Autor Subiect: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021  (Citit de 10147 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224


Pentru a vedea de ce aceste insule sunt vizitate de cei mai mari fotografi ai lumii, va aratam imaginile luate de noi in august 2019: url=https://forum.singlescamp.ro/index.php/topic,2773.15.html

Tarif: 1625 EURO/ persoana - cazare in camera DBL, cu inca o persoana, de acelasi sex

Rezervari: https://www.singlescamp.ro/eveniment/un-taram-nordic-fascinant-insulele-faroe-25-august-1-septembrie-2021/
(Inainte de inscriere, cititi va rog cu atentie, intreaga prezentare a actiunii si urmariti link-urile catre materialele informative)

Plecare: 25 august 2021
Sosire: 1 septembrie 2021

Cazare:  Liljulon House Ljósá

Numar de locuri: 8

Servicii incluse:
• zbor Bucuresti - Vigar, cu doua escale. Taxe de aeroport si bagaj de cala incluse
• cazare in camera dubla twin, 7 nopti
• insotitor de grup pe toata perioada excursiei
• 6 zile tururi de vizitare, conform programului comunicat si a vremii, in care sunt incluse: microbuz, motorina, sofer.

Nu sunt incluse:
x     in tariful de excursie nu este inclusa nici o masa*
x     asigurarea medicala
x     parcari, taxe de drum, de traversare, ferry, tuneluri (cca 30 euro/persoana)
x     intrati la obiective (unele trasee de drumetie sunt cu taxa de intrare)
x     costuri teste si certificari medicale, in situatia in care intrarea in tara de destinatie este conditonata de efectuarea unor testari

*Casa pe care am inchiriat-o are bucatarie cu toata dotarea, va puteti pregati micul dejun si cina. Recomandarea este sa veniti pregatiti cu cafea, ceai, salam de Sibiu, pateuri, branza topita, cascaval, pentru cele 7 mic dejunuri. In apropiere, la 8 km exista 2 food-market-uri de unde puteti completa cu paine, legume, fructe.

Pranzurile o sa le luam cald, pe traseele noastre de vizitare, am identificat anul acesta unde putem sa le luam. Exista insa si 2 situatii in care trebuie sa avem sandviciuri la noi.

Inainte de plecare am sa va intreb daca va doriti aceasta excursie optionala:

https://www.guidetofaroeislands.fo/book-holiday-trips/vestmanna-sea-cliffs

Anul acesta a costat 42 Euro, dar a meritat fiecare banut!
   
Insotitor de grup din partea Singles Camp: Cindea Gigi 0745106501

Profilul actiunii

tipul - activ
particularitatile actiunii: explorarea naturii fantastice a arhipelagului insulelor Faroe.
profil participant: activ, iubitor de natura, de fotografie, sociabil, comunicativ, fara tabieturi, oameni obisnuiti cu muntele.

Programul de zbor este doar informativ, am fost informati ca cel mai probabil o sa sufere modificari.

25AUG BUCHAREST OTP  - AMSTERDAM AMS    KL  2700 08:40 10:40       

25AUG AMSTERDAM AMS      - COPENHAGEN CPH   KL  1129 12:35 13:55         

25AUG COPENHAGEN CPH   3 - FAROE ISLANDS    KL  9541 17:45 19:00
   


RETUR:                             

01SEP FAROE ISLANDS      - COPENHAGEN CPH   KL  9536 08:20 11:25         

 01SEP COPENHAGEN CPH   2 - AMSTERDAM AMS    KL  1132 17:25 18:50       

 01SEP AMSTERDAM AMS      - BUCHAREST OTP    KL  1379 21:00 00:40+  H OK   
- ajungem in 02 septembrie 2021


Programul excursiei

ZIUA 1. 25 august 2021 Nu uitati pasaportul acasa! Verificati inca o data ca il aveti la voi. In Faroe se intra cu acest document, cartea de identitate nu este suficienta! Ora 04:30 avem intalnire pe aeroportul Henri Coanda Plecari Internationale, in fata cafenelei Lavazza (in partea stanga a salii principale). Zboruri cu conexiuni la Amsterdam si Copenhaga, aterizare pe aeroportul din Vagar la ora 20:20; preluam microbuzul, incarcam bagajele si plecam spre Ljiosa, acolo unde avem cazare. Avem cca 60 km de parcurs, in cca o ora ajungem. Cazare, cina din ce ne-am adus la pachet. Pentru ca mancarea este scumpa in Faroe, va recomand sa aveti pregatit de acasa un pachet cu o parte din cele necesare pentru micul dejun si sandviciuri: salam de Sibiu, branza topita, cascaval, pateuri de ficat, cafea, ceai, batoane energizante sau proteice si ceea ce credeti ca puteti transporta fara riscul de alterare. La locatie avem 2 frigidere mari, acolo nu mai este nici o problema.

Va rugam sa urmariti periodic forumul, pentru ca doar aici oferim informatii, modificari, noutati. Zborurile pot suferi modificari, pe parcurs va aducem precizari, va dam recomandari, sfaturi, asa ca este bine de tinut aproape de forum.

ZIUA 2. 26 august Preparam micul dejun dupa care la 9:00 incepem explorarea arhipelagului: Insula Streymoy NORD si Insula Vagar   Traseu: Ljósá –  Fossá Waterfall. Cascada Fossá este situata în partea de nord a insulei principale Streymoy (aceeași insulă pe care se afla și capitala Thorshavn.) Cu deplasare către orașul Tjørnuvík, cascada este situată pe marginea drumului la  aproximativ 5 kilometri înainte de a ajunge în oraș. Cu cei 140 de metri ai sai, Fossá este cea mai înaltă cascadă din Insulele Feroe. Apa cade din munte în două secțiuni. Pe vreme uscată, cascada are o lățime de doar câțiva metri, dar după ploi abundente poate sa aiba până la 30 de metri. Continuam: - Tjørnuvík (este o mica asezare cu cateva casute, in care traiesc 64 persoane, pe tarmul unui golf in apele caruia se pot admira formatiunile stancoase Risin și Kelingin ) - aici merita urcat deasupra satului, pentru o panorama asupra golfului - Saksun (un mic sat pitoresc, in care traiesc 8 locuitori, cu cateva case acoperite cu iarba si cea mai frumoasa biserica din Faroe: Saksunar Kirkja) –   Dúvugarðar (catun - folk museum). Dúvugarðar este asezat într-un magnificul cadru al Saksun, este o fermă veche, de dimensiuni medii, care adaposteste o turmă de aproximativ 300 de oi pentru reproducere. Clădirile originale, unele datând de acum 200 de ani, sunt astăzi un muzeu în aer liber, cu toate dotările pe care le-ar fi avut o fermă. Vechea fermă în sine este păstrată în starea inițială. Din pacate este deschisa doar intre 14:00 si 17:00 si asta între 15 iunie și 31 august. Macar este in fiecare zi...). Informatii telefon: (+) 594455
Aici se afla si o mica locatie: Dúvugarðar Cáfe, unde putem bea o cafea si savura o goffra cu dulceata si langa un sandvici de acasa...Pe partea opusa se afla un traseu de drumetie, care coboara la lac, dar costa cca 10 euro si nu pare foarte atractiv.

Asa ca o sa continuam  indreptandu-ne  spre insula pe care am aterizat: Vagar. Descriu in continuare ceea ce o sa intalnim in cale, dar noi mergem direct, fara sa ne oprim, pana la punctul final al calatoriei din acea zi: Gasadalur. Dintr-un motiv simplu: acolo este un mic restaurant, in care am sa rezerv locuri, pentru o masa de pranzo-cina. Se numeste Cafe Fjorooy Longubreyt, Gásadalur, +298 232100. Are acolo supa din oaie uscata in vant si o crema minunata de rubarba. Dupa ce terminam masa, ne intoarcem si facem o plimbare sa vedem superba cascada. La intoarcere oprim, dar in ordine inversa decat sunt descrise mai jos, in urmatoarele locuri:

Prima localitate de pe aceasta insula, pe care o s-o intalnim este Sandavágur un mic sat in care traiesc 861 oameni, votat de trei ori, ca cel mai bine păstrat sat din Feroe. Este cel mai faimos sat din țară și cea mai votată experiență de călătorie din Faroe. Numele Sandavágur înseamnă golf nisipos și se referă la plaja cu nisip, care a fost in trecut mult mai mare decât în ​​prezent. Dintr-un punct din Sandavágur putem avea o panorama a tuturor insulelor de sud din Faroe.
Orașul are o istorie străveche. O piatră de epocă din secolul al XIII-lea, descoperită în 1917, poartă o inscripție care precizează că norvegianul viking Torkil Onundarson din Rogaland a fost primul colonist din această zonă. Piatra poate fi văzută în Biserica Sandavágur. Săpăturile din oraș au descoperit și ruine din Evul Mediu.
Á Steig din Sandavágur a fost reședința Lagman, legiuitor și lider al parlamentului feroez, până în 1816, când biroul a fost desființat și insulele au devenit un district administrativ danez. Clericul V. U. Hammershaimb, care s-a născut la Sandavágur în 1819 este considerat tatăl limbii scrise din Feroe.

Există o stâncă verticala la est de oraș numită Trøllkonufingur, ceea ce înseamnă degetul Vrajitoarei (o s-o vedeti in ziua urmatoare, atunci cand mergeti cu barca). Se spune că a fost urcata o singură dată și povestea spune astfel: "Frederick al VII-lea al Danemarcei a vizitat Insulele Feroe în 1844, iar un bărbat a urcat pe degetul Vrăjitoarei, astfel încât să poată face cu mana către regele în timp ce naviga pe lângă el. Mai târziu, când bărbatul coborâse, și-a dat seama că si-a uitat una dintre mănuși în vârful stâncii, așa că a decis să o urce din nou. În drum spre vârf a căzut și a murit. "

Exista acolo o frumoasa biserică cu acoperiș roșu, ce are o arhitectură distinctivă, ce a fost construită în 1917. Un monument in memoria numeroaselor nave scufundate in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial se afla in fata sa. 

Sandavagur este gazda unui festival numit Vestanstevna, care are loc anual la începutul lunii iulie. Celelalte sate participante sunt, Miðvágur și Sørvágur. Festivalul este similar cu Olavsøka din Tórshavn, dar ceva mai mic.

Kovin, fabrica de conserve din Sandavágur produce preparate de peste. In primul rând creveți, dar și carne de pește. De asemenea, produce diverse tipuri de pate, de exemplu din somon, creveți și ton. Balenele-pilot sunt vanate aici in doua sezoane. În cel de-al doilea sezon Grind din acest an 80-100 au fost ucise pe 29 aprilie 2019, inclusiv femele gravide și balene tinere. Aceasta este o problemă foarte controversată.
Sport
Echipa locală de fotbal a fost SÍF Sandavágur până când s-au contopit cu MB Miðvágur pentru a forma FS Vágar în 1993. Fuziunea s-a destramat în 2004, iar cluburile s-au separat din nou pentru ca SÍF să devină parte a unui club nou format, 07 Vestur.
Torkil Nielsen, cel care a marcat primul gol al nationalei Faroe, intr-un meci castigat cu Austria in 1990, s-a născut la Sandavágur.



Nu departe de Sandavágur se afla alt sat iar de la biserica acestuia, urcand inca putin cu microbuzul, ajungem la capatul unui traseu de drumetie Miðvágurt to Bøsdalafossur Trail Head, care ne duce pana la Sørvágsvatn, apoi pe faleza, facand un ocol, ajungem in alt punct decat cel din care am plecat. Se poate admira faleza dramatica...dar am verificat e greu si trebuie trecut printr-o zona periculoasa...Asa ca mergem mai departe.

Ajungem la lacul Sørvágsvatn, mergem pe malul lui trecem apoi pe langa aeroportul pe care am aterizat si ajungem la Sørvágur

Acest sat in care locuiesc 1032 de locuitori se află lângă aeroportul din Insulele Feroe. În timp ce avioanele se apropie de pistă, acestea zboară foarte aproape peste Sørvágur înainte de aterizare. Din Sørvágur  pleacă bărcile spre Drangarnir si feribotul către Mykines. Exista un magazin alimentar universal în Sørvágur si altele mai mici. Satele din apropiere sunt Bøur și așezarea Gásadalur.

Numele Sørvágur se traduce prin "Golful Sør". În timp ce a doua jumătate a numelui are sens, dat fiind faptul că satul este situat într-un golf, prima jumătate este mai misterioasă. Legenda spune că primul om care s-a stabilit in acest loc se numea „Sørli” și, prin urmare, satul a fost numit asa in amintirea lui.  O altă explicație despre originea „Sør” vine de la vechiul-norvegian „Seyr”, care este un cuvânt pentru nisip (seyr este, de asemenea, un cuvânt pentru ceață). Sørvágur are un nisip destul de mare în comparație cu alte sate și orașe feroeze și, prin urmare, s-a speculat că numele inițial de Sørvágur a fost Seyrvágur, iar în decursul timpului, Seyrvágur a devenit Sørvágur. În prima jumătate a secolului XX, localnicii din Sørvágur au încercat să corecteze această nedreptate istorică și au folosit numele Seyrvágur în loc de Sørvágur.

În ziua de azi (2005) nimeni nu a venit cu explicații rezonabile despre originea numelui Sørvágur si nici pe noi nu ne intereseaza. Sørvágur este considerat unul dintre cele mai vechi sate din Insulele Feroe. În 1957, localnicii au decis să construiască o nouă școală, iar în timpul pregătirilor pentru construirea sălii de gimnastică au dat o veche așezare vikingă. Sørvágur - alături de Leirvík, Tjørnuvík și Sandur - se află într-unul dintre puținele locuri din Insulele Feroe, unde arheologii au reușit să găsească dovezi substanțiale că aceste locuri au fost construite în primii 100-150 de ani după Landnámul Feroe în 825. Chiar dacă satul este vechi, nu se menționează despre el, nici pe insula Vágoy, în vechea Saga Faeringa din secolul al XIII-lea.

Intre anii 1200 și 1400, satul s-a mutat din prima așezăre, de pe malul râului Hanusará mai la sud între râurile Stórá și Kirkjuá. Înregistrările istorice din secolul al XVII-lea arată că așezarea inițială cea de pe malul  Hanusará a fost abandonată, cel mai posibil motiv fiind clima mai buna dintre cele două râuri.

Prima înregistrare scrisă cu privire la Sørvág este din 1584. Înregistrarea arată că în Sørvág existau doar trei ferme mici. Acest lucru coincide foarte bine cu faptul că terenurile aparținând Sørvág sunt împărțite în trei părți: Suðurtriðingur, Norðurtriðingur și Úttriðingur.

Din secolul al XV-lea și până la sfârșitul secolului al XVII-lea, nobilii norvegieni familia Benkenstock dețineau toate pământurile din Sørvág. În jurul anului 1665, un danez- Severin Fohrman - a cumpărat toate terenurile de la Benkenstock's și a început imediat să-l vândă localnicilor.

Se spune că numărul de locuitori din Sørvág în secolul al XVII-lea a fost de aproximativ 50. În primul recensământ din Feroe, în 1801, numărul locuitorilor din Sørvág a crescut doar la 86. În 1855 numărul de locuitori a fost 163. Motivul acestui progres lent se datorează cerințelor speciale pentru căsătorie, care erau de drept în Feroe. Legea spunea că pentru a te căsători trebuie să deți un teren sau sa demonstrezi că esti un slujitor credincios al cuiva care deținea un teren. Doar fermierii înstăriți au avut  pământ și, prin urmare, natalitatea din Feroe a fost foarte mică până la abolirea acestei legi.

În perioada feudală, au fost doar marii fermieri care aveau o barcă de pescuit. Prima persoană din Feroe, care nu deținea niciun pământ și care și-a luat propria barcă de pescuit, a venit din Sørvág. Numele său era Gamli Dávur.

Biserica din Sørvágur este din 1886.
Prima fabrică de pește din Insulele Feroe a fost construită în Sørvágur în 1952.

Localnicii din Sørvágur au format grupul principal al pescarilor, care au plecat în Groenlanda pentru a pescui. Pescarii feroezi au contribuit la învățarea locuitorilor Groenlandei pentru  pescuitul la adâncime.

În perioada 1902-1912, în golful Selvík din apropiere a existat o stație de vânătoare de balene.

În timpul celui de-al doilea război mondial, Sørvágur a fost gazda pentru inginerii regali britanici, care locuiau la Uppi á Mýrum. Au construit toată infrastructura principală din Sørvágur, inclusiv aeroportul Vágar, portul din Sørvág, Niðaraveg (drumul principal spre port) și mai multe poduri. Pentru a realiza acest lucru, au trebuit să mute case întregi în alte locații.



Parasim localitatea si ajungem la Bøur, unde musai trebuie sa urc cu microbuzul la Bøur Viewpoint (este pe Google maps)4, 386 Á Tungu, Bøur 386, Insulele Faroe.

Exista si traseu de hikking:



Mai departe, de unde incepe si o poteca de drumetie dam de o priveliste spre o formatiune stancoasa, ce se numeste Tindhólmur.
Tindhólmur este un insulă la vest de Vágar. Priveliștea insulei mici este spectaculoasă și rară. Peisajul insulei este unic datorită celor cinci vârfuri. Acestea poartă numele de Ytsti, Arni, Lítli, Breiði, Bogdi, care pot fi traduse în: Cel mai îndepărtat, Vulturul, Micul, Latul și Bontul. Insula este nelocuită și are o suprafață de 650.000 de metri pătrați. Cel mai înalt punct al Tindhólmur este de 262 de metri.

Tindhólmur are legată de o legendă foarte sumbră: legenda spune că un fermier local pe nume Rasmus a hotarat să trăiască pe insulă. Rasmus era originar din Sørvágur, dar a avut atât de multe dezacorduri cu semenii săi, încât acestia i-au oferit partea lor din pământul din insula Tindhómlur pentru a scăpa de el și a-l determina să se mute acolo.
Rasmus a avut o viață bogată pe insulă. Insula avea pasuni asa ca tinea o mulțime de oi, in jur abundenta de pesti si pasari. Dar într-o zi totul s-a schimbat. Un vultur uriaș a venit și l-a luat pe copilul lui Rasmus de doi ani și a zburat cu el pe cel mai înalt vârf al insulei. Mama copilului s-a grăbit pe vârf, dar era prea târziu. Puiul vulturului mâncase deja ochii copilului. De aceea acest vârf este numit Ørnatindur care poate fi tradus în „vârful Vulturului”. După acest nefericit eveniment Rasmus și familia sa au parasit si s-au îndepărtat de insula Tindhólmur - aceasta ramanand nelocuită de atunci. Pe insula Tindhólmur este încă posibil să se vadă ruinele reședinei și boathhouse-ul lui Rasmus.

Continuam si deviem putin, sau mergem pe jos pana la panorama Gasadalur- Inni á Bakka    pentru o priveliste a Mulafossur Waterfall



Intram apoi in micutul sat Gasaladur unde se afla si o cafenea.

Un filmulet complet cu drumul, poteca, satul si cascada:



Total zi: 182 km, revenim la casa, in Ljosa, doar in jur de ora 20:00 sau poate chiar un pic mai tarziu.

ZIUA 3. 27 august Coasta Vestmanna si Insula Streymoy SUD Dupa ce luam micul dejun, si ne relaxam un pic, la 10:00 ne intalnim la microbuz si urmam itinerariul: Ljosa – Vestmanna. Pe drum oprim pentru panorama, dar si coboram pana in satul Leynar. Este exceptionala privelistea si de sus, iar o plimbare pe stradutele inguste, printre casele de poveste, o incantare...

La Vestmanna mergem direct la Tourist Centre, in port. De acolo se iau ambarcatiunile care merg pe coasta. In 2019 orele de plecare au fost: 14:15 si 16:20. Prefer 14:15. Important este sa ajungem in jur de 12:00 sa luam si masa de pranz acolo. In cadrul Tourist Centre este un restaurant in care se poate lua meniul zilei: o salata, o supa si un fel de baza sau se poate comanda ceva a la carte. Mancarea este buna si nu chiar foarte scumpa.

Croaziera dureaza cca 2 ore, asa ca la 16.15 ne intoarcem. La 16: 30 plecam spre capitala insulelor TORSHAVN.. Drumul pana la Torshavn urca mai intai si ofera niste panorame fantastice. Se numeste Valea Nordului. La un moment dat, in dreapta, dupa cladirile cu iarba pe acoperis din inaltul platoului, se face la dreapta un semn care indica: Norðradalur. Un catun de 15 locuitori, locul seamana mai degraba cu o ferma. Cel mai înalt punct de pe drumul nostru (Norðradalsskarð) ce duce la Norðradalur este unul dintre cele mai frumoase obiective interesante din Insulele Feroe. O panoramă naturală excelentă, cu munți falnici și o coastă stancoasa, Norðradalur se traduce direct în Valea Nordului. Micul sat fermă se află în partea de vest a insulei Streymoy. Cei trei munți Fjallið millum Botnar (690 metri), Stiðjafjall (547 metri) și Tungulíðfjall (535 metri) formeaza intre ei valea Norðradalur. Coboram pana acolo, este un soi de mini-Transfagarasan

Pana acolo facem in jur de 40 minute + pauza de la Valea Nordului, in jur de 18:00 suntem in oras. Perfect pt o rezervare de masa, de seara la unul dintre localurile foarte faine din port sau la Hotel Føroyar. Nu este ieftin, nici intr-un loc, nici in altul. O masa costa in jur de 50 euro. Se poate si altceva, la hotelul central exista o cafenea unde se pregatesc niste sandviciuri calde minunate cu somon...Depinde fiecare ce doreste! 



O sa parcam in port, foarte aproape de locul de unde se fac croazierele. Se numeste Parkeringsøkið á Bursatangi, este mare si se poate sta 2 ore fara sa achiti nimic.

De acolo o plimbare pana la fortareata, Skansin, de unde avem o imagine de ansamblu a orasului, asta inainte de a incepe sa-l exploram. De la Skansin pana la Tórshavn Cathedral (Dómkirkjan), pe jos sunt doar 600 de metri. De acolo incepe centrul. Pentru a vizita orasul la picior nu-ti trebuie mai mult de 2 ore.

Tórshavn este cel mai important centru politic, economic si cultural ale insulelor Faroe.Are o infrastructura foarte bine dezvoltata, comparabila cu orice alt oras de aceiasi marime din Europa. Multi spuneau despre acest oras ca ar fi cea mai mica capitala din lume, dar este incorect. Are si un nickname: buricul pământului.

Numele ii vine de la zeul Thor si de la port in scandinava, care este "havn", deci portul lui Thor. Deviza cea mai cunoscuta a orașului este Tann deiliga Havn (Tórshavn-ul frumos), acesta fiind și numele unei melodii.

Tórshavn se află în centrul arhipelagului, pe coasta celei mai mari insule: Streymoy. Insula Nólsoy, care se situeaza opus, protejează portul orașului. Se zice că dezvoltarea Tórshavn-ului ca oraș cu port maritim ar fi fost imposibilă, dacă nu exista Nólsoy ca „spărgător de valuri“.

Insulele Feroe se află într-un climat deosebit de umed, de aceea în Tórshavn există un pericol mare de ceață. La nord-vest se înalță muntele Húsareyn (347 m), iar la sud-vest Kirkjubøur (350 m).

Designeri locali recunoscuți la nivel internațional, baruri hipster, case de discuri independente și bucătărie de talie mondială. Mult pentru un
oraș de doar 14.000 de oameni!

Cateva puncte ale orasului:

Tinganes - un soi de centru vechi. Acolo se află câteva clădiri mai deosebite, construcții roșii sau negre din lemn cu acoperișurile din iarbă și mușchi. Acest fel de clădiri sunt reprezentative pentru tradiția din Feroe. Cele mai multe dintre ele au rol administrativ, incluzând sediile parlamentului, guvernului sau ale primului ministru. Interesant ca Parlamentul functioneaza într-o casă simpla cu etaj iar ușa ministerelor are acces direct oricine poate sa intre pentru a face o cerere sau a solicita informații. Este un loc istoric pentru Guvernul din Feroe. Numele inseamna “punctul Parlamentului”. In timpul vikingilor, Parlamentul a avut prima intrunire in acest loc in 825, fiind astfel unul dintre cele mai vechi in lume.

Catedrala Tórshavn este a doua ca vechime din Insulele Feroe, fiind construita in 1788. Este vopsita in totalitate in alb si, ca majoritatea bisericilor daneze este evanghelica.  Langa catedrala este o gradina a magazinului alaturat, este exceptionala, trebuie sa intram si acolo.

Skansin este o veche fortareata si un loc istoric important pentru oras. A fost construita in 1580 pentru a apara orasul de raidurile piratilor. In timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial, fortareata a fost baza militara pentru Marea Britanie.  De pe zidurile ei se vede panorama peste întregul oraș Torshavn.

The Nordic House este cea mai importanta institutie culturala din Insulele Feroe. A fost construita pentru a sustine si a promova cultura in insule, dar si in regiunea nordica. Centrul a fost deschis is 1983, in urma unui concurs pentru arhitecti.

Listasavn Føroya este Muzeul de Arta al Insulelor Feroe. A fost construit in 1989 si gazduieste cele mai multe expozitii permanente de arta specifica acestor locuri, iar pe parcursul anului aici se desfasoara tot felul de evenimente culturale.

Plecam in jur de 21.00 din capitala, mai avem inca 45 km pana acasa, din totalul de 133 km ai zilei. La 22:00 ajungem la Ljosa.

ZIUA 4. 28 august Insulele  Eysturoy Mic dejun, 9:00 imbarcarea in microbuz si plecam pe traseul: Ljosa – Eiði. In drum, exista un drum secundar la dreapta, pe care daca il luam ajungem dupa 1 km la o zona de acumulare artificiala: lacul  Eiðisvatn. O sa-l vedem oricum si de sus, cand ne continuam drumul din Eiði spre Gjógv.



Satul Eiđi este unuol deosebit de pitoresc. Asezat in trepte pe un deal, in partea superioara stanga cum ne uitam la deal, facandu-se accesul catre traseul care duce la Eiðiskollur, de acolo de unde se pot vedea Uriasul si Vrajitoarea.

Imediat cum intram in sat vedem un teren de fotbal, conduc prin spatele acestuia și parchez acolo. La doar 5 minute de mers pe jos ajungem l un lac cu o poteca amenajata in jurul lui, care duce la o plajă minunată, superlativ pentru fotografi. O mulțime de formațiuni stâncoase, bazine cu apă de mare, pâraiase, munți, o coasta interesanta și o cascadă superba. Este un traseu care dus-intors inseamna vreo 45 minute.

Mergem apoi cu microbuzul spre zona superioara a satului, pentru a accede la poteca ce ne duce catre formatiunea stancoasa  Kellingin. Risin og Kellingin (Risin și Kellingin) sunt două stanci din mare situate chiar în largul coastei nordice a insulei Eysturoy, aproape de orașul Eiði. Numele Risin og Kellingin înseamnă Uriașul și Vrăjitoarea (sau Hag) și se referă la o legendă veche despre originile lor. Uriașul (Risin) este stanca de 71 de metri mai departe de coastă, iar vrăjitoarea (Kellingin) este are 68 de metri si este mai aproape de pământ, apare ca avand picioarele depărtate.
Stancile pot fi privite intr-o drumetie de cca 2 ore si jumatate dus intors, nici prea grea, dar nici usoara in zona de urcare, pentru ca este un pic pieptis. Dar sus recompensa este fantastica. O panorama superba, un loc de care nu-ti mai vine sa te desparti.

Continuam cu microbuzul pana la baza varfului Slættaratindur. inalt de 880 metri:



Urcarea, pe cel mai inalt punct al insulei este o adevarata provocare, pentru ca se face, cel putin in prima parte destul de direct, pieptis, mai putin in zig zag, asa ca efortul fizic este destul de mare. Distanta totala: 5-6 kilometri, gradul de dificultate este mediu, iar traseul dureaza cca 3 ore. De remarcat este ca in parcare avem de strabatut doar jumatatea din inaltime. Este foarte minutios si detaliat descris aici: https://faroeislandstourist.com/slaettaratindur/2018/8/9/hiking-slaettaratindur si aici: https://nordicthought.com/faroe-islands-day-5-slaettaratindur-and-gjogv/

Nu urcam, ci mergem mai departe:

Continuam cu  – satul Gjovg. Gjógv este cel mai nordic sat de pe insula Eysturoy, si este numit asa după un defileu care intra in mare de cca 200 de metri si care leaga satul de ocean. Desemnat de Consiliul Nordic pentru premiul Natură și Mediu în 2014, acest frumos sat liniștit și bine conservat este situat idilic, inconjurat din toate partile de munți.

Cu mai puțin de 50 de locuitori, ce traiesc in cabane din lemn cu acoperiș de gazon, Gjógv ofera din abundență farmec și atracție. Adăugați la aceasta câteva trasee grozave de drumeție și mers pe jos care oferă vederi spectaculoase asupra Atlanticului de Nord și insulelor din jur.
In sat se afla o ceainarie-cafenea, o pensiune (Gjáargarður) și un camping.



Continuam si ajungem la –  Funningsfjørður..
Funningsfjørður este un sat de 52 persoane situat la capătul unui fiord cu același nume („fjørður” = „fiord”). A fost fondat în 1812 și, din 2005, face parte din municipalitatea Runavík.

În 1901, norvegianul Conrad Evensen, a cumpărat barcă veche de vânătoare de balene de la o companie din Finnmark și a fondat stația de vânătoare din Funningsfjørður, cu numele Emma. În primul an, stația a produs 1160 de barili de ulei de balenă.
Compania a avut o singură barcă din 1901 până în 1909, dar in 1909 compania a cumpărat o nouă barcă de balenă Funding, numită asa după satul Funningur.
În 1901, norvegianul Conrad Evensen, a cumpărat vechea barcă de vânătoare Emma de la o companie din Finnmark și a fondat stația de vânătoare din Funningsfjørður, numele Emma. În primul an, stația a produs 1160 de barili de ulei de balenă.
Compania a avut o singură barcă din 1901 până în 1909, deși în 1905, Emma a fost la vânătoare dintr-o stație din Islanda, în 1909 compania a cumpărat o nouă barcă de balenă Funding, [1] numită după satul Funningur care și-a dat numele fiordului care la rândul său, și-a dat numele satului.
1909 a fost cel mai bun an pentru vanat balene din istoria insulelor Feroe, cu 13.850 de barili de ulei de balenă produsi în total.
În 1912, stația s-a extins cu o fabrică de făină de oase, iar acest lucru a crescut oarecum câștigurile.
1915 a fost cel mai bun an pentru Emma, ​​cu 3000 de barili de ulei de balenă și 3000 de saci de oase de 200 de grame. Debutul Primului Război Mondial a însemnat însă sfarsitul activitatii statiei.
În 1956, unul dintre rezervoarele cazanului de la stație a fost dat jos și folosit ca umplutură pentru construcția debarcaderului din sat.
Pe 15 septembrie 2018, ultima rămășiță substanțială a stației de vânătoare (ceea ce a ramas dintr-un cazan) a fost eliminată, ca parte a unui eveniment internațional de curățare a mediului.

Continuam cu restul de catune din zona de sud a Insulei Eysturoy, cea pe care stam. Dupa ce parcurgem tot, ne intoarcem acasa. O zi ccu cca 130 km.

Ziua 5. 29 august Insula Kalsoy, Insula Kunoy si Insula insula Viðoy [/b][/size][/color]





Ljosa - Klakvsik (40 km cca 45 minute). Din Klakvsik:

Ferry: 56 Klaksvík - Syðradalur: https://www.ssl.fo/en/timetable/ferry/56-klaksvik-sydradalur/

Daca plecam la 8:15 ajungem la ferry-ul de ora 10:00 (daca nu ajungem la acesta nu mai gasim altul pana la 15:30, iar ferry-ul este foarte mic, incap doar 15 masini). TREBUIE SA INCERC O REZERVARE!  Atentie si la zi pentru ca doar vinerea circula la 10:00! Va trebui poate sa aranjez altfel programul pe zile, dupa ce apare programul ferry 2020. 

Traversarea dureaza 20 minute, asa ca in jur de ora 10:30 vom ajunge in portul Syðradalur. De acolo ne continuam drumul pe insula Kalsoy prin Husar, pana la cel mai Nordic punct de atins cu masina: Trøllanes. Dus si intors pe aceasta insula: 40 km (are 20 km lungime).

Syðradalur este cel mai sudic sat din insula nordica Kalsoy. Este un minunat mic sat, unde traiesc 6 oameni. Syðradalur a fost fondat la începutul secolului al XIX-lea de locuitori ai satului Blankskáli din sud-vestul insulei. Syðradalur mai fusese locuit anterior, în secolul al XVII-lea, dar nu se cunoaște motivul pentru care a fost abandonat. În 1855, o barcă din sat a fost scufundată de o stanca pravalita peste ea. În 1963, a fost scufundată și o altă barcă din sat, de data aceasta care transporta trei bărbați.

În 1985 a fost construit un sistem de tunel care face legătura între Syðradalur și celelalte sate din insulă.

În 2009, numărul de case a fost introdus în sat, împreună cu cele trei nume de stradă Dalsgøta, á Bakkanum și Knúksdalur.

Mergem mai departe si ajungem la Húsar. Este un sat in care locuiesc 33 de persoane. Húsar este situat pe coasta de est și partea de sud a insulei Kalsoy. Húsar este conectat la Klaksvík printr-un feribot care vizitează satul de trei ori pe zi. Din Húsar se poate ajunge in celelalte sate din insulă cu autobuzul.

Húsar este cel mai vechi dintre satele de pe Kalsoy. Biserica Húsar, care este din piatră, a fost construită în 1920. La 1 ianuarie 2017, municipiul Húsar a fost contopit în municipiul Klaksvík.

Majoritatea angajaților fostei municipalități lucreaza in industriile primare; pescuit și cresterea animalor, crestere, prelucrare si conservare.

Mergand mai departe ajungem la Mikladalur Aici trebuie sa coboram la mare sa vedem Seal Woman: Kópakonan



Mikladalur este cel mai mare sat de pe insula Kalsoy. Mikladalur înseamnă „marea vale” și este cel mai mare dintre cele patru sate de pe insulă. În sat există mai multe case frumoase acoperite cu gazon.

Statuia iconică Kópakonan se află lângă malul din Mikladalur. Pentru a ajunge la Kópakonan tradus direct în Seal Woman, trebuie coborata o pantă abruptă pe scări. Mikladalur are o priveliște excelentă asupra insulei Kunoy din apropiere. Aici traiesc 24 de oameni.

In Mikladur gasim toaleta publica!

Legenda Selkie
Mikladalur are o legendă a lui Selkie, femeia foca. Se credea că aceste personaje sunt foști oameni care au căutat în mod voluntar moartea în ocean. O dată pe an, în a douasprezecea noapte, li s-a permis să vină pe uscat, să-și scoată pielea și să se amuze ca ființe umane, dansând și bucurându-se.

Un tânăr fermier din Mikladalur a mers odată la plajă pentru a urmări dansul selkies. Acolo vede o fată frumoasă selkie dezbracandu-se de piele si pe loc se indragosteste. II ascunde pielea, pentru a nu se putea întoarce la mare, se intalneste cu ea si o obligă să se căsătorească cu el.

Bărbatul îi ținea pielea sub cheie și o tinea cu el atât ziua cât și noaptea. Așa au trăit câțiva ani, având mai mulți copii împreună. Într-o zi când a ajuns la pescuit, descoperă că a uitat să-și aducă cheia și se întoarce acasă. Când se întoarce acasă, vede ca soția s-a a scăpat înapoi în mare, lăsându-și insa copiii si de teama ca acestia sa nu se raneasca sau sa se arda a stins focul și a ascuns orice obiecte ascuțite, pentru a nu fi răniți.

Apoi, într-o zi s-a întâmplat că bărbații Mikladalur plănuiau să mearga într-una din peșterile de-a lungul coastei îndepărtate pentru a vâna focile care locuiau acolo. Cu o seară înainte de a fi plecați, soția silkie a bărbatului i-a apărut într-un vis și a spus că, dacă va merge la vânătoarea de foci în peșteră, ar trebui să se asigure că nu va ucide marele mascul pe care il va vedea la intrare, pentru că era noul ei soț. Nu ar trebui să le facă rău nici celor doi pui de focă pe care ii va vedea adanc în interiorul peșterii, pentru că ei erau cei doi fii ai ei si pentru ca fostul ei sot sa-i recunoasca le-a descris pielea. Dar fermierul nu a ascultat mesajul de vis. El s-a alăturat celorlalți la vânătoare și au ucis toate focile pe care le-au intalnit. Când s-au întors acasă, captura a fost împărțită și, pentru partea sa, fermierul a primit capul  masculului si labele poseterioare a celor doi pui.

Seara, pe cand gatea ceea ce primise, se auzi o puternica bubuitura si fosta lui sotie aparu sub forma unui troll terifiant; a adulmecat mâncarea în jgheaburi și a strigat blestemul: „Iată capul soțului meu cu nările lui largi, mâna lui Hárek și piciorul lui Fredrik! Acum va fi răzbunare, răzbunare asupra oamenilor din Mikladalur, unii vor muri pe mare, iar alții vor cădea de pe vârfurile munților, până când vor fi atatia morți incat cu mainile lor sa se poata inconjura insula Kalsoy! "

Dupa ce a pronunțat aceste cuvinte, a dispărut cu un  tunet și nu a mai fost văzută niciodată. Dar și astăzi, din păcate, se întâmplă ca din când în când bărbații din satul Mikladalur să se înece pe mare sau să cadă de pe vârfurile stâncilor; prin urmare, trebuie să se teamă că numărul victimelor nu este încă suficient de mare pentru a implini blestemul.

Există o statuie a selkie, jos, la mal, în mijlocul surferului prăbușit din Mikladalur.

Ultima noastra oprire pe aceasta insula, este cel mai nordic sat: Trøllanes

Am vazut ca de aici este un traseu de hikking pana la far, Faroe Islands Kallur Lighthouse la un moment dat se merge pe creasta, poteca e umeda si mi se pare un pic periculos. Vedem acolo, pentru ca daca e frumos afara si uscat, fara vant, o sa fie ok. Putem insa merge si a ne apropia, fara sa riscam trecerea pe creasta. Despre asta e vorba:



Despre hikking aici: https://www.meganstarr.com/kalsoy-faroe-islands-lighthouse/

In sat traiesc 13 oameni. Numele satului înseamnă „peninsula Troll”. Povestea este că, pe vremuri, satul era vizitat în fiecare a Douăsprezecea Noapte, de trollii din munții din jur, iar sătenii au fost nevoiți să fugă și să caute adăpost pentru noaptea în satul vecin Mikladalur. Și aceasta a dat numele satului său. In unul dintre ani s-a intamplat ca o bătrână, care nu a fost în stare să facă călătoria în următorul sat din cauza infirmității, s-a ascuns sub masa din sufragerie, când au venit trolii. Acestia au dansat și s-au distrat și au făcut un astfel de zgomot încât bătrâna, de frică a strigat numele lui Hristos. Când trolii au auzit numele sfânt, au încetat să mai topaie, au înjurat-o pe bătrână și au părăsit satul, nemaideranjadu-l vreodata. Când s-au întors sătenii, se așteptau să o găsească moarta pe batrana, dar aceasta era în viață si le-a povestit tot ce s-a intamplat.

Ne intoarcem spre portul Syðradalur, luam ferry inapoi catre Klakvskik si mergem apoi sa vizitam inca o insula: Kunoy.



Cu șase munți mai mari de 800 de metri, Kunoy este cea mai înaltă insulă din Faroe. Peisajul este dramatic, poate părea neprietenos, dar este fascinant. Te face sa te simti mic, stând sub acești giganti acoperiti cu iarba. Pe toata insula nu traiesc mai mult de 150 de oameni.

Capătul nordic al Kunoy, faleza Nakkur, se ridică la 819 metri drept în sus de aspru Oceanul Atlantic de Nord. Faleza este cunoscută pentru diversitatea mare de păsări, care include puffini ghilmoturi și kittiwakes.

Astăzi există două sate de pe Kunoy, satul Kunoy din partea de vest și Haraldsund, numit după apele înguste dintre Kunoy și Borðoy, în partea de est. Insula este accesibilă din Borðoy printr-un pod peste Haraldsund, strâmtoarea care separă cele două insule. Satul Kunoy este accesibil printr-un tunel de la Haraldssund.

Al treilea sat, Skarð, situat la capătul nordic al orașului Haraldssund, a fost abandonat în iarna anului 1919, ca urmare a unei mari tragedii care a avut loc chiar înainte de Crăciun, în 1913. Toți adultii barbati din sat s-au pierdut pe mare.
Astăzi, este popular să mergeți de la Haraldsund la Skarð. Călătoria durează câteva ore. Experiența drumetiei pe această cale istorică, odată umblată de acești oameni înghițiți de mare.

Kunoy este cel mai vechi dintre satele de pe Kunoy și este un loc de agrement popular. Kunoy este un sat foarte frumos cu o vedere uimitoare asupra insulei vecine Kalsoy. Există acolo un vechi parc , în care tinerii din localitate adesea se intalnesc în serile blânde de vară, provocându-se unii pe alții să urce pe stânca mare din centrul parcului.

Din Klaksvik trecem pe un pod la Haraldssund. Mergem apoi in punctul extrem la care se poate ajunge cu masina: Kunoy

De acolo ne intoarcem si daca mai avem timp mergem pe inca o insula Viðoy, pana la cea mai nordica din cele doua localitati de pe aceasta: Viðareiði. De la Kunoy pana aici sunt doar 30 km, 30 de minute cu masina.

Viðoy este insula cea mai nordică a Insulelor Feroe. Viðoy are două sate - Viðareiði la nord și Hvannasund la sud. Pe Viðoy puteți simti gustul Insulelor Feroe savurând o masă tradițională. Aici puteți înțelege cultura feroeza și puteți explora natura cea mai sălbatică. Și nu în ultimul rând, vă puteți bucura de un apus de soare, unde oceanul și munții sunt colorați cu cel mai cald roșu pe care îl veți vedea vreodată în timp ce soarele se scufunde încet în marea nesfârșită.

Viðareiði este unul dintre cele mai populare locuri din Insulele Feroe - și nu este de mirare, având în vedere frumusețea zonei. Viðareiði este poarta către maiestuoasa faleză Enniberg care se ridică la 750 m în sus de sălbăticul și nemilosul Oceanul Atlantic de Nord. Este o priveliște remarcabilă și una dintre cele mai înalte stânci de mare din lume.

În secolul al XVI-lea Viðareiði era casa lui Beinta soției preotului, Beinta. Această femeie a fost inspiratie pentru personajul principal din romanul lui Jørgen-Frantz Jacobsen, Barbara.

Din cauza amplasării istorice a vicariatului în Viðareiði, satul a fost un centru cultural pentru partea de nord-est a Insulelor de Nord de-a lungul secolelor. Astăzi este încă cel mai mare sat din această zonă cu aproximativ 300 de locuitori.

Chiar dacă oamenii tind să migreze în orașele mai mari, populația din Viðareiði este în creștere. In Viðareiði s-au nascut unii dintre cei mai buni drumeți de munte, fermieri, pescari și vânători din Insulele Feroe.



Total zi: 145 km si o trecere dus si intors cu ferry.

ZIUA 6. 30 august Insula Sandoy numita si Saga Island.  Ljosa pana la Gamlaraett  Gamlarætt Ferry Port(60 km).(este in sudul extrem al insulei Streymoy).


 
Program ferry 60 Skopun - Gamlarætt:  https://www.ssl.fo/en/timetable/ferry/60-skopun-gamlaraett/

Daca plecam la ora 9:00, facem cca o ora pana la ferry, deci il prindem pe cel de 11:15. Traversarea dureaza 30 minute. Inapoi avem la: 16:35, la 18:35, la 20:40. Tariful este 160 coroane (cca 22 euro) pentru sofer si microbuz si cate 40 de coroane pentru fiecare pasager. (cca 5 euro/persoana).

Urcam cu microbuzul pe ferry, traversam si ajungem in portul de destinatie, Skopun. Skopun  este un oraș din Insulele Feroe situat pe coasta de nord a Sandoy (Insula Nisipului). Este al doilea oraș ca mărime de pe insulă cu cei 484 de locuitori.

Deși zona a fost locuită încă din Evul Mediu, Skopun nu a fost fondat decat 1833. Oamenii din Skopun nu aveau pământ. Au subzistat doar din pescuit, astfel că locuintele lor sunt aproape de apa.

În 1897, biserica lui Skopun a fost construită din lemnul vechii biserici din Vestmanna. Primul drum al Insulelor Feroe a fost construit pe Sandoy în 1917,  ca parte a unui plan finanțat de guvern pentru îmbunătățirea instalațiilor portuare ale insulei. Conectează Skopun cu Sandur, orașul principal al insulei. Portul Skopun a fost construit în 1926 și ulterior extins. În 1982, portul a fost utilat cu o ecluza care protejează docul. Un uragan ce s-a abatut asupra asezarii in 1988 a distrus mica pădure a orașului.

Un feribot cu transport de auto facea conectarea Skopun cu capitala, Tórshavn. Astăzi, feribotul pleaca din portul nou-construit Gamlarætt, situat pe coasta de sud a Streymoy, de unde o sa venim si noi. Ferry boat-ul este mult mai mare in comparatie cu cel cu care trecem pe Insula Kalsoy.

Din Skopun o strada foarte ingusta urca pana la doua lacuri si sus pe dealuri: se numeste Høvdarhagavegur O urcam si noi cu microbuzul. In drum, pe dreapta o sa vedem albastra, CEA MAI MARE CUTIE POSTALA DIN LUME.

Dam un ocol pe o parte lacului (pentru ca mai mult nu suntem lasati sa facem), apoi ne continuam drumul pana la un alt traseu, care dupa cca 1 km de drumetie ne ofera o panorama catre alte insule. Este foarte usor si fain, nu doreaza mai mult de 45 minute.

Parasim Skopun si trecem prin satele pitoresti Sandur, Dalur, Husavik si Skalavik (sunt 30 km total pe sens). Daca este o zi frumoasa, se poate merge si la Skarvanes de unde se vede insula invecinata si din alt unghi decat din portul Sandur insula Skuvoy. 

Sandur. Aici este un magazin Eldhús, Kafe Breiðateig, Tourist Information Center in Sandoy, un alt magazin Rúsdrekkasøla Landsins - SandurArt Museum, Sands Kirche. Trebuie musai sa mergem la Eldgos & frumskogur, pt asta cu masina sau pe jos, pe tarm.
Are 519 locuitori, fiind cea mai mare localitate de pe insula.
Sandur înseamnă plajă cu nisip; Tezaurul Sandur, datând la sfârșitul secolului al XI-lea, atestă istoria lungă a satului. Este cel mai populat loc de pe „Insula Nisipului” și este situat pe o peninsulă între lacurile Gróthúsvatn în nord-vest și Sandsvatn în nord-est, cu fața spre intrarile Grótvík și Sandsvágur în sud.

Săpăturile de aici au dezgropat o biserică din secolul al XI-lea. În 1988, biserica modernă a suferit un incendiu devastator în care s-a topit tot argintul bisericii.  În anul următor, biserica a fost restaurată, la timp pentru ca urma sa celebreze 150 de ani.

În 1863, în timp ce se extindea curtea bisericii, a fost găsită o comoară de argint formată din 98 de monede din secolul al XI-lea, jumătate dintre ele de origine germană. Mai mult, în 1989, arheologii au descoperit un teren de înmormântare păgână din vremurile ocupației vikinga. S-a deschis si scheletul bine conservat al unei femei din Insulele Feroe, inmormantata cu trei margele de  chihlimbar, o perlă de sticlă albastră și un cuțit.

În muzeul în aer liber de lângă Copenhaga se poate vedea o moară de apă care inițial, în secolul 18, a fost instalată în Sandur. Muzeul local Sands Bygdasavn este deschis vara. Afișează obiecte din viața de zi cu zi aparținând strămoșilor locuitorilor locali.



Dalur este un mic sat in care locuiesc 48 de oameni. Se află în fundul unei văi adanci, de aici tragaindu-se si numele, Dalur înseamnă vale în feroeza.

Un drum ingust duce de la Dalur la capatul sudic al insulei. De acolo este posibil să ajungem la stâncile de păsări Skorin. Biserica din Dalur a fost construită în 1957.



Húsavík este o așezare de pe insula Sandoy. Húsavík înseamnă Golful cu Case. Satul are o frumoasă plajă albă, precum și câteva vechi case de piatră acoperite cu iarba, vechi, bine conservate. Húsavík se află într-un golf de unde nu se vad alte sate sau case. Doar munții din apropiere și Oceanul Atlantic de Nord.

In centrul orașului Húsavík se află o ruină numită „Heimi á Garði”. Se spune că sunt rămășițele unei ferme care a fost construită de „Doamna casei din Húsavík”. A fost o doamnă strictă și bogată, care a trăit în secolul al XIV-lea. Deținea tot terenul din Húsavík și avea, de asemenea, câteva proprietăți în Norvegia. Legenda spune că a îngropat doi servitori în viață. Se mai spune că și-a obținut toată averea, când a vândut regelui un corn de aur. Povestea spune că a găsit cornul de aur în pământ, după ce a visat unde era acesta.



Skalavik este un capăt al unei văi lungi cu iarbă. Pentru a ajunge la Skálavík, avem 15 de condus din Sandur. Pe lângă pescuit, Skálavík găzduiește și Hotelul Skálavík. +298 30 92 80 Daca vrem sa mancam acolo trebuie sa dam telefon pentru ca au un program destul de scurt: http://www.hotelskalavik.com/restaurant. AICI MANCAM! Pregatesc un fel de mici painici pe care le umpli cu ceea ce ofera pe un bufet. Au si cafea si bere, toalete foarte curate, iar locul in sine este excelent pentru o oprire.

Pe insula este bacanie, benzinarie si cafenea + Information Tourist.

La intoarcere mergem sa vedem intai: Kirkjubøur - un sătuc de cca 80 de locuitori, odinioară cea mai importantă localitate din arhipelag. Aici se pot vedea ruinele Catedralei Magnus si o ferma din secolul XI. Tot acolo se afla si o colonie de petreli. Asezarea este magnifica. Continuam cu un drum ingust, de coasta, cu panorame unice, pana la  Syðradalur. Exista doua sate cu acelasi nume in insulele Faroe. Celalalt sat, cu acelasi nume se afla pe insula Kalsoy. Aici locuiesc doar 7 oameni si are aspectul unei ferme a unei familii. Nimic special. Poate doar asta:



Total zi 180 km si traversare cu ferry (dus si intors). Pe insula este bacanie, benzinarie si cafenea + Information Tourist.

Ziua 8 31 august Este o zi pe care o propun pentru vizitare dar si ceva mici cumparaturi si de asemenea daca ne ramane ceva nevizitat in zona s-o facem atunci. Klaksvik (panorama  + biserica). Klaksvík este al doilea oraș ca mărime din Insulele Feroe, dupa Torshavn. Orașul este situat pe insula Borðoy. Prima așezare datează de pe vremea vikingilor, dar abia în secolul XX s-a conturat ca localitate culturala si economica.
Klaksvík este amplasat între două mici golfulete. Are un port important cu industria pescuitului și o flotă de pescuit modernă. Inițial, au exista patru ferme, care cu timpul, au crescut si s-au dezvoltat în patru sate: Vágur, Myrkjanoyri, Gerðar și Uppsalir. Care s-au contopit pentru a forma orașul Klaksvík în 1938. Ceea ce a declanșat dezvoltarea orașului a fost înființarea unui magazin centralizat pentru toate insulele din nordul locației.
Fabrica de bere Föroya Bjór din Klaksvík este una de familie si a fost fondată în 1888. Ramul a fost simbolul berii încă de la începutul timpului. Din august 2007, când Restorffs Bryggjarí a iesit din afaceri, Föroya Bjór a devenit singurul producător de bere și băuturi răcoritoare din Insulele Feroe.
Odată cu deschiderea tunelului submarin Leirvík, Norðoyatunnilin în aprilie 2006, Klaksvík a fost legat de celelalte insule. Klaksvík găzduiește Summarfestivalurin
Christianskirkjan, biercica -  a fost construita în 1963, fiind prima din vremurile moderne din Scandinavia, la care s-a folosit stilul vechi norvegian. Construcția acoperișului este aceeasi cu cea vikinga, folosita si la scara mai mica, la bucatariile caselor. Această construcție de acoperiș deschis s-a dovedit a fi deosebit de potrivit, deoarece acustica din această biserică este mai bună decât în ​​altele de dimensiuni similare. Biserica este dedicată memoriei marinarilor care și-au pierdut viața în timpul celui de-al doilea război mondial. De tavan este atarnata o barcă de vâsle veche, de 8 oameni, din Viðareiði, ce a fost folosită pentru a transporta preotul între sate.





Daca in ziua 5 nu reusim ajungem la  Viðareiði, mergem in aceasta zi. Este cea mai nordica asezare din Faroe si este amplasata pe insula Viðoy. Se află pe un istm cu munți înalți, atât spre nord cât și spre sud. Are o populatie de 346 de persoane. Comunitatea este legată peste hotare printr-un sistem de tunel de centrul regional al Klaksvík. Drumul către Viðareiði merge de-a lungul coastei de vest a Viðoy, prin oraș și apoi de-a lungul coastei estice a insulei până la Valea Miðdalur nelocuită, in care raul curge in mici cascade.
Spre nord, Muntele Villingdalsfjall se ridică la peste 844 metri. Este cel mai înalt munte din Insulele de Nord și al treilea ca mărime din întregul arhipelag feroez. Coasta de nord este marcată de Cape Enniberg, a doua cea mai înaltă faleza stancoasa din Europa: 754 metri. Privind spre vest, dinspre Viðareiði, se oferă o vedere asupra vârfurilor nordice de pe Borðoy și Kunoy. Întorcându-ne, putem vedea insula estică Fugloy. În sfârșit, spre sudul orașului, muntele Malinsfjall în formă de con înalt de 751 metri poate fi văzut pe vreme bună. Viðareiði este un punct de plecare pentru o zonă vastă de drumeții. Exista acolo un mic magazin alimentar, și Hotel Norð cu restaurantul său care servește preparate din bucătăria tradițională.



ZIUA 8 1 septembrie Ziua plecarii. Inca nu am primit programul zborurului de retur. Urmeaza ca imediat dupa ce vom fi informati, sa comunicam aici pe forum.

Programul excursiei este informativ. Eu am sa incerc, la fel ca de fiecare data sa va ofer cat mai multe, mai depinde insa de vreme, de ferry-uri, de altele si altele. Daca sunt lucruri pe care le simt ca pot influenta programul am sa fac modificari, astfel incat sa vedeti totul asa cum trebuie, nu pe fuga, sau pe timp urat...

Precizari

Cui ii se adreseaza aceasta excursie. Iubitorilor de natura, de locuri speciale, de fotografie, persoane active, dispuse la o calatorie in grup.

Locatia in care veti sta este deja nominalizata, va puteti informa pe internet din timp despre ea, aveti ocazia de a studia feed-back-urile. Noi am stat acolo in 2019 si ne-am simtit grozav, de aceea am si insistat sa o avem din nou. Ce trebuie inteles este ca este o casa turistica, nu un hotel, nu o pensiune. Noi trebuie sa ne gospodarim cu toate acolo, incepand de la prepararea mic dejunului pana la curatenie si dus gunoiul. Stiu, este o actiune care se adreseaza celor care iubesc natura asa ca stiu ce inseamna a sta in locuri mai izolate, cunosc si se pricep la autogospodarie, deci nu ar fi nevoie de atatea explicatii. Dar "just in case", am tinut sa explic tot ceea ce tine de acel loc in care vom sta 7 nopti. Este o incantare sa stai pe malul unui fiord, sa vezi soarele la rasarit si apus, sa stai pe terasa in linistea aceea fantastica...Iar sentimentul acela de grup de prieteni care fiecare face cateva ceva ne-a lipsit cred multora. In sfarsit de vom putea bucura de asta...

Echipament necesar: rucsc de 10-20 litri, incaltaminte tip trekking, eu va recomand sa aveti la voi doar o pereche de pantofi de munte tip trekking si una de bocanci de munte, recomandate insulated, cu talpa aderenta, daca se poate cu fata goretex. Apoi sa aveti la voi pantaloni de munte, termici, tricouri de asemenea din material termic (in care nu transpirati),  bluze termice, ceva cu gluga, pelerina de ploaie si insist si pt o pereche de pantaloni impermeabili (gasiti la Decatlon, sunt ieftini si cu siguranta o sa mai aveti nevoie de ei). Pelerina cel putin semiprofesionala, nu de unica folosinta, nu gecutze si alte dragalasenii. Acolo cand ploua, apai ploua si va face ciuciulete daca nu aveti echipament corespunzator.

Bagaj. Pentru ca transportul de la aeroportul din Vigar pana la locatie si retur se va face cu un microbuz 8+1 ce nu are spatiu mare de bagaje, cimpunem o limita a dimensiunilor bagajului, astfel incat sa ne asiguram ca putem transporta toate trolerele. Dimeniuni maxime: 55 x 40 x 25 cm. In conditiile in care nu ne incap bagajele, cei care au depasit dimensiunea impusa, vor fi nevoiti sa-si asigure si achite singuri transferul la locatie, dus si intors. Nu ne dorim astfel de situatii sensibile si neplacute, tocmai din acest motiv specificam si comunicam din timp aceasta conditie de dimensiune.
 
Insulele Faroe, un arhipelag neexplorat in mijlocul Atlanticului. Pe scurt despre insulele ce-l compun:

Se numesc: Insulele Faroe (Føroyar)

Se afla in mijlocul Gulf Stream in Atlanticul de Nord, intre Scotia si Islanda. Adica aici:



Vecini: cel mai apropiat pamant este la 257 km, North Rona, insula ce face parte din Hebride.

Suprafata totala: 1.399 km2

Aria pe care se intind toate insulele din arhipelag: 113 x 75 km

Lungimea coastei maritime: 1.100 km. Nici un punct din Faroe nu este mai departe cu 5 km de mare!

Componenta: 18 insule vulcanice. Toate, cu exceptia uneia, sunt locuite

Cel mai inalt punct: 880 m. Altitudinea medie, fata de nivelul marii: 300 m

Populatia: 49.235 (Feb ’16)

Capitala: Tórshavn (populatie 18.761)

Statut: Tine de Regatul Danemarcei, dar este autonoma, se autoguverneaza.

Limba: faroese si oficial in egala masura, daneza. 

Religia: Luterana

Forma de guvernare: Democratie Parlamentara

Primul Ministru: Aksel V. Johannesen

Principalele ramuri economice: pescuitul, agricultura, shipping, offshore, turism, prospectari petroliere.

Moneda: Faroese króna (DKK)

Rata de schimb: £1 = 9.2kr, US$1 = 6.5kr, €1 = 7.4kr (April 2016)

Prefix telefonic: +298

Ora: GMT (iarna); GMT+1 (vara)

Tensiunea in reteaua electrica: 220V; Priza europeana cu 2 pini

Sistemul: metric

Reteaua de sosele este foarte bine pusa la punct, se poate trece de pe o insula pe alta prin tunele. De la Torshavn, principalul oras din insule se poate ajunge cu masina la Viðareiði un punct indepartat de pe harta, in cca 1 ora si 30 minute. Distantele sunt scurte. Condusul pe drumurile din Feroe este o adevărată plăcere. Serpentine, tuneluri, viaducte iar la fiecare viraj se vede un peisaj frumos. Mai toate drumurile sunt pe malul mării șerpuind printre fiorduri. Infrastructura este foarte modernă iar traficul e aproape inexistent. De notat, insulele mari din Feroe sunt unite prin două tunele care trec pe sub-mare cu o lungime de 7 kilometri fiecare. Trecerea celor două se taxează electronic, tariful fiind 100 de coroane dus-întors.

Transport intern. Suprafetele destul de mici si terenul stancos de aici a facut ca transportul sa nu fie unul tocmai de invidiat in trecut. Din fericire insa acum nu se mai pune problema de asa ceva, cel mai multi dintre localnici folosesc tunelele subacvatice si podurile care leaga insulele mari. Lista cu tuneluri: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tunnels_of_the_Faroe_Islands

Compania nationala care se ocupa cu transportul in comun se numeste Strandfaraskip Landsins: https://www.ssl.fo/

Exista si multe rute ale autobuzelor: cele rosii numite Bussleiðin sunt masini cu rute in oras, care deservesc Torshavn si cele albastre, numite Bygdaleiðir, care conecteaza celelalte localitati din insula.

Inca din anul 2007, autobuzele care circula in Torshavn sunt gratuite, adica nu avem nevoie de niciun bilet pentru a le utiliza. Masura a fost luata pentru a incuraja transportul in comun si pentru a-i face pe oameni sa renunte la masinile personale si a functionat: in Insulele Feroe rar vezi cate o masina pe strazi.

Aeroportul International, cel pe care se aterizeaza este Vágar, la Sørvágur. Pana in capitala Torshavn se face in jur de o ora cu masina.

Cele mai bune luni de vizitare: iulie si august. Temperatura: 9 - 13 grade.

Lucruri interesante:

Tinganes, acolo unde Parlamentul s-a intalnit pentru prima oara in 825, este unul dintre cele mai vechi cladiri parlamentare inca in functiune, din lume.

In timpul celui de-al II-lea Razboi Mondial, trupele americane au ocupat insulele. Aproximativ 170 de mariaje au avut loc intre soldatii englezi si femeile din Faroe!  :)

Compania faroeza Bakkafrost este a opta ferma de crestere a somonolui, ca marime, din lume.

Insulele Faroe Islands eset unul dintre liderii mondiali in producerea de energie electrica sustenabila. Peste 50% provine din surse regenerabile

Desi parte din Danemarca, insulele Faroe nu sunt membre ale UE.

Multe case sunt acoperite cu iarba. Aceasta nu este taiata cu masini ci...pascuta de oi.

Numarul de telefon al primului ministru apare in cartea de telefon.

Populatie: 50.000. Oi: 70.000.  ???;D

Nu exista inchisoare pe insulele Faroe. Cei care primesc o pedeapsa sunt dusi in Danemarca.

In toate insulele exista doar 3 semafoare. Toate 3 amplasate in Tórshavn.

Populatia insulelor este formata din mai mult de 80 de nationalitati.

Exista doar lanturi de fast food internationale: Burger King si Sunset Boulevard.

Este un paradis al pasarilor exista aproximativ 110 specii diferite de pasari.

Multi cred ca pasarea nationala este puffinul (papagalul de mare), dar adevarul este ca aceasta este scoicarul.

In capitala Tórshavn, transportul cu autobuzul este gratuit.

Niels R. Finsen, un fizician faroez a castigat Premiul Nobel in medicina in 1903.

Speranta la viata in Insulele Faroe: 80,24 ani, fiind pe locul 37 in lume la acest capitol.

Temperatura medie iarna este de 3 grade Celsius, una dintre cele mai ridicate din zona nordica.

97.4% din casele din Faroe sunt conectate la internet.

Doua filmulete care prezinta pe scurt Insulele Faroe:

! No longer available


! No longer available


Si cateva fotografii, care o sa va dea o imagine generala despre acest arhipelag:


Gjógv faroe islands. Photo by Deborah Miller, Edge of Wonder Travels Unlimited


Saksun, Faroe Islands
Photo by Ólavur Frederiksen - Visit Faroe Islands


Mulafossur waterfall. Gásadalur, Saksun, Faroe Islands
Photo take from: http://diss.ltd/place-youre-5-times-likely-fuck-relative-win-oscar










IMG]http://photo.singlescamp.ro/wp-content/uploads/2018/07/a_3sep10_2I4B9700_vidareidi_kirkja-a.jpg[/IMG]

Photos by: https://us.hola.com

Prezentarea locatiei in care vom fi cazati: Liljulon House.

Rezervare exclusiva, doar noi vom fi cazati in acea perioada. Are cotatii foarte bune, toata lumea cazata acolo a dat note foarte bune.

Este casa familiei Grimur Ingi, are intrare privata, 7 camere si 3 grupuri sanitare, aceasta inseamna ca o sa beneficiem in regim share de aceasta facilitate. Evident ca nu beneficiaza de lift... :) in schimb are o panorama exceptionala: la nord se poate vedea apusul in ocean, iar aproape se vad cei mai inalti munti de pe insule: “Slættaratindi"

Ce ne mai ofera locatia:
TV, Cablu TV
Uscator de par
Prosoape, ;enjerie de pat, sapun, hartie de toaleta. Nu exista sampon, deci trebuie sa aduceti de acasa.
Incalzire centrala.
Apa calda
Fier de calcat
Spatiu cu laptop
Parcare gratuita
Salon de servire a mesei
Bucatarie
Spatiu in care ne putem pregati mancarea
Lockbox

Nu are aer conditionat, dar nu cred ca e nevoie de asa ceva acolo... ::)

Regulile casei:
No smoking
Check-in is anytime after 4PM
Check out by 11AM
Self check-in with lockbox

Cateva fotografii cu casa in care o sa stam si zona care o inconjoara:





















Important de stiut inainte de inscriere:
•   Singles Camp&Travel NU este o agentie, ci un grup format in cadrul unui proiect lansat in 2010 si care se refera la turism de socializare. Programele, alegerea hotelurilor, insotitorii de grup tin de Singles Camp, iar partea de inscriere si rezervare este realizata de o agentie tour-operator, specializata in turismul de grup, licentiata, solvabila, auditata si asigurata. Este vorba de Bon Voyage srl Sibiu.
•   actiunile noastre nu sunt excursii clasice, ci o combinatie de elemente turistice si de socializare. Scopul nostru este de a oferi persoanelor single un cadru de vacanta exclusiv, in care sa se poata cunoaste, sa poata socializa, sa se poata imprieteni.
•   pentru a exista un cadru optim, agentia face tot posibilul si ceea ce tine de ea pentru a oferi conditiile cele mai bune in raport de buget, iar noi, organizatorii si insotitorii de grup ne asiguram ca exista in interiorul grupului conditiile unei atmosfere civilizate, placute si de prietenie.
•   pentru o atmosfera placuta in grup este nevoie de o anume omogenitate, data de incadrarea in profil. De aceea impunem unul, de aceea suntem atenti si filtram inainte si in timpul actiunilor, asigurandu-ne ca la actiuni nu participa persoane care pot altera atmosfera prin comentarii si atitudini.
•   fiecare grup are cate un insotitor din partea Singles Camp&Travel (NU din partea agentiei, subliniem asta). Rolul lui este de a se asigura de parcurgerea programului anuntat, de functionarea cadrului de socializare si ca toata lumea este in profil. El poate decide, fara consultarea grupului, anumite modificari de program, asta in situatia in care intampina vreme nepotrivita, neprevazut sau ceva special.
•   inscrierile si rezervarile se fac DOAR online, nu in sedii, nu prin intermediul altor agentii.
•   inscrierea nu inseamna ca v-ati asigurat un loc. Rezervarea locului se face doar cu plata avansului, cu conditia ca aceasta sa se faca in conditiile si perioada de disponibilitate.
•   ocuparea locurilor se face in ordinea efectuarii avansului, nu a inscrierii

Daca sunteti pentru prima oara cu noi, aveti in vedere urmatoarele aspecte:
•   la actiunile clubului pot participa doar persoane single, cu calitatea de membru al clubului. Daca s-a pierdut aceasta calitate, nu mai puteti merge impreuna cu noi.
•   adresabilitatea actiunilor noastre nu este una generala, ne adresam DOAR persoanelor in profilul cerut: cu bun simt, educate, comunicative, deschise, tolerante, fara tendinte de a impune proprile reguli, nevoi sau dorinte speciale, cu intelegere fata de situatii speciale si a faptului ca fac parte dintr-un grup, cu respect fata de cei din grup, de organizatori si insotitorii de grup.
•   fiecare actiune are anumite particularitati: unele au preponderent elemente de turism cultural, altele istoric, altele sunt dinamice, altele se incadreaza in categoria evenimente, altele sunt un soi de vacante de relaxare si distractie, cu prietenii. Pe site si forum, la „Profilul actiunii” este precizat tipul (de relaxare, mediu, activ, foarte activ), sunt explicate particularitatile si de asemenea profilul. Parcurgeti-le cu atentie si rabdare pentru ca ajunsi la destinatie sa nu apara momente neplacute nici pentru voi ca participanti, nici pentru organizatori, nici pentru insotitorul de grup.

Odata ce v-ati inscris intr-o actiune inseamna ca ati citit, ati inteles si ati fost de acord cu forma noastra de comunicare, cu regulile pe care le cerem respectate, cu conditiile de renuntare la o excursie/actiune:

Important pentru cei care doresc sa participe la excursiile Singles Camp: https://bit.ly/2La4tA2

Modul de informare asupra detaliilor, modificarilor, precizarilor, recomandarilor: https://bit.ly/2DDzJmy

Contract agentie/turist Bon Voyage Sibiu: https://www.singlescamp.ro/status-excursii-contextul-covid-19-comunicate-cu-privire-la-desfasurarea-lor/

Conditii de renuntare la o excursie: https://www.singlescamp.ro/conditii-de-renuntare-la-o-actiune/

Reguli pentru membrii clubului: https://www.singlescamp.ro/reguli-pentru-membri/

Reguli in drumetiile montane: https://www.singlescamp.ro/recomandari-si-reguli-in-drumetiile-montane/

Aceasta este o actiune in care avem si trasee montane, daca intentionati sa participati la aceasta va trebui sa cititi, explicatiile si detaliile de mai jos si sa va asumati tot ceea ce decurge din nerespectarea regulilor pe care le impunem.

Va asiguram ca privim acest gen de iesiri cu maxima responsabilitate si tocmai de aceea va explicam tot ceea ce tine de excursiile noastre la munte.

Drumetiille montane organizate de Singles Camp se adreseaza unei categorii largi de persoane, nu doar celor supersportivi, celor antrenati si obisnuiti cu actiunile montane. Traseele sunt alese si turele gandite in asa fel incat oricine are o greutate corespunzatoare (sa nu fie supraponderal), pregatire fizica, dorinta si o sanatate care sa-i permita efort, sa le poata parcurge relativ usor. Trebuie insa sa fiti responsabili in ceea ce priveste pregatirea voastra fizica. Daca sunteti supraponderali, nu aveti deloc pregatire fizica, sunteti genul de persoana care nu coboara din masina, nu faceti macar 30 minte de mers pe jos, daca aveti probleme medicale si nu sunteti pregtiti psihic pentru un efort prelungit in spatiu izolat, atunci trebuie sa intelegeti ca nu puteti sa mergeti intr-o astfel de actiune. Va chinuiti pe voi, dar si pe cei din grup, sa nu mai discutam de insotitorul de grup, care in loc sa vada de traseu si de grup trebuie sa va acorde o atentie deosebita. Tineti pe loc grupul, creati probleme pentru toata lumea. Evitati asemenea situatii neplacute printr-o evaluarea personala corecta.

Participarea la o drumetie montana obliga la a ajuta, la a nu lasa pe nimeni care este mai putin dotat si antrenat fizic in urma. O mana intinsa, un baton de ciocolata oferit, o vorba de incurajare sunt punti care ajuta mult in formarea unor legaturi intre oameni. Sute de prietenii s-au format de-a lungul anilor in acest tip de iesiri in natura, asa ca daca va doriti prieteni noi, haideti la munte, este ocazia perfecta sa vi-i faceti!

Nu pot sa dam o masura a efortului pe care urmeaza sa-l faceti, depinde de pregatirea si exeperienta fiecaruia. Ceea ce unora li se pare foarte usor altora le poate parea foarte greu. Daca aveti dubii cu privire la posibilitatea de a parcurge traseele acestei actiuni este foarte indicat sa ascultati prezentarea pe care am sa v-o fac in fiecarea seara, pt ce vom avea in ziua urmatoare. 

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #1 : Vineri, 20 Noiembrie 2020, 18:01 »
Am transmis fiecarui rezervat 2020 la aceasta excursie cate un Email informativ. Am rugamintea sa raspundeti sa ne asiguram ca toata lumea a intrat in posesia detaliilor referitoare la mutarea in 2021.

Daca nu ati primit mesajul agentiei, va rog scrieti un Email pe singlescamp10@gmail.com si se va retransmite.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #2 : Luni, 23 Noiembrie 2020, 09:46 »
Am primit toate confirmarile de primire a informatiei referitoare la perioada din 2021 in care se va desfasura excursia. Va multumesc pt promtitudine.

Locul pe care l-am anuntat disponibil s-a ocupat, deci nu mai exista locuri libere.

Urmeaza ca atunci cand cunosc primesc orarul de la compania aeriana, sa revin cu informarea asupra programului.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #3 : Joi, 25 Februarie 2021, 04:55 »
Luati in calcul, asigurati-va ca aveti o zi libera in plus, la sosire. Este foarte posibil sa stam o zi suplimentara in Faroe, sa revenim pe data de 2 septembrie, nu pe 1 septembrie asa cum este anuntat. Posibila zi suplimentara nu comporta costuri suplimentare pentru participanti.

Dupa cum ati vazut in prezentarea actiunii pe 2021, nu apare zborul de intoarcere, asta pentru ca nu aveam informatia. Compania aeriana inca nu ne-a transmis programul de intoarcere, dar dupa ultimele informatii primite de la ei pe data de 1 septembrie nu o sa aiba un zbor convenabil ca orar catre Bucuresti. Pe data de 2 septembrie ni s-a spus ca e ok, au zboruri si putem opta pentru aceasta data.

Am discutat la locatia in care stam, am rezervat preventiv inca o noapte. Urmeaza sa discut si la rent a car pentru microbuz, dar asta doar dupa ce decid sa luam pe 2 septembrie intoarcerea sau sa mai astept sa vad daca o sa se introduca zbor si pe 1 septembrie.

Am sa va anunt aici din timp, ce decizie am luat, doream insa la acest moment sa va informez, pentru a va lua la randul vostru masurile de siguranta necesare.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #4 : Duminică, 09 Mai 2021, 08:54 »
Chiar daca mai este mult pana atunci si sunt convis, condiitile de calatorie vor fi din ce in ce mai putin restrictionate, am tinut sa cunoasteti la ziua de astazi tot ce tine de intrarea in tara:

•   de la 1 aprilie 2021, tuturor celor care au fost vaccinați (cu cel puțin opt zile înainte de călătoria lor în Insulele Feroe) li se permite să intre în Insulele Feroe, fără a fi nevoie să pună în carantină timp de patru zile după sosire.
•   cei care au avut Covid și al căror test pozitiv este mai vechi de zece zile, nu trebuie să se autoizoleze timp de patru zile.
•   cei care nu sunt vaccinați trebuie să fie în carantină timp de patru zile de la sosire (ziua sosirii se consideră ziua 0).
•   testele PCR la frontieră sunt o cerință pentru toți călătorii (de asemenea, cei care au fost vaccinați și călători infectați anterior) până la 30 iunie 2021 sau până la o notificare ulterioară.
•   călătorii plătesc pentru test. Fiecare test costă 312 DKK pe Aeroportul Vagar și 390 DKK atunci când călătoriți cu Smyril Line.
•   toți călătorii (de asemenea cei vaccinați și infectați anterior) ar trebui să se autoizoleze până când au primit rezultatul
•   călătorii ar trebui să susțină un test de urmărire în a patra zi a șederii lor (sunați la 1870 pentru mai multe informații despre serviciul public gratuit de testare sau contactați Thetis pentru testare privată). Călătorii vaccinați sunt rugați, de asemenea, să susțină acest test.
•   perioada de carantină pentru cei care sosesc din țări interzise într-un scop demn este de 10 zile.
•   utilizarea măștilor de protecție este recomandată în locuri aglomerate. Măștile sunt o cerință atunci când călătoriți în autobuze publice.
•   vizitatorii sunt îndemnați să ia în serios instrucțiunile de distanțare socială și igienă, în special în insulele exterioare care au populații mici.

Deci in concluzie, cei vaccinati (si ma gandesc ca pana atunci toata lumea care calatoreste in afara tarii in 2021 va apuca sa-si faca imunizarea) intra in Faroe fara test prealabil si fara carantina. Au nevoie insa de un test la sosirea pe insule, a carui rezultat trebuie sa fie negativ pentru a incepe calatoria. Pana la primirea rezultatului trebuie sa se autoizoleze (este vorba de ore, nu de zile).

Mai pot intra fara carantina si cei care au trecut prin boala de mai mult de 10 zile (trebuie sa prezinte un test pozitiv care sa ateste ca au trecut prin infectare). Vreau sa fac o precizare aici: zilele acestea se discuta intens in PE asupra pasaportului verde, iar doua dintre conditiile la care nu se cade inca de acord sunt cele de carantina si cele de interpretare a testului de imunitate. Faroe nu aminteste de nevoia acestui test si evident nici de nivelul de anticorpi, dar daca pasaportul verde va fi aprobat atunci cu siguranta ca se va alinia la ceea ce se decide. Parerea mea este ca se va cere un anumit nivel de imunitate care nu e usor de atins de toti cei care trec prin infectare. Spun eu ca nu e bine sa va bazati pe aceasta posibilitate actuala de intrare.

Se poate calatori in grup, este permis acest lucru, deci practic usile sunt deja deschise.

Offline oti

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 208
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #5 : Vineri, 23 Iulie 2021, 10:37 »
buna ziua, tuturor. vin cu o intrebare: avand in vedere faptul ca localitatile vizitate sunt de mici dimensiuni, cum este mai bine sa avem banii? mai mult cash? mai mult euro?  ca sa stiu cat de mare iau portofelul... :pleasantry:
Pasul indispensabil pentru a obtine lucrurile pe care ti le doresti in viata este acesta: hotaraste-te ce vrei.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #6 : Sâmbătă, 07 August 2021, 13:22 »
Oti, cu euro-cash nu ai ce face in Faroe. Doar coroanele faroeze si cele daneze (sunt in principiu la fel, doar ca cele faroeze au imprimate alte motive) circula acolo. La aeroport o sa scoatem din bancomat o suma pe care sa o avem tampon la noi, dar in majoritatea locurilor plata se face cu card.

Daca am ajuns aici, am verificat astazi la revenirea din Elvetia, care mai este statusul restrictiilor de calatorie in Faroe. Le gasiti o parte aici: https://www.mae.ro/travel-conditions/3690, dar cel mai bine si mai concret clarificate sunt aici: https://en.coronasmitte.dk/rules-and-regulations/entry-into-denmark/categorization-of-countries

Asa pe scurt, daca esti vaccinat:

Test required prior to boarding aircraft* No*   No*   No*   Yes*
Test required upon arrival No   No   No** ***   Yes
Isolation required upon arrival No   No   No** ***   Yes
Foreigners required to have a worthy purpose for entry  into Denmark** No**   No**   No** ***   Yes**
Foreigners required to take test prior to entry into  Denmark** No**   No**   No** ***   Yes**

Primul raspuns este pentru tara in verde, al doilea pt tara in galben, al treilea pt portocaliu, respecativ al patrulea daca tara din care calatoresti este in scenariul rosu. Romania este in verde acum pt Danemarca, respectiv Faroe, deci nu e nevoie de test inainte, nici de test la aterizare, nici de izolare 4 zile, nu trebuie sa dam explicatii de ce calatorim. Situatia se pastreaza, chiar si daca tara intra in galben sau portocaliu. Doar daca e in scenariul rosu, vom avea nevoie de teste.

Daca nu sunteti vaccinati (ma indoiesc sa fie cineva in aceasta situatie pt ca stia ca risca sa fie carantinat, ori in loc sa calatoreasca trebuie sa ramana izolat 4 zile).

Test required prior to boarding aircraft No*   No*   No*   Yes
Test required after entry No Yes Yes Yes
Isolation required after entry No   No   Yes   Yes
Foreigners required to have a worthy purpose for entry to Denmark No** No** Yes** Yes
Foreigners required to take test prior to entry to Denmark (EU Digital COVID Certificate) Yes**   Yes**   Yes**   Yes

Deci in situatia actuala, daca Romania ramane pana plecam pe verde: vad ca nu se cere testare, nici la plecare nici la sosirea in Faroe, nu e nevoie de asemenea de izolare. Lucrurile insa se schimba daca se intra in scenariul galben, sau mai rau in portocaliu - atunci e nevoie de izolare.

Doresc sa explic ca izolarea nu este o joaca, se verifica, iar eu in calitate de organizator si tour leader raspund de acest lucru. Daca sunt prins cu cineva in microbuz, care trebuia sa fie in izolare risc minim amenda penala.

Dar ma gandesc ca toata lumea este vaccinata si nu se pune problema de emotii pt carantina.

Eu am sa plecam pe 11 august in Germania, tot cu un grup Singles Camp, am sa revin doar cu cateva zile inainte de plecare, prea din scurt pentru a putea sa va mai transmit ceva. De aceea punctez acum.
- ora 04:30 avem intalnire pe aeroportul Henri Coanda Plecari Internationale, in fata cafenelei Lavazza (in partea stanga a salii principale).
- nu uitati documentele de identitate si cele medicale (certificat EU de vaccinare) sau test. Nu aveti nevoie de bilete de zbor si asigurari incheiate cu Bon Voyage (le am eu)
- bagajul trebuie sa fie de mici dimensiuni pt a incapea 9 trolere in microbuz de 8+1.
- nu uitati ca este o actiune activa, intr-o zona racoroasa si ploioasa: ghete de munte, trekkeri de drumetie impermeabili (sa aveti minim 2 perechi), pantalon lung elastic, bluze termice de diferite grosimi, pelerina, caciulita, sapca daca e soare.
- pt casa un trening lejer
- nu luati decat strictul necesar de mancare, o sa mergem impreuna la magazin si cumparam ce e nevoie. Seara o sa mancam la Rose, am anuntat-o deja ca luam cina la restaurantul ei.

O sa calatorim toata ziua cu microbuzul, coboram, ne plimbam si drumetim in mai multe locuri. Aveti nevoie de un rucsac in care zilnic sa aveti schimb de ploaie, de vant, de situatii speciale, apa, un sandvici etc). Trebuie sa fiti pregatiti pentru orice fel de vreme, si de ploaie si de frig, pt ca indiferent cum o sa fie, calatorim in fiecare zi. Nu ramanem in casa, pt ca timpul de poate schimba brusc si in plus e pacat sa nu vedeti insulitele.

Daca mai aveti intrebari, puneti-le aici, pana marti sunt in tara si va raspund.

Sa ne vedem cu bine!

Offline Judit

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 15
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #7 : Luni, 09 August 2021, 21:12 »
Buna Gigi! As avea rugamintea  sa ne confirmi daca zborurile de retur au ramas cele enuntate :

01SEP FAROE ISLANDS      - COPENHAGEN CPH   KL  9536 08:20 11:25       

 01SEP COPENHAGEN CPH   2 - AMSTERDAM AMS    KL  1132 17:25 18:50       

 01SEP AMSTERDAM AMS      - BUCHAREST OTP    KL  1379 21:00 00:40+ - ajungem in 02 septembrie 2021

Multumesc mult. :)

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #8 : Marți, 10 August 2021, 10:43 »
Zborurile, verificate la ora aceasta sunt:

25AUG BUCHAREST OTP  - AMSTERDAM AMS    KL  2700 08:40 10:40       

25AUG AMSTERDAM AMS      - COPENHAGEN CPH   KL  1129 12:35 13:55         

25AUG COPENHAGEN CPH   3 - FAROE ISLANDS    KL  9541 17:45 19:00   


RETUR:                             

01SEP FAROE ISLANDS      - COPENHAGEN CPH   KL  9536 08:20 11:25         

 01SEP COPENHAGEN CPH   2 - AMSTERDAM AMS    KL  1132 17:25 18:50       

 01SEP AMSTERDAM AMS      - BUCHAREST OTP    KL  1379 21:00 00:40+

Sper sa nu se schimbe si sa ramana asa. In ultima vreme este un dezastru cu zborurile, mereu mereu modificari, anulari, etc.

Offline Judit

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 15
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #9 : Marți, 10 August 2021, 14:06 »
multumesc  :)

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #10 : Vineri, 20 August 2021, 08:01 »
M-am intors din Bavaria, am 4 zile de office si de pregatire logistica si personala pentru excursia noastra in Faroe. Locatie, microbuz, programe ferry, prognoze meteo, restrictii de calatorie etc.

Daca aveti intrebari puneti-le aici, am sa va raspund.

Nu uitati de masa. In prezentarea excursiei am explicat si comunicat ca nu avem nici o masa inclusa (mic dejun, pranz sau cina), dar avem posibilitatea de preparare. In special pentru prima seara si prima dimineata este important sa aveti la voi ceai/cafea + produse alimentare nealterabile si pe care le puteti transporta usor.   

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #11 : Vineri, 20 August 2021, 18:37 »
Documentandu-ma mai bine acum inainte de plecare, vad ca suplimentar masurilor impuse de Danemarca, insulele Faroe mai au cateva. Le puteti urmari aici: https://corona.fo/

Traduc mai jos ceea ce am considerat important:

Orientări generale pentru toți călătorii

Insulele Feroe au redus cu succes răspândirea COVID-19 și dorim să o păstrăm așa. Societatea noastră este mică și vulnerabilă. Trebuie să continuăm să avem cea mai mare grijă posibilă pentru a preveni răspândirea infecției.

Vizitatorii ar trebui să aibă grijă în zilele dinaintea plecării către Insulele Feroe. În special, cei care călătoresc din țări cu rate de infecție ridicate.

Călătorii nevaccinați și niciodată infectați ar trebui să stea departe de adunările mari în care infecția se poate răspândi rapid. De exemplu, zile de naștere mari, petreceri, viață de noapte, ceremonii bisericești și aranjamente sportive și muzicale mari. Aceasta înseamnă, printre altele, că turiștii pot vizita restaurante în circumstanțe controlate.

Toți călătorii ar trebui să respecte în continuare toate recomandările, precum curățenia și distanțarea socială, puse în aplicare de guvern.

Călătorii pot vizita, de exemplu, restaurante, teatre sau pot merge la cinematograf, unde este posibil să se mențină distanța de 1 metru în condiții organizate.

Călătorilor care au primit ambele doze de vaccin si celor care au fost bolnavi cu COVID-19, li se solicita să se testeze la sosirea în Insulele Feroe [/b]și li se recomandă să fie testați în a 4-a zi. Dar nu e nevoie ca in cele 4 zile sa fie auto-carantinati.

Restricții suplimentare de călătorie pentru Insulele Feroe în comparație cu Danemarca

Test obligatoriu la sosire, indiferent de starea de vaccinare, rezultatele testelor, statutul țării de plecare sau orice altă circumstanță.
Carantină la domiciliu recomandată până în a patra zi după sosire.

Guvernul monitorizează în mod constant evoluțiile și va revizui aceste măsuri dacă și când este necesar. Toți călătorii trebuie să fie la curent cu situația.

Testare în legătură cu călătoria

Până la 31 august, există două testari covid-19 recomandate și unul obligatoriu în legătură cu călătoria către Insulele Feroe.

-   Testarea cu trei zile înainte de sosire (recomandat)
-   Testare la sosire (obligatorie)
-   Testare la patru zile după sosire (recomandat)

Testarea cu trei zile înainte de sosire
Călătorii sunt sfătuiți să testeze COVID-19 cu trei zile înainte de sosirea în Insulele Feroe. Acest lucru va reduce riscul de a aduce infecția în Insulele Feroe.

Test la sosire
Până la 31 august 2021, toți pasagerii cu vârsta de cel puțin 12 ani trebuie să fie testați pentru COVID-19 la sosirea în Insulele Feroe.
Acest lucru se aplică și călătorilor vaccinați, persoanelor infectate anterior și cetățenilor feroezi și rezidenților care se întorc din străinătate.

Pentru cei sositi pe calea aerului testarile se fac pe aeroportul Vágar. Toți călătorii ar trebui (subliniez eu ca nu este obligatoriu, ci doar recomandat) să se autoizoleze până când vor primi rezultatul testului făcut la frontieră. Rezultatul este de obicei disponibil în ziua sosirii.

Costul testului obligatoriu
Călătorii trebuie să plătească 312 DKK (42 euro) pentru a acoperi costul testării, dacă taxa este plătită înainte de îmbarcarea în aeronavă.

În cazul în care taxa nu este plătită în avans, se va percepe un cost suplimentar de 38 DKK (5 euro) per călător și poate exista un timp suplimentar de așteptare la sosire.

Testarea zilei a 4-a
Toți călătorii sunt sfătuiți să testeze la patru zile după sosire. Vă rugăm să rețineți că ziua de sosire contează ca ziua 0.

Testarea a 4-a zi este gratuită.

Am sunat acum un colaborator pe care-l avem pe insula si mi-a comunicat ca intradevar, la sosirea pe insula e nevoie de un test rapid, dar pentru care nu trebuie sa asteptam mai mult de 20-30 minute pt a-l face. Raspunsul vine in 4 - 8 ore, timp in care trebuie sa evitam contactul cu persoane de pe insula (nu putem merge la magazin, nici la restaurant etc). Ne putem insa imbarca in microbuz si merge la casa pe care o avem inchiriata, nu trebuie sa asteptam undeva rezultatul.

Noi ajungem la 19:00 pe aeroport, asta daca totul decurge bine, ceea ce inseamna ca la 20:30 maxim ar trebui sa terminam cu preluarea bagajelor si testarea. Oricum mergeam direct la casa inchiriata. Pentru ca vom avea la noi tot ceea ce este necesar pentru masa de seara si dimineata, nu e nevoie sa intram la magazin.  (care oricum cred ca e inchis la acea ora). Dimineata ar trebui sa primim rezultatele testelor si sa pornim, asa cum e in program.

Chiar daca sunt vaccinat, iar testarea cu 3 zile inainte este doar recomandata, eu personal am sa-mi fac un test rapid.

Daca sunt persoane nevaccinate in grup, recomand sa sune la hot-line-ul de pe site: 30 40 40
Monday-Thursday 10:00 - 15:00
,  pt ca cel putin mie nu-mi este foarte clar daca testul la plecare si cel de la sosire anuleaza carantina, sau e nevoie sa astepte si al doilea test, cel din a patra zi, pt a putea intra in contact cu alte persoane.

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #12 : Sâmbătă, 21 August 2021, 07:02 »
Străinii care sunt complet vaccinați cu un vaccin aprobat de EMA, inclusiv turiști, și care pot  prezenta un pașaport UE pentru vaccin COVID-19, care au reședința într-o țară UE sau Schengen sau în Andorra, San Marino, Monaco sau statul Vaticanului, o țară portocalie OECD sau o țară terță galbenă sunt, de asemenea, scutite de restricțiile de călătorie. Aceasta înseamnă că nu există nicio cerință de testare înainte de sosirea în Danemarca și nici nu trebuie să fiți testat și izolat la intrarea în Danemarca. Cu toate acestea, acest lucru nu se aplică dacă sunteți rezident în mod obișnuit în țările roșii sau dacă în ultimele 10 zile înainte de a ajunge în Danemarca ați stat în țări sau regiuni clasificate ca roșii la momentul sosirii.

Pentru Danemarca (tranzit), respectiv Faroe - nu am gasit nicaieri vreo informatie cu privire la solicitarea de a completa un document. Mai sap... ::)

Pentru tranzitul in Olanda: Este necesară deținerea și completarea unei declarații pe propria răspundere cu privire la starea de sănătate: https://www.government.nl/topics/coronavirus-covid-19/documents/publications/2020/07/07/information-for-passengers-flying-to-and-from-the-netherlands

Health Declaration Form (4/16).

Vaccine Declaration COVID-19 (3/16) -

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #13 : Sâmbătă, 21 August 2021, 10:03 »
 :oops:Atentie! - in insulele Faroe, intrarea se face "Cetăţenii români care doresc sa călătorească în Groenlanda sau în Insulele Feroe în scop turistic, pentru o perioadă maximă de 90 de zile în decurs de 6 luni, trebuie să prezinte exclusiv paşaportul românesc valabil (intrarea nu se permite pe baza cărţii de identitate româneşti).

Deci veti avea nevoie de pasapoarte - nu de carti de identitate!

Offline admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13224
Re: Un taram nordic fascinant: Insulele Faroe 25 august - 1 septembrie 2021
« Răspuns #14 : Duminică, 22 August 2021, 13:54 »
 :oops: F.IMPORTANT.

Haideti sa recapitulam tot ce aveti nevoie pentru plecarea in excursie.

1. Document de identitate: PASAPORT VALABIL (nu carte de identitate!)

2. Certificat european COVID pt cei vaccinati sau test negativ PCR pt cei care nu sunt vaccinati. Recomandat pt cei vaccinati sa aiba totusi un test (nu este obligatoriu insa). 

3. Formular completat pt tranzit Olanda:  https://www.government.nl/topics/coronavirus-covid-19/documents/publications/2020/07/07/information-for-passengers-flying-to-and-from-the-netherlands

4. Masca FFP2 (nu cu valva, aceea nu este admisa pe liniile aeriene). Pe toate zborurile este obligatorie purtarea acestui tip de masca.

5. Hrana rece neperisabila cel putin pentru cina din prima seara si micul dejun din dimineata urmatoare (cafea, ceai, cateva felii de paine, salam de Sibiu, pateu, branza topita). Nu ne putem aproviziona decat incepand cu a doua zi la amiaza cu produse alimentare. Produsele alimentare puse intr-o cutie de plastic, in bagajul de cala, pt a putea trece cu ele.

6. Sampon (in prezentarea locatiei am scris ca avem sapun dar nu si sampon)

7. Vremea va fi: maxim 13 grade ziua, cca 6-10 grade noaptea. Zona este foarte umeda, ploua des, asa ca e neaparata nevoie de pelerina cel putin semiprofesionala, haine care sa va tina departe de umezeala si care sa fie potrivite acestor temperaturi. Incaltaminte: cel putin o pereche de ghete de munte si una de pantofi trekking de drumetie, in care sa nu intre apa. Luati spray, pregatitii pt excursie, pentru a nu fi acolo in situatia in care sa va udati si sa nu aveti cu ce va schimba. De uscat va fi foarte greu, iar de cumparat nu se pune problema, nu aveti de unde.Ciorapi de drumetie, nu subtiri, nu scurti. Pentru casa, un trening si adidasi sunt mai mult decat potrivit sa aveti in bagaj. Pentru noapte sa aveti ceva mai gros.

8. Bani pe card, sau euro pentru schimb (dar asta doar pe aeroport o puteti face si poate in capitala). In Faroe se foloseste cardul si preventiv o sa scoatem din bancomat pe aeroport niste coroane. Pentru plata tunelurilor,  parcari, taxe de drum, de traversare, ferry - care va spuneam ca este cota de cca 30 euro/persoana, imi dati in moneda europeana, ca sa fie mai simplu. Tineti cont sa aveti ceva euro si pentru conexiuni, acolo pe aeoporturi o sa mai cheltuiti cate ceva.

9. Bagajul. Un troller, am zis de maxim 55 inaltime sa ma asigur ca intra in portbagajul microbuzului, dar din discutia cu partenerii de acolo o sa primim un VW Transporter, care are ceva mai mult spatiu in spate. Asta inseamna ca puteti sa depasiti dar pana la maxim:  65 x 40 x 30 cm. Mai mult nu pot sa garantez ca o sa ne intre bagajele.  Pe langa troller un rucsac de 20-30 l, pe care sa-l aveti zilnic pregatit cu voi, ca pentru o drumetie montana: pelerina, bluza cu gluga, tricou de schimb, ciorap de schimb, o sapca si chiar o caciulita pt vant. Bineinteles apa si 3-4 batoane care sa va astampere foamea pana ajungem la masa.

10. Pentru mesele de cina am vorbit deja cu vecina noastra Rose, o sa ne pregateasca in fiecare zi cate un meniu pe care-l alegem in ziua precedenta. Pentru mic dejunuri, o sa mergem in ziua urmatoare sosirii si cumparam oua, ulei, ceva legume, pt omleta, si individual fiecare ce isi doreste sa serveasca. Evident si paine. Cu berea e mai greu, nu gasesti intotdeauna, asa ca daca doriti sa beti ceva, sau aveti deja in bagajul de cala, sau cumparati din aeroport in Faroe. (este inainte de preluarea bagajelor de pe banda). Apa este buna, dar trebuie sa aveti recipient. Oricum mai cumparam de la magazin.

11. La locatie avem internet wifi, am deja parola de acolo o sa v-o dau cand ajungem.

12. Repartizarea pe camere: casa are asa cum am anuntat 7 camere si 3 grupuri sanitare. Noi vom fi 9 persoane: 2 baieti si 7 fete. Eu, Mihai si 3 fete (care ies la tragere la sorti) o sa avem camere single (care sunt cele mai mici si sunt matrimoniale). Raman 2 camere twin in care vor fi cazate 4 fete (o sa le alegem pe cele mai mari). Pt baieti, va fi nevoie sa luam camere alaturate, pt a folosi o baie, astfel incat sa nu fie niciuna comuna fete-baieti. Casa este impartita in doua - partea de jos si cea de sus. Au intrari separate, bucatarii si sufragerii separate.

13. Maine intru in posesia biletelor - am sa va transmit fiecaruia, pe whatsapp numarul de bilet. Fizic am sa le aduc eu la aeroport. De asemenea si asigurarile.

Acum despre testare: indiferent vaccinati sau nu, atunci cand ajungem pe aeroportul din Vagar (Faroe) va fi nevoie sa achitam si sa facem un test. Costa in jur de 45 euro. Pana a doua zi cand primim rezultatul, nu avem voie sa ne intalnim cu oameni de pe insula, trebuie sa stam in casa in care suntem cazati. Optional trebui sa ne mai testam o data gratuit in cea de-a patra zi, dar asta mai vedem acolo.

Pentru cei nevaccinati: e nevoie sa va informati exact asupra conditiilor de intrare si sedere in Faroe, am pus intr-un mesaj anterior un site cu hot-line. In Islanda, o tara similara s-a introdus masura carantinarii la sosire, aici insa nu am inteles ca ar fi vorba de o asemenea masura. La fel pt plecare e nevoie sa va informati despre ce aveti nevoie (daca trebuie sau nu test pt imbarcarea in avion si tranzitul in Danemarca si Olanda). Daca da, va fi nevoie sa folositi una dintre ultimele 2 zile pt o deplasare la aeroport pt test. Pt cei vaccinati nu e problema, trebuie doar sa completam din nou tranzitul de Olanda.

Blochez deocamdata acest topic, astfel incat toata lumea sa vada aceasta postare, sa nu mai apara ceva care sa o faca trecuta...