Autor Subiect: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului  (Citit de 14643 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13225
Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« : Marți, 28 Ianuarie 2014, 08:31 »
Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
scris de wonderland

Reacționăm la cuvinte, așa e? O întrebare retorică, dat fiind că este recunoscut și acceptat faptul că există o putere pe care cuvintele o exercită asupra noastră. Așa cum se știe că nu cuvântul în sine, ci semnificația cu care noi îl investim. Gândurile și starea emoțională trezită în noi sunt cele care dau putere cuvântului.

Ofertă, reducere, promoție... cuvinte care creează în noi o nevoie ce se cere subit și imperios satisfăcută. Sau o dorință de a fi beneficiarul efectelor promise de produsul respectiv.



Eu ma consider parțial imună. Daca am ceva în... planul personal de achiziții urmaresc ofertele, sper și vânez vreun chilipir. Am in minte, totuși calitatea, rezistența in timp și un raport minim de calitate/preț/număr de utilizări. Am o mamă contabilă, ce vreți? Puțină influență tot a avut asupra mea, măcar în două aspecte – să cântăresc decizia de a cumpăra ceva și să am un fond de rezervă, indiferent cât câștig la un moment sau altul. Nu mai știu ce mare magnat de succes a emis această rețetă de succes – Indiferent cât câștigi, 10% să-i pui deoparte.  Funcționează, dar la mine ține doar o vreme. Pană dau iama în fondul economisit.  Dar ăsta e un alt subiect – de management financiar și recomandări istețe, pe care n-ar fi rău să-l propună cineva mai avizat decât mine. Eu aștept si promit sa citesc, cu mult interes.

Uneori, cad în capcana nevoilor trezite de câte o reclamă...irezistibilă. Așa se face că am un aparat de masaj, pe care l-am folosit de vreo 10 ori în 3 ani. O tigaie care slăbeste și îți face economie în bugetul de ulei. Dar, nu dacă sta mai mult prin camară, dat fiind ca mananc rar carne și atunci prefer grătar (hai că iese foarte bun și la tigaia minune, deci a meritat investitia. grill-ul e și el la ofertă deci poate să stea degeaba ), sau ma rasfat cu vreo rețetă tradițională, dezastruos de delicioasă, pentru care n-am nevoie de tigăi dietetice.

A, mai am un robot multifuncțional (altă gogoriță!!!!) căruia nu-i funcționează toate accesoriile, dar consider că cele care merg și-au meritat prețul, și un storcator de fructe de care mă tem, să nu se dezmembreze în timp ce eu prepar minunatele mele sucuri de varză sau de fructe.

Nu e grav. Sunt totuși o cumpătată, n-am încotro și sunt ferită, prin constrângerea realității, de pericolul de a fi risipitoare.
Nu sunt afectată de microbul shopping-ului. Merg la cumpărături cu listă și doar când am ceva de cumpărat pentru că îmi lipsește sau îmi este cu adevărat necesar. Încerc să profit doar de oferte la produse de pe lista mea, rareori iese la iveală ceva de pe o listă de mofturi sau dorințe  la care n-am acces în mod obișnuit.

Dar, să revin la ideea inițială. Chiar dacă suntem informați și înțelegem substratul manipulator al reclamelor, rămânem vulnerabili la puterea cuvintelor utilizate cu tehnică mai mult sau mai puțin subtilă.

Hal Urban, în Puterea cuvintelor, enumeră 12 dintre cuvintele care sunt utilizate des în reclame, tocmai pentru că s-a constatat că au un mare potențial de influență asupra cumpărătorilor. Iată-le:

Tu, Ușor, Nou, Rezultate,
Demonstrat, Sănătate, Bani, Siguranță,
Iubire, Garantat, Economisește, Descoperă

La acestea, tot el mai adaugă, altă serie de cuvinte cu impact asupra consumatorilor, preluate de la David Ogilvy, Confessions of Advertising Man:
Miracol, Magie, Rapid,
Îmbunătățit, Chilipir, Grabă
Revoluționar, Uimitor, Ofertă
Dorit, Acum, Senzațional

Vă sugerez să le citiți rar și să fiți atenți la ce reacții, gânduri, ce emoții trezesc în voi, fiecare dintre aceste cuvinte. Asta dacă n-ați aflat deja la ce sunteți voi...sensibili. Adică influențabili, ca să nu spun vulnerabili.
Evident, impactul unelor cuvinte diferă de la persoană la persoană, ca și de la o etapă de vârstă la alta. Important e să încercăm acest demers de conștientizare. În cele din urmă ne ajută să descoperim ceva despre noi. Și cine știe, poate ne va duce și spre descoperirea unor moduri diferite de a ne împlini nevoile.

Observ că în ultima vreme eu sunt susceptibilă să reacționez la cuvinte precum – relaxare/distracție, anti-îmbătrânire, sănătate (în gama previne/regenerează/menține), rezistă / durează, călătorie...
Dar, slavă domnului nu reacționez la cuvinte din zona efectelor miraculoase, magice, a rezultatelor peste noapte.

Voi la ce reacționați? Ce cuvinte vă influențează în alegerea produselor pe care le cumpărați?

Sau poate ar fi fost mai interesantă o provocare din zona cuvintelor care ne influențează în sfera relațiilor. Dar asta ramane pentru altă dată. Când o fi, dacă o fi...

Offline janeta

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1730
  • carpe diem
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #1 : Miercuri, 29 Ianuarie 2014, 01:25 »
iaca , bun ar fi un drum la magazinul acela , urgent cumparat bidineaua ( nu peria ) si spoit temeinic neuronu`de toata poleiala menita sa ne faca a ingurgita o multime de netrebuinte cu gust de acadea de lux . asta daca am gandi un pic la diferenta dintre nevoile noastre de consumatori si maiestria lor ( a varatorilor de acadele pe gat , vreau sa zic ) de vanzatori . numa` ca de foarte multe ori noi nu "shoppinguim" doar din necesitate ci si dintro multime de motive ce n-au nicio legatura cu nevoia si acesta este motivul pentru care suntem prinsi in capcana asa zisului chilipir  botezat si rasbotezat cu toate acele denumiri ce fac sa ne tresalte si sa ne goleasca buzunarul . pana la urma , multi dintre noi cad voit in capcanele acestea si problema cred ca este la noi , care ne lasam cu buna stiinta manipulati si nu la cei care trag sforile .
acu`,ma gandesc daca manipularea prin reclama nu este chiar un mod de a putea fi verificati in privinta gradului de dificultate cu care o societate poate suporta diferite influente , in favoarea unor manipulatori mult mai rafinati decat "vanzatorul de perii " ...
dar asta este o alta poveste , vorba lui Wonderland  " când o fi, dacă o fi..."

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #2 : Vineri, 31 Ianuarie 2014, 08:01 »
Daca nu merge altfel, incercati o mantra:)

de pe http://fractalenlightenment.com/
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #3 : Joi, 20 Februarie 2014, 23:14 »
Zau ca m-a dat pe spate un titlu - Pizza are si efecte bune pentru sanatate.
I-auzi. Intru, aproape salivez la poza cat ecranul, si ma apuc de citit. Cica vindeca, previne sau nu stiu in ce stadiu intervine asupra cancerului de prostata. N-apuc sa sughit de uimire, ca se strecoară informatia ca nu orice fel de pizza, doar cea care ar oregano.
Si ca deocamdata se bazeaza exclusiv pe studii de laborator aceasta concluzie.
Nu mai pun link-ul, că m-am enervat. De fapt, da, oregano nu-l poti manca gol, cu lingura. :strambatura:
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #4 : Vineri, 21 Februarie 2014, 20:28 »
“Natura este alcătuită din contraste: orice lumină are umbra sa.” – Victor Hugo

 :oops: Am vrut sa postez la maxima zilei si, am incurcat borcanele.
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #5 : Duminică, 11 Ianuarie 2015, 08:22 »
Adevarul e ca trebuie sa recunoastem ca unii creatori de reclame sunt extrem de creativi. Uneori produc cate o chestie de se agata de mintea ta indiferent daca esti sau nu interesat de produs.

Discutam cu niste tineri, din cei cu care lucrez si incercam sa stabilim care sunt criteriile pentru a realiza un slogan reusit. Printre altele, am ajuns la concluzia ca trebuie sa iti atraga atentia, sa fie usor de retinut si greu de uitat.
Exemplu care mi-a venit in minte a fost "Prietenii stiu de ce" Oupps, mi-am dat seama prea tarziu ca tinerii mei erau minori si nu era cel mai potrivit sa aducem berea in discutie. Ehhh, am salvat cat de cat situatia, dar realitate e ca e usor de retinut si greu de uitat  chiar si pentru nebautorii de bere, ca mine si, sper ca tinerii in discutie:giggle:

Reclamele la Dedeman ma amuza teribil. Nu mi le amintesc pe cele din prima serie, care pareau stupide, hilare, dar le urmaream si asteptam sa vad ce idei mai au cei din echipa. Nici cele de acum nu sunt de neobservat.
Mai ales ca si eu mi-am schimbat perdeaua, covorul si...pare ca am schimbat si mobila. ;D

Pe voi ce reclame va bantuie?
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline Cory

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 550
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #6 : Duminică, 11 Ianuarie 2015, 12:48 »
Adevarul e ca trebuie sa recunoastem ca unii creatori de reclame sunt extrem de creativi. Uneori produc cate o chestie de se agata de mintea ta indiferent daca esti sau nu interesat de produs.
Mai ales ca si eu mi-am schimbat perdeaua, covorul si...pare ca am schimbat si mobila. ;D
Pe voi ce reclame va bantuie?
   Nu stiu daca ma "bantuie", dar ma amuza teribil reclamele cu cele doua "chestiuni" ce danseaza ( mili si celalalt)   de la orange;
chiar daca nu m-au determinat sa-mi fac abonament sau altceva, tot timpul cand prind cate o reclama cu ei stau sa o urmaresc pana la capat,
pur si simplu ma binedispun  :)

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #7 : Joi, 05 Martie 2015, 07:56 »
Am vazut una de la un mall, ca sa ne ademeneasca sa mergem sa ne luam cadouri de 8 Martie  :whistle:
Lasa gatitul, mai bine gateste-te! :strambatura:
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #8 : Miercuri, 29 Iulie 2015, 11:54 »
Venind cu masina spre servciu, in dreapta, am timp sa admir peisajul uman, urban, inclusiv publicitar :)
Asa se face ca azi am vazut scris mare pe un autobuz
Pestele mancat mai des, te conduce spre succes!

M-a amuzat teribil si m-am intrebat cat timp s-au gandit cei din echipa de marketing pana au gasit gaselnita asta :thumbup:

Chiar ma gandeam ce firma are sloganul asta. si pentru ca eu sunt scormonitoare, iaca-ta am aflat ca e sloganul unui proiect european care isi propune sa ....relanseze consumul de peste.
Ce sa spunem, au cuvintele la ei oamenii astia. Si daca Uniunea Europeana le-a dat bani....inseamna ca are balta peste. ;)
Dar au si un site interesant pe care l-am salvat in bara sa vad ce retete cu peste gasesc pe aici.

http://www.iubescpestele.ro/ro/
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline cristinaB

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 94
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #9 : Miercuri, 29 Iulie 2015, 12:55 »
Wonderland, reclama cu pestele este relativ veche, mai este inca pe panouri si varianta fara ","!
A fost un "scandal" pe tema asta! ;)

Si? ce reteta cu peste incerci astazi?

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #10 : Miercuri, 29 Iulie 2015, 15:13 »
pana la acest moment, n-am reusit decat o reteta de covrigi cu tarate cu o supersalatica de rosii cu oregano :happy: :happy: :happy:
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #11 : Joi, 30 Iulie 2015, 18:39 »
dar, azi am dat- pe plachie de cod.
Nici nu stii cand te loveste efectul reclamei. :happy:
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #12 : Sâmbătă, 19 Decembrie 2015, 21:07 »
Nu-mi dau seama daca e reclama sau anti-reclama. (depinde dacă ești în curentul bio-eco-produsnational, sau empatizezi, dintr-un motiv sau altul cu cei ce muncesc in Spania...)


Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #13 : Duminică, 03 Ianuarie 2016, 08:48 »
Ce îmi plac mie ofertele care anunță zgomotos reduceri de peste 50%. Tocmai era să pic într-o capcană. Dar am dat un search pe google și am găsit același produs, fără ofertă, la un preț mai mic decât cel trâmbițat că ar fi redus cu 53%....
  >:D

Nebunia asta cu black friday all the time... Mi se pare mie sau suntem prea tare luați de fraieri?

Hmmm... dar vă invit să vedeți o reclamă tare. Cică, o găselniță pentru creșterea natalității în Danemarca.

”Fă-o pentru mama ta”
și
“Investesti intr-o vacanta, primesti inapoi un bebelus peste 9 luni”
! No longer available



Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.

Offline wonderland

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 4883
Re: Cuvântul din reclamă, sufletul comerțului
« Răspuns #14 : Marți, 19 Ianuarie 2016, 10:56 »
Ati observat că în ultima vreme cele mai multe reclame la produse naturiste miraculoase, care vindeca de cancer, te slabesc intr-o zi, dar nu se spune în care, îți topesc monturile, îți elimină varicele, te fac mai tânără peste noapte doar că nu îți spun dacă e de la efectul întunericului, folosesc un argument imbatabil, care sună cam așa:
”Firmele producătoare de medicamente nu vor să știi de existența acestui produs...”
Dacă mai dăm și peste articole care ne spun că există o acțiune voluntară a acelorași firme de a-și menține monopolul pe piața tratamentelor, contribuind în același timp la controlul pericolului de suprapopulare...conspiratia e gata.

O fi ceva adevar in asta, habar nu am, cert e că pe mine mă conving produsele care se prezintă prin sine, prin ce beneficii aduc ele,  nu prin ceea ce nu face concurentul sau echivalentul de pe piață.
Ingrijorarea nu alunga amaraciunea zilei de maine, dar rapeste bucuria zilei de azi. Zig Ziglar.