Autor Subiect: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.  (Citit de 27083 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #15 : Duminică, 11 Decembrie 2011, 10:15 »
Cordoba

Califatul Córdoba (în arabă Qurṭuba) a fost un stat din peninsula Iberică (Al-Andalus) și Africa de Nord cu capitala în orașul Córdoba, stat existent între 929 și 1031. Această perioadă s-a caracterizat printr-o remarcabilă înflorire a comerțului și a culturii; multe dintre capodoperele artistice ale Iberiei musulmane s-au construit în această perioadă, inclusiv celebra Mare Moschee din Córdoba. Intr-o perioada in care casele din Londra erau inca din lemn, iar toate bibliotecile din Paris nu aveau insumate atatea carti nici macar cat una dintre cele 70 care se aflau atunci in Cordoba, orasul era unul dintre cele mai dezvoltate, moderne si culturale din lume. În ianuarie 929, Abd-ar-Rahman al III-lea s-a proclamat calif  în locul titlului de Emir de Córdoba. Abd-ar-Rahman al III-lea făcea parte din dinastia Umayyad; aceeași dinastie deținea titlul de Emir de Córdoba încă din 756. Perioada califatului a fost apogeul prezenței musulmane în peninsula Iberică. Califatul s-a dezintegrat din cauza războiului civil  între descendenții ultimului calif Hisham al II-lea și succesorii primului său ministru (hayib) Al-Mansur. O rămășiță a califatului a continuat să existe până în 1031 când, după ani de lupte intestine, s-a dezmembrat în mai multe regate independente.

Abd-ar-Rahman I a devenit Emir de Córdoba în 756, venind din Damasc, unde deținuse titlul de calif. Cu scopul de a recâștiga o poziție de forță, el i-a învins pe conducătorii musulmani din regiune și a unit mai multe fiefuri locale într-un emirat.

Conducătorii acestui tinut se numeau emiri sau sultani, asta până în secolul al X-lea, când Abd-ar-Rahman al III-lea s-a declarat el însuși calif. Această acțiune i-a dat un plus si la ajutat pe Rahman al III-lea să câștige prestigiu în fața supușilor săi. Asta si dupa ce a respins atacul fatimizilor care amenintau califatul. 

Cordoba este cunoscută nu doar ca locul în care se află unul din importantele monumente ale Andalusiei, Marea Moschee (Mezquita), ci si ca fosta capitala a regiunii Al Andalus. Cu casele albe, străzile înguste, restaurante cochete ascunse în curțile interioare (patio), specifice zonei vechi, orașul pare într-o continuă fiesta. Pe lângă monumentele istorice, Cordoba este cunoscută și pentru aceste patio sau curți interioare ale caselor, pline de flori și verdeață. Este un stil arhitectural moștenit din tradiția maură care are atât rolul de a apăra intimitatea familiilor cât și un rol practic, de a oferi umbră și răcoare în zonele toride de vară. Multe curți sporesc senzația de răcoare cu fântâni arteziene sau copertine de pânză.
In mai, in Cordoba în mai are loc Festivalul Grădinilor (Patios Festival) si Porțile Deschise, astfel incat vom putea vizita si admira renumitele curți interioare acoperite de flori. Acest festival este precedat de Cruces de Maio, o competitie a crucilor decorate cu flori la care participă și orașele învecinate. Luna mai se încheie cu Feria de Cordoba, o adevărată fiesta cu sherry, dansuri și cai.

Marea Moschee (Mezquita) este de departe principalul motiv pentru care am inclus în itinerariul nostru spaniol, Cordoba. Moscheea datează din secolul 10 când Cordoba își atingea apogeul sub conducerea emirului Abd ar-Rahman . La acel moment Cordoba depășea Bizanțul sau Bagdadul în știință, cultură sau artă fiind unul din cele mai prospere orașe ale Europei.
Acest lăcaș, , cu sutele sale de coloane interioare, uluieste prin grandoare si marime, depasind cu mult ca suprafata un teren de fotbal.
După alungarea maurilor s-a adăugat un turn cu clopote și o biserică în interiorul ei, rămânand totusi una dintre cele mai frumoase moschei și de altfel una dintre cele mai mari.
Intrarea în moschee se face prin grădina cu portocali (Patio de los Naranjos) care și-a păstrat neschimbat aranjamentul maur inclusiv nelipsitele fântâni arteziene.
Programul de vizitare al moschei este:
Luni – Sâmbătă între 10.30 – 18.30
Duminică între 13.30 – 18.30
Taxa de intrare: 6 Euro

Alcazar de los Reyes Cristianos este un alt loc pe care o sa-l vizitam în Cordoba. Castelul regilor creștini a devenit după cucerirea Cordobei în 1236 locuința monarhilor spanioli. Este locul în care Ferdinand și Isabela au locuit timp de 8 ani și unde Cristofor Columb a împărtășit suveranei pentru prima dată planurile sale de a găsi un nou drum spre India.
Aflată pe malul Guadalquivirului, construcția este o combinație între castel și fortăreață, mărginită de ziduri solide și trei turnuri: Turnul Leilor, Turnul Omagiului și Turnul Râului. Grădinile interioare ale castelului, dealtfel principala atractie pentru vizitatori,  demonstrează că deși i-au alungat pe mauri, regii creștini au admirat și păstrat arta grădinăritului adusă de aceștia în Europa și cultul lor pentru frumusețea și răcoarea căderilor de apă.
Programul de vizitare al castelului este:
Marți – Duminică între 8.30 – 14.30 și 18.00 – 20.00
Taxa de intrare: 2 Euro
Cordoba și-a păstrat peste timp moștenirea celor trei culturi care au contribuit la existența ei: romană, musulmană și creștină, fiind un punct de referință al culturii europene și locul din care au pornit importanți filozofi (Seneca este unul dintre ei), artiști și oameni de știință.
Cordoba este însă și un simbol al tradițiilor andaluze, un oraș al dansurilor flamenco, al luptelor cu tauri și cu siguranță una dintre cele mai atractive destinații din sudul Spaniei.

Alte obiective din Cordoba: Podul Roman de peste Guadalquivir, monumentul baroc denumit Triumful Arhanghelului Rafael, Torre de Calahorra, parte a fortificațiilor maure aflate la capătul de sud al Podului Roman, cartierul evreisc La Juderia și Sinagoga datând din secolul XIV, Muzeul Luptelor cu Taurii, Plaza de la Corredera, Plaza del Porto, Plaza de las Tendillas.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #16 : Duminică, 11 Decembrie 2011, 10:20 »
Mezquita (Marea Moschee)

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/4CEwr7grzvE?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Alcazar de los Reyes Cristianos

<iframe width="640" height="385" src="//www.youtube.com/embed/PxCOtSqMlu0?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #17 : Duminică, 11 Decembrie 2011, 14:16 »
Sevilla

De foarta multa lume considerat cel mai frumos oras din Spania, Sevilia, constituie o atractie incredibila pentru straini, dar si pentru spanioli, datorita modului relaxat in care sevilianii se bucura de propriul oras si de arhitectura minunata. Sevilia este unul dintre cele mai romantice orase din Europa, cu un amestec de reminiscente romane si traditii maure.
Sevilia este plina de exuberanta si de istorie. A trecut prin razboaie, invazii si a fost caminul multor regi. In consecinta, orasul este colorat, viu, casa a multor simboluri spaniole si monumente uimitoare.
Sevilia este al patrulea oraș ca mărime al Spaniei, cu o populație de 700.000  locuitori (în oraș) și peste 1.500.000 (în zona metropolitană). Sevilia este de asemenea capitala și principalul oraș al Andaluziei și al provinciei Sevilia. Este considerată cel mai important centru artistic, cultural, financiar, economic și social al sudului Spaniei.
De numele sau se leaga mari personalitati, opere, patru dintre cele mai cunoscute petrecandu-se in Sevilla :
•   "Don Giovanni" (de Mozart)
•   "Nunta lui Figaro" (Mozart)
•   "Bărbierul din Sevilla" (Rossini)
•   "Carmen" (Bizet)
Cate ceva despre istoria Seviliei:

Legenda spune ca Sevilla a fost create de Hercule,. Dar evident ca arheologii au altceva de spus. In zona din jurul raului Guadalquivir, acolo unde Sevilla este astazi amplasata, au fost gasite urme a unor triburi de vanatori si pescari. Se numeau tartesieni si locuiau zona prin sec IX inainte de Cristos.

In 550 intreaga coasta de sud si o mare parte din Andalusia au fost cucerite de cartaginezi. Tot atunci a fost cucerita si Sevilla, unde invingatorii au incept sa cladeasca noi mici zone de locuit.
Din pacate in timpul razboiului punic din 216 dintre cartaginezi si romani, micul orasel a fost distrus, astfel incat din acea perioada au mai ramas foarte putine marturii ale prezentei in zona.  A inceput astfel perioada romana.
Dupa ce au invins cartaginezii, acestia s-au imprastiat in toata Andalusia. Langa Sevilla au ridicat o mica asezare, numita Itlica. Ruinele acesteia se mai pot inca vedea, undeva la 10 km de oras. In noul orasel romanii au construit un imens amfiteatru de 25.000 de locuri, o foarte mare realizare a acelor timpuri, va puteti imagina, prin comparatie, ce inseamna construirea unui stadion de aceste dimensiuni. Au aparut case luxoase cu mozaicuri remarcabile. O aristocatie bogata si-a construit aici edificii si locuri de relaxare. Orasul este locul de nastere a doi dintre imparatii romani : Traian si Hadrian.

Julius Cesar schimba numele orasului in Hispalis si devine official colonie romana. Extinderea este continua, astfel incat incepe sa se construiasca si in zona in care este azi amplasat orasul. Pana la sfarsitul dominatiei romane in Peninsula Iberica, Hispalis a fost unul dintre cele mai importante orase romane de acolo si totodata, foarte important, centrul crestinatatii
In sec V romanii pierd controlul asupra Iberiei, vizigotii cucerind aceste teritorii. Timp de 200 de ani ei au stapanit inclusive Sevilla, perioada cunoscuta in istorie ca una linistita, fara conflicte armate, doar intre fractiunile religioase aveau loc mici agresiuni.
Vizigotii au stapanit Sevilla pana in 712, cand maurii au invadat Peninsula Iberica si au cucerit si acest oras. Numele de Hispalis a fost inlocuit cu unul arab. Isbilya. Incepea perioada maura.
Un numar mare de familii, de fapt mai mult clanuri, s-au asezat in Sevilla. Timp de 200 – 300 de ani acestia si-au disputat suprematia. In 844 orasul a fost invadat de trupe normande si in disperare s-a cerut ajutorul trupelor din capitala maura a Spaniei, Cordoba.
Desi perioada maura a fost caracterizata prin nenumarate lupte interne, totusi orasul s-a dezvoltat, noi si noi cladiri fiind construite aici. Moscheea principala a fost tot atunci ridicata. Azi este locul unei biserice baroce Divino Salvador.
Dupa caderea califatului Cordoba in 1035, o multime de mici regate au inceput sa apara pe teritoriu acesteia. O dinastie din Sevilla, Abbadid, a fost cea care prin achizitionarea continua de terenuri si teritoriii a reusit sa-si impuna suprematia asupra altor mici regate.

In 1091 un conflict intern a aparut in timpul incercarii de a prelua Castilla. Orasul trece printr-o perioada nu tocmai fericita, controlul si administratia fiind preluate de un clan impopular. Totusi devine capitala Andalusiei si se construiesc mai multe obiective, printer care Palatul Buhaira si un pod peste Guadalquivir.

Incepand cu secolul XIII, confruntarile intre mauri si regii spanioli au devenit ceva constant si obisnuit. In 1248 Fernando IIIcucereste Sevilla dupa 15 ani de asediu.
Incepe perioada crestina

Dupa cucerirea Seviliei, regale Fernando III se stabileste in oras pe care-l declara capitala Spaniei. Este inmormantat in capela regala, intr-un sicriu de argint care poate fi vazut de turisti.
In 1356 a avut loc un puternic cutremur, care a distrus mare parte din oras. A inceout apoi reconstructia cladirilor afectate, in parallel cu constructia unora noi: bisericile  San Miguel, Omnium Sanctorum, Santa Marina si San Romn.
In anii urmatori a avut loc un puternic aflux de evrei, colonia acestora fiind a doua ca marime, dupa Toledo.Influenta acestora din punct de vedere architectural poate fi remarcata la constructii ca Barrio de Santa Cruz si San Bartolom.
In 1401 se incepe contruirea Catedralei Sfanta Mara de la Sede. Se urmarea atunci construirea celei mai mari catedrale din lume, ceea ce s-a si intamplat. Chiar si azi pastreaza al treilea loc. Constructia a fost finalizata dupa 100 de ani, in 1507.

La sfarsitul sec XV, populatia Seviliei a fost cea care a sustinut financiar pe Ferdinand si Isabelle in razboiul impotriva lui Nasrid, regale Granadei, terminat cu victoria Spaniei in 1492. Era si anul descoperirii Americii si inceputul epocii de aur a Seviliei.
Orasul devine poarta catre noua lume. Aurul adus din America finanteaza construirea universitatii, inchisorii regale, palatului de justitie si a manastirii San Francisco.

In sec XVIII Spania condusa de bourboni si de habsburgi a fost implicata in diferite razboaie. Costurile acestora a afectat serios economia statului. Mai tarziu Napoleon intra in Spania, dar cum invazia franceza nu a durat decat 4 ani, nu a lasat semne in Sevilla.
Sec XIX aduce instabilitate politica si economica si asta determina pierderea multor colonii. Sfarsitul sec XIX si inceputul celui de-al XX-lea, gasesc Spania intr-o adanca criza. Incepe perioada moderna a orasului.
In 1929 Sevilla este gazda unui foarte important eveniment : Expozitia Iberiano – Americana. Pt acest eveniment se construiesc Plaza Aspaa si Parque Maria Luiza.
Instabilitatea politica si cea economica se accentueaza insa in anii 30 si totul culmineaza cu Razboiul Civil 1936 – 1939. Rezultatul a fost preluarea puterii de catre Generalul Franco, care a rezistat la conducere pana in 1975, cand a murit.
Dupa moartea sa, Spania devine din nou monarhie parlamentara, Juan Carlos I fiind inscaunat ca rege.
Orasul devine o zona foarte puternica din punct de vedere turistic, dar organizeaza in acelasi timp si venimente majore : Expozitia mondiala EXPO 92 si Campionatul Mondial de atletism in 1999. A candidat pt 2012 si pt gazduirea Olimpiadei.
Pentru noi romanii, orasul are o mare semnificatie, fiind locul in care Steaua Bucuresti a devenit echipa camioana europeana la fotbal, in 1986.

Obiective turistice din Sevilla::

Catedrala din Sevilia

Ca monument al gloriei crestine, catedrala din Sevilia are putini egali, de fapt, nu s-a hotarat inca daca este cea mai mare biserica din lume cand este masurata cu ‘Sf. Petru’ din Roma si cu ‘Sf. Paul’ din Londra. Acest edificiu gotic masiv a fost construit in peste un secol, dupa ce un grup de fanatici religiosi au decis in 1401 sa construiasca o biserica atat de frumoasa incat ‘cei care vin dupa noi ne vor considera nebuni’. Catedrala a fost construit ape locul unei moschei Almohade, care a fost demolata pentru a face loc, ramanand insa minaretul, realizat in 1198, cunoscut drept La Giralda, deschis astazi turistilor pentru a urca. Interiorul catedralei contine cateva privelisti uimitoare, in cele 44 de capele alea sale, inclusiv stalurile din mahon ale corului, realizate din cusetele feroviare austriece reciclate. Se spune ca aici zac ramasitele lui Cristofor Columb, intr-un mormant dedicat lui, insa exista controverse legate de acest lucru. Operele de arta expuse includ panouri aurite, icoane stralucitoare si piese de altar sculptate in mod complex.
Mormantul lui Cristofor Columb
La intrarea sudica a catedralei se afla Mormantul lui Cristofor Columb, un monument elaborat ce dateaza din 1902, cu patru lespezi funerare reprezentand cele patru regate ale Spaniei din timpul calatoriei lui Columb din 1492 : Castilla, Leon, Aragon si Navarra. Insa sunt cu adevarat aici oasele marelui explorator ?
Mormantul contine oase aduse inapoi din Caraibe in 1899, despre care s-a crezut mult timp ca sunt ale lui Columb.Cu toate acestea, Republica Dominicana din Caraibe sustine ca oasele lui Columb se afla sub un monument din capitala sa, Santo Domingo. Inca din 2003, cercetatorii au facut teste pe diverse fragmente de os din mormantul de la catedrala din Sevilia, dar si din alte locuri, pentru a incerca sa rezolve misterul. In 2006 a fost anuntat ca ADN-ul oaselor din catedrala se potriveste cu cel al fratelui lui Columb, Diego (care a fost de asemenea ingropat in Sevilia), indicand faptul ca oasele sunt intr-adevar ale marelui explorator. Insa oasele lui Columb au fost mutate de mai multe ori dupa moartea sa, si este posibil ca la un moment dat sa fi mers in locuri diferite. N-ar fi deloc surprinzator ca si ramasitele sale, ca si viata sa, sa fie impartite intre Spania si Caraibe.

Alcazar de Sevilla
Locul palatului maur Alcazar a fost ocupat de conducatorii orasului inca din epoca romanilor, si a fost resedinta favorita a regilor spanioli din Evul Mediu. Palatul a fost construit de catre mauri in secolul VII, si a fost completat si deteriorat de ocupanti succesivi inca de atunci. Primul care a marit cladirea a fost infamul al-Mu’tadid de Abbadids, cunoscut pentru faptul ca a avut un harem de 800 de femei. A decorat terasele cu flori plantate in craniile dusmanilor sai decapitati. Dintre adaugarile timpurii crestine, cea mai notabila este piata cu colonade Patio al Domnisoarelor. Salon de los Embajadores are un dom aurit, si este o aripa construita de Fernando si Isabel, iar aici, perechea regala l-a intampinat pe Columb dupa descoperirea Americii. Palatul este asezat in gradini minunate.

Basilica de la Macarena
Este caminul celei mai adorate imagini religioase din toata Andaluzia, sculptura din secolul XVII Virgen de la Esperanza (Speranta). Cunoscuta simplu ca La Macarena, este patroana toreadorilor si reprezentarea suprema din oras a mamei indurerate a lui Hristos. Puterea acestei statui frumoase, fragile, este evidenta in orele matinale ale procesiunii Madruga (Vinerea Mare) din Semana Santa. Pe oriunde trece, cade o ploaie de petale de trandafir, iar sevilianii striga ‘Macarena, guapa!’ (Frumoasa Macarena !). Pentru a completa imaginea, este cantata o saeta (cantec sacru andaluzian) ce preamareste frumusetea Fecioarei.
Muzeul bisericii prezinta vesmintele Sfintei Fecioare, plus costume de toreadori donate de matadori faimosi, dar si costume extravagante pentru Semana Santa.

Torre del Oro
Turnul de aur’, care priveste peste raul Guadalquivir, facea parte din fortificarea maura originala a orasului, construita in secolul XIII, si se crede ca a fost acoperit cu placi de aur importate din Americi. Turnul a fost restaurat si gazduieste acum un muzeu maritim, ce contine desene si gravuri despre Sevilia in zilele ei de aur.

Parcul Maria Luiza

Privit ca fiind unul dintre cele mai adorabile parcuri din Europa, aceasta zona din sudul Seviliei, langa port, este plantata cu palmieri, portocali, ulmi si pini mediteraneeni. Pajisti cu flori stralucitoare, frumoase, umplu peisajul alaturi de copaci ascunsi, lacuri si pavilioane in acest mic paradis, proiectat in anii ’20, reflectand astfel un amestec stilistic de Art Deco si Mudejar. Parcul a fost, initial, parte a expozitiei mondiale din Sevilia, care a adus o explozie de constructii si de reimprospatari in timpul anilor 1920, incluzand redirectionarea raului Guadalquivir si constructia unor cladiri opulente, precum cladirea Guatemala de langa Paseo de la Palmera. De asemenea, in fata parcului se afla muzeul arheologic, concentrat pe perioada romana si preistoria provinciei Sevilia. Langa parc se afla Fabrica Regala de Tutun (astazi parte a universitatii), imortalizata de eroina operei fictionale Carmen, care a lucrat aici.

Un tur al orasului :

Se pleaca din Plaza de Espana, (unde facem o scurta plimbare – trecand prin Puerta de Aragon) pe Avenida de Portugal, pe lângă parcul Prado de San Sebastian şi  Glorieta de San Diego. Drumul se face  la dreapta, pe Avenida de El Cid, pe lângă statuia ecvestră a celebrului personaj din filmul despre care scriam intr-un adintre postarile de pe forum. Trecem apoi prin Plaza Don Juan de Austria, ce are în mijloc o frumoasă fântână arteziană, Fuente de las Cuatro Estaciones (Fântâna celor patru anotimpuri) şi, de aici, intrăm pe Avenida de Menéndez Pelayo, unde urmeaza sa parcam. Traseul nostru continua de aici pana la plecare pe jos, zona este pietonala. Trecem pe partea stângă a străzii şi intrăm în Los Jardines de Murillo, un parc cu vegetaţie tipic mediteraneană, ce se întinde pe vreo câteva sute de metri, între Avenida de Menéndez Pelayo şi grădinile de la Alcázar de Sevilla. Parcul se numeşte aşa, evident, în memoria pictorului spaniol născut la Sevilia. Chiar în mijlocul grădinii, se înalţă monumentul lui Cristofor Columb, o fântână arteziană având în mijloc două coloane înalte de vreo 20 m, ce susţin la partea superioară un piedestal ce poartă un leu. Pe la mijlocul coloanelor, străpunsă de acestea, se află o corabie. Mergem mai departe, ajungem în colţul estic al grădinilor, acolo unde, cândva se găsea o intrare în Alcázar de Sevilla. Ne oprim pentru scurt timp, pentru a observa vechile ziduri ale oraşului, datând din epoca maură, străbătute de conductele de apă, ce alimentau oraşul încă din perioada romană.
De aici începem plimbarea noastră prin vechiul cartier Judería de Sevilla, altădată locuit de evrei, care l-au populat imediat după Reconquista, până la pogromurile de la sfârşitul secolului al XIV-lea şi expulzarea prin decret a acestora, la sfârşitul secolului al XV-lea.
Continuăm de-a lungul vechilor ziduri, pe Calle del Agua, acolo unde se pot admira case deosebit de interesante din punct de vedere arhitectonic. Pe la jumătatea străzii, o luam la dreapta şi intrăm pe o străduţă şi mai îngustă, la capătul căreia se găseşte Plaza de los Venerables, o piaţetă al cărei nume vine de la cea mai importantă clădire de aici, El Hospital de los Venerables Sacerdotes, folosită în vechime drept adăpost pentru preoţii bătrâni şi săraci. În prezent, clădirea este sediul unei fundaţii, Fundación FOCUS-Abengoa (Fondo de Cultura de Sevilla) şi este folosit ca centru cultural de expoziţii, concerte, conferinţe şi seminarii.
În Plaza de los Venerables se găsesc şi câteva magazine cu suveniruri, inclusiv ceramică locală , la preţuri surprinzător de mici., o sa ne oprim un pic pentru cumpararea de amintiri. Plecăm mai departe pe străduţe înguste pana ajungem într-o altă piaţetă, Plaza de Dońa Elvira, de formă dreptunghiulară, înconjurată de portocali şi având în mijloc o mică fântână. Cândva, aici se afla Corral de Comedias, adică un teatru. O placă ceramică de pe peretele restaurantului Dońa Elvira, din această piaţă ne spune că, potrivit legendei, în această casă a trăit dońa Inés de Ulloa şi aici s-a născut dragostea imposibilă dintre ea şi Don Juan Tenorio, eroii uneia dintre cele două principale interpretări literare ale mitului lui Don Juan, piesa Don Juan Tenorio: Drama religioso-fantástico en dos partes, scrisă pe la jumătatea secolului al XIX-lea de José Zorrilla y Moral.
Ne continuăm drumul şi ajungem în Patio de Banderas (banderas = steaguri), care face parte din Alcazar de Sevilla. Portocalii din Patio de Banderas au fructe amare, se pot folosi doar la gem. În Patio de Banderas, care e de formă dreptunghiulară, se intra printr-un portal din colţul de est, de unde se zăreste La Giralda, se iese apoi printr-un alt portal, din colţul de vest. De aici, se intra în Plaza del Triunfo, unde in fata ni se va ivi imensa construcţie, simbol al capitalei andaluze: Catedral de Santa María de la Sede.
Plaza del Triunfo. Aceasta este de formă aproximativ dreptunghiulară, catedrala fiind situată pe latura nordic a sa. Pe cea sudică se află El Real Alcázar, o grupare de palate şi patiouri ce constituie reşedinţa regală din Sevilia. Intrarea este 7,5 €, dar nu o sa avme timpul de vizitare.. Pe latura vestică a Pieţei Triumfului se găseşte Archivo General de Indias, care, aşa cum se poate deduce din denumire, adăposteşte documente de arhivă extrem de valoroase, ilustrând istoria Imperiului spaniol în cele două Americi şi Filipine.
În faţa acestei frumoase clădiri în stil renascentist, se găseşte un monument, care a dat şi numele pieţei: El Triunfo, o coloană în stil baroc, purtând în interior o statuetă înfăţişând Fecioara cu Pruncul, ridicată în 1757, ca recunoştinţă pentru că nu au avut loc pierderi umane ca urmare a prăbuşirii unei părţi a catedralei, în timpul cutremurului de la Lisabona, din 1755. În timpul cutremurului, în catedrală se oficia slujba din Ziua Tuturor Sfinţilor. După prăbuşirea parţială a catedralei, slujba a continuat afară, exact în locul în care se află acum monumentul.
În partea de est a pieţei, faţă în faţă cu El Triunfo, se ridică o coloană mult mai înaltă, dar mai recentă Inmaculada Concepción, datând din 1918. În fiecare an, pe 8 decembrie, aici are loc o "ofrandă florală", care atrage un mare umăr de participanţi.
Revenind la catedrală, aceasta se găseşte pe latura de nord a pieţei şi are dimensiuni impresionante. Este cea mai mare catedrală gotică din lume şi a treia ca suprafaţă dintre toate bisericile creştine (după Basilica  Sf. Petru, din Vatican şi Aparecida, din Săo Paulo, Brazilia). Deşi din exterior este destul de greu să se defineasca o formă regulată, catedrala ocupă o suprafaţă aproximativ dreptunghiulară (116 m × 76 m), cu laturile mari orientate aproximativ pe direcţia est-vest. Ea a fost ridicată la începutul secolului al XV-lea, pe locul unei vechi moschei, din care se mai păstrează doar La Giralda, fostul minaret, transformat în clopotniţă. Giralda are 97 m şi deasupra poartă o giruetă, numită Giraldillio (de unde şi numele turnului), o statuetă de bronz de 4 m înălţime, reprezentând Credinţa victorioasă. Carilonul  turnului este alcătuit din 25 de clopote, fiecare având un nume. Cel mai vechi, datând de pe la 1400, este San Miguel y Santa Cruz.
Pe vremea când Giralda era minaret, muezinul  urca până în vârful acestuia călare, pe rampa spirală din interiorul turnului. Tot din vechea moschee, se mai păstrează Patio de los Naranjos, de formă dreptunghiulară, situat pe latura de nord a catedralei.
Vizitarea catedralei se face contra sumei de 8 € iar programul este zilnic între orele 11:00-17:30 (duminica, până la 18:30). Se intra pe latura sudică a catedralei, Puerta de San Cristóbal, unde se află şi o replică identică a lui Giraldillio.
Catedrala are 5 naosuri (nave), despărţite prin şiruri de coloane gotice, naosul central fiind cel mai larg şi cel mai înalt. Cele laterale adăpostesc o serie de capele, dedicate Noului Testament, mai exact Evangheliilor (latura de nord) şi Epistolelor (latura de sud). Toate sunt decorate cu picturi şi sculpturi de mare valoare artistică.
Şi pe laturile de vest şi est sunt capele, dintre care cea mai importantă este cea centrală, de pe latura de est, Capilla Real, Capela Regală, unde se află înmormântaţi doi regi castilieni: Fernando III şi Alfonso X.
Pentru că suprafaţa construcţiei este imensă (aproximativ 22.000 mp), iluminatul natural este asigurat de luminatoare plasate pe plafon, decorate cu vitralii foarte frumoase. Sunt 80 în total, de origine flamandă ş germană, datând în majoritate din secolul al XVI-lea.
Primul loc de vizitare : Capilla Mayor, Capela Principală, aflată în naosul central, spre latura estică. Aici se află cel mai mare altar din lume, înalt de 18 m, realizat din lemn aurit, lucrat de trei generaţii de sculptori timp de 80 de ani, în secolul al XVI-lea. Altarul reprezintă scene din Noul Testament şi conţine peste 1000 de figuri ale unor personaje biblice. Pentru perspectivă, personajele de pe rândurile superioare, au dimensiuni din ce în ce mai mari. Capela Principală este locul unde, în 1995, s-a căsătorit fiica cea mare a regelui Juan Carlos, infanta Elena, ducesă de Loro. A fost prima căsătorie regală după restaurarea monarhiei, dar se pare că nu a fost prea norocoasă, din moment ce soţii s-au separat şi urmează divorţul (dacă nu o fi avut loc deja!).
La vest de Capela Principală, chiar în mijlocul naosului central, se află strana (corul), de dimensiuni impunătoare şi decorată foarte frumos cu sculpturi în lemn.
În dreptul Capelei Principale, pe latura sudică, se găseşte Altar de la Piedad, cu mormântul lui Cristofor Columb. Monumentul funerar, datând din 1902, este alcătuit dintr-un piedestal pe care se află patru purtători ai sarcofagului, simbolizând cele patru regate ale Spaniei din timpul celebrei călătorii, din 1492: Castilia, Leon, Aragon şi Navarra.
În legătură cu mormântul lui Columb, este o întreagă poveste. Acesta a murit în 1506 în Valladolid, iar rămăşiţele sale pământeşti au fost depuse la mănăstirea La Cartuja, din Sevilia, până în 1536, când au fost mutate în catedrala Hispaniola din Santo Domingo, unde a fost înmormântat şi fiul său, Hernando. Mai târziu, urna cu rămăşiţele pământeşti ale lui Columb a fost adusă la Havana şi, de aici, când Cuba a obţinut independenţa faţă de Spania, în 1898, ea a revenit la Sevilia. Unii istorici afirmă însă că adevărata urnă a rămas la Santo Domingo, acolo unde se află şi acum mormântul fiului său, pornind de la faptul că, în urma unor lucrări realizate la Catedrala Dominicană în 1877 a fost scoasă la iveală o cutie de plumb cu inscripţia: Varón ilustre y distinguido Cristóbal Colón.
Pentru a elucida misterul, o echipă de cercetători de la Universitatea din Granada a făcut demersuri pe lângă autorităţile Republicii Dominicane, pentru a fi deschis mormântul fiului lui Cristofor Columb şi cutia de plumb găsită în 1877.
Până atunci, pe baza unor studii comparative, privind ADN-ul provenit din sarcofagul din Catedrala Seviliei şi cel al fratelui lui Cristofor Columb, Diego, al cărui mormânt se găseşte la Museo Pickman din Sevilla, în 2006 s-a tras concluzia de netăgăduit că în sarcofagul din catedrala Seviliei se găsesc într-adevăr rămăşiţele pământeşti ale lui Cristofor Columb. Asta nu exclude însă şi varianta dominicană, întrucât resturile pământeşti din sarcofagul din catedrala seviliană nu cântăresc decât câteva zeci de grame, fiind deci posibil ca o parte a acestora să fi rămas la Santo Domingo.
Au fost făcute cercetări genetice şi în privinţa originii lui Cristofor Columb, mulţi spanioli punând la îndoială originea genoveză a celebrului navigator, deşi în testamentul fiului său, acesta afirmă acest lucru. S-au prelevat probe de salivă de la locuitori din zonele unde numele Colom/Colombo/Colón este foarte des întâlnit: Spania, sudul Franţei şi nordul Italiei. Analizele au fost încredinţate unor laboratoare de prestigiu, din Granada, Roma, Texas, Santiago de Compostela şi Leipzig. Deocamdată, niciunul din rezultate nu a fot suficient de edificator, pentru a trage vreo concluzie astfel că, cel puţin deocamdată, Columb rămâne italian. Sau evreu dupa multi altii.
Exista credinta ca dacă freci cu mâna pantoful unuia dintre purtătorii sarcofagului, vei reveni cu siguranţă în aceste locuri. De-atâta frecat, pantofii purtătorilor sarcofagului au prins luciu, (la fel cu sanii Julietei din Verona) în contrast cu culoarea închisă şi mată a bronzului statuilor, motiv pentru care monumentul funerar a fost înconjurat cu un şnur ce te împiedică să te apropii la mai puţin de un metru. Mă gândeam că, până la punerea acestei bariere, probabil că nu puţini erau cei care chiar se urcau pe monument, să-şi facă o poză în amintirea momentului...
De la mormântul lui Columb, am traversat catedrala spre latura nordică şi am pornit într-o plimbare de jur-împrejurul catedralei, în interiorul acesteia, pentru a admira toate capelele de pe laturile sale.
În colţul din nord-vest se găseşte o capelă cu o istorie aparte. Este vorba de Capilla de San Antonio, în care se află baptisteriul, din marmură de Carrara. Pe peretele estic al acesteia se află altarul, care cuprinde două picturi, ambele executate de Murillo. Cea de sus este El bautismo de Cristo (Botezul lui Cristos), iar cea de jos, de dimensiuni mult mai mari, este La Visión de San Antonio (Viziunea sfântului Anton). Această pictură a trecut prin diverse aventuri. Mai întâi, în 1810, era cât pe-aci să fie luată (ca să nu spun "furată") de mareşalul Soult, din armata lui Napoleon, în final fiind lăsată aici, în schimbul unei alte picturi a lui Murillo, El Nacimiento de la Virgen (Naşterea Fecioarei), aflată acum la muzeul Luvru.
Apoi, în 1874, cu complicitatea unui paznic al catedralei, din pictură a fost decupată partea din dreapta-jos (cam un sfert din întreaga pictură), reprezentându-l pe sfântul Anton. Aceasta a ajuns tocmai la New York, într-un magazin de antichităţi, al cărui proprietar, dându-şi seama de provenienţă, a înapoiat partea furată a picturii, către catedrala din Sevilia. După un an, pictura restaurată a devenit in nou accesibilă publicului, urmele tăieturii fiind totuşi vizibile destul de clar. Interesant este faptul că sfântul Antonio este cel care găseşte lucrurile pierdute. În acest caz, a găsit şi drumul înapoi.
Pe latura de vest, unde se află faţada principală, se găsesc trei intrări, dintre care cea centrală, Portada de la Asunción se deschide foarte rar, deoarece reprezintă calea de acces în catedrală, destinată doar clericilor de rang foarte înalt şi familiei regale. Noi am găsit-o deschisă, dar accesul prin ea era oricum blocat. Am putut totuşi să admirăm din interior dantelăria şi statuetele ce ornează cadrul portalului.
Circuitul se inchide,a jungand din nou la Puerta de San Cristóbal, unde se intra mai întâi în Sacristía de los cálices (Sacristia potirelor), unde sunt expuse picturi şi alte obiecte de artă şi apoi, în Sacristía mayor (Sacristia principală), ca mai mare sacristie din Spania, unde se găsesc expuse obiecte de cult, numai argintăria de aici cântărind 400 kg.
.Cu putin noroc o sa putem vedea si Capela Regală, care este in mare parte din timp închisă.
 Se iese din catedrala  în Patio de los Naranjos prin Puerta del Lagarto.  De aici, trecând printre portocali, se ise  prin Puerta del Perdón, în Calle de los Alemanes, strada ce mărgineşte la nord catedrala.. Pornim apoi pe Avenida de la Constitución, care mărgineşte la vest catedrala. Printr-un gang se intra in Plaza del Cabildo, de formă semicirculară, având ce are in mijloc o mică fântână arteziană. Aici, în fiecare duminică are loc un târg de antichităţi.
Ieşim pe alt gang şi revenim în Avenida de la Constitución, de unde ajungem în Puerta de Jerez, o piaţă situată la intersecţia dintre Avenida de la Constitución şi Calle de San Fernando, în centrul căreia se află o frumoasă fântână arteziană, operă a lui Manuel Delgado Brackembury, din 1929. Din sudul pieţei, facem la dreapta pe Calle Almirante Lobo şi deja, la capătul acesteia se vede Torre del Oro.
Calatoria noastra poate continua de la debarcaderul de lângă Turnul Aurului cu o plimbare cu vaporaşul pe Guadalquivir. Se pot vedea pe parcursul calatoriei destul de multe alte obiective. .Pretul este 18 EUR.
Vechiul turn, cu secţiune dodecaedrică, a fost construit la începutul secolului al XIII-lea ca turn de veghe pe singura apă curgătoare navigabilă din peninsula iberică.
Guadalquivir este cel mai mare curs de apă din Spania (dacă nu-l socotim şi pe Tajo, pe care spaniolii îl împart cu portughezii) şi singurul navigabil, dar numai de la Sevilia, până la vărsarea sa în Atlantic, la vreo 100 km mai la sud. În dreptul Seviliei, Guadalquivir-ul se despărte în două braţe, care apoi se reunescu, formând între ele două insule: La Cartuja  cea din nord şi Triana . În timp, cele două insule s-a reunit într-una singură, ba mai mult, La Cartuja s-a lipit şi ea la nord de restul uscatului, astfel că, în prezent, cele două foste insule formează un istm între cele două braţe ale Guadalquivir-ului. Debarcaderul de la Torro del Oro se află pe braţul estic, numit Canal de Alfonso XIII, ce comunică cu râul propriu-zis doar la capătul sudic al său, iar croaziera de care va spuneam are loc doar pe acest braţ.

Offline adam

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #18 : Duminică, 11 Decembrie 2011, 14:59 »
Buna,

Ma bucur tare mult pentru aceasta excursie si  pentru perioada aleasa. As dori sa ma inscriu si eu.
Descrierea locurilor ce urmeaza a fi vizitate este minunata, deja imi este dor de vara si de vacanta.
Astept confirmarea inscrierii si detalii despre plata avans. Multumesc.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #19 : Luni, 12 Decembrie 2011, 10:26 »
Am transmis inscrierea la agentie, de acolo va fi transmis un Email cu detaliile rezervarii.

Offline elenaguta

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #20 : Miercuri, 28 Decembrie 2011, 22:32 »
Suna foarte bine aceasta vacanta, sunt si eu interesata. Mai sunt locuri?
Ne poti spune, te rog, si la ce hoteluri se face cazarea, sau macar in Marbella unde se sta 5 nopti?
Multumesc,
Elena

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #21 : Joi, 29 Decembrie 2011, 08:36 »
Mai este un loc. In ceea ce privesc hotelurile, acestea vor fi prerezervate si apoi rezervate, doar in momentul in care se incaseaza avansul. Nu este acelasi lucru ca la o agentie in care intai se negociaza cu hotelul si apoi se formeaza grupul, lansandu-se oferta la toate agentiile din tara. As risca sa pun eu banutii pt diferenta de camere ramase neocupate.
Ca si confort, valabil pt toate destinatiile, mergem doar la hoteluri de 3 si 4 stele. Sejurul de 4 zile, nu de 5 (este redus cu o zi - pt a se lasa o zi intreaga pt Maroc), va fi undeva in zona Marbella, insa nu este nici acesta inca nominalizat.
Dupa raspunsul amicului meu din Germania (saptamana a doua din ianuarie - atunci cand acolo se definitiveaza concediile pe 2012), Samiza o sa faca prerezervarile. Cele pt Spania din toamna sunt deja facute.
Samiza este azi la agentie, pana la amiaza, daca doresti sa iei legatura cu ea, ti-am transmis numarul de telefon pe mesaj personal, aici pe forum.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #22 : Joi, 12 Ianuarie 2012, 17:01 »
Maine am sa transmit un newsletter. Unul dintre cei de pe lista nu a confirmat, astfel incat a ramas un loc disponibil. Daca este cineva amator, sa-mi comunice cat se poate de repede. Pt ceilalti locurile de avion sunt cumparate, o sa mai solicitam un loc.

Offline elenaguta

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #23 : Joi, 12 Ianuarie 2012, 18:21 »
Eu vreau. Tariful total este de 735 euro cu avans de minim 150 euro?
Din pacate nu pot plati avansul inainte de 10 februarie. E ok?

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #24 : Joi, 12 Ianuarie 2012, 19:38 »
Da, asa este elena. Ca si termen de achitare a avansului, toata problema este legata de avion, nu de rezervarile la hotel. Pt cei care au achitat, am cumparat biletele, al optulea participant urmand cel mai probabil sa ni se alature, direct din Malaga, urmand sa zboare individual. Riscul sa nu mai gasim acel loc de completare este foarte mare, in plus biletele cresc ca pret cu cat ne apropiem de termen. Nu stiu, ai lasat numarul tau de telefon la inscriere? Va trebui ca Samiza sa aiba o discutie telefonica maine cu tine, sa gasiti calea cea mai simpla si sigura de rezolvare.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #25 : Joi, 12 Ianuarie 2012, 19:46 »
Am gasit numarul tau, elena. Urmeaza sa discuti cu Samiza, ea este cu partea tehnica de rezervare.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #26 : Vineri, 13 Ianuarie 2012, 09:02 »
Lista participantilor la excursia din Spania:
1.Gigi
2.Iulian
3.Guntz
4.Tania
5.Florentina
6.Liliana
7.Carmenus
8.Madalina N
9. a devenit liber

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #27 : Sâmbătă, 28 Ianuarie 2012, 15:15 »
S-a ocupat si ultimul loc. Lista de rezervari este inchisa. Cei 9 participanti sunt:
1.Gigi - Sibiu
2.Iulian - Braila
3.Guntz - Germania
4.Tania - Alba
5.Florentina - Roman
6.Liliana - Roman
7.Carmenus - Piatra Neamt
8.Madalina N
9. Livia F   - Oradea

Offline galateanca

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 1
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #28 : Marți, 14 Februarie 2012, 09:30 »
 ;)Buna dimineata !

daca se mai poate,as dori si eu sa merg

Multumesc si astept raspuns

O zi buna!
Raluca


Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13226
Re: Viva Espana! Circuit si plaja. 21 – 31 mai 2012.
« Răspuns #29 : Miercuri, 15 Februarie 2012, 16:59 »
Iimi pare rau Raluca, pt aceaasta actiune nu mai sunt locuri, asa cum am precizat. Fiind mai multi doritori am organizat suplimentar aceiasi excursie in mai, dar nici acolo nu mai sunt locuri libere, s-au ocupat in totalitate.