-lea a fost de aproximativ 50. În primul recensământ din Feroe, în 1801, numărul locuitorilor din Sørvág a crescut doar la 86. În 1855 numărul de locuitori a fost 163. Motivul acestui progres lent se datorează cerințelor speciale pentru căsătorie, care erau de drept în Feroe. Legea spunea că pentru a te căsători trebuie să deți un teren sau sa demonstrezi că esti un slujitor credincios al cuiva care deținea un teren. Doar fermierii înstăriți au avut  pământ și, prin urmare, natalitatea din Feroe a fost foarte mică până la abolirea acestei legi.

În perioada feudală, au fost doar marii fermieri care aveau o barcă de pescuit. Prima persoană din Feroe, care nu deținea niciun pământ și care și-a luat propria barcă de pescuit, a venit din Sørvág. Numele său era Gamli Dávur.

Biserica din Sørvágur este din 1886.
Prima fabrică de pește din Insulele Feroe a fost construită în Sørvágur în 1952.

Localnicii din Sørvágur au format grupul principal al pescarilor, care au plecat în Groenlanda pentru a pescui. Pescarii feroezi au contribuit la învățarea locuitorilor Groenlandei pentru  pescuitul la adâncime.

În perioada 1902-1912, în golful Selvík din apropiere a existat o stație de vânătoare de balene.

În timpul celui de-al doilea război mondial, Sørvágur a fost gazda pentru inginerii regali britanici, care locuiau la Uppi á Mýrum. Au construit toată infrastructura principală din Sørvágur, inclusiv aeroportul Vágar, portul din Sørvág, Niðaraveg (drumul principal spre port) și mai multe poduri. Pentru a realiza acest lucru, au trebuit să mute case întregi în alte locații.

Parasim localitatea si ajungem la Bøur, unde musai trebuie sa urc cu microbuzul la Bøur Viewpoint (este pe Google maps)4, 386 Á Tungu, Bøur 386, Insulele Faroe.
Mai departe, de unde incepe si o poteca de drumetie dam de o priveliste spre o formatiune stancoasa, ce se numeste Tindhólmur.
Tindhólmur este un insulă la vest de Vágar. Priveliștea insulei mici este spectaculoasă și rară. Peisajul insulei este unic datorită celor cinci vârfuri. Acestea poartă numele de Ytsti, Arni, Lítli, Breiði, Bogdi, care pot fi traduse în: Cel mai îndepărtat, Vulturul, Micul, Latul și Bontul. Insula este nelocuită și are o suprafață de 650.000 de metri pătrați. Cel mai înalt punct al Tindhólmur este de 262 de metri.

Tindhólmur are legată de o legendă foarte sumbră: legenda spune că un fermier local pe nume Rasmus a hotarat să trăiască pe insulă. Rasmus era originar din Sørvágur, dar a avut atât de multe dezacorduri cu semenii săi, încât acestia i-au oferit partea lor din pământul din insula Tindhómlur pentru a scăpa de el și a-l determina să se mute acolo.
Rasmus a avut o viață bogată pe insulă. Insula avea pasuni asa ca tinea o mulțime de oi, in jur abundenta de pesti si pasari. Dar într-o zi totul s-a schimbat. Un vultur uriaș a venit și l-a luat pe copilul lui Rasmus de doi ani și a zburat cu el pe cel mai înalt vârf al insulei. Mama copilului s-a grăbit pe vârf, dar era prea târziu. Puiul vulturului mâncase deja ochii copilului. De aceea acest vârf este numit Ørnatindur care poate fi tradus în „vârful Vulturului”. După acest nefericit eveniment Rasmus și familia sa au parasit si s-au îndepărtat de insula Tindhólmur – aceasta ramanand nelocuită de atunci. Pe insula Tindhólmur este încă posibil să se vadă ruinele reședinei și boathhouse-ul lui Rasmus.

Continuam si deviem putin, sau mergem pe jos pana la panorama Gasadalur- Inni á Bakka    pentru o priveliste a Mulafossur Waterfall

Intram apoi in micutul sat Gasaladur unde se afla si o cafenea.

Un filmulet complet cu drumul, poteca, satul si cascada:

Total zi: 182 km, revenim la casa, in Ljosa, doar in jur de ora 20:00 sau poate chiar un pic mai tarziu.


27/06/2020

Coasta Vestmanna si Insula Streymoy SUD Dupa ce luam micul dejun, si ne relaxam un pic, la 10:00 ne intalnim la microbuz si urmam itinerariul: Ljosa – Vestmanna. Pe drum oprim pentru panorama, dar si coboram pana in satul Leynar. Este exceptionala privelistea si de sus, iar o plimbare pe stradutele inguste, printre casele de poveste, o incantare…

La Vestmanna mergem direct la Tourist Centre, in port. De acolo se iau ambarcatiunile care merg pe coasta. In 2019 orele de plecare au fost: 14:15 si 16:20. Prefer 14:15. Important este sa ajungem in jur de 12:00 sa luam si masa de pranz acolo. In cadrul Tourist Centre este un restaurant in care se poate lua meniul zilei: o salata, o supa si un fel de baza sau se poate comanda ceva a la carte. Mancarea este buna si nu chiar foarte scumpa.

Croaziera dureaza cca 2 ore, asa ca la 16.15 ne intoarcem. La 16: 30 plecam spre capitala insulelor TORSHAVN.. Drumul pana la Torshavn urca mai intai si ofera niste panorame fantastice. Se numeste Valea Nordului. La un moment dat, in dreapta, dupa cladirile cu iarba pe acoperis din inaltul platoului, se face la dreapta un semn care indica: Norðradalur. Un catun de 15 locuitori, locul seamana mai degraba cu o ferma. Cel mai înalt punct de pe drumul nostru (Norðradalsskarð) ce duce la Norðradalur este unul dintre cele mai frumoase obiective interesante din Insulele Feroe. O panoramă naturală excelentă, cu munți falnici și o coastă stancoasa, Norðradalur se traduce direct în Valea Nordului. Micul sat fermă se află în partea de vest a insulei Streymoy. Cei trei munți Fjallið millum Botnar (690 metri), Stiðjafjall (547 metri) și Tungulíðfjall (535 metri) formeaza intre ei valea Norðradalur. Coboram pana acolo, este un soi de mini-Transfagarasan

Pana acolo facem in jur de 40 minute + pauza de la Valea Nordului, in jur de 18:00 suntem in oras. Perfect pt o rezervare de masa, de seara la unul dintre localurile foarte faine din port sau la Hotel Føroyar. Nu este ieftin, nici intr-un loc, nici in altul. O masa costa in jur de 50 euro. Se poate si altceva, la hotelul central exista o cafenea unde se pregatesc niste sandviciuri calde minunate cu somon…Depinde fiecare ce doreste!

O sa parcam in port, foarte aproape de locul de unde se fac croazierele. Se numeste Parkeringsøkið á Bursatangi, este mare si se poate sta 2 ore fara sa achiti nimic.

De acolo o plimbare pana la fortareata, Skansin, de unde avem o imagine de ansamblu a orasului, asta inainte de a incepe sa-l exploram. De la Skansin pana la Tórshavn Cathedral (Dómkirkjan), pe jos sunt doar 600 de metri. De acolo incepe centrul. Pentru a vizita orasul la picior nu-ti trebuie mai mult de 2 ore.

Tórshavn este cel mai important centru politic, economic si cultural ale insulelor Faroe.Are o infrastructura foarte bine dezvoltata, comparabila cu orice alt oras de aceiasi marime din Europa. Multi spuneau despre acest oras ca ar fi cea mai mica capitala din lume, dar este incorect. Are si un nickname: buricul pământului.

Numele ii vine de la zeul Thor si de la port in scandinava, care este “havn”, deci portul lui Thor. Deviza cea mai cunoscuta a orașului este Tann deiliga Havn (Tórshavn-ul frumos), acesta fiind și numele unei melodii.

Tórshavn se află în centrul arhipelagului, pe coasta celei mai mari insule: Streymoy. Insula Nólsoy, care se situeaza opus, protejează portul orașului. Se zice că dezvoltarea Tórshavn-ului ca oraș cu port maritim ar fi fost imposibilă, dacă nu exista Nólsoy ca „spărgător de valuri“.

Insulele Feroe se află într-un climat deosebit de umed, de aceea în Tórshavn există un pericol mare de ceață. La nord-vest se înalță muntele Húsareyn (347 m), iar la sud-vest Kirkjubøur (350 m).

Designeri locali recunoscuți la nivel internațional, baruri hipster, case de discuri independente și bucătărie de talie mondială. Mult pentru un
oraș de doar 14.000 de oameni!

Cateva puncte ale orasului:

Tinganes – un soi de centru vechi. Acolo se află câteva clădiri mai deosebite, construcții roșii sau negre din lemn cu acoperișurile din iarbă și mușchi. Acest fel de clădiri sunt reprezentative pentru tradiția din Feroe. Cele mai multe dintre ele au rol administrativ, incluzând sediile parlamentului, guvernului sau ale primului ministru. Interesant ca Parlamentul functioneaza într-o casă simpla cu etaj iar ușa ministerelor are acces direct oricine poate sa intre pentru a face o cerere sau a solicita informații. Este un loc istoric pentru Guvernul din Feroe. Numele inseamna “punctul Parlamentului”. In timpul vikingilor, Parlamentul a avut prima intrunire in acest loc in 825, fiind astfel unul dintre cele mai vechi in lume.

Catedrala Tórshavn este a doua ca vechime din Insulele Feroe, fiind construita in 1788. Este vopsita in totalitate in alb si, ca majoritatea bisericilor daneze este evanghelica.  Langa catedrala este o gradina a magazinului alaturat, este exceptionala, trebuie sa intram si acolo.

Skansin este o veche fortareata si un loc istoric important pentru oras. A fost construita in 1580 pentru a apara orasul de raidurile piratilor. In timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial, fortareata a fost baza militara pentru Marea Britanie.  De pe zidurile ei se vede panorama peste întregul oraș Torshavn.

The Nordic House este cea mai importanta institutie culturala din Insulele Feroe. A fost construita pentru a sustine si a promova cultura in insule, dar si in regiunea nordica. Centrul a fost deschis is 1983, in urma unui concurs pentru arhitecti.

Listasavn Føroya este Muzeul de Arta al Insulelor Feroe. A fost construit in 1989 si gazduieste cele mai multe expozitii permanente de arta specifica acestor locuri, iar pe parcursul anului aici se desfasoara tot felul de evenimente culturale.

Plecam in jur de 21.00 din capitala, mai avem inca 45 km pana acasa, din totalul de 133 km ai zilei. La 22:00 ajungem la Ljosa.


28/06/2020

Insulele  Eysturoy Mic dejun, 9:00 imbarcarea in microbuz si plecam pe traseul: Ljosa – Eiði. In drum, exista un drum secundar la dreapta, pe care daca il luam ajungem dupa 1 km la o zona de acumulare artificiala: lacul  Eiðisvatn. O sa-l vedem oricum si de sus, cand ne continuam drumul din Eiði spre Gjógv.

Satul Eiđi este unuol deosebit de pitoresc. Asezat in trepte pe un deal, in partea superioara stanga cum ne uitam la deal, facandu-se accesul catre traseul care duce la Eiðiskollur, de acolo de unde se pot vedea Uriasul si Vrajitoarea.

Imediat cum intram in sat vedem un teren de fotbal, conduc prin spatele acestuia și parchez acolo. La doar 5 minute de mers pe jos ajungem l un lac cu o poteca amenajata in jurul lui, care duce la o plajă minunată, superlativ pentru fotografi. O mulțime de formațiuni stâncoase, bazine cu apă de mare, pâraiase, munți, o coasta interesanta și o cascadă superba. Este un traseu care dus-intors inseamna vreo 45 minute.

Mergem apoi cu microbuzul spre zona superioara a satului, pentru a accede la poteca ce ne duce catre formatiunea stancoasa  Kellingin. Risin og Kellingin (Risin și Kellingin) sunt două stanci din mare situate chiar în largul coastei nordice a insulei Eysturoy, aproape de orașul Eiði. Numele Risin og Kellingin înseamnă Uriașul și Vrăjitoarea (sau Hag) și se referă la o legendă veche despre originile lor. Uriașul (Risin) este stanca de 71 de metri mai departe de coastă, iar vrăjitoarea (Kellingin) este are 68 de metri si este mai aproape de pământ, apare ca avand picioarele depărtate.
Stancile pot fi privite intr-o drumetie de cca 2 ore si jumatate dus intors, nici prea grea, dar nici usoara in zona de urcare, pentru ca este un pic pieptis. Dar sus recompensa este fantastica. O panorama superba, un loc de care nu-ti mai vine sa te desparti.

Continuam cu microbuzul pana la baza varfului Slættaratindur. inalt de 880 metri:

Urcarea, pe cel mai inalt punct al insulei este o adevarata provocare, pentru ca se face, cel putin in prima parte destul de direct, pieptis, mai putin in zig zag, asa ca efortul fizic este destul de mare. Distanta totala: 5-6 kilometri, gradul de dificultate este mediu, iar traseul dureaza cca 3 ore. De remarcat este ca in parcare avem de strabatut doar jumatatea din inaltime. Este foarte minutios si detaliat descris aici: https://faroeislandstourist.com/slaettaratindur/2018/8/9/hiking-slaettaratindur si aici: https://nordicthought.com/faroe-islands-day-5-slaettaratindur-and-gjogv/

Nu urcam, ci mergem mai departe:

Continuam cu  – satul Gjovg. Gjógv este cel mai nordic sat de pe insula Eysturoy, si este numit asa după un defileu care intra in mare de cca 200 de metri si care leaga satul de ocean. Desemnat de Consiliul Nordic pentru premiul Natură și Mediu în 2014, acest frumos sat liniștit și bine conservat este situat idilic, inconjurat din toate partile de munți.

Cu mai puțin de 50 de locuitori, ce traiesc in cabane din lemn cu acoperiș de gazon, Gjógv ofera din abundență farmec și atracție. Adăugați la aceasta câteva trasee grozave de drumeție și mers pe jos care oferă vederi spectaculoase asupra Atlanticului de Nord și insulelor din jur.
In sat se afla o ceainarie-cafenea, o pensiune (Gjáargarður) și un camping.

Continuam si ajungem la –  Funningsfjørður..
Funningsfjørður este un sat de 52 persoane situat la capătul unui fiord cu același nume („fjørður” = „fiord”). A fost fondat în 1812 și, din 2005, face parte din municipalitatea Runavík.

În 1901, norvegianul Conrad Evensen, a cumpărat barcă veche de vânătoare de balene de la o companie din Finnmark și a fondat stația de vânătoare din Funningsfjørður, cu numele Emma. În primul an, stația a produs 1160 de barili de ulei de balenă.
Compania a avut o singură barcă din 1901 până în 1909, dar in 1909 compania a cumpărat o nouă barcă de balenă Funding, numită asa după satul Funningur.
În 1901, norvegianul Conrad Evensen, a cumpărat vechea barcă de vânătoare Emma de la o companie din Finnmark și a fondat stația de vânătoare din Funningsfjørður, numele Emma. În primul an, stația a produs 1160 de barili de ulei de balenă.
Compania a avut o singură barcă din 1901 până în 1909, deși în 1905, Emma a fost la vânătoare dintr-o stație din Islanda, în 1909 compania a cumpărat o nouă barcă de balenă Funding, [1] numită după satul Funningur care și-a dat numele fiordului care la rândul său, și-a dat numele satului.
1909 a fost cel mai bun an pentru vanat balene din istoria insulelor Feroe, cu 13.850 de barili de ulei de balenă produsi în total.
În 1912, stația s-a extins cu o fabrică de făină de oase, iar acest lucru a crescut oarecum câștigurile.
1915 a fost cel mai bun an pentru Emma, cu 3000 de barili de ulei de balenă și 3000 de saci de oase de 200 de grame. Debutul Primului Război Mondial a însemnat însă sfarsitul activitatii statiei.
În 1956, unul dintre rezervoarele cazanului de la stație a fost dat jos și folosit ca umplutură pentru construcția debarcaderului din sat.
Pe 15 septembrie 2018, ultima rămășiță substanțială a stației de vânătoare (ceea ce a ramas dintr-un cazan) a fost eliminată, ca parte a unui eveniment internațional de curățare a mediului.

Continuam cu restul de catune din zona de sud a Insulei Eysturoy, cea pe care stam. Dupa ce parcurgem tot, ne intoarcem acasa. O zi ccu cca 130 km.


29/06/2020

Insula Kalsoy, Insula Kunoy si Insula insula Viðoy 

Ljosa – Klakvsik (40 km cca 45 minute). Din Klakvsik:

Ferry: 56 Klaksvík – Syðradalur:    https://www.ssl.fo/en/timetable/ferry/56-klaksvik-sydradalur/

Daca plecam la 8:15 ajungem la ferry-ul de ora 10:00 (daca nu ajungem la acesta nu mai gasim altul pana la 15:30, iar ferry-ul este foarte mic, incap doar 15 masini). TREBUIE SA INCERC O REZERVARE!  Atentie si la zi pentru ca doar vinerea circula la 10:00! Va trebui poate sa aranjez altfel programul pe zile, dupa ce apare programul ferry 2020.

Traversarea dureaza 20 minute, asa ca in jur de ora 10:30 vom ajunge in portul Syðradalur. De acolo ne continuam drumul pe insula Kalsoy prin Husar, pana la cel mai Nordic punct de atins cu masina: Trøllanes. Dus si intors pe aceasta insula: 40 km (are 20 km lungime).

Syðradalur este cel mai sudic sat din insula nordica Kalsoy. Este un minunat mic sat, unde traiesc 6 oameni. Syðradalur a fost fondat la începutul secolului al XIX-lea de locuitori ai satului Blankskáli din sud-vestul insulei. Syðradalur mai fusese locuit anterior, în secolul al XVII-lea, dar nu se cunoaște motivul pentru care a fost abandonat. În 1855, o barcă din sat a fost scufundată de o stanca pravalita peste ea. În 1963, a fost scufundată și o altă barcă din sat, de data aceasta care transporta trei bărbați.

În 1985 a fost construit un sistem de tunel care face legătura între Syðradalur și celelalte sate din insulă.

În 2009, numărul de case a fost introdus în sat, împreună cu cele trei nume de stradă Dalsgøta, á Bakkanum și Knúksdalur.

Mergem mai departe si ajungem la Húsar. Este un sat in care locuiesc 33 de persoane. Húsar este situat pe coasta de est și partea de sud a insulei Kalsoy. Húsar este conectat la Klaksvík printr-un feribot care vizitează satul de trei ori pe zi. Din Húsar se poate ajunge in celelalte sate din insulă cu autobuzul.

Húsar este cel mai vechi dintre satele de pe Kalsoy. Biserica Húsar, care este din piatră, a fost construită în 1920. La 1 ianuarie 2017, municipiul Húsar a fost contopit în municipiul Klaksvík.

Majoritatea angajaților fostei municipalități lucreaza in industriile primare; pescuit și cresterea animalor, crestere, prelucrare si conservare.

Mergand mai departe ajungem la Mikladalur Aici trebuie sa coboram la mare sa vedem Seal Woman: Kópakonan

Mikladalur este cel mai mare sat de pe insula Kalsoy. Mikladalur înseamnă „marea vale” și este cel mai mare dintre cele patru sate de pe insulă. În sat există mai multe case frumoase acoperite cu gazon.

Statuia iconică Kópakonan se află lângă malul din Mikladalur. Pentru a ajunge la Kópakonan tradus direct în Seal Woman, trebuie coborata o pantă abruptă pe scări. Mikladalur are o priveliște excelentă asupra insulei Kunoy din apropiere. Aici traiesc 24 de oameni.

In Mikladur gasim toaleta publica!

Legenda Selkie
Mikladalur are o legendă a lui Selkie, femeia foca. Se credea că aceste personaje sunt foști oameni care au căutat în mod voluntar moartea în ocean. O dată pe an, în a douasprezecea noapte, li s-a permis să vină pe uscat, să-și scoată pielea și să se amuze ca ființe umane, dansând și bucurându-se.

Un tânăr fermier din Mikladalur a mers odată la plajă pentru a urmări dansul selkies. Acolo vede o fată frumoasă selkie dezbracandu-se de piele si pe loc se indragosteste. II ascunde pielea, pentru a nu se putea întoarce la mare, se intalneste cu ea si o obligă să se căsătorească cu el.

Bărbatul îi ținea pielea sub cheie și o tinea cu el atât ziua cât și noaptea. Așa au trăit câțiva ani, având mai mulți copii împreună. Într-o zi când a ajuns la pescuit, descoperă că a uitat să-și aducă cheia și se întoarce acasă. Când se întoarce acasă, vede ca soția s-a a scăpat înapoi în mare, lăsându-și insa copiii si de teama ca acestia sa nu se raneasca sau sa se arda a stins focul și a ascuns orice obiecte ascuțite, pentru a nu fi răniți.

Apoi, într-o zi s-a întâmplat că bărbații Mikladalur plănuiau să mearga într-una din peșterile de-a lungul coastei îndepărtate pentru a vâna focile care locuiau acolo. Cu o seară înainte de a fi plecați, soția silkie a bărbatului i-a apărut într-un vis și a spus că, dacă va merge la vânătoarea de foci în peșteră, ar trebui să se asigure că nu va ucide marele mascul pe care il va vedea la intrare, pentru că era noul ei soț. Nu ar trebui să le facă rău nici celor doi pui de focă pe care ii va vedea adanc în interiorul peșterii, pentru că ei erau cei doi fii ai ei si pentru ca fostul ei sot sa-i recunoasca le-a descris pielea. Dar fermierul nu a ascultat mesajul de vis. El s-a alăturat celorlalți la vânătoare și au ucis toate focile pe care le-au intalnit. Când s-au întors acasă, captura a fost împărțită și, pentru partea sa, fermierul a primit capul  masculului si labele poseterioare a celor doi pui.

Seara, pe cand gatea ceea ce primise, se auzi o puternica bubuitura si fosta lui sotie aparu sub forma unui troll terifiant; a adulmecat mâncarea în jgheaburi și a strigat blestemul: „Iată capul soțului meu cu nările lui largi, mâna lui Hárek și piciorul lui Fredrik! Acum va fi răzbunare, răzbunare asupra oamenilor din Mikladalur, unii vor muri pe mare, iar alții vor cădea de pe vârfurile munților, până când vor fi atatia morți incat cu mainile lor sa se poata inconjura insula Kalsoy! ”

Dupa ce a pronunțat aceste cuvinte, a dispărut cu un  tunet și nu a mai fost văzută niciodată. Dar și astăzi, din păcate, se întâmplă ca din când în când bărbații din satul Mikladalur să se înece pe mare sau să cadă de pe vârfurile stâncilor; prin urmare, trebuie să se teamă că numărul victimelor nu este încă suficient de mare pentru a implini blestemul.

Există o statuie a selkie, jos, la mal, în mijlocul surferului prăbușit din Mikladalur.

Ultima noastra oprire pe aceasta insula, este cel mai nordic sat: Trøllanes

Am vazut ca de aici este un traseu de hikking pana la far, Faroe Islands Kallur Lighthouse la un moment dat se merge pe creasta, poteca e umeda si mi se pare un pic periculos. Vedem acolo, pentru ca daca e frumos afara si uscat, fara vant, o sa fie ok. Putem insa merge si a ne apropia, fara sa riscam trecerea pe creasta. Despre asta e vorba:

Despre hikking aici: https://www.meganstarr.com/kalsoy-faroe-islands-lighthouse/

In sat traiesc 13 oameni. Numele satului înseamnă „peninsula Troll”. Povestea este că, pe vremuri, satul era vizitat în fiecare a Douăsprezecea Noapte, de trollii din munții din jur, iar sătenii au fost nevoiți să fugă și să caute adăpost pentru noaptea în satul vecin Mikladalur. Și aceasta a dat numele satului său. In unul dintre ani s-a intamplat ca o bătrână, care nu a fost în stare să facă călătoria în următorul sat din cauza infirmității, s-a ascuns sub masa din sufragerie, când au venit trolii. Acestia au dansat și s-au distrat și au făcut un astfel de zgomot încât bătrâna, de frică a strigat numele lui Hristos. Când trolii au auzit numele sfânt, au încetat să mai topaie, au înjurat-o pe bătrână și au părăsit satul, nemaideranjadu-l vreodata. Când s-au întors sătenii, se așteptau să o găsească moarta pe batrana, dar aceasta era în viață si le-a povestit tot ce s-a intamplat.

Ne intoarcem spre portul Syðradalur, luam ferry inapoi catre Klakvskik si mergem apoi sa vizitam inca o insula: Kunoy.

Cu șase munți mai mari de 800 de metri, Kunoy este cea mai înaltă insulă din Faroe. Peisajul este dramatic, poate părea neprietenos, dar este fascinant. Te face sa te simti mic, stând sub acești giganti acoperiti cu iarba. Pe toata insula nu traiesc mai mult de 150 de oameni.

Capătul nordic al Kunoy, faleza Nakkur, se ridică la 819 metri drept în sus de aspru Oceanul Atlantic de Nord. Faleza este cunoscută pentru diversitatea mare de păsări, care include puffini ghilmoturi și kittiwakes.

Astăzi există două sate de pe Kunoy, satul Kunoy din partea de vest și Haraldsund, numit după apele înguste dintre Kunoy și Borðoy, în partea de est. Insula este accesibilă din Borðoy printr-un pod peste Haraldsund, strâmtoarea care separă cele două insule. Satul Kunoy este accesibil printr-un tunel de la Haraldssund.

Al treilea sat, Skarð, situat la capătul nordic al orașului Haraldssund, a fost abandonat în iarna anului 1919, ca urmare a unei mari tragedii care a avut loc chiar înainte de Crăciun, în 1913. Toți adultii barbati din sat s-au pierdut pe mare.
Astăzi, este popular să mergeți de la Haraldsund la Skarð. Călătoria durează câteva ore. Experiența drumetiei pe această cale istorică, odată umblată de acești oameni înghițiți de mare.

Kunoy este cel mai vechi dintre satele de pe Kunoy și este un loc de agrement popular. Kunoy este un sat foarte frumos cu o vedere uimitoare asupra insulei vecine Kalsoy. Există acolo un vechi parc , în care tinerii din localitate adesea se intalnesc în serile blânde de vară, provocându-se unii pe alții să urce pe stânca mare din centrul parcului.

Din Klaksvik trecem pe un pod la Haraldssund. Mergem apoi in punctul extrem la care se poate ajunge cu masina: Kunoy

De acolo ne intoarcem si daca mai avem timp mergem pe inca o insula Viðoy, pana la cea mai nordica din cele doua localitati de pe aceasta: Viðareiði. De la Kunoy pana aici sunt doar 30 km, 30 de minute cu masina.

Viðoy este insula cea mai nordică a Insulelor Feroe. Viðoy are două sate – Viðareiði la nord și Hvannasund la sud. Pe Viðoy puteți simti gustul Insulelor Feroe savurând o masă tradițională. Aici puteți înțelege cultura feroeza și puteți explora natura cea mai sălbatică. Și nu în ultimul rând, vă puteți bucura de un apus de soare, unde oceanul și munții sunt colorați cu cel mai cald roșu pe care îl veți vedea vreodată în timp ce soarele se scufunde încet în marea nesfârșită.

Viðareiði este unul dintre cele mai populare locuri din Insulele Feroe – și nu este de mirare, având în vedere frumusețea zonei. Viðareiði este poarta către maiestuoasa faleză Enniberg care se ridică la 750 m în sus de sălbăticul și nemilosul Oceanul Atlantic de Nord. Este o priveliște remarcabilă și una dintre cele mai înalte stânci de mare din lume.

În secolul al XVI-lea Viðareiði era casa lui Beinta soției preotului, Beinta. Această femeie a fost inspiratie pentru personajul principal din romanul lui Jørgen-Frantz Jacobsen, Barbara.

Din cauza amplasării istorice a vicariatului în Viðareiði, satul a fost un centru cultural pentru partea de nord-est a Insulelor de Nord de-a lungul secolelor. Astăzi este încă cel mai mare sat din această zonă cu aproximativ 300 de locuitori.

Chiar dacă oamenii tind să migreze în orașele mai mari, populația din Viðareiði este în creștere. In Viðareiði s-au nascut unii dintre cei mai buni drumeți de munte, fermieri, pescari și vânători din Insulele Feroe.

Total zi: 145 km si o trecere dus si intors cu ferry.


30/06/2020

Insula Sandoy numita si Saga Island.  Ljosa pana la Gamlaraett  Gamlarætt Ferry Port(60 km).(este in sudul extrem al insulei Streymoy).

https://www.youtube.com/watch?v=bzUfM00cpTE

Program ferry 60 Skopun – Gamlarætt:  https://www.ssl.fo/en/timetable/ferry/60-skopun-gamlaraett/

Daca plecam la ora 9:00, facem cca o ora pana la ferry, deci il prindem pe cel de 11:15. Traversarea dureaza 30 minute. Inapoi avem la: 16:35, la 18:35, la 20:40. Tariful este 160 coroane (cca 22 euro) pentru sofer si microbuz si cate 40 de coroane pentru fiecare pasager. (cca 5 euro/persoana).

Urcam cu microbuzul pe ferry, traversam si ajungem in portul de destinatie, Skopun. Skopun  este un oraș din Insulele Feroe situat pe coasta de nord a Sandoy (Insula Nisipului). Este al doilea oraș ca mărime de pe insulă cu cei 484 de locuitori.

Deși zona a fost locuită încă din Evul Mediu, Skopun nu a fost fondat decat 1833. Oamenii din Skopun nu aveau pământ. Au subzistat doar din pescuit, astfel că locuintele lor sunt aproape de apa.

În 1897, biserica lui Skopun a fost construită din lemnul vechii biserici din Vestmanna. Primul drum al Insulelor Feroe a fost construit pe Sandoy în 1917,  ca parte a unui plan finanțat de guvern pentru îmbunătățirea instalațiilor portuare ale insulei. Conectează Skopun cu Sandur, orașul principal al insulei. Portul Skopun a fost construit în 1926 și ulterior extins. În 1982, portul a fost utilat cu o ecluza care protejează docul. Un uragan ce s-a abatut asupra asezarii in 1988 a distrus mica pădure a orașului.

Un feribot cu transport de auto facea conectarea Skopun cu capitala, Tórshavn. Astăzi, feribotul pleaca din portul nou-construit Gamlarætt, situat pe coasta de sud a Streymoy, de unde o sa venim si noi. Ferry boat-ul este mult mai mare in comparatie cu cel cu care trecem pe Insula Kalsoy.

Din Skopun o strada foarte ingusta urca pana la doua lacuri si sus pe dealuri: se numeste Høvdarhagavegur O urcam si noi cu microbuzul. In drum, pe dreapta o sa vedem albastra, CEA MAI MARE CUTIE POSTALA DIN LUME.

Dam un ocol pe o parte lacului (pentru ca mai mult nu suntem lasati sa facem), apoi ne continuam drumul pana la un alt traseu, care dupa cca 1 km de drumetie ne ofera o panorama catre alte insule. Este foarte usor si fain, nu doreaza mai mult de 45 minute.

Parasim Skopun si trecem prin satele pitoresti Sandur, Dalur, Husavik si Skalavik (sunt 30 km total pe sens). Daca este o zi frumoasa, se poate merge si la Skarvanes de unde se vede insula invecinata si din alt unghi decat din portul Sandur insula Skuvoy.

Sandur. Aici este un magazin Eldhús, Kafe Breiðateig, Tourist Information Center in Sandoy, un alt magazin Rúsdrekkasøla Landsins – SandurArt Museum, Sands Kirche. Trebuie musai sa mergem la Eldgos & frumskogur, pt asta cu masina sau pe jos, pe tarm.
Are 519 locuitori, fiind cea mai mare localitate de pe insula.
Sandur înseamnă plajă cu nisip; Tezaurul Sandur, datând la sfârșitul secolului al XI-lea, atestă istoria lungă a satului. Este cel mai populat loc de pe „Insula Nisipului” și este situat pe o peninsulă între lacurile Gróthúsvatn în nord-vest și Sandsvatn în nord-est, cu fața spre intrarile Grótvík și Sandsvágur în sud.

Săpăturile de aici au dezgropat o biserică din secolul al XI-lea. În 1988, biserica modernă a suferit un incendiu devastator în care s-a topit tot argintul bisericii.  În anul următor, biserica a fost restaurată, la timp pentru ca urma sa celebreze 150 de ani.

În 1863, în timp ce se extindea curtea bisericii, a fost găsită o comoară de argint formată din 98 de monede din secolul al XI-lea, jumătate dintre ele de origine germană. Mai mult, în 1989, arheologii au descoperit un teren de înmormântare păgână din vremurile ocupației vikinga. S-a deschis si scheletul bine conservat al unei femei din Insulele Feroe, inmormantata cu trei margele de  chihlimbar, o perlă de sticlă albastră și un cuțit.

În muzeul în aer liber de lângă Copenhaga se poate vedea o moară de apă care inițial, în secolul 18, a fost instalată în Sandur. Muzeul local Sands Bygdasavn este deschis vara. Afișează obiecte din viața de zi cu zi aparținând strămoșilor locuitorilor locali.

https://www.youtube.com/watch?v=STJB3XdVrNM

Dalur este un mic sat in care locuiesc 48 de oameni. Se află în fundul unei văi adanci, de aici tragaindu-se si numele, Dalur înseamnă vale în feroeza.

Un drum ingust duce de la Dalur la capatul sudic al insulei. De acolo este posibil să ajungem la stâncile de păsări Skorin. Biserica din Dalur a fost construită în 1957.

https://www.youtube.com/watch?v=9fA9eaJa4oA

Húsavík este o așezare de pe insula Sandoy. Húsavík înseamnă Golful cu Case. Satul are o frumoasă plajă albă, precum și câteva vechi case de piatră acoperite cu iarba, vechi, bine conservate. Húsavík se află într-un golf de unde nu se vad alte sate sau case. Doar munții din apropiere și Oceanul Atlantic de Nord.

In centrul orașului Húsavík se află o ruină numită „Heimi á Garði”. Se spune că sunt rămășițele unei ferme care a fost construită de „Doamna casei din Húsavík”. A fost o doamnă strictă și bogată, care a trăit în secolul al XIV-lea. Deținea tot terenul din Húsavík și avea, de asemenea, câteva proprietăți în Norvegia. Legenda spune că a îngropat doi servitori în viață. Se mai spune că și-a obținut toată averea, când a vândut regelui un corn de aur. Povestea spune că a găsit cornul de aur în pământ, după ce a visat unde era acesta.

/www.youtube.com/watch?v=Ctj5atoi91U

Skalavik este un capăt al unei văi lungi cu iarbă. Pentru a ajunge la Skálavík, avem 15 de condus din Sandur. Pe lângă pescuit, Skálavík găzduiește și Hotelul Skálavík. +298 30 92 80 Daca vrem sa mancam acolo trebuie sa dam telefon pentru ca au un program destul de scurt: http://www.hotelskalavik.com/restaurantAICI MANCAM! Pregatesc un fel de mici painici pe care le umpli cu ceea ce ofera pe un bufet. Au si cafea si bere, toalete foarte curate, iar locul in sine este excelent pentru o oprire.

Pe insula este bacanie, benzinarie si cafenea + Information Tourist.

La intoarcere mergem sa vedem intai: Kirkjubøur – un sătuc de cca 80 de locuitori, odinioară cea mai importantă localitate din arhipelag. Aici se pot vedea ruinele Catedralei Magnus si o ferma din secolul XI. Tot acolo se afla si o colonie de petreli. Asezarea este magnifica. Continuam cu un drum ingust, de coasta, cu panorame unice, pana la  Syðradalur. Exista doua sate cu acelasi nume in insulele Faroe. Celalalt sat, cu acelasi nume se afla pe insula Kalsoy. Aici locuiesc doar 7 oameni si are aspectul unei ferme a unei familii. Nimic special. Poate doar asta:

https://www.youtube.com/watch?v=4VaKyskD7JU

Total zi 180 km si traversare cu ferry (dus si intors). Pe insula este bacanie, benzinarie si cafenea + Information Tourist.


01/07/2020

Este o zi pe care o propun pentru vizitare dar si ceva mici cumparaturi si de asemenea daca ne ramane ceva nevizitat in zona s-o facem atunci. Klaksvik (panorama  + biserica). Klaksvík este al doilea oraș ca mărime din Insulele Feroe, dupa Torshavn. Orașul este situat pe insula Borðoy. Prima așezare datează de pe vremea vikingilor, dar abia în secolul XX s-a conturat ca localitate culturala si economica.
Klaksvík este amplasat între două mici golfulete. Are un port important cu industria pescuitului și o flotă de pescuit modernă. Inițial, au exista patru ferme, care cu timpul, au crescut si s-au dezvoltat în patru sate: Vágur, Myrkjanoyri, Gerðar și Uppsalir. Care s-au contopit pentru a forma orașul Klaksvík în 1938. Ceea ce a declanșat dezvoltarea orașului a fost înființarea unui magazin centralizat pentru toate insulele din nordul locației.
Fabrica de bere Föroya Bjór din Klaksvík este una de familie si a fost fondată în 1888. Ramul a fost simbolul berii încă de la începutul timpului. Din august 2007, când Restorffs Bryggjarí a iesit din afaceri, Föroya Bjór a devenit singurul producător de bere și băuturi răcoritoare din Insulele Feroe.
Odată cu deschiderea tunelului submarin Leirvík, Norðoyatunnilin în aprilie 2006, Klaksvík a fost legat de celelalte insule. Klaksvík găzduiește Summarfestivalurin
Christianskirkjan, biercica –  a fost construita în 1963, fiind prima din vremurile moderne din Scandinavia, la care s-a folosit stilul vechi norvegian. Construcția acoperișului este aceeasi cu cea vikinga, folosita si la scara mai mica, la bucatariile caselor. Această construcție de acoperiș deschis s-a dovedit a fi deosebit de potrivit, deoarece acustica din această biserică este mai bună decât în altele de dimensiuni similare. Biserica este dedicată memoriei marinarilor care și-au pierdut viața în timpul celui de-al doilea război mondial. De tavan este atarnata o barcă de vâsle veche, de 8 oameni, din Viðareiði, ce a fost folosită pentru a transporta preotul între sate.

https://www.youtube.com/watch?v=LThIiBseDe8

https://www.youtube.com/watch?v=ido_xaTj_R8

Daca in ziua 5 nu reusim ajungem la  Viðareiði, mergem in aceasta zi. Este cea mai nordica asezare din Faroe si este amplasata pe insula Viðoy. Se află pe un istm cu munți înalți, atât spre nord cât și spre sud. Are o populatie de 346 de persoane. Comunitatea este legată peste hotare printr-un sistem de tunel de centrul regional al Klaksvík. Drumul către Viðareiði merge de-a lungul coastei de vest a Viðoy, prin oraș și apoi de-a lungul coastei estice a insulei până la Valea Miðdalur nelocuită, in care raul curge in mici cascade.
Spre nord, Muntele Villingdalsfjall se ridică la peste 844 metri. Este cel mai înalt munte din Insulele de Nord și al treilea ca mărime din întregul arhipelag feroez. Coasta de nord este marcată de Cape Enniberg, a doua cea mai înaltă faleza stancoasa din Europa: 754 metri. Privind spre vest, dinspre Viðareiði, se oferă o vedere asupra vârfurilor nordice de pe Borðoy și Kunoy. Întorcându-ne, putem vedea insula estică Fugloy. În sfârșit, spre sudul orașului, muntele Malinsfjall în formă de con înalt de 751 metri poate fi văzut pe vreme bună. Viðareiði este un punct de plecare pentru o zonă vastă de drumeții. Exista acolo un mic magazin alimentar, și Hotel Norð cu restaurantul său care servește preparate din bucătăria tradițională.

https://www.youtube.com/watch?v=BFcfM6ZZ1sY


02/07/2020

Ziua plecarii. Trezirea la ora 06:00, micul dejun, pregatirea de plecare si la 08:00 parasim Ljosa cu destinatia Vagar aeroport. Facem singuri check in-ul, sunt acolo in hol automate, apoi urmeaza security si zborurile: 02 iulie FAROE ISLANDS      – COPENHAGEN CPH   KL  9538 12:15 15:20  02 iulie COPENHAGEN CPH   2 – AMSTERDAM AMS    KL  1132 16:25 17:50  si 02 iulie AMSTERDAM AMS      – BUCHAREST OTP    KL  1379 20:55 00:35+. Se ajunge deci in Bucuresti in 3 iulie la ora 00:35.

Observatie: Programul poate suferi modificari, conditionat de vreme, trafic. Insotitorul de grup decide schimbarile si le comunica verbal grupului.


Profilul actiunii

Tip: activa

Descriere:

Cui ii se adreseaza aceasta excursie. Iubitorilor de natura, de locuri speciale, de fotografie, persoane active, dispuse la o calatorie in grup.


Echipament obligatoriu

Rucsac de 20-30 litri, incaltaminte tip trekking, recomandat insulated, pantaloni, tricouri, bluze termice, bluza tip polar cu gluga, pelerina de ploaie, sapca, lanterna.

Pasaport! In Faroe, chiar daca tin de Danemarca, se poate intra DOAR cu pasaport! Verificati valabilitatea acestuia, sa nu fie mai mica decat 6 luni de la data intrarii.

Bagaj. Pentru ca transportul de la aeroportul din Vigar pana la locatie si retur se va face cu un microbuz 8+1 ce nu are spatiu mare de bagaje, impunem o limita a dimensiunilor bagajului, astfel incat sa ne asiguram ca putem transporta toate trolerele. Dimeniuni maxime: 60 x 40 x 30 cm. In conditiile in care nu ne incap bagajele, cei care au depasit dimensiunea impusa, vor fi nevoiti sa-si asigure si achite singuri transferul la locatie, dus si intors. Nu ne dorim astfel de situatii sensibile si neplacute, tocmai din acest motiv specificam si comunicam din timp aceasta conditie de dimensiune.


Alte infomatii

:oops: Inainte de inscriere, va rog sa cititi cu atentie toate cele 4 materiale prezentate pe site-ul nostru:

Important pentru cei care doresc sa participe la excursiile Singles Camp

Modul de informare asupra detaliilor, modificarilor, precizarilor, recomandarilor

Conditii de renuntare la o excursie

Daca nu va incadrati in conditiile noastre de profil, daca nu sunteti de acord cu anumite clauze si reguli, va rugam NU VA INSCRIETI. In situatia in care v-ati inscris, consideram ca ati luat act, ati inteles cele prezentate si urmeaza sa respectati si sa va asumati tot ceea ce este mentionat.

:oops:!!!! Inainte de inscriere si rezervare cititi va rog cu atentie serviciile incluse si cele care nu intra in tarif, programul excursiei, si particularitatile acesteia. Cantariti daca este sau nu potrivita profilului de turist pe care il aveti.

La actiunile noastre se pot inscrie doar persoane single (fara partener), care inteleg si respecta conditiile de calatorie si de petrecere a vacantei intr-un grup. Respecta orele de intalnire, pe cei cu care au plecat in excursie, armonizeaza cu cei din jur, sunt toleranti, nu au tabieturi excesive care pot deranja sau care nu pot fi satisfacute in conditiile unui grup. Nu vrem cu noi persoane de genul “eu vreau acolo nu acolo”, care au mereu critici, remarci…Dorim sa oferim o atmosfera de vacanta cu prietenii, nu ceva rigid, formal si pur turistic.

Locatia in care veti sta este deja nominalizata, va puteti informa pe internet din timp despre ea, aveti ocazia de a studia feed-back-urile.

La fel ca la toate actiunile noastre, informatiile si detaliile legate de aceasta excursie, vor fi transmise si vor aparea DOAR pe FORUM. O sa gasiti aici detaliat si din timp tot ce aveti nevoie pt pregatirea excursiei. Comunicarile nu se fac deci telefonic si nici Email, avand in vedere ca am facut deja aceasta precizare in prezentarea actiunii avem rugamintea sa nu ne solicitati informarea in alt mod.

Singles Camp&Travel NU este o agentie, ci un grup format in cadrul unui proiect lansat in 2010 si care se refera la turism de socializare. Programele, alegerea hotelurilor, insotitorii de grup tin de Singles Camp, iar partea de inscriere si rezervare este realizata de o agentie tour-operator, specializata in turismul de grup, licentiata, solvabila, auditata si asigurata. Este vorba de Bon Voyage srl Sibiu.

Rezervarile se fac DOAR online, nu in sedii, nu prin intermediul unor revanzatori.
Prezentarea locatiei in care vom fi cazati: Liljulon House.

Rezervare exclusiva, doar noi vom fi cazati in acea perioada. Are cotatii foarte bune, toata lumea cazata acolo a dat note foarte bune.

Este casa familiei Grimur Ingi, are intrare privata, 7 camere si 3 grupuri sanitare, aceasta inseamna ca o sa beneficiem in regim share de aceasta facilitate. Evident ca nu beneficiaza de lift… :) in schimb are o panorama exceptionala: la nord se poate vedea apusul in ocean, iar aproape se vad cei mai inalti munti de pe insule: “Slættaratindi”

Ce ne mai ofera locatia:
TV, Cablu TV
Uscator de par
Prosoape, ;enjerie de pat, sapun, hartie de toaleta. Nu exista sampon, deci trebuie sa aduceti de acasa.
Incalzire centrala.
Apa calda
Fier de calcat
Spatiu cu laptop
Parcare gratuita
Salon de servire a mesei
Bucatarie
Spatiu in care ne putem pregati mancarea
Lockbox

Nu are aer conditionat, dar nu cred ca e nevoie de asa ceva acolo… ::)

Regulile casei:
No smoking
Check-in is anytime after 4PM
Check out by 11AM
Self check-in with lockbox

Cateva fotografii cu casa in care o sa stam si zona care o inconjoara:

Insulele Faroe, un arhipelag neexplorat in mijlocul Atlanticului. Pe scurt despre insulele ce-l compun:

Se numesc: Insulele Faroe (Føroyar)

Se afla in mijlocul Gulf Stream in Atlanticul de Nord, intre Scotia si Islanda. Adica aici:

Vecini: cel mai apropiat pamant este la 257 km, North Rona, insula ce face parte din Hebride.

Suprafata totala: 1.399 km2

Aria pe care se intind toate insulele din arhipelag: 113 x 75 km

Lungimea coastei maritime: 1.100 km. Nici un punct din Faroe nu este mai departe cu 5 km de mare!

Componenta: 18 insule vulcanice. Toate, cu exceptia uneia, sunt locuite

Cel mai inalt punct: 880 m. Altitudinea medie, fata de nivelul marii: 300 m

Populatia: 49.235 (Feb ’16)

Capitala: Tórshavn (populatie 18.761)

Statut: Tine de Regatul Danemarcei, dar este autonoma, se autoguverneaza.

Limba: faroese si oficial in egala masura, daneza.

Religia: Luterana

Forma de guvernare: Democratie Parlamentara

Primul Ministru: Aksel V. Johannesen

Principalele ramuri economice: pescuitul, agricultura, shipping, offshore, turism, prospectari petroliere.

Moneda: Faroese króna (DKK)

Rata de schimb: £1 = 9.2kr, US$1 = 6.5kr, €1 = 7.4kr (April 2016)

Prefix telefonic: +298

Ora: GMT (iarna); GMT+1 (vara)

Tensiunea in reteaua electrica: 220V; Priza europeana cu 2 pini

Sistemul: metric

Reteaua de sosele este foarte bine pusa la punct, se poate trece de pe o insula pe alta prin tunele. De la Torshavn, principalul oras din insule se poate ajunge cu masina la Viðareiði un punct indepartat de pe harta, in cca 1 ora si 30 minute. Distantele sunt scurte. Condusul pe drumurile din Feroe este o adevărată plăcere. Serpentine, tuneluri, viaducte iar la fiecare viraj se vede un peisaj frumos. Mai toate drumurile sunt pe malul mării șerpuind printre fiorduri. Infrastructura este foarte modernă iar traficul e aproape inexistent. De notat, insulele mari din Feroe sunt unite prin două tunele care trec pe sub-mare cu o lungime de 7 kilometri fiecare. Trecerea celor două se taxează electronic, tariful fiind 100 de coroane dus-întors.

Aeroportul International, cel pe care se aterizeaza este Vágar, la Sørvágur. Pana in capitala Torshavn se face in jur de o ora cu masina.

Cele mai bune luni de vizitare: iunie, iulie si august. Temperatura: 9 – 13 grade.