Experimentul Rhythm 0 despre care vorbeste Martina in film a constat in expunerea ei, nemiscata, câteva ore intr-o sala de expozitii. In fata, pe o masa, erau aranjate 72 de obiecte. Vizitatorii puteau alege orice obiect si il puteau utiliza in orice mod. Unele dintre lucruri produceau placere, altele durere: un trandafir, o pana, miere, ulei de masline, vopsele, un bici, o foarfeca, un bisturiu, un ciocan, o arma, un glont, lanturi...
Ce s-a intamplat in sala? La început, vizitatorii s-au comportat timid si modest, dar pe masura ce se convingeau ca artista nu facea nicio miscare, actiunile lor au devenit tot mai indraznete, tot mai agresive.
Apoi, pe neasteptate, oamenii au început sa se comporte sadic, încurajandu-se reciproc in timp ce radeau. Au dezbracat-o, au vopsit-o, i-au aplicat taieturi pe piele, îi înfigeau spini de trandafir în abdomen. Au legat-o cu lanturi, au pus-o pe o masa, i-au pus un cutit între picioare. La un moment dat, unul dintre vizitatori a luat arma de pe masa, a introdus glontul si a îndreptat-o spre capul artistei, noroc insa ca a fost împiedicat de un altul.
Una dintre cele mai reprezentative imagini cu Marina Abramovich este cea în care vizitatorii o dezbraca si o ranesc cu diferite obiecte. Dupa sase ore de torturi, artista a început sa se miste, iar cei care îsi batusera joc de ea s-au retras în graba, temându-se de reactiile ei.
Eu am vrut sa demonstrez un singur lucru: e uimitor cât de repede omul poate reveni la starea de salbaticie primitiva, daca i se permite acest lucru, marturisea mai târziu Marina Abramovich.