13 martie 2020

Dragi prieteni din Singles Camp&Travel,

sunt zile pline de agitatie, de ganduri, de intrebari. Traversam o perioada de incertitudine si indiferent de ce e in jur, avem o multime de lucruri de facut pentru ca viata merge mai departe. Suntem de cateva saptamani bune si eu si cei din agentie in maxima alerta, am privit inca de la inceput cu maxima seriozitate si interes ceea ce s-a intamplat.

Primim si eu si agentia intrebari telefonice, pe Email, pe forum despre stadiul excursiilor si evenimentelor, despre posibilitatea renuntarii, a amanarii, etc

Incercam sa raspundem tuturor, dar m-am gandit ca mai simplu pentru toata lumea este sa postez aici cateva REPERE – cu precizari si raspunsuri generale, care intereseaza pe toti cei inscrisi in actiuni.

Nu trebuie sa explic situatia actuala, toata lumea cred ca este zilnic, cu ochii pe stiri. Am inteles cu totii cat de mult s-a agravat situatia de pe continent, odata cu deschiderea focarului din Italia, care practic a afectat intreaga Europa. In timp ce in Asia evolutia infectarii este in regres, fiind aproape de o normalizare a vietii de zi cu zi, Europa are o crestere exponentiala a cazurilor.

Guvernele si institutiile iau masuri graduale, functie de evolutia infectarii si oricat ne-am dori si astepta nu putem primi de la cineva un raspuns, cat va dura, cand se va reveni la normal. Nici specialistii, nici liderii politici nu pot raspunde, iar mediul acesta de incertitudine, de izolare si panica afecteaza si erodeaza pe zi ce trece stabilitatea economica si financiara. Vedem ce se intampla azi, nu stim insa ce se va intampla maine.

De doua luni turismul din linia intai, ma refer aici la companii aviatice, aeroporturi, hoteluri, restaurante, agentii locale si tour-operatori, alti furnizori de servicii, sufera zilnic pierderi, care cumulate, le-au adus in pragul colapsului. Cu siguranta multi nu o sa-si mai revina decat daca sunt sprijiniti prin masuri guvernamentale. Multi isi suspenda activitatea, altii concediaza, altii o sa intre sub umbrela reorganizarii, incercand o forma de faliment temporar. Oricum important de inteles este ca in momentul actual NU exista NICI o sansa de a recupera de la furnizori, banii achitati, pentru serviciile solicitate. Indiferent de motiv, de argumente, de orice invocare a situatiei, acestea nu pot plati, pentru simplu motiv ca nu au de unde. Nu mai exista rezerve. Daca la inceput cand era doar cazul Chinei erau dispusi sa negocieze, acum nici nu se mai poate pune problema.

Ramane, general ma refer, ca singura posibilitate cea a amanarii, dar si aici trebuie sa oferim argumente oficiale solide si important: nu este sigur ca se si accepta. Se invoca tot felul de situatii speciale, forta majora, ca nu mai are cine sa raspunda la cerere etc etc. Toata lumea asteapta o imbunatatire a situatiei, sau macar o clarificare, pentru a o folosi ca reper.

Fiecare excursie are o situatie particulara, nu putem trata totul la modul general. Unele au ca destinatie zone in care nu exista epidemie, spre care se calatoreste sau zboara fara probleme, din care se revine fara carantinare. La altele insa apare problema zborurilor, a restrictiilor de calatorie, a carantinei la intoarcere, etc. Altele se desfasoara in tara, unde inca nu exista restrictii de circulatie sau interzicere de organizare. Noi analizam deci fiecare excursie in parte, nu avem retete general valabile. Ar fi fost simplu, dar din pacate nu se poate sa gasim ceva valabil pentru tot.

Ce trebuie inteles, este ca agentia actioneaza intr-un mediu contractual, atat cu furnizorii de servicii cat si cu cei inscrisi prin intermediul site-ului Singles Camp. Ce putem face este doar sa urmarim cu maxima atentie evolutia lucrurilor in ceea ce priveste raspandirea SARS COVID-19 si sa luam masuri in conditiile de responsabilitate impuse de situatia la un anumit moment.

E momentul sa aveti incredere in expertiza noastra, ca o sa facem atata timp cat suntem sanatosi tot ceea ce este posibil pentru a beneficia de serviciile pe care le-ati achitat. Este insa in acelasi timp momentul in care trebuie sa intelegeti ca nu toate lucrurile se pot rezolva, ca nu totul depinde de noi, de vointa noastra. Ca oricat de buni am fi in ceva, oricat efort am depune, exista o interdependenta care afecteaza rezultatele.

Stiu, cu totii ne dorim sa nu pierdem in perioada asta nimic, sa recuperam, sa ne asiguram etc. Incercam sa gasim la altii rezolvari, mutam problemele pe ei, cerem, presam, telefonam de nu stiu cate ori… Trebuie insa sa fim constienti ca nu asta este calea, asa nu se poate face si rezolva nimic. Decat sa se induca o stare de tensiune, de supra-acumulare, mediu in care nu se pot gasi solutii si nici lucra.

Pentru a avea repere, la eventuale intrebari, gasiti mai jos cateva raspunsuri generale.

1. Atata timp cat nu anuntam ceva pe site sau forum, excursia este activa, urmeaza sa se desfasoare. La excursiile la care facem propuneri de amanare, mentionam, acest status: IN CONSULTARE. Urmarim totul din aproape in aproape, deci nu va ganditi inca la excursii care au loc peste 2 luni, pentru ca nu putem actiona, cu nici o masura, cu nici un plan, sub nici o forma atat de departe. Nu avem argumente pe care sa le putem folosi si invoca in relatia cu furnizorii.

2. Referitor la renuntari unilaterale la o excursie externa trebuie sa stiti ca agentia turistica a achitat deja sumele contractuale catre furnizorii de servicii: companii de zbor, de croaziera, hoteluri, etc, ori in contextul actual acestea se afla in imposibilitatea de a restitui ceea ce au incasat. Tocmai din acest motiv, in anumite cazuri, furnizorii vin cu solutia amanarii, a schimbarii perioadei.
In conditiile in care agentia turistica nu poate recupera sumele achitate, se va afla la randul ei in imposibilitatea de restituiri financiare, ceea ce ii ramane de facut este doar sa gaseasca solutii alternative.

3. Excursiile sunt diferite, ca perioada, ca si componente de cost, ca logistica. Nu luati ca indicator ceea ce vedeti sau aflati ca s-a intamplat in cazul altei excursii. Acolo s-a actionat, PENTRU CA S-A PUTUT. Pentru excursii care sunt inca departe ca termen sau necesita o alta abordare, sau se afla intr-o situatie care cel putin acum nu impun o amanare, statusul lor este cel normal, adica activ.

4. Fiecare persoana are limita ei de siguranta, unii vor intelege din ce spun autoritatile ca trebuie sa stea incuiati acasa, altii ca doar trebuie sa aiba grija, altii nu o sa ia in seama recomandarile. Sa precizez, acum ma refer la recomandari, nu la restrictii. Atata timp cat totul este doar la nivel de recomandare, orice renuntare se face cu asumarea pierderilor ce decurg din contract.

5. Recomandarea mea este ca intotdeauna sa mergeti cu lucrurile pana la capat. Odata ce v-ati oprit, inseamna ca ati renuntat unilateral si deci nu mai aveti nici o sansa de a beneficia de serviciile pe care le-ati achitat. Chiar daca nu exista sanse de recuperare a banilor, exista insa sanse de amanare a pachetului turistic, de a beneficia intr-o perioada viitoare de serviciile incluse. Dar asta se poate intampla doar in cazul in care ati achitat ratele la timp si contractul cu agentia a ramas activ.

6. Cred ca fiecare realizati ce presiune majora apasa pe fetele care lucreaza in agentie si pe Samiza. Se incearca amanari, se transmit cereri, se suna la furnizorii care nu raspund. Angajatele de acolo erau pregatite sa asiste si sa ordoneze inscrieri si rezervari online, nu sa faca fata unor astfel de situatii. Sa fiu clar, nu e vorba de profesionalism aici sau de training, ci de intampinarea unei situatii speciale, pentru care noi toti, indiferent de domeniu nu am fost pregatiti, nimeni nu a avut planuri de rezerva. Este prima oara si neasteptat sa se intample o pandemie si vedeti ca aproape toata economia sufera din plin. Turismul cu atat mai mult pentru ca este in linia intai.

Parcurgeti va rog ceea ce am scris, reluati daca nu vi se pare clar si cautati sa intelegeti si sa cautati mai intai aici raspunsul, nu telefonic, nu pe mesaje etc. Nu o sa mai putem fi atat de promti in raspunsuri, pentru ca fetele din agentie au sa lucreze incepand de luni de acasa, la fel eu si Samiza. Incercam sa evitam orice risc, pentru ca e un moment in care este mare nevoie de noi. Trebuie sa ducem lucrurile mai departe si sa le sustinem, sunt atat de multe de facut si aranjat, incat nu ne permitem sub nici o forma sa ne imbolnavim.

Am deschis acest topic de comunicate pe forum, in care am sa va anunt periodic, intentiile si noutatile. El este inchis ca discutie, pentru ca e nevoie ca mesajele mele sa fie cat mai vizibile, sa nu se piarda printre convorbiri adiacente.

Importante sunt acum ratiunea, intelegerea, rabdarea, increderea, e nevoie sa faceti cumva sa treceti peste gandul imperios, acela de VREAU. Analizati si luati in considerare contextul, intelegeti va rugam ca nu totul este posibil, ca suntem intr-o situatie extraordinara, iar cadrul in care actionam nu mai este cel normal si firesc. Acum suntem pusi in situatia sa analizam, sa gasim adaptari si solutii pentru fiecare element in parte. Unele pot fi optime, altele insa poate nu se potrivesc tuturor, nu multumesc pe toti.

Trebuie sa intelegeti de asemenea ca nu vom putea face analize pe fiecare caz de persoana in parte, este enorm de lucru si putem doar sa ne ocupam de actiuni in ansamblul lor.

Imi doresc mult sa raman si eu si familia sanatosi, sa am timpul si puterea de a rezolva impreuna cu agentia cat mai multe lucruri, nu as vrea sa dezamagesc pe nimeni. Asteptam si de la guvernanti un semn, poate si de acolo sa vina rezolvari si solutii. Desi cinstit, nu prea cred…

Va doresc sa fiti tari, sa ramaneti sanatosi, sa va pastrati calmul, sa nu transformati precautia intr-o forma de panica . Sa treceti cat mai bine si usor peste toata perioada asta, pentru ca o sa aiba un final, sigur o sa treaca, sigur o sa vina din nou vremuri bune.

Cu drag, pe cat mai curand si ganduri bune!
Gigi

19 martie 2020

Sunt sigur ca toata lumea este informata ca incepand cu data de 19.03.2020, in Romania a fost instituita starea de urgenta. S-a procedat practic la fel ca in multe alte state din lume si trebuie privita ca o protectie a noastra cetatenilor, prin care se poate garanta siguranta si dreptul la sanatate.

La nivelul UE, dar si in lume s-au instituit de asemenea restrictii de intrare in tari, limitandu-se, prin suspendarea zborurilor de catre unele companii aeriene,  deplasarile intracomunitare. Ce trebuie inteles este ca odata cu masurile de stare de urgenta, am intrat intr-o noua etapa, intr-o noua situatie, una de forta majora

In situatia actiunilor noastre, si ma refer acum la cele care urmeaza sa se desfasoare in aceasta perioada, o sa continuam in aceiasi nota de totala implicare personala, de rezolvare a amanarilor. N-am dezamagit pe nimeni pana acum, am rezolvat si depasit toate situatiile, ne dorim mult sa putem sa va oferim cele mai bune solutii si la ceea ce va urma.

Lucrurile sunt insa acum ceva mai dificile, pentru ca hotelurile, companiile de zbor lucreaza in regim redus, pentru a-si proteja dpdv al sanatatii angajatii si in incercarea de a limita pierderile. Nu mai este deloc usor sa contactezi si sa reprogramezi ceva, totul ia mai mult timp, iar uneori este imposibil sa dai de cineva.
Deci va fi nevoie de mai multa rabdare din partea celor inscrisi, solutiile nu le mai putem oferi atat de repede ca pana acum.

Luam lucrurile pe rand si in ordinea urgentei, este foarte mult de munca la fiecare actiune in parte, chiar poate daca din afara nu se vede asa.

Am rezolvat pana acum si inchis tot ce tinea de: actiunile din Venetia, Milano, Cinque Terre si Porto Venere, Valea Loirei

Am anuntat reprogramari a doua evenimente mai simple, Bucuresti si Brasov. O sa comunicam noile date dupa ce vedem liniste in jur…

Avem acum in lucru 4 actiuni:

– Croaziera din Caraibe. Avem aproape toate confirmarile oficiale de mutare, urmeaza sa reconfiguram ca perioada excursia.

– Maroc. Avem toate confirmarile oficiale de mutare, suntem acum in faza de stabilire a noii perioade si de noi rezervari de hoteluri

– Loveci. Astazi o sa transmitem un Email celor inscrisi cu solutia pe care am gasit-o cea mai potrivita.

– Andaluzia. Lucram la mutarea excursiei. Hotelurile din Andaluzia sunt inchise datorita starii de acolo, incercam acum sa contactam in privat pe sales manageri. Zborul Blue Air inca nu este restrictionat pentru acea perioada, astfel incat in acest moment nu putem solicita mutare. O sa facem o cerere sa vedem ce o sa ni se raspunda.

Sunt foarte foarte putini care ne-au intrebat despre ceea ce urmeaza in mai, semn ca toata lumea a inteles situatia, are incredere si rabdare. Va trebui sa mergem in politica pasilor marunti, adaptandu-ne la situatii. In functie de evolutia lucrurilor o sa luam (daca e cazul) in analiza si acele excursii. Dar pana atunci mai este, sa speram ca o sa revenim cu viata noastra la normal…

Sanatate tuturor, calm, optimism si ganduri bune!

04 aprilie 2020

REFERITOR EXCLUSIV LA EXCURSIILE INTERNE LUNA MAI

Sper ca sunteti cu totii sanatosi, ca va pastrati moralul, rabdarea si optimismul. Sunt zile pe care niciunul dintre noi, nu a crezut vreodata ca ajunge sa le traiasca. Dar asta este, trebuie sa luam lucrurile asa cum sunt, e nevoie sa fim calmi si sa intelegem ca nu putem sa facem nimic altceva decat sa asteptam, sa avem incredere ca va veni din nou ziua in care o sa ne vom putem apropia din nou de oameni fara nici o teama…

Acum o luna nimeni nu putea si macar banui ca o sa fim in aceasta situatie, toti ne vedeam de treburile de zi cu zi, ne gandeam la primavara, la bucuriile pe care sa ni le oferim in 2020. Acum suntem, intreg globul, in situatia Wuhanului de acum 2 luni. Viata noastra s-a schimbat intr-un mod atat de rapid si de radical. Ceea ce credeam ca este undeva departe a ajuns si la noi si acum toata speranta este in respectarea masurilor si restrictiilor, in medici, asistente, in cei care sunt in linia intai si formeaza un zid intre virus si noi.

In afara de izolare, de grija fata de parinti, de copii, ceea ce facem noi acum este sa incercam sa gasim rezolvari la actiunile Singles Camp&Travel ce urmau sa fie in derulare in perioada apropiata. Daca pana acum ne-am focusat doar pe excursiile externe, am inceput acum, sa analizam si pe cele interne. Situatia nu da semne de imbunatatire, ba arata a se deteriora continuu. Se estimeaza ca vom sta in casa pana la jumatatea lunii mai, urmand ca doar de atunci sa inceapa ridicarea treptata a restrictiilor de circulatie. Nu stim cum va arata situatia epidemiologica in luna mai, nimeni nu poate sa dea un pronostic, dar arata ca si cum nu s-ar putea calatori. Ca urmare am luat in analiza toate excursiile si evenimentele programate in luna mai.

Cautam solutii individuale, pentru fiecare excursie in parte, pentru ca nu sunt asemanatoare. Ceea ce incercam, asa cum va anuntam si prin newslettere si pe forum, este sa mutam excursiile, sa le amanam. Este foarte foarte putin probabil sa obtinem rambursari ale sumelor achitate ca avans de garantare, singura formula pe care o putem agrea cu furnizorii de servicii fiind cea de amanare. In contextul starii de urgenta, se invoca forta majora, imposibilitatea de prestare a serviciilor contractuale. Ne lovim si afara si in tara de aceleasi situatii.

Care sunt pasii, cum o sa procedam, cu fiecare excursie in parte:

1. Primul lucru pe care-l comunicam tuturor, este sa nu se mai achite rate aferente excursiilor din luna mai.

2. Dupa ce analizam, dupa ce primim raspunsuri de la furnizori, o sa va transmitem prin Email solutiile gasite.

3. Dupa primirea Email-ului avem nevoie de un raspuns rapid si punctual, daca sunteti de acord sau nu, cu solutia propusa. Explic de ce e nevoie sa fie rapid si punctual. Activitatea celor din agentie este mult restransa si limitata la telemunca, in aceste conditii, de mare ajutor ne este sa urmarim intr-un interval scurt raspunsurile ce tin de o anumita actiune, sa nu se intersecteze prin amanare, cu cele sosite pt o alta. Apoi, asa cum am explicat, nu avem timpul fizic necesar sa raspundem individual unor cereri, sau unor probleme personale. Cautam si putem oferi doar solutii generale, nu individuale, de aceea solicitam raspunsuri, prin DA sau NU. De ce agentia are nevoie de un raspuns scris de la voi pe Email, nu telefonic, nu whatsapp, nu pe sms? Pt ca trebuie sa ramana o dovada scrisa, oficiala, a acordului intre voi si agentie.

4. Dupa obtinerea unui acord unanim sau majoritar pentru o actiune, o sa fiti anuntati pe Email asupra noilor date.

20.04.2020

Ultimele informatii, explicatii, precizari

Precizam ca acest comunicat se refera doar la excursiile si evenimentele cu date de plecare din 16.03.2020 -15.06.2020, adica DOAR pentru cele cu desfasurare in  perioada starii de urgenta si a inca unei luni calendaristice, pe care o consideram cu stare incerta pentru posibilitatea de a calatori.

Pentru excursiile cu data de plecare dupa 15.06.2020 inca nu avem de facut comunicari, ele raman in desfasurare,  contractele se deruleaza in mod normal. Daca vor aparea modificari de status, o sa le anuntam pe forum si site.

Consecinta a starii de urgenta, a limitarii si a restrictiilor de circulatie, a nevoii de a proteja personalul si starea economica a agentiei, s-a luat decizia ca o parte din angajati sa intre in somaj tehnic, iar ceilalti sa lucreze de acasa, prin programul telemunca.

In aceste conditii, NU vom putea raspunde pe telefonul FIX al agentiei, ci DOAR prin intermediul Email-ului. Fiind insa foarte putini acum, iar varietatea si volumul problemelor pe care le ridica demersurile noastre de contactare si de gasire de solutii, in crestere, nu va putem promite raspunsuri promte asa cum ati fost obisnuiti pana acum. Intrebarile fiind in general personale, este nevoie de o analiza a fiecarei situatii pe care ne-o prezentati si de redactarea unui raspuns. Asta necesita timp, deci asa cum v-am rugat sa intelegeti este nevoie de rabdare in primirea raspunsului.

Asa cum am mai precizat, abordam fiecare excursie in parte, cu o analiza diferita, functie de particularitatile sale. Nu se poate generaliza, nu exista o reteta de rezolvare valabila pentru toate excursiile.

In majoritatea cazurilor reprogramarea este singura soluție viabilă si optima în acest moment, datorită faptului că s-au efectuat deja comenzi și plăți către furnizori, pentru că există deja costuri asociate rezervării (costuri cu salarii, cu sistemele informatice si de comunicare folosite, comisioane bancare etc).

Abordam insa toate posibilitate de rezolvare, nu ne limitam doar la mutarea in alta perioada. Dar ce trebuie inteles este ca posibilitatile noastre sunt limitate. Angajatii furnizorilor lucreaza parte de acasa, parte sunt in somaj. Este extrem de greu si necesita timp lung  sa obtinem raspunsuri la cererile noastre. Iar cei mai multi dintre acestia ofera ca posibilitati de rezolvare DOAR e-voucher sau mutarea in alta perioada. Din acest motiv precizam ca solutia cea mai buna in acest moment este schimbarea perioadei.

Schimbarea perioadei inseamna insa in unele cazuri si nevoia de a schimba programul, acesta trebuind sa fie adaptat sezonalitatii si evenimentelor. Modificarea programului poate sa genereze costuri suplimentare, prin marirea numarului de zile si prin diversificarea serviciilor. De asemenea este posibil ca unii furnizori de servicii sa nu raspunda in nici un fel, sau pentru ca au decis sa-si inchida afacerea temporar sau definitiv. Turismul din linia intai: hoteluri, companii de transport, ghizii, agentii locale, restaurantele etc sunt grav afectati astfel incat masura de incetare a activitatii este de inteles. De la acest tip de furnizori este aproape imposibil sa mai recuperezi ceva, cu toate demersurile.

Deci, vor exista situatii de mutare, care implica un compromis, un accept de a achita ceva suplimentar. Nu este vorba de sume mari, dar am tinut sa explicam de ce si cum acestea pot fi justicate. Si nu este vorba de toate actiunile, ci doar la acelea unde intalnim situatii ca cele prezentate.

Cel mai important lucru, pentru rezolvarea excursiilor, este să acționăm printr-o intelegere comuna a situatiei. Cei vechi stiu deja, ne cunosc, in cei 10 ani au castigat incredere in noi si inteleg ca facem tot ceea ce este profesional si omeneste posibil pentru a gasi cele mai bune solutii. Ne adresam si celor noi, cu rugamintea sa aveti ratiune si rabdare, sa intelegeti ca uneori este nevoie sa fie facut si cate un compromis, in special in situatii de criza ca aceasta. Nimeni nu este vinovat pentru ceea ce se intampla: nici voi cei inscrisi ca nu aveti cum sa participati din cauza restrictiilor, nici agentia pentru ca nu poate beneficia de servicii care s-au rezervat si achitat. S-au suspendat zboruri, s-au inchis hoteluri, s-au impus masuri de carantina. In aceste conditii de forta majora, nu se pot oferi cele promise. Este necesar să fiti conştienţi că in acest context nu puteti aştepte ca lucrurile să fie perfecte, eaxct cum le asteptati sau le doriti.  Este o situaţie nemaiȋntalnită, cu totul nefirească şi deosebit de gravă. Din acest motiv, demersul nostru comun, poate avea consecinţe diverse, cu plusuri, dar şi cu minusuri.

Ceea ce va propunem noi ca solutii sunt cele mai bune, cele optime intr-o astfel de situatie. Dorim sa explicam ca NU impunem o solutie, ci va propunem una, este important de inteles asta.

Mai trebuie sa va ganditi de asemenea ca este vorba de actiuni de grup, nu individuale, este nevoie sa rezolvam si sa armonizam mult mai multe elemente decat la o simpla plecare intr-un sejur de exemplu. Am explicat de la inceput ca nu putem gasi si oferi rezolvari individuale, ci doar de grup. Pot sa va spun ca , in 99 % din cazuri pana acum TOATA lumea a inteles situatia, a fost multumita de ceea ce am gasit ca solutie, multi chiar ne-au multumit pentru efortul nostru. In jur de 60% au transmis agentiei multumiri si aprecieri, ceea ce dovedeste ca oamenii din Singles Camp au inteles si apreciaza ceea ce facem.

In final dorim sa facem o precizare cu privire la termenul de raspuns la Email-urile noastre ce contin solutiile propuse: am explicat ca volumul de munca in agentie este acum foarte mare, iar noi suntem mai putini si lucram de acasa. Am facut un apel sa intelegeti aceasta situatie si sa raspundeti cat mai urgent la solutiile pe care vi le propunem. Din pacate nu toata lumea a inteles aceasta, astfel incat avem situatii de inscrisi care nu au dat nici un raspuns:  sau nu toata lumea intra pe forum, sau nu-si verifica inbox-ul Email-ului, sau amana raspunsul, sau este atat de apatica incat refuza mental sa se mai gandeasca la zile frumoase.

Astfel incat SUNTEM NEVOITI sa luam o masura de limitare a raspunsului la solutia propusa. Va rugam sa ne intelegeti ca mai mult nu putem face, decat sa incercam sa rezolvam si sa va prezentam o solutie, cea mai buna posibila. Daca nu avem raspunsurile voastre, nu putem sa mergem mai departe cu demersurile catre furnizori. Fixam de aceea un TERMEN de maxim 10 zile in care sa primim raspunsul vostru. Transmiterea Email-ului este anuntata si pe forum, platforma noastra de comunicare, astfel incat sa fim siguri ca toata lumea a primit mesajul de consultare. Daca pe forum apare informatia ca din agentie s-a transmis Email-ul continand o solutie de rezolvare, intrati si in folderul de SPAM, verificati si acolo, iar daca nu gasiti mesajul Bon Voyage nici acolo scrieti asa cum indicam, agentiei, pentru retransmitere.

Daca in cele 10 zile de raspuns NU PRIMIM acest raspuns, consideram ca NU MAI SUNTETI INTERESATI de excursia in cauza. Cererile ulterioare acestei perioade de 10 zile, privind rezolvari individuale, de rambursare sau alte solutii solicitate, vor fi procesate, analizate si se vor da raspunsuri in concordanta cu intelegerea contractuala, cu contextul de forta majora in care ne aflam, cu indrumarile ANPC.

IN SITUATIA RASPUNSURILOR negative, motivate sau nu, la solutiile de grup propuse, urmeaza sa facem o analiza si sa transmitem un raspuns intr-un anumit termen. Pentru a gasi alte rezolvari individuale, este nevoie de timp si cel mai probabil de acceptarea de catre cel rezervat a unui compromis mai mare decat cel din solutia propusa. In ceea ce priveste timpul de raspuns, iata ce recomanda ANPC: „Vă recomandăm să țineți cont de numărul mare de situații în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situației de criză apărute în ultimele săptămâni, și să tratați cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse pentru soluționarea cu succes a solicitărilor Dvs., chiar dacă, din cauza situației de criză, s-ar putea să dureze puțin mai mult decât în mod normal.”  In elaborarea raspunsului vom tine cont evident de specificitate, de intelegerea contractuala, de contextul de forta majora in care ne aflam, de indrumarile ANPC.

Noi suntem aici, ne continuam activitatea si cand avem noutati, revenim cu precizari si informatii.

Termenul de raspuns la solutiile propuse din agentie

In toata aceasta perioada, de la decretarea pentru prima oara a starii de urgenta si pana in prezent, agentia Bon Voyage Sibiu, cea care se ocupa de rezervarile evenimentelor noastre, a lucrat pentru gasirea unor solutii optime pentru fiecare excursie in parte. S-a anuntat aici pe forum, de asemenea si pe site, de fiecare data cand o actiune a intrat in analiza, apoi in consultare, de asemenea s-a facut cunoscut momentul in care s-au transmis Email-uri cu solutiile propuse.

Trebuie sa remarcam ca lumea, in marea majoritate, a raspuns in termenul maxim comunicat, acela de 10 zile, aratand prin asta ca a inteles ca este foarte importanta colaborarea cu agentia pentru a stabili impreuna solutii, a inteles de asemenea ca Bon Voyage Sibiu nu are nici o vina in ceea ce priveste imposibilitatea de desfasurare a evenimentelor.

Pentru cei de care am amintit, ceea ce prezentam mai jos sunt cu siguranta lucruri cunoscute si intelese, ne adresam mai mult celor pasivi, care nu raspund, de asemenea si celor care se pare ca nu au toate detaliile contextului in care ne aflam sau interpreteaza intr-un mod personal si subiectiv. Am considerat ca trebuie sa revenim aici cu precizari, pentru ca toata lumea sa inteleaga corect si complet situatia si posibilitatile reale de rezolvare a excursiilor la care au rezervare.

In primul rand tinem sa subliniem si sa reamintim contextul actual , cel determinat de masurile restrictive adoptate la nivel guvernamental, prin declararea starii de urgenta de doua ori consecutiv si de pandemia care este din punct de vedere juridic un fapt imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil si care reprezinta un eveniment de forta majora. Aici tinem sa facem o precizare importanta: nu doar cei rezervati sunt in situatia de forta majora, ci si agentia. Am mai precizat acest lucru, dar tinem sa-l subliniem.

Cu aproape un an in urma, atunci cand clubul a lansat pe site excursiile, iar agentia a organizat rezervarile de servicii, nu se putea prevedea o situatie de interdictii interne si externe. Deci nu se pune problema unui risc asumat. Existenta unor interdictii guvernamentale determina o lipsa de control al agentiei noastre, situatie care se manifesta de altfel la nivel global. Bon Voyage se confruntă cu circumstanțe care nu pot fi atribuite ei, deci nu exista practic nici o vina ca o excursia nu se poate organiza in perioada in care a fost planificata. Chiar daca starea de urgenta o sa ridice, multe dintre efectele ei se mentin pe o perioada de inca 30 de zile, de asemenea vor exista de asemenea riscuri de calatorie care pot pune in pericol sanatatea si viata celor inscrisi. Discutam si ne referim acum la excursiile planficate pana in 15 iunie 2020, cu posibilitate de extindere a perioadei, asta in situatia in care restrictiile si riscurile au sa mentina la nivelul de a afecta calatoriile.

In aceste circumstanțe, in care nici agentia si nici persoana rezervata nu are vreo vina, este nevoie de cooperarea si intelegerea fiecarui inscris. Trebuie sa se inteleaga de asemenea ca este vorba de un grup, nu de un pachet individual sau familial. Ar fi fost infinit mai simplu sa fie vorba de asa ceva, dar noi ne aflam in cazul de evenimente de grup, a unor servicii achizionate in bloc, deci rezolvarile optime pe care le putem incerca sunt cele colective, nu individuale.

Cererile individuale, prin neacceptarea unei solutii colective trebuiesc tratate separat si cu toata bunavointa si efortul nostru este nevoie de timp pentru a avea un raspuns si o solutie finala. Si nu putem garanta rezolvarea in aceiasi parametrii optimi ca in cazul rezolvarii colective. Se intelege cred foarte bine asta. Trebuie sa va mai ganditi un lucru, hotelurile, companiile aviatice, cele auto, agentiile locale sunt efectiv asaltate de cereri de rezolvare. Personalul lor este cel mult la jumatate, iar volumul imens. Cum credeti ca o sa raspunda? Va spunem noi, la modul cel mai obiectiv: in ordinea importantei clientului. Una este cand e vorba de un grup, alta este cand e vorba de o persoana. Raspunsurile pentru cereri individuale, au sa vina in opinia noastra, doar dupa cateva luni.

Ce trebuie inteles in situatia in care nu se raspunde in timp util (maxim 10 zile) la solutia propusa. Care este efectul al lipsei dorintei de informare, de colaborare, a pasivitatii?

Din grija pentru cei care raspunzand si-au exprimat in acest fel deschiderea pentru gasirea impreuna cu agentia a unei variante de rezolvare a situatiei excursiei, trebuie sa actionam pentru solutionare intr-un anumit interval de timp. Nu putem astepta nu stiu cat pana cand toata lumea raspunde.

Reamintim ceva ce deja am precizat, ca fiind vorba de excursii de grup si nu de unele individuale, este posibil sa analizam impreuna cu furnizorii doar solutii colective, pe care daca le gasim optime, sa le propunem celor care au facut rezervari.

Dupa faza de analiza, urmeaza cea de transmitere catre rezervati a solutiei. Asteptam 10 zile, dupa care pentru cei care ne-au dat acordul, urmeaza sa revenim la fiecare furnizor in parte cu cate o cerere oficiala de aceasta data, pentru obtinerea unui acord sau confirmari.

Trebuie inteles ca nu ne putem angaja in negocieri si rezolvari fara acceptul vostru, al celor rezervati. Se va actiona in mod oficial doar pentru cei care au raspuns, considerand ca pentru ceilalti nu mai exista interesul pentru acea excursie.

Daca o sa ne intrebati, peste o saptamana, doua, o luna, sau un an ce s-a intamplat cu rezervarea voastra, cum va puteti recupera banii achitati, sau daca mai puteti fi mutati, va raspundem foarte sincer: nu se mai poate face mare lucru, pentru ca este tardiv. Ar fi nevoie sa reluam totul, comunicare, discutii, negocieri, pentru o singura persoana. Si ar trebui de asemenea sa avem pretentia ca niste furnizori cu care deja am transat o solutie, sa reia la randul lor discutia. Credeti ca acestia au sa mai aiba timp si disponibilitate sa reia niste lucruri pe care le-au considerat incheiate? Cu siguranta ca si in situatia unei instente continue, vor amana raspunsul la infinit, pana cand corespondenta o sa moara. Astfel ca la randul nostru nu avem cum sa va oferim o solutie optima, decat una de compromis extrem.

Nu dorim sa dezamagim pe nimeni, dar daca nu exista interesul de colaborare, de gasire a unei solutii, nu putem face nimic. Cat sa-ti doresti de mult, cata disponibilitate de a rezolva, ajuta, nu poti face nici fizic, nici legal lucruri care sunt peste puterile tale.

In final un aspect ce tine de posibila motivatie care o pot aduce unii, la faptul ca nu au dat raspuns. 

La rezervarea unei excursii, s-a comunicat pe site, pe pagina pe care s-a facut inscrierea, ca toate informatiile, modificarile, detaliile suplimentare vor aparea DOAR pe forum, pe topicul asociat evenimentului. Exista acolo, un buton portocaliu, care duce la acest topic. Este foarte greu de crezut ca cineva care este inscris la o excursie nu intra pe acea pagina, sa vada ce se transmite referitor la aceasta. Daca nu o face, inseamna ca nu mai este interesat de excursie, e simplu.

Este anuntat pe forum, pe topicul asociat excursiei, momentul in care din agentie se face transmiterea Email-ului. Si se mentioneaza faptul ca in situatia in care nu s-a primit mesajul, sa se scrie pe adresa office@bonvoyagesibiu.ro, pentru a se retransmite. Deci argumentul ca a intrat in SPAM, ca nu l-am vazut, nu poate sa ramana valabil, din moment ce s-a facut comunicarea transmisiei. Cine are interes sa rezolve, raspunde, cine insa crede ca ceva se poate solutiona prin a presa ulterior agentia o sa aiba surpriza neplacuta sa se intalneasca cu situatia deja explicata, a lipsei de colaborare a furnizorilor pentru a relua discutiile.

Solutiile propuse de noi sunt cele pe care le consideram din analiza cele mai bune. Am explicat deja ca nu toate sunt aceleasi, asta pentru ca nu exista doua excursii identice, cu aceleasi caracteristici. Luam in calcul o multime de aspecte, tinem cont si ne punem noi in situatia celui rezervat, pentru a intelege mai bine ce i-ar conveni mai mult. Evident, suntem constienti ca nu toata lumea poate sa fie multumita in aceiasi masura de solutia propusa. Pentru unii poate sa vina ca o manusa, nici ei nu s-ar fi gandit la ceva mai bun, altora insa, in extrema cealalta, poate ca solutia nu este cea mai buna pe care si-ar dori-o. Trebuie insa inteles ca este nevoie si de un un compromis, pentru ca este vorba de un grup, am fost nevoiti sa gasim o solutie majoritar buna.

Desigur ca aceste solutii nu sunt impuse. De aceea vi le propunem, nu le comunicam ca rezolvari. Puteti fi de acord sau nu cu aceste solutii, nimeni nu va impune o anumita rezolvare. Aveti tot dreptul sa nu fiti de acord cu o solutie, doar ca trebuie sa ne comunicati in termenul de 10 zile. Consideram comunicarea aceasta ca un raspuns final si va raspundem in mod oficial la solicitarea de solutie pe care o aveti. Practic va retragem din grup, urmand sa rezolvam pentru cei cu accept ceea ce am propus ca solutie, iar pentru d-voastra, sa facem demersurile necesare pe langa furnizori, sa reluam discutiile cu acestia. Nu vrem sa va descurajam, nici sa fim persuasivi in alegerea unei solutii, incercam insa sa va dam o imagine cat mai corecta si mai clara, de aceea trebuie sa va spunem ca acest proces de reluare de dialog cu furnizorii este foarte lung si anevoios si cu sanse mici de a se rezolva intr-o masura cel putin la fel de favorabila ca in cazul solutiei pe care v-am propus-o initial.

8 MAI 2020

Intervin din nou cu precizari asupra perioadei care urmeaza starii de urgenta. Am discutat impreuna cu un avocat specializat ce implica din punct de vedere juridic starea de alerta, in ce fel va trebui sa privesc lucrurile in continuare. Asta pentru a avea o baza argumentativa de discutie cu furnizorii de servicii. Intr-un contract comercial nu poti folosi decat argumente oficiale, juridice, nu presupuneri, povesti ale presei etc.

Raspunsul inca nu il am, dar imediat dupa ce se fac precizari oficiale cu privire la restrictiile din urmatoarele 30 zile, am sa va informez aici. In principiu, dupa orice stare de urgenta, urmeaza o stare de alerta, de cel putin de 30 zile. Desi asemanatoare, cele doua stari au cateva deosebiri, ceea ce creaza efecte juridice diferite.

Ceea ce am facut noi pana acum ca analiza, consultare si rezolvare s-a referit inclusiv la aceasta perioada, anticipand restrictia de calatorie colectiva, care cel mai sigur va continua pana la 15 iunie, adica pe toata perioada starii de alerta.

Nu pot sa anticipez ce se va intampla, nici pe plan intern, nici extern. Nimeni nu poate sti acum cum o sa se desfasoare lucrurile in ceea ce privesc zborurile, libertatile de circulatie intre state etc. Nimeni nu stie daca pandemia va evolua, involua sau daca doamne-da! sa fie eradicata in zonele noastre de calatorie. Tot ceea ce putem face este sa asteptam, sa urmarim si atunci cand avem certitudini, sa actionam. Procedam la fel ca pana acum: analizam, va consultam, rezolvam.

Ceea ce tin sa explic, este ca solutiile colective pot fi DOAR unice, nu se pot oferi alternative. Poate ati citit ce am scris astazi la excursia din Maramures si ati inteles de ce unui grup nu i se pot oferi solutii colective. O astfel de abordare, ar duce la imposibilitatea rezolvarii printr-o solutie generala. Ceea ce facem noi este ca principiu turism de grup, ca atare comenzile si rezervarile catre furnizori s-au facut colectiv, in bloc. Atunci si solutionarea generala trebuie abordata la fel. Este logic pentru cei mai multi, de neinteles si acceptat pentru cei cu idei fixe. Pentru ca da, exista si din acestia.

Nimeni nu impune solutii, nu dirijeaza spre un anumit raspuns. Am analizat de fiecare data si am gasit o solutie colectiva optima. Care firesc si indubitabil ca nu se potriveste perfect tuturor. De aceea PROPUNEM solutiile colective, NU le STABILIM. Sa lasam celor care au argumente personale sa poata spune NU si sa incercam sa gasim impreuna cu ei alte solutii si rezolvari. Precizez asta pentru ca am avut un nene’ care fara rabdarea si intelegrea de a parcurge un text si explicatiile noastre generale, ne-a scris niste anomalii, de sa te iei cu mainile de cap. Am scris pe topicul de la excursia la care era inscris @unchiudanutz si am explicat eroarea in care este, nepotrivirea de profil si decizia pe care am luat-o in cazul lui. O gasiti aici, la raspunsul 6: https://www.singlescamp.ro/forum/index.php/topic,3062.0.html

Daca suntem tot la capitolul neintelegeri, vreau sa mai explic inca doua lucruri: odata ca este nevoie sa urmariti constant forumul, ma refer la topicul excursiilor la care sunteti inscrisi. Am explicat de la inceput si ati acceptat ca informarea pe topicul de forum este SINGURA forma de comunicare (pentru ca asta presupune un rationament logic si normal, ca din moment ce sunt prezentate niste conditii si reguli si s-a continuat cu rezervarea la o actiune, inseamna ca acestea au fost acceptate). Atunci de ce ulterior sunt unii care critica acest sistem de informare, ca pretind comunicare prin sms, Email etc? Personal nu inteleg, dar adevarul este ca eu traiesc la fel ca majoritatea celor de aici intr-o logica data de repere normale in timp ce presupun, ca pentru altii singurele puncte orientative de judecata sunt cele elaborate si generate de mintea lor. Nu-i intereseaza ca au acceptat ceva, nu vor sa ia in considerare argumente si explicatii, ei stiu si vor doar ce le vine lor bine. Pentru ca astfel de persoane nu fac decat sa ne ia din energie si din timp, nu putem decat sa decidem sa ne despartim de ei. Profilul lor nu este cel solicitat, nu vor sa respecte reguli, asa ca nu prea au de ce sa fie pe aici.

Apoi alt lucru din cele doua pe care le doream explicate: felul in care va adresati in scris, telefonic, mie, agentiei, exprima si contureaza trsaturile de caracter, de educatie pe care le aveti. Pentru ca grupurile Singles Camp sa se bucure in continuare de armonie, este nevoie ca cei care participa sa fie cat mai omogeni. De aceea descriem profilul, de aceea exista forumul, pentru ca cei care vor sa ne calce pragul sa se poata informa despre ceea ce solicitam noi. A permite accesul unor profile diferite de ale voastre inseamna sa expunem atmosfera unei posibile alterari. Pt a obtine omogenitate este nevoie sa filtram, asta pentru ca nu toate persoanele se pot evalua singure. Prima evaluare pe care o facem este cea a modului in care corespondati. Este deci firesc ca celor care ne scriu agresiv, celor care ne jignesc, celor care ne eticheteaza fara macar sa ne cunoasca, le spunem “STOP, nu mai aveti ce cauta aici”. Trebuie sa ne intelegeti ca pentru a ne pastra calmul si rabdarea, concentrarea, avem nevoie de o corespondenta de bun simt. Orice atac ne scoate din ritm, ne afecteaza, ne prost-dispune si evident ca randamentul nostru scade. Va intreb: are rost sa suportam, sa lucram pentru cineva care nu ne respecta, care nu ne intelege? Voi ati face asa ceva?

Deci, daca vreti sa ne transmiteti ceva, porniti de la ideea ca suntem niste oameni deschisi, care oferim, care stim sa rezolvam lucrurile. Daca vi se pare ca textul mesajului care v-a fost transmis are anumite nuante, ganditi-va ca poate parea asa sau pentru ca nu e citit cu rabdare, sau ca pentru a fi inteles este nevoie sa mai luati date din alte postari indicate, sau poate ca din graba, sau din…inginerie, ne-am exprimat poate insuficient de clar. Daca se intampla asta, daca sunt alte lucruri pe care vreti sa ni le comunicati, scrieti-ne cu bun simt, argumentativ, scurt si concis. Raspundem intotdeauna unor astfel de mesaje si gasim rezolvari.

Asa o sa mergem in continuare, urmarind pas cu pas, asteptand, informandu-va, incercand sa gasim rezolvari. Ce asteptam la randul nostru este sa urmariti ce scriem, sa ne raspundeti la timp, sa incercati sa intelegeti situatia generala, la implicatiile acesteia asupra ceea ce facem. Asa este normal sa faca oamenii dintr-un club, sa actioneze pentru ei dar si pentru a-l mentine.

20 mai 2020

Am scapat sper de ce a fost mai greu. Sunt semne vizibile, cel putin in Europa, ca lucrurile merg spre bine si ca o sa revenim incet-incet la normal. Nimeni nu poate spune insa in cat timp si ce va insemna normalul. In asteptarea asta, nu ne ramane decat sa avem, la fel ca si pana acum, optimism, incredere si rabdare.

Am vazut multa multa lume entuziasmata la gandul de a calatori din nou, pluteste in aer dorinta de a porni din nou la drum, de a socializa, de a se distra. Amicii mei din Germania imi spuneau ca nemtii se gandesc la vacanta si ca nici macar nu le trece prin cap sa piarda aceasta vara. Americanii de asemenea se gandesc la plecare, desi la ei situatia este diferita fata de Europa.

Toata lumea asteapta semnalul specialistilor si a autoritatilor, ca se poate calatori, ca riscurile au disparut, sau ca sunt extrem de mici. Spre autoritati sunt atintiti toti ochii acum si nu mi-as dori sa fiu nici macar o clipa in locul lor. Inteleg in ce situatie se afla factorii decizionali, impinsi pe de o parte de dorinta turistilor de a calatori, a hotelierilor de a deschide cat mai repede si retinerea de a nu a risca sa creeze noi focare, pe de alta parte. Asa cum ne uitam noi la ei, cred ca la randul lor urmaresc permanent ce zic specialistii. Pentru ca de acolo trebuie sa vina semnalele.

Va intrebati si voi, la fel ca toata lumea, daca vom putea calatori, daca se vor tine excursiile la care sunteti inscrisi. Au inceput sa vina tot mai multe intrebari pe aceasta tema, dar trebuie sa intelegeti ca sunt rezervat in a da un raspuns. Pana nu sunt clarificate si anuntate de catre autoritatile din fiecare tara posibilitatile si conditiile de calatorie, nu putem zice nici da, nici ba. Urmarim in fiecare zi, asa se petrec diminetile noastre, citind tot ceea ce este conectat cu destinatiile noastre. Mai mult de atat si sa avem rabdare nu putem face.

Ce stim pana acum, este ca la noi in tara incepand cu 1 iunie se vor deschide hotelurile litorale. In principiu ele nu au fost inchise, dar restaurantele si terasele nu putea functiona, de asemenea existau restrictii de calatorie. Pensiunile isi vor putea si ele primi oaspetii incepand cu 1 iunie. Insa ce stim inca este data in care se va putea relua si turismul de grup, in conditiile in care exista restrictia de a fi mai mult de 3 persoane. Si nu e vorba de restrictii ale autoritatile, trebuie sa ne gandim de asemenea si la riscurile reale. De aceea am decis sa analizam oportunitatea de a desfasura actiuni pana la sfarsitul lunii iunie, asta chiar daca autoritatile vor spune DA. Si dupa cate ati vazut am propus anularea acestora, decizand sa fixam ca termen de pornire sfarsitul lunii iunie.

International, inca nu sunt deschise zborurile, dar unele companii au inceput sa aibe curse pe anumite destinatii. Blue Air a suspendat zborurile regulate in perioada 21 martie – 30 iunie 2020, din acea data apar cu status activ. Tarom a reluat începând cu 2 mai zborul spre Amsterdam, acum au si spre Atena, Paris şi Frankfurt. Cel mai probabil ca din 30 iunie vor reveni la un program aproape de cel normal.

Granitele sunt inchise (cu mici exceptii), cel mai apropiat termen anuntat de deschidere este 15 iunie, Letonia, Estonia si Lituania, au creat impreuna un soi de bula, apoi 15 iunie, intre Germania si Austria. Comunitatea europeana, in ultima sedinta, a sfatuit statele din interiorul uniunii sa-si deschida granitele intre ele, in special cele cu nivele apropiate de infectari active. Cel mai probabil ca aceasta se va intampla pana la sfarsitul lunii iulie.

Ce trebuie retinut:

– ori de cate ori apare ceva important de comunicat, o s-o facem aici
– daca la o excursie STATUS-ul se schimba din ACTIV in “IN ANALIZA” sau “IN CONSULTARE” acest lucru o sa apara imediat pe site si forum
– suntem in situatia in care NU se mai pot cere anulari sau mutari, pentru ca NU mai exista arumente si motivatii oficiale. Ca urmare tot ceea ce putem face este sa asteptam

Asa cum am anuntat deja, daca situatia se va imbunatatii si vor aparea premisele de calatorie, o sa fie lansate suplimentar, pentru iulie, august si inceputul lui septembrie actiuni noi, unele in tara, altele in zona EU.

04 iunie 2020

Pentru a preintampina confuzii si neintelegeri ulterioare, doresc sa aduc cateva explicatii si sa fac o precizare asupra obligativitatii de achitare a ratelor conform contractelor cu agentia. Situatia actiunilor cu programare dupa 1 iulie 2020 este una de normalitate din punct de vedere financiar, o perioada in care contractele se deruleaza in conditii obisnuite, neafectate de cevaRespectarea clauzelor este deci obligatorie, absolut necesara.

Avand in vedere situatia generala, agentia a inteles sa extinda si sa prelungeasca unele termene de plata, maxim cat a fost posibil. Asta nu inseamna insa ca facilitatea acordata poate fi tratata ca o lejeritate, o acceptare a nerespectarii datelor de plata. Depasirea acestor noi scadente poate conduce la anularea contractului cu pierderea sumelor achitate

In momentul rezervarii unei excursii externe, se incheie un contract comercial cu agentia Bon Voyage, cea care se ocupa de partea logistic-turistica a actiunilor noastre. In contract sunt prevazute termene de plata a ratelor, care daca nu sunt respectate, duc la anularea contractului si retinerea cu caracter de dauna, de catre agentie a sumelor achitate pana in acel moment de cel rezervat. Termenul maxim in care se pot face platile ratelor este specificat in mesajul primit la rezervare si este de 10 zile.

In situatia excursiilor si evenimentelor interne, nu se intocmeste contract comercial, este explicat pe site si in mesajul pe care il primiti la rezervare si in baza caruia ati facut plata. Tot acolo gasiti urmatoarea precizare: „Facem de asemenea mentiunea ca in situatia in care plata ratelor intarzie cu 10 zile peste termenul anuntat pe site la momentul inscrierii, rezervarea d-voastra devine nula, urmand ca sumele platite pana la acel moment sa fie retinute integral de catre agentie cu titlu de dauna”.

Deci pentru a evita situatii neplacute, recomandarea noastra este sa urmariti datele de plata a ratelor, sa va asigurati ca achitarea este facuta in termen. Site-ul trimite mesaje de atentionare, dar avand in vedere ca transmiterea se face Email, pot aparea situatii in care acesta nu intra in INBOX. De aceea este recomandat sa urmariti singuri ceea ce aveti de platit si cand.

Agentia are intelegeri contractuale sau agreement-uri cu furnizorii, pe care este nevoita sa le respecte.In urma unei comenzi si a unui accept de oferta, pentru a certifica rezervarea serviciului, trebuie sa efectueze plata, intr-un termen dat. Doar plata este cea care valideaza rezervarea facuta, nu se poate discuta pe promisuni.

Trebuie inteles ca agentia trebuie sa aiba o confirmare financiara ferma din partea fiecarui participant, pentru a putea la randul ei sa rezerve si sa achite serviciile ce fac parte din pachet. Ea nu-si poate lua un angajament financiar in numele cuiva, fara sa aiba certitudinea participarii. De aceea este necesar sa se impuna un termen de plata pentru rezervati.

 19 iunie 2020
Masuri, reguli si conditii de calatorie

Am sa incerc sa fiu cat se poate de scurt si concis. Acum doar va anunt ca lucram la masurile, la reperele, la regulile de calatorie in conditiile actuale. Vrem sa evitam riscurile, ne dorim sanatate voastra, dar tinem cont si de tinta calatoriilor noastre, de socializare si buna dispozitie. Gandim niste masuri adaptate la grup de socializare, la genul nostru de actiuni, incepand de la marimea grupului pana la interactiune.

Avem de grija cum o sa calatoriti, cum o sa fiti cazati, unde o sa mancati, unde va distrati, analizam cum puteti sa faceti toate astea in conditii de siguranta. Din pacate cei de la care asteptam si macar niste repere sunt inexistenti. Nici o institutie, nici un minister nu a elaborat ceva sintetizat si clar, nu a prezentat o lista de masuri care trebuiesc respectate de operatorii de turism, de organizatorii de grupuri. In lipsa acestora am vazut si urmarit ca fiecare isi organizeaza excursiile cum il taie capul. Am vrut sa las luna asta pt analiza si evaluare sa vad ceea ce fac altii, cum organizeaza ei, ce adapteaza, ce masuri iau. Fara sa critic pe cineva, pentru ca nu imi permit asta, va spun cinstit ca nu am gasit mai nimic schimbat, nimic adaptat, cu foarte mici exceptii totul se desfasoara ca inainte de pandemie. Autocare de 45 oameni, unul langa celalalt, mese luate inauntru desi inca nu este permis asta, ghid care vorbeste fara masca in conditiile in care este foarte apropiat de turisti etc. Nici nu vreau sa ma gandesc la asa ceva…

Vreau sa gasim un echilibru intre dorinta de socializare si nevoia de a evita riscurile si am dori tare mult sa ne intelegeti ca nu e deloc usor. Analizam fiecare element si posibilitate de risc, fiecare lucru pe care il putem face.

In primul rand si cu asta incepe analiza noastra este cum calatorim. Ati vazut cred ca am descurajat un pic transportul organizat, cel putin in prima parte si am incurajat lumea sa vina cu masina proprie, singuri sau in mici grupaje. Acolo unde se impune transport organizat analizam posibilitatea de a oferi un spatiu de siguranta mai mare in interiorul mijlocului de transport. Saptamana viitoare o sa avem o serie de discutii cu operatorul de transport pentru gasirea unor variante optime din toate punctele de vedere.

Fara indoiala ca va fi nevoie sa marim raportul intre numarul de locuri ale mijlocului de transport si numarul de pasageri a acestuia. Asta ar crea un spatiu mai mare, o distantare intre cei care calatoresc. Stiu, noi eram obisnuiti sa mergem cu microbuzul, sa cantam pe drum, sa glumim, sa facem ca timpul sa treaca mai rapid si mai placut si sa avem un fel de antren pentru ce urmeaza la destinatie. Nu va mai putea fi chiar la fel, cred ca fiecare isi da seama aceasta. Trebuie sa ne gandim la sanatatea noastra si a celor din jur si sa respectam cateva masuri, chiar daca sunt incomode, chiar daca sunt neplacute, chiar daca sunt nefiresti intr-o actiune de socializare.

Apoi vreau sa va spun despre grupuri. Am redus numarul de locuri disponibile si deci de participanti, acolo unde am mai putut face asta. Apoi ceea ce dorim si lucram acum este sa rezolvam ca peste tot masa sa fie luata afara, iar partea de distractie sa se desfasoare la fel, in spatiu deschis, in nici un caz in interior. Lunile iulie si august sunt luni calde, speram ca si ploile astea au sa inceteze, asa ca putem sta afara.

La grupurile mai mari, cum este cel de pe Cheile Nerei de exemplu, o sa fie un insotitor de grup, dar langa el o sa mai avem si minim un ghid, astfel incat sa impartim grupul in doua. Se va merge pe trasee diferite, astfel incat sa nu ne intalnim si sa formam un mega-grup.

Maine urmeaza sa plec cu unul dintre insotitorii de grup, cu Gusti, in Apuseni pentru detaliile excursiilor, dar in special pentru a vedea si discuta cu gazdele cum putem adapta partea de socializare la nevoia de siguranta. Iasmina, un nou insotitor de grup in Singles Camp, pe care multi o cunoasteti a fost acum 3 zile la Surduc, acolo unde urmeaza sa ne mutam cu Petrecerile banatene. A gasit un loc izolat, foarte aproape de lac, unde se poate sta afara, se poate manca pe terasa, se poate pune muzica, se poate dansa. Samiza a luat din agentie legatura cu toate locatiile, a discutat ce masuri dorim, urmeaza ca insotitorii de grup sa le detalieze cu fiecare proprietar sau administrator.

M-am referit acum la excursiile interne, cateva vorbe si despre cele externe. Am mentinut active excursiile ce au destinatii ce pot fi abordate in siguranta, va confirm inca o data ca ceea ce avem organizat in Portugalia, Grecia, Italia de Sud, Germania, Austria, Elvetia, Islanda, Franta de sud, Turcia cu goeleta sunt toate active. Spre aceste destinatii este concentrata acum toata atentia noastra. Mai avem Zanzibar, mai avem Japonia si aceste excursii cu desfasurare in afara continentului nostru sunt active, cu mentiunea ca prima este posibil a fi amanata pentru anul viitor. Ieri am discutat in Zanzibar, am aflat ca s-a deschis turistilor, aeroportul este din nou operational pentru curse internationale. Au si sosit primii turisti, dar deocamdata sunt in numar mic. Sunt in legatura cu colaboratorii nostri, urmaresc ce se intampla si daca o sa consideram necesar o sa va propun sa ne mutam anul viitor cu aceasta excursie.

Ce trebuie inteles este ca asa cum am anuntat, suntem intr-o perioada de normalitate contractuala, in care termenele de plata trebuie respectate, indiferent de ce se va intampla in viitor. Trebuie sa va explic ca agentia la randul ei este nevoita sa plateasca furnizorilor transe de avansuri si ca nu-si poate lua responsabilitatea de a achita pentru cineva care nu a mai confirmat prin platile ulterioare avansului. Contractul cu cineva care nu a mai achitat se anuleaza cu penalitatile mentionate in contract. Subliniem asta, pentru ca lumea ne intreaba, daca sa mai plateasca sau nu rate. Am explicat de la inceput, ca indiferent ce se intampla, ratele trebuie achitate cf contractului, altminteri se pierde ceea ce s-a platit pana atunci. In caz ca actiunea nu se poate tine din diferite motive, putem propune solutii doar celor care sunt in contract, din pacate pentru cei carora li s-a anulat contractul prin neplata ratelor nu avem ce oferi ca variante.

Saptamana viitoare spre sfarsit o sa revin aici explicandu-va amanuntit si punctat toate demersurile, masurile si regulile.

23 iunie 2020

In vara si toamna avem in organizare excursii in Grecia, Germania, Austria, Elvetia, Islanda, Portugalia, Italia, Franta, Turcia si Ungaria ca tranzit.

Suntem convinsi ca la fel ca noi, toata lumea este interesata si urmareste ce se intampla in tarile respective, daca mai exista restrictii pentru romani, daca s-au reluat zborurile spre acele destinatii.

Ultima si cea mai proaspata stire este de ieri, atunci cand s-a actualizat lista statelor din zona verde.

Vă prezentăm mai jos lista statelor exceptate de la aplicarea măsurilor de carantină/izolare (zonă verde). Conform Hotărârii nr 31 din 22.06.2020 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, intră în vigoare de la data de 23.06.2020, ora 0:00.

•   Austria
•   Bulgaria
•   Cehia
•   Cipru
•   Croația
•   Elveția
•   Estonia
•   Finlanda
•   Franta metropolitană (teritoriul european al Frantei)
•   Germania (cu exceptia districtului Kreis Gutersloh care este zona galbenă)
•   Grecia
•   Irlanda
•   Islanda
•   Italia
•   Letonia
•   Liechtenstein
•   Lituania
•   Malta
•   Norvegia
•   Slovacia
•   Slovenia
•   Ungaria

Deci in privinta a 8 state ne-am linistit, mai raman doar doua: Portugalia si Turcia.

Cu Portugalia suntem foarte aproape de a stabili un acord bilateral, de intrare si intoarcere fara carantina, cel mai probabil in urmatoarea etapa de ridicare a restrictiilor se va anunta si Portugalia pe lista tarilor verzi.

In ceea ce priveste Turcia. Se astepta sa fie introdusa pe lista de ieri, dar s-a aflat cu cca o saptamana in urma ca acordul va fi amanat. Toata lumea estimeaza ca zborurile charter vor porni inacepand cu 1 iulie, tot atunci cand se va ridica regula de carantinare la intoarcerea din Turcia.

In prezent Turcia, nu mai este in stare de urgenta. Începând cu data de 11 iunie 2020, a fost ridicată măsura închiderii frontierelor terestre, aeriene, maritime și a obligativității efectuării celor 14 zile de carantină la intrarea în Turcia.

La intrarea în Turcia vor fi efectuate controale de sănătate tuturor cetățenilor turci și străini. În cazul descoperirii simptomelor specifice COVID-19 vor fi efectuate gratuit teste PCR, iar Ministerul Sănătății va dispune măsurile necesare.

Centrele comerciale au fost redeschise începând cu 11 mai.
De la 1 iunie, Turcia  a permis redeschiderea restaurantelor, cafenelelor, muzeelor, plajelor, parcurilor și sălilor de sport, cu respectarea normelor de distanțare fizică și de igienă.

Speram ca toate lucrurile se vor aseza in normalitate, astfel incat sa se poata calatori in toate aceste tari din calendarul de vacante Singles Camp. O sa va tinem la curent cu orice apare nou.

24 iunie 2020

Avem doua croaziere in desfasurare, care au insa perioade mai indepartate, datorita mutarilor efectuate.

Prima dintre ele este in luna decembrie, avem plecarea spre Guadelupe pe data de 3.12 iar pe 6.12 ne vom imbarca pe vasul de croaziera. Voiajul are loc in Caraibe. Aceasta croaziera avea perioada de desfasurare in luna martie, dar a fost mutata, din cauza incertitudinii si restrictiilor de calatorie. Urmeaza ca in aceasta saptamana sa fie actualizata pe site, cu toate informatiile necesare.

A doua trebuia sa aiba loc in prima parte a lunii octombrie si desi este activa, am propus celor din grup sa o mutam. Toata lumea a fost de acord, asa ca vom naviga anul viitor pe Mediterana, 7 zile, incepand cu data de 09.10.2021.

Toata lumea se intreaba cand vor porni croazierele, ce masuri de siguranta vor fi luate. Doresc sa va spun ca zilele trecute am citit ca cei de la Costa Cruises isi pregatesc 2 vase de croaziera pentru itinerarii in Mediterana, iar liniile de croaziera Ponant & Paul Gauguin isi vor lansa itinerarii in Polinezia Franceza incepand cu luna august.

De asemenea am citit ca MSC (linia cu care avem cele doua croaziere) incepe angajarile (o mare parte din personalul navigant si de servire nu este permanent, echipajele se formeaza periodic). Au transmis si un comunicat, pe care vi-l traduc mai jos:

Linia dezvoltă un protocol complet și îmbunătățit de securitate și sănătate, pentru a acoperi toate aspectele croazierei din faza de rezervare până la debarcare și întoarcerea acasă.

CEO-ul MSC Cruises, Gianni Onorato, a declarat: „Programul nostru de iarnă ofera croaziere în toate regiunile lumii în care operam în mod tradițional”.

Sezonul de iarnă 2020-2021 al MSC Cruises include peste 90 de itinerarii în Caraibe, Mediterana, Golful, Africa de Sud, America de Sud și Asia, anunță linia.

Itinerariile sunt cuprinse între două și 24 de nopți, împreună cu a treia croazieră MSC World, cu plecare în ianuarie 2021 și un program extins Grand Voyages.

MSC Cruises a precizat că lansarea de iarnă nu este o actualizare a programului de vară al liniei, care este în prezent întreruptă până la 31 iulie 2020.

MSC Magnifica are programata a treia croaziera in jurul lumii, cu plecare la 5 ianuarie 2021 pentru o călătorie de 119 zile, vizitând 53 de destinații.

În Marea Mediterană, MSC Grandiosa va înlocui nava surioară MSC Virtuosa pentru iarnă, navigând cu croazierele de șapte nopți Six Pearls în vestul Mediteranei, în timp ce MSC Magnifica va oferi două călătorii festive în decembrie cu o croazieră de Crăciun de cinci nopți.

Pentru Caraibe, MSC Meraviglia va naviga în fiecare sâmbătă din Miami, iar MSC Armonia, homeporting în Miami, va oferi trei, patru sau șapte nopți de croazieră către Key West, Nassau și Ocean Cay MSC Marine Reserve.

MSC Seaside va oferi croaziere din noul port de îmbarcare Port Canaveral, pentru o serie de destinații, în timp ce MSC Poesia va înlocui MSC Splendida, pentru a deservi Caraibe de Sud și Antilele. (N.n: Este deci posibil sa navigam cu alt vas decat cel programat in martie).

Pentru Dubai, Abu Dhabi și Qatar, oaspeții vor naviga pe MSC Fantasia pe itinerarii de șapte nopți. În ceea ce privește regiunea Americii de Sud, MSC Seaview va naviga cu șapte nopți de croazieră din Santos, Brazilia către nord-estul țării, completând șapte nopți de plecare pe MSC Musica și opt sau nouă nopți itinerarii din Buenos Aires pe MSC Sinfonia.

În plus, Africa de Sud va fi deservită de MSC Orchestra și Extremul Orient de MSC Bellissima.

În primăvara anului 2021, nouă Grand Voyages vor fi disponibile cu navele care se întorc din Emiratele, Brazilia, Africa de Sud, Martinica și SUA, navigând în Europa pentru începutul sezonului de vară 2021.

Toți oaspeții ale căror rezervări sunt afectate de orice modificare vor fi reprogramati automat pe o altă navă care servește același itinerar sau similar.

30 iunie 2020

Ieri s-a publicat o actualizare a tarilor in care se poate calatori:

Lista tarilor care primesc turistii romani fara carantina obligatorie, actualizata la 29 iunie 2020:

Bulgaria: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Grecia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Austria: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Albania:  intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania cu autoizolare 14 zile

Belgia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania cu autoizolare 14 zile

Cehia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Cipru: intrarea in tara fara auto-izolare, insa petnru turistii romani, este necesar sa detina un test covid facut cu 72h inainte / revenirea in Romania fara autoizolare

Croatia: intrarea in tara fara auto-izolare in baza voucherului de cazare hotel / revenirea in Romania fara autoizolare

Elvetia:
 intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Franta: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Germania: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Italia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Turcia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania cu autoizolare 14 zile

Spania:  intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania cu autoizolare 14 zile

Polonia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania cu autoizolare 14 zile

Serbia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania cu autoizolare 14 zile

Ungaria: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Se asteapta deschiderea Portugaliei.

Pentru Bulgaria si Grecia, incepand cu 1 iulie, este necesar a se completa un formular.

pentru Grecia: https://travel.gov.gr/?fbclid=IwAR1fVS2Lei-C2JSMeprOP1pClujxRbt8NGaAhT64It18UICccWcAbv-Enj0#/form

Reamintesc ca acumj o saptamana s-a publicat HOTARAREA nr. 31 / 22.06.2020:

Pe baza analizei efectuate de Institutul National de Sanatate Publica, se aproba exceptarea de la masura de carantina / izolare doar pentru persoanele care sosesc in Romania din statele Uniunii Europene sau Spatiului Economic European dupa cum urmeaza:

Din 23 iunie, pe lista tărilor unde se exceptează măsura izolării la domiciuliu vor intra si: Finlanda, Italia, Estonia, Irlanda si Franta. Inclusiv, zborurilor vor fi reluate din si catre aceste destinatii.

In concluzie, putem calatori in scop turistic, fara a fi nevoie de carantina/auto-izolare la intoarcerea in tara, in urmatoarele tari:

Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Elveția, Germania, Grecia, Islanda, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Malta, Norvegia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Finlanda, Italia, Estonia, Irlanda si Franta.

Către și dinspre aceste destinații se vor relua și cursele aeriene comerciale.

Observatie: Nu toate țările din această listă verde permit la rândul lor călătoriile in scop turistic pentru cetățenii din România. Finlanda, permite doar rezidentilor români intrarea in țară. Nu și al turiștilor din România. Letonia și Estonia, reimpun obligația izolării pentru cetățenii români care vor intra în aceste țări.

2 iulie 2020

Daca urmariti site-ul, poate ati observat ca am deschis calendarul excursiilor si evenimentelor 2021. Pentru moment nu este vorba de lansarea de excursii noi, ci de mutarea unora din cele anulate din cauza COVId-19.

Am dorit astfel sa aveti o situatie clara, usor de urmarit a actiunilor active, a celor care se mentin pentru desfasurare. Pe site au ramas in acest moment, DOAR excursiile care se vor tine* (evident daca nu apare ceva neprevazut). Cele care au fost anulate au disparut din calendarul 2020, iar cele care au fost mutate cu acceptul celor inscrisi, apar acum in calendarul 2021.

*Exista si doua exceptii. Au ramas in calendar doua excursii, in consultare. Nu le-am sters sau mutat pentru ca inca suntem in faza de CONSULTARE. Este vorba de:

Sicilia, cu tot ce are mai frumos. 09 – 16 septembrie 2020

Zanzibar, safari si masai in Tanzania 10 – 20 septembrie 2020

Pana la plecarea mea cu grupul de Bavaria (11 iulie) o sa definitivam sper si situatia celor doua excursii.

Tot pentru a va fi mai usor, am mutat toate actiunile anulate (inclusiv cele in curs de mutare) pe un subforum. Astfel va puteti orienta usor. Le gasiti pe toate aici:

Excursii si evenimente anulate sau amanate din cauza COVID 19  https://www.singlescamp.ro/forum/index.php/board,63.0.html

Suntem acum la sfarsitul perioadei de anulari, care a inceput in luna martie. Au fost in jur de 30 de actiuni, la care a fost nevoie sa gasim rezolvari si solutii. Patru luni de munca frustranta, in care a trebuit practic sa daramam tot ceea ce construisem. A fost nevoie sa reluam fiecare actiune pe care o organizasem si s-o demontam bucata cu bucata, incet, sa nu spargem ceva. Nu vreau insa sa ma refer la ceea ce am facut noi, ci la raspunsurile voastre. Am considerat ca e bine sa fie cunoscuta reactia celor inscrisi la excursiile, pentru ca de aici se poate extrage cel mai bine trasatura definitorie a celor care participa cu noi. Si asta este INTELEGEREA.

Una dintre conditiile pe care le punem la inscriere este cea legata de profil, cu referire stricta la trasaturile comportamentale. Ne dorim sa avem aici DOAR persoane deschise, comunicative, cu intelegere, cu bun simt, care inteleg si respecta regulile si pe cei din jur si care sa nu aiba tabieturi care ar putea deranja pe ceilalti.
Modul in care s-a raspuns indica clar ca am reusit sa adunam in jurul nostru oameni de acest profil. Au fost extrem de putine exceptii si doar persoane care nu ne cunosteau, care nu au mai fost impreuna cu noi, care au aratat ca nu au inteles nimic din ceea ce se intampla aici. Restul, marea-marea majoritate, a inteles, a raspuns, a aratat ca are respect fata de munca noastra si de noi.

Am tinut mult sa le spun ca am fost fericit sa vad reactiile lor pozitive, am fost fericit ca ceea ce am facut in acesti 10 ani a sadit incredere si respect fata de noi.

Nu stiu ce va fi de aici incolo, o sa vedem cum evolueaza lucrurile, cat de repede societatea isi va reveni din socul si trauma asta majora. Ceea ce stiu insa este ca eu personal am iesit optimist, ca exista o cararea larga in fata, ca putem continua, ca putem relua totul de unde l-am lasat. Nu dintr-o data, ci pe rand.

Eu am sa fiu atat cat pot aici, o sa urmaresc insa un pic mai greu lucrurile. Incep plecarile, mai intai Bavaria, apoi Elvetia, apoi Austria. O sa fiu pe drum, cu o parte din voi, asa ca imi va fi mai greu sa fiu si aici, cu ceilalti.

Cred ca este momentul sa profitam de vara asta, sa ne bucuram de soare, de natura de tot ceea ce ne-a fost interzis in aceste luni. Viata se mentine prin precautie, dar se intretine prin fericire si bucurie.

Comunicare 10 iulie 2020

In contextul cresterii numarului de cazuri de infectari/zi, o serie de tari au re-impus masuri restrictive pentru romani. Astfel lista de tari in care putem intra fara carantina s-a subtiat considerabil.

Pe noi in acest an ne intereseaza in ordine:

Austria – a introdus carantina obligatorie de 14 zile sau prezentarea la granita a unui rezultat negativ la un test covid 19 efectuat cu cel mult 4 zile inainte de plecare (atentie, este vorba de data recoltarii, nu de cea a rezultatului). Rezultatul trebuie sa fie editat in engleza sau germana

Ungaria: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Franta: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Germania: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare; deci inca nu a introdus carantina, dar de regula ei iau masuri in tandem cu austriecii, asa ca asteptam de pe o zi pe alta sa fie introdusa aceiasi masura

Elvetia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Bulgaria: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Grecia: intrarea in tara doar cu rezultat negativ, la test covid / revenirea in Romania fara autoizolare

Italia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Turcia: intrarea in tara fara auto-izolare (momentan doar terestru) / revenirea in Romania fara autoizolare

Portugalia. RESTRICȚII DE INTRARE PE TERITORIUL NAȚIONAL
Începând cu ora 00:00 a zilei de 1 iulie 2020 și până la ora 23:59 a zilei de 15 iulie 2020:
Este autorizat traficul aerian spre și dinspre Portugalia a tuturor zborurilor din și spre țările care fac parte din Uniunea Europeană, dinspre țările asociate Spațiului Schengen (Liechtenstein, Norvegia, Islanda și Elveția) și din UK, în conformitate cu prevederile Acordului de retragere dintre Uniunea Europeană și UK. Aplicarea unor măsuri sanitare specifice este reevaluată periodic
Se asteapta reglementarea reciproca in ceea ce privesc masuri de autocarantinare.

Spania:  intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Muntenegru:  intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Albania:  intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Belgia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Cehia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Cipru: intrarea in tara fara auto-izolare, insa pentru turistii romani, este necesar sa detina un test covid facut cu 72h inainte (se accepta un test simplu real time PCR – pentru cine ajunge in Cipru fara test, se face unul pe loc si este taxat cu 60 euro / revenirea in Romania fara autoizolare

Croatia: intrarea in tara fara auto-izolare in baza voucherului de cazare hotel / revenirea in Romania fara autoizolare

Polonia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Serbia: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Tunisia: intrarea in tara fara auto-izolare pe baza unui test covid negativ facut cu 72h inainte / revenirea in Romania fara autoizolare

Maroc: intrarea in tara fara auto-izolare / revenirea in Romania fara autoizolare

Sunt permise zboruri spre si inapoi: Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Elveția, Germania, Grecia, Islanda, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Malta, Norvegia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Finlanda, Italia, Estonia, Irlanda si Franta, Andorra, Belgia, Danemrca, Isulele Feroe, Marea Britanie, Monaco, Polonia, Spania, Olanda, Vatican, Alegeria, Australia, Canada, Coreea de Sud, Georgia, Japonia, Maroc, Noua Zeelanda, Thailanda, Tunisia, Uruguay

01.09.2020. Reguli, recomandari pentru cei care participa la actiuni. 

Acum cateva luni va incurajam sa fiti cat mai apropiati, sa stati mereu impreuna, chiar si in perioada de timp liber din excursii. Socializarea reala presupune in primul rand apropiere fizica, pentru ca este destul de greu sa comunici, sa te apropii emotional unul de celalalt, stand fiecare pe cate un deal. Singles Camp este gandit si creat pentru a aduce oameni de profil asemanator cat mai aproape. Din omogenitate, compatibilitate s-au creat sute si sute de prietenii si chiar daca asta nu este tinta noastra, si multe cupluri.

Ma bucuram ori de cate ori auzeam ca s-a format o stare extraordina intre oameni care nu s-au intalnit niciodata. Se canta, se dansa pe autocar, dupa doar cateva zeci de kilometri. Seri minunate, cu dans pana dimineata, cu ras, cu voie buna. Este greu sa va descriu ceea ce am simtit, cat de fericit am fost pentru toate astea.

A venit insa nebunia asta care a intors lumea pe dos, care a schimbat sau chiar anulat multe lucruri bune care ni se intamplau fiecaruia. Sa calatorim nestingheriti pe tot globul, sa iesim week-end-urile, sa ne petrecem sarbatorile cu prieteni multi, sa ne bucuram de atmosfera teraselor, cafenelelor, cluburilor. O parte din Pamant s-a oprit pentru o vreme si culmea chiar aceea care ne oferea incantare.

Revenim acum incet-incet, in locurile dragi, care au stat goale 4 luni de zile. 4 luni am putut doar sa ne gandim la ele, 4 luni am privit la fotografiile pe care le aveam de acolo, 4 luni in care am asteptat cu nerabdare sa le revedem. A venit si clipa, asa ca ne pregatim bagajele. La ce insa trebuie sa ne gandim noi, la ce sa va ganditi si asteptati voi?

Indiferent cat crede fiecare in existenta pacatosului asta care s-a luat la tranta cu intreg globul, indiferent de nivelul de conservativitate al fiecaruia, preventiv si responsabil pentru noi, dar si pentru cei din jur, trebuie sa ne gandim la cateva lucruri. Si inainte si in timpul excursiei.

Noi am gandit cateva masuri organizatorice pentru vara aceasta si le continuam si pentru actiunile din toamna, pe care le urmam, in dorinta de a va feri de orice riscuri. Insotitorii vostri de grup, cu care am colaborat pentru a pregati totul astfel incat sa evitam hazardul, va vor comunica la randul lor recomandarile, indrumarile si masurile pe care le-am luat noi, dar pe care va fi nevoie sa le urmati si voi.

Totul apare punctat, imi cer iertare pentru felul acesta de comunicare, dar incerc sa fiu cat mai concis si mai clar.

Inainte de a pleca in excursie:
•   daca aveti simtome (febra, dureri de cap, dificultate in a respira, dificultate in a inghiti, tuse intensa)
•   daca in ultimele doua saptamani ati fost in contact apropiat cu persoane venite din zone in care exista focare puternice
•   daca domiciliati in aceiasi locuinta cu persoane care este posibil a fi infectate (la care exista o ancheta epidemiologica in curs)
•   daca aveti cunostiinta ca ati intrat in contact apropiat cu persoane care la randul lor au fost in contact apropiat cu persoane care au fost infectate,
ganditi-va ca nu puteti pune in pericol sanatatea celorlalti. Evitati deplasarea, cautati solutii, avem forumul la dispozitie, multi aveti deja cunostiinte formate aici, mai exista si grupuri whatsapp: luati legatura, cautati inlocuitor, anuntati apoi agentia, DAR NU VENITI DACA STITI CA SUNTETI IN UNA DIN SITUATIILE DE MAI SUS. Ganditi-va ca Singles Camp e un grup de prieteni, ori de un prieten trebuie sa ai grija, sa nu fi cat de putin egoist in relatia cu el.

Pregatiti in bagaje materiale de protectie
•   masti intr-un numar suficient, pentru a le putea schimba zilnic, sau in situatia in care acestea se umezesc
•   material dezinfectant (gel, servetele umede dezinfectante); ganditi-va ca exista multe locuri in care nu va pot asigura igiena necesara (trasee montane, opriri in zone in care nu exista grupuri sanitare, sau acolo unde nu exista material dezinfectant) astfel incat este necesar sa aveti in bagajul de mana, cel permanent cu voi, tot ceea ce este necesar pentru asigurarea igienei mainilor
•   atat in masina, cat si in zonele interioare, se impune purtatul mastii; stiu ca nu este placut, ca nu este confortabil, ca imaginea unei masini plina de oameni cu masti pe fata numai a plecare in vacanta vesela nu arata, dar suntem intr-o perioada in care trebuie sa ne gandim la orice risc.

Legat de reactia grupului.
•   daca un paricipant stie ca sufera de boli cronice respiratorii, de alergii, care sa produca tuse, stranut sau alte simptome care ar putea afecta starea emotionala a grupului, va trebui sa anunte in prealabil insotitorul de grup, care va explica celor prezenti situatia in sine. Nu dorim sa se produca panica inutile in randul participantilor;
•   ne-a fost dor unul de altul, ne bucuram sa ne reaintalnim, dar e bine ca in perioada asta sa ne manifestam un pic mai putin apropiat; in conditiile in care ne cunoastem, in care sosim sa ne distram, toti avem instinctul de a ne imbratisa, de a ne… pupa, dar este tare bine sa evitam pe cat posibil manifestarea de efuziune foarte apropiata

Fara panici, fara observatii, fara isterii
Cei care vin cu noi sunt persoane responsabile, au fost informati, sunt maturi stiu ce au de facut. Nu trebuie sa le atrageti atentia. Exista un insotitor de grup, care de data aceasta din pacate va fi nevoie sa faca si treaba asta mai ingrata, de a reaminti celor care-si uita, ca e nevoie sa ne protejam reciproc.

Nu trebuie sa facem panici, sa ne comportam cu teama fata de ceilalti, sa respingem, sa indepartam, sa avem gesturi care sa lezeze. Toti care ati decis sa mergeti sunteti din categoria celor constienti de risc, dar cu temeri NU mai mari decat e nevoie pentru a va proteja. Sper, adica sunt convins ca nu avem persoane care sa reactioneze usor isteric la apropierea celorlalti, pentru ca asta ar crea o stare tare neplacuta in grup. Fiecare stie ce are de facut, sunt deja patru luni in care ne-am obisnuit cu protectia, nu mai este doar un excercitiu pentru noi.

Relatia cu insotitorul de grup, check in, servirea meselor, distractie
•   evitati apropierea prea mare de insotitorul de grup; il protejati in acest fel, pentru ca trebuie sa va ganditi ca el este cel mai expus contactului. Trebuie sa discute cu fiecare in parte, cu colaboratorii, cu alti ghizi.
•   pentru check in asteptati afara si intrati in zona de receptie doar doi cate doi, asa cum sunteti repartizati pe camere. Nu va ingramaditi in spatiu interior al receptiei pentru a primi mai repede cheile.
•   evitati pe cat posibil sa treceti dintr-o camera in alta, sa va vizitati
•   daca vara aceasta am putut profita de mese luate pe terase si de timpul bun de afara pentru “petreceri sub clar de luna”, acum cand vremea s-a racit, este mai greu da ramas seara in exterior, deci mesele si socializarea se muta in interior, cu respectarea insa a masurilor impuse de autoritati
•   mesele se vor servi cu respectarea distantei intre mese; la o masa nu vor putea sta mai mult de 6 persoane;
•   conform restrictiilor impuse de autoritati, in localuri nu sunt permise activitatile de divertisment, in care este inclus dansul.
•   pentru vizite interioare de obiective turistice, toata lumea care intra, trebuie sa poarte masca; este posibil sa fie nevoie sa intram pe serii, daca spatiul este mic si creaza aglomeratie, asa ca rugamintea este pentru intelegere si rabdare.

Va rugam sa intelegeti situatia in care suntem si noi ca organizatori, dar si locatiile in care ne desfasuram evenimentele. Nu putem nici unii, nici ceilalti sa nu tinem seama de restrictiile impuse de autoritati. “Clienții restaurantelor în spații închise, trebuie să poarte mască atunci când se ridică de la masă.

Nu au voie să bea sau să mănânce la bar, iar dansul va fi interzis, conform normelor pentru funcționarea restaurantelor, publicate în această seară.

Se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință.

Se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul unității.

La o masă vor putea sta cel mult șase persoane, cu excepția cazului în care sunt membri ai aceleiași familii.”

Cu toata bucuria si placerea am pune pentru voi muzica pentru dans, am organiza nopti de petrecere la fel cum o facem de 10 ani incoace, dar acum, nu avem cum sa ne asumam acest lucru.

Imi doresc mult sa trecem cu totii de aceste luni, pana cand scapam de nebunia asta. Eu inclin sa cred ca o sa avem la sfarsitul anului un vaccin, asa ca lucrurile pot reveni total la normal in primavara urmatoare. Vreau sa trecem perioada asta impreuna, bucurandu-ne unii de altii, dar cel mai important sanatosi. Imi sunteti foarte apropiati, foarte dragi si tot ceea ce-mi doresc este sa fiti bine. Tot ce am gandit este pentru siguranta si sanatatea voastra, incerc sa evit riscuri, sa protejez, asa cum m-ati cunoscut a fi intotdeauna…

Voie buna, distractie, dar si un pic de grija!

4 noiembrie. Excursii externe amanate pentru 2021.

Am promis sa revenim ori de cate ori consideram ca este ceva important de comunicat. In primul rand prezentam cateva precizari si explicatii referitoare la excursiile externe 2020.

Pentru a intelege mai bine ce dorim a fi explicat, am impartit excursiile clubului, ce vizau destinatii din strainatate, in 3 categorii:

  • excursii care s-au putut desfasura, nu au existat impedimente care sa nu permita plecare in vacante
  • excursii care datorita unor situatii concrete sau a unor previziuni ale noastre, s-au propus celor inscrisi pentru anulare
  • excursii care datorita unor situatii concrete sau a unor previziuni ale noastre, au fost propuse celor inscrisi pentru amanare

Deci pe scurt, am avut actiuni care s-au tinut, unele care s-au anulat, altele care s-au amanat. De mentionat ca toate actiunile noastre de amanare sau anulare s-au facut cu consultarea si acceptul aproape unanim a celor inscrisi. Au fost extrem de putine cazuri de persoane inscrise care nu au inteles sau nu au vrut sa inteleaga contextul, iar pentru acestea a fost nevoie de rezolvari si raspunsuri individuale.

Am reusit sa ducem la bun sfarsit toate operatiunile necesare pt rezolvarea fiecarei excursii, indiferent de categoria din care a facut parte. Ce s-a putut tine, s-a tinut, ceea ce s-a decis de comun acord cu cei inscrisi sa se anuleze, s-a anulat, iar sumele convenite au fost rambursate sau mutate de catre agentie, iar la cele care, ceea ce s-a convenit impreuna cu participantii sa se mute, s-a amanat pt 2021.

Daca primele doua categorii de excursii sunt inchise si rezolvate, a ramas ultima, cea de “amanate”.  Trebuie sa recontactam companiile aeriene, hotelurile, firmele locale de transport, furnizorii de servicii pentru a re-organiza fiecare excursie in parte. Asta dupa ce acum cateva luni fiecare dintre acestea si-au dat acordul pentru mutare. Pentru a se intelege mai bine ceea ce facem, trebuie sa va spunem ca practic este o munca de la zero, la fiecare dintre aceste actiuni, practic trebuie sa reluam element cu element, sa cerem disponibilitate, tarife, etc. Iar apoi sa trecem la compensari si eventual la plati de diferente.

Dupa ce finalizam cate o excursie din cele amanate, o s-o prezentam pe site si forum, urmand sa transmitem un Email celor inscrisi si care au avut contractul cu plati achitate la zi.

Tin aici sa fac o precizare: exista persoane care la un moment dat s-au oprit din plati sau au comunicat ca nu o sa mai participe. Acestea au iesit din evidentele legate de excursia la care s-au inscrisi si achitat partial, pentru ca nerespectand contractul comercial al agentiei, nu mai pot fi considerate ca avand locuri rezervate. Din ceea ce au achitat s-au retinut cf contractului, sumele aferente momentului renuntarii unilaterale. Deci: persoanele care nu au dus contractul pana la capat, care nu si-au achitat toate ratele la termenele stabilite, care au comunicat ca nu mai participa, nu pot si nu sunt considerate rezervate, deci nu primesc informari legate de excursia la care fusesera inscrisi.

Revenim la subiect: pentru ca anticipam ca unele persoane rezervate care au fost de acord cu mutarea pe 2021, o sa ne comunice in urma Email-ului de informare ca nu mai doresc sa participe, tin sa lamuresc si sa precizez cateva aspecte legate de aceasta situatie:

  • agentia Bon Voyage a consultat fiecare participant in parte, in legatura cu solutia mutarii pe 2021. In arhiva acesteia se afla toate Email-urile de raspuns pozitiv, a participantilor, in caz de neclaritate putand oricand fi consultate.
  • conform acceptului de amanare primit pe Email, agentia a solicitat furnizorilor de servicii sa aiba intelegerea de a fi de acord cu mutarea sumele achitate pentru o rezervare 2021. Avem acceptul marii majoritati a acestora, cu mentiunea ca in situatia in care tarifele 2021 vor fi mai mari, va fi nevoie sa achitam diferenta. La actiunile la care au existat astfel de raspunsuri sau la care nu am primit inca acorduri am introdus in textul de consultare posibilitatea ca tariful 2021 sa fie usor diferit si deci va fi nevoie sa se achite o diferenta.
  • incheierea unui acord in trei, turist-agentie-furnizor de servicii, inseamna o intelegere din partea fiecaruia, o acceptare a celor solicitate – comunicate-convenite. Orice actiune ulterioara de a solicita altceva, nu poate relua intelegerea existenta.
  • in situatia in care cineva nu mai vrea sa participe sau din varii motive personale nu mai poate pleca in excursia amanata, exista 3 solutii de rezolvare: 

1. agentia gaseste inlocuitor, se rezolva transferul de loc, cu aplicarea unei taxe de inlocuire; nu se garanteaza putem insa cand si daca se poate gasi un inlocuitor

2. cel care nu putea participa gaseste un inlocuitor (in conditiile de profil Singles Camp), se rezolva transferul de loc cu aplicarea unei taxe de inlocuire; este cea mai de dorit solutie si de fapt cea pe care o avem in mod standard la rezolvarea renuntarilor unilaterale

3. in situatia speciala, in care se dovedeste ca cineva nu poate participa, exista posibilitatea unei solutii de compromis: banii pe care i-ati achitat vor putea fi constituiti ca si suma credit, putand fi folositi la inscrierea si participarea la o alta excursie a clubului. Specific in mod deosebit: daca se doveste situatia speciala, nu doar la mod declarativ. Acest tip de vacanta este de grup, iar mutarile pot fi acceptate doar ca exceptii, nu ca reguli.

Deci in conditiile in care stiti ca ati comunicat acordul de mutare pt o excursie 2020 in 2021, nu solicitati restituiri de sume achitate, pentru ca este tardiv, nu mai poate fi reluata o noua intelegere in trei cu furnizorii de servicii si agentia. Pot exista cu acordul agentiei si cu identificarea unor solutii de compromis anumite rezolvari punctuale, dar nu va bazati pe aceasta posibilitate, ci incercatile mai intai pe cele trei.

Referitor la perioada in care organizam excursiile amanate in 2021. La momentul acordului de mutare s-a comunicat o posibila perioada, una orientativa, asa cum a si aparut la fiecare excursie in textul de pe forum si site. Incercam sa ne incadram acum la re-organizare cat mai aproape de perioada propusa, dar exista situatii in care precautia, expertiza si conditiile dintr-o anumita destinatie sa ne determine la o perioada diferita.

Priviti actiunea noastra de mutare ca pe un act responsabil, de grija si de corectitudine, iar rugamintea si recomandarea este sa nu incercati sa folositi diferenta de perioada ca pe o motivatie ca nu puteti participa si sa ne cereti o alta solutie in afara de cele trei prezentate. In astfel de situatii, pe care le putem argumenta ca decizie de amanare, functioneaza principiul de acord de mutare.

Ce dorim sa va asiguram este ca la fel ca in 2020 o sa facem tot ceea ce ne sta in putinta pentru a nu va expune riscurilor. Nu suntem in categoria larga a agentiilor care nu tin cont de nimic si propun si imping spre plecare catre destinatii incerte. V-am considerat mereu prieteni si actionam ca in cazul unor oameni apropiati, nu a unor clienti. Si asta nu doar declarativ, orice actiune a noastra poate dovedi asta. In 2020 chiar daca se putea pleca in anumite destinatii, chiar daca erau deschise, pentru ca am intuit zona de risc am informat si ne-am consultat cu participantii, anuland sau mutand.

O sa stam deci sa cantarim foarte bine cand si daca putem pleca si asa o sa facem planificarea. Daca o sa cautati in calendarul nostru de excursii o sa puteti constata ca nu ne-am hazardat la excursii externe pana in luna mai 2021. Consideram ca odata cu vaccinarea care va incepe anul viitor si o sa se desfasoare in primavara, se va ajunge ca pana in mai sa existe doar riscuri minore. Este de fapt si previziunea mai multor state, ca incepand cu acea luna restrictiile vor putea fi ridicate.

Daca am ajuns la acest capitol, a plecarilor in vacante, tin sa va explic dar si sa fac o recomandare: NU este de plecat nici in Tailanda, nici in Tanzania, nici in Vietnam, nici in alte destinatii indepartate. De ce, va raspund pe rand: Tailanda si Vietnam nu au inca granitele deschise, deci oricine propune excursii acolo in perioada imediat urmatoare nu face decat sa amageasca. Tanzania, cu paradisul din Zanzibar este intradevar atractiva, nu are restrictii de intrare, de intoarcere in tara. Dar trebuie sa stiti, si asta v-o pot spune fara sa ma insel, este ca acolo nu se testeaza. Exista in acest fel o multime de persoane infesctate, asimtomatice, astfel incat in orice moment va puteti imbolnavi. Intr-o tara in care asistenta medicala este la pamant.

Scriu aceste lucruri si pentru ca am fost intrebat de ce nu facem excursii in tarile mentionate, in Portugalia, in Turcia continentala, ca “uite ca altii fac”. Fac intradevar, dar din punctul meu de vedere iresponsabil, fara sa tina cont si macar un moment de ce se poate intampla turistilor. Sa nu se inteaga ca critic pe altii, ci doar raspund cu argumente si exemple celor care m-au intrebat. Consider ca acum e timpul sa stam un pic asezati, cuminti, sa nu visam inca la plecari. Trebuie sa ne pastram sanatosi, pentru ca asta este cel mai important lucru.