Autor Subiect: Important pentru alegerea destinatiei, inscrierea si plecarea in calatorie  (Citit de 15520 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online admin

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 10690
Daca te pregatesti pentru o calatorie in strainatate ai nevoie de:

1. Obligatoriu: pasaport sau carte de identitate valabila min. 6 luni de la data intoarcerii in tara
2. Recomandabil: asigurare medicala – nu este obligatorie, dar fiind ieftina, este bine sa va asigurati riscul de imbolnavire pe perioada de sedere
3. Optional: asigurare storno - se incheie odata cu semnarea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice si acopera financiar cateva cazuri de anulare a calatoriei de catre turist, in situatia unor motive foarte intemeiate (deces in familie gr 1)

Cum se poate face inscrierea intr-un sejur sau circuit?

1. Daca ati ales una dintre actiunile pe care le organizam, in primul rand trebuie sa va asigurati si sa aveti certitudinea concediului sau zilelor libere necesare in perioada respectiva. Odata inscrisi intr-o actiune, anularea calatoriei din vina turistului, va atrage pierderea avansului achitat de catre acesta. Daca aveti o asigurare storno  - si in situatia calatoriilor mai scumpe este recomandabil sa incheiati una - in cazul renuntarii nu mai puteti recupera avansul achitat, decat cu o motivatie foarte intemeiata, mentionata ca fiind acoperita in polita. Imposibilitatea de a mai pleca in concediu, nu constituie un motiv acoperit de polita storno, de aceea recomandam asigurarea si siguranta zilelor libere necesare deplasarii. Acesasta este o practica internationala si se aplica la toate agentiile, in relatia cu turistii, in acelasi fel tradandu-se aceste situatii si intre agentie si hotel.

2. Al doilea lucru pe care trebuie sa-l luati in calcul este bugetul pe care-l puteti afecta unei actiuni. Trebuie sa stiti ca pe langa costurile generate de rezervare si transport, mai exista si cele de masa, de bauturi, de impuls. Chiar si in situatia in care aveti all inclusive, cheltuieli supliementare tot au sa apara, pentru ca in concediul exista predispozitia de a cheltui si ocaziile se ivesc la tot pasul. Intotdeauna trebuie sa va asigurati sa aveti o rezerva disponibila de bani, indiferent cash sau pe card. Pot aparea situatii neprevazute, in care sa fiti nevoiti la  cheltuieli.

3. Daca ati trecut de primii doi pasi si ati optat pe una dintre actiuni, va puteti inscrie, completand cu atentie datele solicitate si la final confirmand inscrierea. Datele pe care le solicitam sunt doar cele strict necesare unei agentii turistice, pentru a putea sa faca rezervarile ce tin de persoana inscrisa.

4. Dupa inscriere o sa primiti ca si confirmare, in mod automat un Email de rezervare. La excursiile externe, in text apare solicitarea de a transmite online documentul de identitate. Chiar daca ati mai fost cu noi, este obligatoriu sa transmiteti documentul solicitat, pentru ca este posibil ca unele persoane sa-si schimbe aceste acte si agentia sa nu cunoasca acest lucru. Transmiterea documentului este confirmarea ca doriti sa mergeti in acea excursie, este un fel de confirmare. Daca nu faceti acest lucru, agentia considera ca inscrierea ramane la stadiul de intentie, tratand-o doar ca o actiune de impuls, nu una ferma. Nu efectuati plata pana cand agentia nu primeste documentul. Daca actiunea este externa, dupa ce faceti plata avansului comunicat vi se va emite  factura si contractul de comercializare a pachetului turistic solicitat. Dupa primirea acestor documente, semnati contractul si transmiteti-l fax sau scanat Email inapoi, agentiei. Veti primi apoi un alt Email care va contine datele urmatoare si sumele de plata.

5. Dupa semnarea contractului de ambele parti se va achita catre agentie avansul care este intre 30 – 50%, depinde de actiune. Dupa achitarea avansului rezervarea devine activa.

6. Asigurati-va ca platiti ratele la timp, pentru ca trebuie sa stiti ca daca depasiti cu 10 zile perioada de plata, agentia considera ca renuntati unilateral la excursie si isi rezerva dreptul de a retine avansul achitat cu caracter de dauna. Disponibilizeaza imediat locul eliberat in acest fel.

Facem precizarea ca pentru orice tip de actiune, in tara sau strainatate, in situatia in care se achita avansul si apoi se renunta la participarea la actiune, sau nu se achita la timp una dintre rate, suma de bani transferata catre agentie se pierde. Indiferent de momentul renuntarii, mai apropiat sau mai departat de efectuarea platii.

Singura posibilitate de a se recupera o parte din banii achitati este gasirea unui participant alternativ. Si din experienta Singles Camp aproape sigur ca se gaseste un inlocuitor. Depinde de actiune si de momentul in care va retrageti. Postati imediat pe forum renuntarea, dati-va datele de contact si poate cineva va va inlocui. Va veti recupera o parte din avans (mai putin contravaloarea zborurilor, pentru ca rezervarea acestora se face nominal, fara a exista posibilitatea transferarii biletului sau a schimbarii numelui). Nu agentia se ocupa de gasirea unui inlocuitor ci renuntatorul. Daca se gaseste un inlocuitor se va anunta agentia pentru procedurile de transfer de loc.

Stiti ca in turism se practica pt situatia de posibila renuntare, asigurarea storno. Dar aceasta nu acopera decat situatiile de deces, accidentare sau imbolnavire grava a persoanei sau a rudelor de grad 1. Nici o societate de asigurari nu desbagubeste indecizia sau razgandirea. Cum nici un hotelier nu ramburseaza banii de avans. Pt el avansul este garantia rezervarii, ori in acest fel el blocheaza o capacitate de cazare. Daca cineva, un turist se trezeste ca nu mai poate veni, locatorul ramane cu camera sau structura hoteliera goala si asta nu din vina lui. Reglementarile la nivel international protejeaza hotelierul de aceste situatii, neobligandu-l in nici un fel la a  returna avansul achiat pt rezervare.

La nivel de agentie, incasarea banilor de avans de la turisti este urmata imediat de plata mai departe catre hotelier. Si cum procesul este ireversibil, in situatia renuntarii turistului, banii nu mai pot fi recuperati de agentie de la hotelier. Si deci nici de turist. Acest lucru este valabil la toate agentiile din lume. Implicit si la Bon Voyage srl Sibiu, agentia care organizeaza vacantele pentru d-voastra.

Fac toate aceste precizari din dorinta de a nu aparea nici o greseala, nici o neintelegere si nici o suparare in situatia in care se intampla sa nu mai veniti la o actiune in care ati achitat avansul, sau chiar integral excursia.

De aceea va recomand sa cantariti bine cand luati decizia de a participa la o actiune si de a achita avansul.

Avem rugamintea sa nu ne puneti in situatia sensibila de a va da un raspuns negativ in situatia renuntarii. Va cunoastem pt multi dintre d-voastra si nu este confortabil sa dai unui apropiat un raspuns negativ. Dar asa cum v-am explicat este singurul posibil.

Cititi pe site Conditiile de renuntare la o excursie sau eveniment: https://www.singlescamp.ro/conditii-de-renuntare-la-o-actiune/