13 martie 2020

Dragi prieteni din Singles Camp&Travel,

sunt zile pline de agitatie, de ganduri, de intrebari. Traversam o perioada de incertitudine si indiferent de ce e in jur, avem o multime de lucruri de facut pentru ca viata merge mai departe. Suntem de cateva saptamani bune si eu si cei din agentie in maxima alerta, am privit inca de la inceput cu maxima seriozitate si interes ceea ce s-a intamplat.

Primim si eu si agentia intrebari telefonice, pe Email, pe forum despre stadiul excursiilor si evenimentelor, despre posibilitatea renuntarii, a amanarii, etc

Incercam sa raspundem tuturor, dar m-am gandit ca mai simplu pentru toata lumea este sa postez aici cateva REPERE – cu precizari si raspunsuri generale, care intereseaza pe toti cei inscrisi in actiuni.

Nu trebuie sa explic situatia actuala, toata lumea cred ca este zilnic, cu ochii pe stiri. Am inteles cu totii cat de mult s-a agravat situatia de pe continent, odata cu deschiderea focarului din Italia, care practic a afectat intreaga Europa. In timp ce in Asia evolutia infectarii este in regres, fiind aproape de o normalizare a vietii de zi cu zi, Europa are o crestere exponentiala a cazurilor.

Guvernele si institutiile iau masuri graduale, functie de evolutia infectarii si oricat ne-am dori si astepta nu putem primi de la cineva un raspuns, cat va dura, cand se va reveni la normal. Nici specialistii, nici liderii politici nu pot raspunde, iar mediul acesta de incertitudine, de izolare si panica afecteaza si erodeaza pe zi ce trece stabilitatea economica si financiara. Vedem ce se intampla azi, nu stim insa ce se va intampla maine.

De doua luni turismul din linia intai, ma refer aici la companii aviatice, aeroporturi, hoteluri, restaurante, agentii locale si tour-operatori, alti furnizori de servicii, sufera zilnic pierderi, care cumulate, le-au adus in pragul colapsului. Cu siguranta multi nu o sa-si mai revina decat daca sunt sprijiniti prin masuri guvernamentale. Multi isi suspenda activitatea, altii concediaza, altii o sa intre sub umbrela reorganizarii, incercand o forma de faliment temporar. Oricum important de inteles este ca in momentul actual NU exista NICI o sansa de a recupera de la furnizori, banii achitati, pentru serviciile solicitate. Indiferent de motiv, de argumente, de orice invocare a situatiei, acestea nu pot plati, pentru simplu motiv ca nu au de unde. Nu mai exista rezerve. Daca la inceput cand era doar cazul Chinei erau dispusi sa negocieze, acum nici nu se mai poate pune problema.

Ramane, general ma refer, ca singura posibilitate cea a amanarii, dar si aici trebuie sa oferim argumente oficiale solide si important: nu este sigur ca se si accepta. Se invoca tot felul de situatii speciale, forta majora, ca nu mai are cine sa raspunda la cerere etc etc. Toata lumea asteapta o imbunatatire a situatiei, sau macar o clarificare, pentru a o folosi ca reper.

Fiecare excursie are o situatie particulara, nu putem trata totul la modul general. Unele au ca destinatie zone in care nu exista epidemie, spre care se calatoreste sau zboara fara probleme, din care se revine fara carantinare. La altele insa apare problema zborurilor, a restrictiilor de calatorie, a carantinei la intoarcere, etc. Altele se desfasoara in tara, unde inca nu exista restrictii de circulatie sau interzicere de organizare. Noi analizam deci fiecare excursie in parte, nu avem retete general valabile. Ar fi fost simplu, dar din pacate nu se poate sa gasim ceva valabil pentru tot.

Ce trebuie inteles, este ca agentia actioneaza intr-un mediu contractual, atat cu furnizorii de servicii cat si cu cei inscrisi prin intermediul site-ului Singles Camp. Ce putem face este doar sa urmarim cu maxima atentie evolutia lucrurilor in ceea ce priveste raspandirea SARS COVID-19 si sa luam masuri in conditiile de responsabilitate impuse de situatia la un anumit moment.

E momentul sa aveti incredere in expertiza noastra, ca o sa facem atata timp cat suntem sanatosi tot ceea ce este posibil pentru a beneficia de serviciile pe care le-ati achitat. Este insa in acelasi timp momentul in care trebuie sa intelegeti ca nu toate lucrurile se pot rezolva, ca nu totul depinde de noi, de vointa noastra. Ca oricat de buni am fi in ceva, oricat efort am depune, exista o interdependenta care afecteaza rezultatele.

Stiu, cu totii ne dorim sa nu pierdem in perioada asta nimic, sa recuperam, sa ne asiguram etc. Incercam sa gasim la altii rezolvari, mutam problemele pe ei, cerem, presam, telefonam de nu stiu cate ori… Trebuie insa sa fim constienti ca nu asta este calea, asa nu se poate face si rezolva nimic. Decat sa se induca o stare de tensiune, de supra-acumulare, mediu in care nu se pot gasi solutii si nici lucra.

Pentru a avea repere, la eventuale intrebari, gasiti mai jos cateva raspunsuri generale.

1. Atata timp cat nu anuntam ceva pe site sau forum, excursia este activa, urmeaza sa se desfasoare. La excursiile la care facem propuneri de amanare, mentionam, acest status: IN CONSULTARE. Urmarim totul din aproape in aproape, deci nu va ganditi inca la excursii care au loc peste 2 luni, pentru ca nu putem actiona, cu nici o masura, cu nici un plan, sub nici o forma atat de departe. Nu avem argumente pe care sa le putem folosi si invoca in relatia cu furnizorii.

2. Referitor la renuntari unilaterale la o excursie externa trebuie sa stiti ca agentia turistica a achitat deja sumele contractuale catre furnizorii de servicii: companii de zbor, de croaziera, hoteluri, etc, ori in contextul actual acestea se afla in imposibilitatea de a restitui ceea ce au incasat. Tocmai din acest motiv, in anumite cazuri, furnizorii vin cu solutia amanarii, a schimbarii perioadei.
In conditiile in care agentia turistica nu poate recupera sumele achitate, se va afla la randul ei in imposibilitatea de restituiri financiare, ceea ce ii ramane de facut este doar sa gaseasca solutii alternative.

3. Excursiile sunt diferite, ca perioada, ca si componente de cost, ca logistica. Nu luati ca indicator ceea ce vedeti sau aflati ca s-a intamplat in cazul altei excursii. Acolo s-a actionat, PENTRU CA S-A PUTUT. Pentru excursii care sunt inca departe ca termen sau necesita o alta abordare, sau se afla intr-o situatie care cel putin acum nu impun o amanare, statusul lor este cel normal, adica activ.

4. Fiecare persoana are limita ei de siguranta, unii vor intelege din ce spun autoritatile ca trebuie sa stea incuiati acasa, altii ca doar trebuie sa aiba grija, altii nu o sa ia in seama recomandarile. Sa precizez, acum ma refer la recomandari, nu la restrictii. Atata timp cat totul este doar la nivel de recomandare, orice renuntare se face cu asumarea pierderilor ce decurg din contract.

5. Recomandarea mea este ca intotdeauna sa mergeti cu lucrurile pana la capat. Odata ce v-ati oprit, inseamna ca ati renuntat unilateral si deci nu mai aveti nici o sansa de a beneficia de serviciile pe care le-ati achitat. Chiar daca nu exista sanse de recuperare a banilor, exista insa sanse de amanare a pachetului turistic, de a beneficia intr-o perioada viitoare de serviciile incluse. Dar asta se poate intampla doar in cazul in care ati achitat ratele la timp si contractul cu agentia a ramas activ.

6. Cred ca fiecare realizati ce presiune majora apasa pe fetele care lucreaza in agentie si pe Samiza. Se incearca amanari, se transmit cereri, se suna la furnizorii care nu raspund. Angajatele de acolo erau pregatite sa asiste si sa ordoneze inscrieri si rezervari online, nu sa faca fata unor astfel de situatii. Sa fiu clar, nu e vorba de profesionalism aici sau de training, ci de intampinarea unei situatii speciale, pentru care noi toti, indiferent de domeniu nu am fost pregatiti, nimeni nu a avut planuri de rezerva. Este prima oara si neasteptat sa se intample o pandemie si vedeti ca aproape toata economia sufera din plin. Turismul cu atat mai mult pentru ca este in linia intai.

Parcurgeti va rog ceea ce am scris, reluati daca nu vi se pare clar si cautati sa intelegeti si sa cautati mai intai aici raspunsul, nu telefonic, nu pe mesaje etc. Nu o sa mai putem fi atat de promti in raspunsuri, pentru ca fetele din agentie au sa lucreze incepand de luni de acasa, la fel eu si Samiza. Incercam sa evitam orice risc, pentru ca e un moment in care este mare nevoie de noi. Trebuie sa ducem lucrurile mai departe si sa le sustinem, sunt atat de multe de facut si aranjat, incat nu ne permitem sub nici o forma sa ne imbolnavim.

Am deschis acest topic de comunicate pe forum, in care am sa va anunt periodic, intentiile si noutatile. El este inchis ca discutie, pentru ca e nevoie ca mesajele mele sa fie cat mai vizibile, sa nu se piarda printre convorbiri adiacente.

Importante sunt acum ratiunea, intelegerea, rabdarea, increderea, e nevoie sa faceti cumva sa treceti peste gandul imperios, acela de VREAU. Analizati si luati in considerare contextul, intelegeti va rugam ca nu totul este posibil, ca suntem intr-o situatie extraordinara, iar cadrul in care actionam nu mai este cel normal si firesc. Acum suntem pusi in situatia sa analizam, sa gasim adaptari si solutii pentru fiecare element in parte. Unele pot fi optime, altele insa poate nu se potrivesc tuturor, nu multumesc pe toti.

Trebuie sa intelegeti de asemenea ca nu vom putea face analize pe fiecare caz de persoana in parte, este enorm de lucru si putem doar sa ne ocupam de actiuni in ansamblul lor.

Imi doresc mult sa raman si eu si familia sanatosi, sa am timpul si puterea de a rezolva impreuna cu agentia cat mai multe lucruri, nu as vrea sa dezamagesc pe nimeni. Asteptam si de la guvernanti un semn, poate si de acolo sa vina rezolvari si solutii. Desi cinstit, nu prea cred…

Va doresc sa fiti tari, sa ramaneti sanatosi, sa va pastrati calmul, sa nu transformati precautia intr-o forma de panica . Sa treceti cat mai bine si usor peste toata perioada asta, pentru ca o sa aiba un final, sigur o sa treaca, sigur o sa vina din nou vremuri bune.

Cu drag, pe cat mai curand si ganduri bune!
Gigi

19 martie 2020

Sunt sigur ca toata lumea este informata ca incepand cu data de 19.03.2020, in Romania a fost instituita starea de urgenta. S-a procedat practic la fel ca in multe alte state din lume si trebuie privita ca o protectie a noastra cetatenilor, prin care se poate garanta siguranta si dreptul la sanatate.

La nivelul UE, dar si in lume s-au instituit de asemenea restrictii de intrare in tari, limitandu-se, prin suspendarea zborurilor de catre unele companii aeriene,  deplasarile intracomunitare. Ce trebuie inteles este ca odata cu masurile de stare de urgenta, am intrat intr-o noua etapa, intr-o noua situatie, una de forta majora

In situatia actiunilor noastre, si ma refer acum la cele care urmeaza sa se desfasoare in aceasta perioada, o sa continuam in aceiasi nota de totala implicare personala, de rezolvare a amanarilor. N-am dezamagit pe nimeni pana acum, am rezolvat si depasit toate situatiile, ne dorim mult sa putem sa va oferim cele mai bune solutii si la ceea ce va urma.

Lucrurile sunt insa acum ceva mai dificile, pentru ca hotelurile, companiile de zbor lucreaza in regim redus, pentru a-si proteja dpdv al sanatatii angajatii si in incercarea de a limita pierderile. Nu mai este deloc usor sa contactezi si sa reprogramezi ceva, totul ia mai mult timp, iar uneori este imposibil sa dai de cineva.
Deci va fi nevoie de mai multa rabdare din partea celor inscrisi, solutiile nu le mai putem oferi atat de repede ca pana acum.

Luam lucrurile pe rand si in ordinea urgentei, este foarte mult de munca la fiecare actiune in parte, chiar poate daca din afara nu se vede asa.

Am rezolvat pana acum si inchis tot ce tinea de: actiunile din Venetia, Milano, Cinque Terre si Porto Venere, Valea Loirei

Am anuntat reprogramari a doua evenimente mai simple, Bucuresti si Brasov. O sa comunicam noile date dupa ce vedem liniste in jur…

Avem acum in lucru 4 actiuni:

– Croaziera din Caraibe. Avem aproape toate confirmarile oficiale de mutare, urmeaza sa reconfiguram ca perioada excursia.

– Maroc. Avem toate confirmarile oficiale de mutare, suntem acum in faza de stabilire a noii perioade si de noi rezervari de hoteluri

– Loveci. Astazi o sa transmitem un Email celor inscrisi cu solutia pe care am gasit-o cea mai potrivita.

– Andaluzia. Lucram la mutarea excursiei. Hotelurile din Andaluzia sunt inchise datorita starii de acolo, incercam acum sa contactam in privat pe sales manageri. Zborul Blue Air inca nu este restrictionat pentru acea perioada, astfel incat in acest moment nu putem solicita mutare. O sa facem o cerere sa vedem ce o sa ni se raspunda.

Sunt foarte foarte putini care ne-au intrebat despre ceea ce urmeaza in mai, semn ca toata lumea a inteles situatia, are incredere si rabdare. Va trebui sa mergem in politica pasilor marunti, adaptandu-ne la situatii. In functie de evolutia lucrurilor o sa luam (daca e cazul) in analiza si acele excursii. Dar pana atunci mai este, sa speram ca o sa revenim cu viata noastra la normal…

Sanatate tuturor, calm, optimism si ganduri bune!

04 aprilie 2020

REFERITOR EXCLUSIV LA EXCURSIILE INTERNE LUNA MAI

Sper ca sunteti cu totii sanatosi, ca va pastrati moralul, rabdarea si optimismul. Sunt zile pe care niciunul dintre noi, nu a crezut vreodata ca ajunge sa le traiasca. Dar asta este, trebuie sa luam lucrurile asa cum sunt, e nevoie sa fim calmi si sa intelegem ca nu putem sa facem nimic altceva decat sa asteptam, sa avem incredere ca va veni din nou ziua in care o sa ne vom putem apropia din nou de oameni fara nici o teama…

Acum o luna nimeni nu putea si macar banui ca o sa fim in aceasta situatie, toti ne vedeam de treburile de zi cu zi, ne gandeam la primavara, la bucuriile pe care sa ni le oferim in 2020. Acum suntem, intreg globul, in situatia Wuhanului de acum 2 luni. Viata noastra s-a schimbat intr-un mod atat de rapid si de radical. Ceea ce credeam ca este undeva departe a ajuns si la noi si acum toata speranta este in respectarea masurilor si restrictiilor, in medici, asistente, in cei care sunt in linia intai si formeaza un zid intre virus si noi.

In afara de izolare, de grija fata de parinti, de copii, ceea ce facem noi acum este sa incercam sa gasim rezolvari la actiunile Singles Camp&Travel ce urmau sa fie in derulare in perioada apropiata. Daca pana acum ne-am focusat doar pe excursiile externe, am inceput acum, sa analizam si pe cele interne. Situatia nu da semne de imbunatatire, ba arata a se deteriora continuu. Se estimeaza ca vom sta in casa pana la jumatatea lunii mai, urmand ca doar de atunci sa inceapa ridicarea treptata a restrictiilor de circulatie. Nu stim cum va arata situatia epidemiologica in luna mai, nimeni nu poate sa dea un pronostic, dar arata ca si cum nu s-ar putea calatori. Ca urmare am luat in analiza toate excursiile si evenimentele programate in luna mai.

Cautam solutii individuale, pentru fiecare excursie in parte, pentru ca nu sunt asemanatoare. Ceea ce incercam, asa cum va anuntam si prin newslettere si pe forum, este sa mutam excursiile, sa le amanam. Este foarte foarte putin probabil sa obtinem rambursari ale sumelor achitate ca avans de garantare, singura formula pe care o putem agrea cu furnizorii de servicii fiind cea de amanare. In contextul starii de urgenta, se invoca forta majora, imposibilitatea de prestare a serviciilor contractuale. Ne lovim si afara si in tara de aceleasi situatii.

Care sunt pasii, cum o sa procedam, cu fiecare excursie in parte:

1. Primul lucru pe care-l comunicam tuturor, este sa nu se mai achite rate aferente excursiilor din luna mai.

2. Dupa ce analizam, dupa ce primim raspunsuri de la furnizori, o sa va transmitem prin Email solutiile gasite.

3. Dupa primirea Email-ului avem nevoie de un raspuns rapid si punctual, daca sunteti de acord sau nu, cu solutia propusa. Explic de ce e nevoie sa fie rapid si punctual. Activitatea celor din agentie este mult restransa si limitata la telemunca, in aceste conditii, de mare ajutor ne este sa urmarim intr-un interval scurt raspunsurile ce tin de o anumita actiune, sa nu se intersecteze prin amanare, cu cele sosite pt o alta. Apoi, asa cum am explicat, nu avem timpul fizic necesar sa raspundem individual unor cereri, sau unor probleme personale. Cautam si putem oferi doar solutii generale, nu individuale, de aceea solicitam raspunsuri, prin DA sau NU. De ce agentia are nevoie de un raspuns scris de la voi pe Email, nu telefonic, nu whatsapp, nu pe sms? Pt ca trebuie sa ramana o dovada scrisa, oficiala, a acordului intre voi si agentie.

4. Dupa obtinerea unui acord unanim sau majoritar pentru o actiune, o sa fiti anuntati pe Email asupra noilor date.

20.04.2020

Ultimele informatii, explicatii, precizari

Precizam ca acest comunicat se refera doar la excursiile si evenimentele cu date de plecare din 16.03.2020 -15.06.2020, adica DOAR pentru cele cu desfasurare in  perioada starii de urgenta si a inca unei luni calendaristice, pe care o consideram cu stare incerta pentru posibilitatea de a calatori.

Pentru excursiile cu data de plecare dupa 15.06.2020 inca nu avem de facut comunicari, ele raman in desfasurare,  contractele se deruleaza in mod normal. Daca vor aparea modificari de status, o sa le anuntam pe forum si site.

Consecinta a starii de urgenta, a limitarii si a restrictiilor de circulatie, a nevoii de a proteja personalul si starea economica a agentiei, s-a luat decizia ca o parte din angajati sa intre in somaj tehnic, iar ceilalti sa lucreze de acasa, prin programul telemunca.

In aceste conditii, NU vom putea raspunde pe telefonul FIX al agentiei, ci DOAR prin intermediul Email-ului. Fiind insa foarte putini acum, iar varietatea si volumul problemelor pe care le ridica demersurile noastre de contactare si de gasire de solutii, in crestere, nu va putem promite raspunsuri promte asa cum ati fost obisnuiti pana acum. Intrebarile fiind in general personale, este nevoie de o analiza a fiecarei situatii pe care ne-o prezentati si de redactarea unui raspuns. Asta necesita timp, deci asa cum v-am rugat sa intelegeti este nevoie de rabdare in primirea raspunsului.

Asa cum am mai precizat, abordam fiecare excursie in parte, cu o analiza diferita, functie de particularitatile sale. Nu se poate generaliza, nu exista o reteta de rezolvare valabila pentru toate excursiile.

In majoritatea cazurilor reprogramarea este singura soluție viabilă si optima în acest moment, datorită faptului că s-au efectuat deja comenzi și plăți către furnizori, pentru că există deja costuri asociate rezervării (costuri cu salarii, cu sistemele informatice si de comunicare folosite, comisioane bancare etc).

Abordam insa toate posibilitate de rezolvare, nu ne limitam doar la mutarea in alta perioada. Dar ce trebuie inteles este ca posibilitatile noastre sunt limitate. Angajatii furnizorilor lucreaza parte de acasa, parte sunt in somaj. Este extrem de greu si necesita timp lung  sa obtinem raspunsuri la cererile noastre. Iar cei mai multi dintre acestia ofera ca posibilitati de rezolvare DOAR e-voucher sau mutarea in alta perioada. Din acest motiv precizam ca solutia cea mai buna in acest moment este schimbarea perioadei.

Schimbarea perioadei inseamna insa in unele cazuri si nevoia de a schimba programul, acesta trebuind sa fie adaptat sezonalitatii si evenimentelor. Modificarea programului poate sa genereze costuri suplimentare, prin marirea numarului de zile si prin diversificarea serviciilor. De asemenea este posibil ca unii furnizori de servicii sa nu raspunda in nici un fel, sau pentru ca au decis sa-si inchida afacerea temporar sau definitiv. Turismul din linia intai: hoteluri, companii de transport, ghizii, agentii locale, restaurantele etc sunt grav afectati astfel incat masura de incetare a activitatii este de inteles. De la acest tip de furnizori este aproape imposibil sa mai recuperezi ceva, cu toate demersurile.

Deci, vor exista situatii de mutare, care implica un compromis, un accept de a achita ceva suplimentar. Nu este vorba de sume mari, dar am tinut sa explicam de ce si cum acestea pot fi justicate. Si nu este vorba de toate actiunile, ci doar la acelea unde intalnim situatii ca cele prezentate.

Cel mai important lucru, pentru rezolvarea excursiilor, este să acționăm printr-o intelegere comuna a situatiei. Cei vechi stiu deja, ne cunosc, in cei 10 ani au castigat incredere in noi si inteleg ca facem tot ceea ce este profesional si omeneste posibil pentru a gasi cele mai bune solutii. Ne adresam si celor noi, cu rugamintea sa aveti ratiune si rabdare, sa intelegeti ca uneori este nevoie sa fie facut si cate un compromis, in special in situatii de criza ca aceasta. Nimeni nu este vinovat pentru ceea ce se intampla: nici voi cei inscrisi ca nu aveti cum sa participati din cauza restrictiilor, nici agentia pentru ca nu poate beneficia de servicii care s-au rezervat si achitat. S-au suspendat zboruri, s-au inchis hoteluri, s-au impus masuri de carantina. In aceste conditii de forta majora, nu se pot oferi cele promise. Este necesar să fiti conştienţi că in acest context nu puteti aştepte ca lucrurile să fie perfecte, eaxct cum le asteptati sau le doriti.  Este o situaţie nemaiȋntalnită, cu totul nefirească şi deosebit de gravă. Din acest motiv, demersul nostru comun, poate avea consecinţe diverse, cu plusuri, dar şi cu minusuri.

Ceea ce va propunem noi ca solutii sunt cele mai bune, cele optime intr-o astfel de situatie. Dorim sa explicam ca NU impunem o solutie, ci va propunem una, este important de inteles asta.

Mai trebuie sa va ganditi de asemenea ca este vorba de actiuni de grup, nu individuale, este nevoie sa rezolvam si sa armonizam mult mai multe elemente decat la o simpla plecare intr-un sejur de exemplu. Am explicat de la inceput ca nu putem gasi si oferi rezolvari individuale, ci doar de grup. Pot sa va spun ca , in 99 % din cazuri pana acum TOATA lumea a inteles situatia, a fost multumita de ceea ce am gasit ca solutie, multi chiar ne-au multumit pentru efortul nostru. In jur de 60% au transmis agentiei multumiri si aprecieri, ceea ce dovedeste ca oamenii din Singles Camp au inteles si apreciaza ceea ce facem.

In final dorim sa facem o precizare cu privire la termenul de raspuns la Email-urile noastre ce contin solutiile propuse: am explicat ca volumul de munca in agentie este acum foarte mare, iar noi suntem mai putini si lucram de acasa. Am facut un apel sa intelegeti aceasta situatie si sa raspundeti cat mai urgent la solutiile pe care vi le propunem. Din pacate nu toata lumea a inteles aceasta, astfel incat avem situatii de inscrisi care nu au dat nici un raspuns:  sau nu toata lumea intra pe forum, sau nu-si verifica inbox-ul Email-ului, sau amana raspunsul, sau este atat de apatica incat refuza mental sa se mai gandeasca la zile frumoase.

Astfel incat SUNTEM NEVOITI sa luam o masura de limitare a raspunsului la solutia propusa. Va rugam sa ne intelegeti ca mai mult nu putem face, decat sa incercam sa rezolvam si sa va prezentam o solutie, cea mai buna posibila. Daca nu avem raspunsurile voastre, nu putem sa mergem mai departe cu demersurile catre furnizori. Fixam de aceea un TERMEN de maxim 10 zile in care sa primim raspunsul vostru. Transmiterea Email-ului este anuntata si pe forum, platforma noastra de comunicare, astfel incat sa fim siguri ca toata lumea a primit mesajul de consultare. Daca pe forum apare informatia ca din agentie s-a transmis Email-ul continand o solutie de rezolvare, intrati si in folderul de SPAM, verificati si acolo, iar daca nu gasiti mesajul Bon Voyage nici acolo scrieti asa cum indicam, agentiei, pentru retransmitere.

Daca in cele 10 zile de raspuns NU PRIMIM acest raspuns, consideram ca NU MAI SUNTETI INTERESATI de excursia in cauza. Cererile ulterioare acestei perioade de 10 zile, privind rezolvari individuale, de rambursare sau alte solutii solicitate, vor fi procesate, analizate si se vor da raspunsuri in concordanta cu intelegerea contractuala, cu contextul de forta majora in care ne aflam, cu indrumarile ANPC.

IN SITUATIA RASPUNSURILOR negative, motivate sau nu, la solutiile de grup propuse, urmeaza sa facem o analiza si sa transmitem un raspuns intr-un anumit termen. Pentru a gasi alte rezolvari individuale, este nevoie de timp si cel mai probabil de acceptarea de catre cel rezervat a unui compromis mai mare decat cel din solutia propusa. In ceea ce priveste timpul de raspuns, iata ce recomanda ANPC: „Vă recomandăm să țineți cont de numărul mare de situații în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situației de criză apărute în ultimele săptămâni, și să tratați cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse pentru soluționarea cu succes a solicitărilor Dvs., chiar dacă, din cauza situației de criză, s-ar putea să dureze puțin mai mult decât în mod normal.”  In elaborarea raspunsului vom tine cont evident de specificitate, de intelegerea contractuala, de contextul de forta majora in care ne aflam, de indrumarile ANPC.

Noi suntem aici, ne continuam activitatea si cand avem noutati, revenim cu precizari si informatii.

Termenul de raspuns la solutiile propuse din agentie

In toata aceasta perioada, de la decretarea pentru prima oara a starii de urgenta si pana in prezent, agentia Bon Voyage Sibiu, cea care se ocupa de rezervarile evenimentelor noastre, a lucrat pentru gasirea unor solutii optime pentru fiecare excursie in parte. S-a anuntat aici pe forum, de asemenea si pe site, de fiecare data cand o actiune a intrat in analiza, apoi in consultare, de asemenea s-a facut cunoscut momentul in care s-au transmis Email-uri cu solutiile propuse.

Trebuie sa remarcam ca lumea, in marea majoritate, a raspuns in termenul maxim comunicat, acela de 10 zile, aratand prin asta ca a inteles ca este foarte importanta colaborarea cu agentia pentru a stabili impreuna solutii, a inteles de asemenea ca Bon Voyage Sibiu nu are nici o vina in ceea ce priveste imposibilitatea de desfasurare a evenimentelor.

Pentru cei de care am amintit, ceea ce prezentam mai jos sunt cu siguranta lucruri cunoscute si intelese, ne adresam mai mult celor pasivi, care nu raspund, de asemenea si celor care se pare ca nu au toate detaliile contextului in care ne aflam sau interpreteaza intr-un mod personal si subiectiv. Am considerat ca trebuie sa revenim aici cu precizari, pentru ca toata lumea sa inteleaga corect si complet situatia si posibilitatile reale de rezolvare a excursiilor la care au rezervare.

In primul rand tinem sa subliniem si sa reamintim contextul actual , cel determinat de masurile restrictive adoptate la nivel guvernamental, prin declararea starii de urgenta de doua ori consecutiv si de pandemia care este din punct de vedere juridic un fapt imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil si care reprezinta un eveniment de forta majora. Aici tinem sa facem o precizare importanta: nu doar cei rezervati sunt in situatia de forta majora, ci si agentia. Am mai precizat acest lucru, dar tinem sa-l subliniem.

Cu aproape un an in urma, atunci cand clubul a lansat pe site excursiile, iar agentia a organizat rezervarile de servicii, nu se putea prevedea o situatie de interdictii interne si externe. Deci nu se pune problema unui risc asumat. Existenta unor interdictii guvernamentale determina o lipsa de control al agentiei noastre, situatie care se manifesta de altfel la nivel global. Bon Voyage se confruntă cu circumstanțe care nu pot fi atribuite ei, deci nu exista practic nici o vina ca o excursia nu se poate organiza in perioada in care a fost planificata. Chiar daca starea de urgenta o sa ridice, multe dintre efectele ei se mentin pe o perioada de inca 30 de zile, de asemenea vor exista de asemenea riscuri de calatorie care pot pune in pericol sanatatea si viata celor inscrisi. Discutam si ne referim acum la excursiile planficate pana in 15 iunie 2020, cu posibilitate de extindere a perioadei, asta in situatia in care restrictiile si riscurile au sa mentina la nivelul de a afecta calatoriile.

In aceste circumstanțe, in care nici agentia si nici persoana rezervata nu are vreo vina, este nevoie de cooperarea si intelegerea fiecarui inscris. Trebuie sa se inteleaga de asemenea ca este vorba de un grup, nu de un pachet individual sau familial. Ar fi fost infinit mai simplu sa fie vorba de asa ceva, dar noi ne aflam in cazul de evenimente de grup, a unor servicii achizionate in bloc, deci rezolvarile optime pe care le putem incerca sunt cele colective, nu individuale.

Cererile individuale, prin neacceptarea unei solutii colective trebuiesc tratate separat si cu toata bunavointa si efortul nostru este nevoie de timp pentru a avea un raspuns si o solutie finala. Si nu putem garanta rezolvarea in aceiasi parametrii optimi ca in cazul rezolvarii colective. Se intelege cred foarte bine asta. Trebuie sa va mai ganditi un lucru, hotelurile, companiile aviatice, cele auto, agentiile locale sunt efectiv asaltate de cereri de rezolvare. Personalul lor este cel mult la jumatate, iar volumul imens. Cum credeti ca o sa raspunda? Va spunem noi, la modul cel mai obiectiv: in ordinea importantei clientului. Una este cand e vorba de un grup, alta este cand e vorba de o persoana. Raspunsurile pentru cereri individuale, au sa vina in opinia noastra, doar dupa cateva luni.

Ce trebuie inteles in situatia in care nu se raspunde in timp util (maxim 10 zile) la solutia propusa. Care este efectul al lipsei dorintei de informare, de colaborare, a pasivitatii?

Din grija pentru cei care raspunzand si-au exprimat in acest fel deschiderea pentru gasirea impreuna cu agentia a unei variante de rezolvare a situatiei excursiei, trebuie sa actionam pentru solutionare intr-un anumit interval de timp. Nu putem astepta nu stiu cat pana cand toata lumea raspunde.

Reamintim ceva ce deja am precizat, ca fiind vorba de excursii de grup si nu de unele individuale, este posibil sa analizam impreuna cu furnizorii doar solutii colective, pe care daca le gasim optime, sa le propunem celor care au facut rezervari.

Dupa faza de analiza, urmeaza cea de transmitere catre rezervati a solutiei. Asteptam 10 zile, dupa care pentru cei care ne-au dat acordul, urmeaza sa revenim la fiecare furnizor in parte cu cate o cerere oficiala de aceasta data, pentru obtinerea unui acord sau confirmari.

Trebuie inteles ca nu ne putem angaja in negocieri si rezolvari fara acceptul vostru, al celor rezervati. Se va actiona in mod oficial doar pentru cei care au raspuns, considerand ca pentru ceilalti nu mai exista interesul pentru acea excursie.

Daca o sa ne intrebati, peste o saptamana, doua, o luna, sau un an ce s-a intamplat cu rezervarea voastra, cum va puteti recupera banii achitati, sau daca mai puteti fi mutati, va raspundem foarte sincer: nu se mai poate face mare lucru, pentru ca este tardiv. Ar fi nevoie sa reluam totul, comunicare, discutii, negocieri, pentru o singura persoana. Si ar trebui de asemenea sa avem pretentia ca niste furnizori cu care deja am transat o solutie, sa reia la randul lor discutia. Credeti ca acestia au sa mai aiba timp si disponibilitate sa reia niste lucruri pe care le-au considerat incheiate? Cu siguranta ca si in situatia unei instente continue, vor amana raspunsul la infinit, pana cand corespondenta o sa moara. Astfel ca la randul nostru nu avem cum sa va oferim o solutie optima, decat una de compromis extrem.

Nu dorim sa dezamagim pe nimeni, dar daca nu exista interesul de colaborare, de gasire a unei solutii, nu putem face nimic. Cat sa-ti doresti de mult, cata disponibilitate de a rezolva, ajuta, nu poti face nici fizic, nici legal lucruri care sunt peste puterile tale.

In final un aspect ce tine de posibila motivatie care o pot aduce unii, la faptul ca nu au dat raspuns. 

La rezervarea unei excursii, s-a comunicat pe site, pe pagina pe care s-a facut inscrierea, ca toate informatiile, modificarile, detaliile suplimentare vor aparea DOAR pe forum, pe topicul asociat evenimentului. Exista acolo, un buton portocaliu, care duce la acest topic. Este foarte greu de crezut ca cineva care este inscris la o excursie nu intra pe acea pagina, sa vada ce se transmite referitor la aceasta. Daca nu o face, inseamna ca nu mai este interesat de excursie, e simplu.

Este anuntat pe forum, pe topicul asociat excursiei, momentul in care din agentie se face transmiterea Email-ului. Si se mentioneaza faptul ca in situatia in care nu s-a primit mesajul, sa se scrie pe adresa office@bonvoyagesibiu.ro, pentru a se retransmite. Deci argumentul ca a intrat in SPAM, ca nu l-am vazut, nu poate sa ramana valabil, din moment ce s-a facut comunicarea transmisiei. Cine are interes sa rezolve, raspunde, cine insa crede ca ceva se poate solutiona prin a presa ulterior agentia o sa aiba surpriza neplacuta sa se intalneasca cu situatia deja explicata, a lipsei de colaborare a furnizorilor pentru a relua discutiile.

Solutiile propuse de noi sunt cele pe care le consideram din analiza cele mai bune. Am explicat deja ca nu toate sunt aceleasi, asta pentru ca nu exista doua excursii identice, cu aceleasi caracteristici. Luam in calcul o multime de aspecte, tinem cont si ne punem noi in situatia celui rezervat, pentru a intelege mai bine ce i-ar conveni mai mult. Evident, suntem constienti ca nu toata lumea poate sa fie multumita in aceiasi masura de solutia propusa. Pentru unii poate sa vina ca o manusa, nici ei nu s-ar fi gandit la ceva mai bun, altora insa, in extrema cealalta, poate ca solutia nu este cea mai buna pe care si-ar dori-o. Trebuie insa inteles ca este nevoie si de un un compromis, pentru ca este vorba de un grup, am fost nevoiti sa gasim o solutie majoritar buna.

Desigur ca aceste solutii nu sunt impuse. De aceea vi le propunem, nu le comunicam ca rezolvari. Puteti fi de acord sau nu cu aceste solutii, nimeni nu va impune o anumita rezolvare. Aveti tot dreptul sa nu fiti de acord cu o solutie, doar ca trebuie sa ne comunicati in termenul de 10 zile. Consideram comunicarea aceasta ca un raspuns final si va raspundem in mod oficial la solicitarea de solutie pe care o aveti. Practic va retragem din grup, urmand sa rezolvam pentru cei cu accept ceea ce am propus ca solutie, iar pentru d-voastra, sa facem demersurile necesare pe langa furnizori, sa reluam discutiile cu acestia. Nu vrem sa va descurajam, nici sa fim persuasivi in alegerea unei solutii, incercam insa sa va dam o imagine cat mai corecta si mai clara, de aceea trebuie sa va spunem ca acest proces de reluare de dialog cu furnizorii este foarte lung si anevoios si cu sanse mici de a se rezolva intr-o masura cel putin la fel de favorabila ca in cazul solutiei pe care v-am propus-o initial.

8 MAI 2020

Intervin din nou cu precizari asupra perioadei care urmeaza starii de urgenta. Am discutat impreuna cu un avocat specializat ce implica din punct de vedere juridic starea de alerta, in ce fel va trebui sa privesc lucrurile in continuare. Asta pentru a avea o baza argumentativa de discutie cu furnizorii de servicii. Intr-un contract comercial nu poti folosi decat argumente oficiale, juridice, nu presupuneri, povesti ale presei etc.

Raspunsul inca nu il am, dar imediat dupa ce se fac precizari oficiale cu privire la restrictiile din urmatoarele 30 zile, am sa va informez aici. In principiu, dupa orice stare de urgenta, urmeaza o stare de alerta, de cel putin de 30 zile. Desi asemanatoare, cele doua stari au cateva deosebiri, ceea ce creaza efecte juridice diferite.

Ceea ce am facut noi pana acum ca analiza, consultare si rezolvare s-a referit inclusiv la aceasta perioada, anticipand restrictia de calatorie colectiva, care cel mai sigur va continua pana la 15 iunie, adica pe toata perioada starii de alerta.

Nu pot sa anticipez ce se va intampla, nici pe plan intern, nici extern. Nimeni nu poate sti acum cum o sa se desfasoare lucrurile in ceea ce privesc zborurile, libertatile de circulatie intre state etc. Nimeni nu stie daca pandemia va evolua, involua sau daca doamne-da! sa fie eradicata in zonele noastre de calatorie. Tot ceea ce putem face este sa asteptam, sa urmarim si atunci cand avem certitudini, sa actionam. Procedam la fel ca pana acum: analizam, va consultam, rezolvam.

Ceea ce tin sa explic, este ca solutiile colective pot fi DOAR unice, nu se pot oferi alternative. Poate ati citit ce am scris astazi la excursia din Maramures si ati inteles de ce unui grup nu i se pot oferi solutii colective. O astfel de abordare, ar duce la imposibilitatea rezolvarii printr-o solutie generala. Ceea ce facem noi este ca principiu turism de grup, ca atare comenzile si rezervarile catre furnizori s-au facut colectiv, in bloc. Atunci si solutionarea generala trebuie abordata la fel. Este logic pentru cei mai multi, de neinteles si acceptat pentru cei cu idei fixe. Pentru ca da, exista si din acestia.

Nimeni nu impune solutii, nu dirijeaza spre un anumit raspuns. Am analizat de fiecare data si am gasit o solutie colectiva optima. Care firesc si indubitabil ca nu se potriveste perfect tuturor. De aceea PROPUNEM solutiile colective, NU le STABILIM. Sa lasam celor care au argumente personale sa poata spune NU si sa incercam sa gasim impreuna cu ei alte solutii si rezolvari. Precizez asta pentru ca am avut un nene’ care fara rabdarea si intelegrea de a parcurge un text si explicatiile noastre generale, ne-a scris niste anomalii, de sa te iei cu mainile de cap. Am scris pe topicul de la excursia la care era inscris @unchiudanutz si am explicat eroarea in care este, nepotrivirea de profil si decizia pe care am luat-o in cazul lui. O gasiti aici, la raspunsul 6: https://www.singlescamp.ro/forum/index.php/topic,3062.0.html

Daca suntem tot la capitolul neintelegeri, vreau sa mai explic inca doua lucruri: odata ca este nevoie sa urmariti constant forumul, ma refer la topicul excursiilor la care sunteti inscrisi. Am explicat de la inceput si ati acceptat ca informarea pe topicul de forum este SINGURA forma de comunicare (pentru ca asta presupune un rationament logic si normal, ca din moment ce sunt prezentate niste conditii si reguli si s-a continuat cu rezervarea la o actiune, inseamna ca acestea au fost acceptate). Atunci de ce ulterior sunt unii care critica acest sistem de informare, ca pretind comunicare prin sms, Email etc? Personal nu inteleg, dar adevarul este ca eu traiesc la fel ca majoritatea celor de aici intr-o logica data de repere normale in timp ce presupun, ca pentru altii singurele puncte orientative de judecata sunt cele elaborate si generate de mintea lor. Nu-i intereseaza ca au acceptat ceva, nu vor sa ia in considerare argumente si explicatii, ei stiu si vor doar ce le vine lor bine. Pentru ca astfel de persoane nu fac decat sa ne ia din energie si din timp, nu putem decat sa decidem sa ne despartim de ei. Profilul lor nu este cel solicitat, nu vor sa respecte reguli, asa ca nu prea au de ce sa fie pe aici.

Apoi alt lucru din cele doua pe care le doream explicate: felul in care va adresati in scris, telefonic, mie, agentiei, exprima si contureaza trsaturile de caracter, de educatie pe care le aveti. Pentru ca grupurile Singles Camp sa se bucure in continuare de armonie, este nevoie ca cei care participa sa fie cat mai omogeni. De aceea descriem profilul, de aceea exista forumul, pentru ca cei care vor sa ne calce pragul sa se poata informa despre ceea ce solicitam noi. A permite accesul unor profile diferite de ale voastre inseamna sa expunem atmosfera unei posibile alterari. Pt a obtine omogenitate este nevoie sa filtram, asta pentru ca nu toate persoanele se pot evalua singure. Prima evaluare pe care o facem este cea a modului in care corespondati. Este deci firesc ca celor care ne scriu agresiv, celor care ne jignesc, celor care ne eticheteaza fara macar sa ne cunoasca, le spunem “STOP, nu mai aveti ce cauta aici”. Trebuie sa ne intelegeti ca pentru a ne pastra calmul si rabdarea, concentrarea, avem nevoie de o corespondenta de bun simt. Orice atac ne scoate din ritm, ne afecteaza, ne prost-dispune si evident ca randamentul nostru scade. Va intreb: are rost sa suportam, sa lucram pentru cineva care nu ne respecta, care nu ne intelege? Voi ati face asa ceva?

Deci, daca vreti sa ne transmiteti ceva, porniti de la ideea ca suntem niste oameni deschisi, care oferim, care stim sa rezolvam lucrurile. Daca vi se pare ca textul mesajului care v-a fost transmis are anumite nuante, ganditi-va ca poate parea asa sau pentru ca nu e citit cu rabdare, sau ca pentru a fi inteles este nevoie sa mai luati date din alte postari indicate, sau poate ca din graba, sau din…inginerie, ne-am exprimat poate insuficient de clar. Daca se intampla asta, daca sunt alte lucruri pe care vreti sa ni le comunicati, scrieti-ne cu bun simt, argumentativ, scurt si concis. Raspundem intotdeauna unor astfel de mesaje si gasim rezolvari.

Asa o sa mergem in continuare, urmarind pas cu pas, asteptand, informandu-va, incercand sa gasim rezolvari. Ce asteptam la randul nostru este sa urmariti ce scriem, sa ne raspundeti la timp, sa incercati sa intelegeti situatia generala, la implicatiile acesteia asupra ceea ce facem. Asa este normal sa faca oamenii dintr-un club, sa actioneze pentru ei dar si pentru a-l mentine.

Modifică mesajul